Ferrari 458 Spider krijgt goodies van Novitec Rosso

Auteur: , 16 Reacties

Novitec heeft zijn afdeling verantwoordelijk voor Italiaanse raspaardjes de opdracht gegeven om de 458 Spider in een warm bad van carbonfiber en sportuitlaten te dompelen. Dit is het resultaat, en het vuurt 609 pk op de achterwielen af.

Om te beginnen heeft Novitec Rosso heeft de voor- en achterbumper voorzien van een extra splitter en diffuser. De zijkanten kregen ook wat extra koolstofvezel opgeplakt en alle bij elkaar zorgt het ervoor dat de opengewerkte 458 stabieler op het asfalt ligt bij hogere snelheden. Het is getest in een windtunnel van de Universiteit van Stuttgart, dus dan is het waar.

De originele schockers maken plaats voor een verstelbaar setje. Standaard ligt je 458 Spider hiermee 35 mm lager op de weg, maar om drempels te ontwijken kan het de auto 40 mm in hoogte laten stijgen. Aan de buitenkant valt verder op dat zowel de achterlichten als de mistpitten een paar tinten donkerder zijn gemaakt. De wielkasten kunnen met NF3- of NF4-velgen worden gevuld, die aan de voorkant 21- en achteraan 22-inch meten.

Het 4.5-liter V8-blokje tot slot. Met een redline bij 9.000 rpm en een fabelachtig geluid zou je denken dat zelfs een doorgewinterde Ferrari-tuner hier wel met zijn tengels danwel steeksleutels vanaf blijft, maar dat is niet het geval. Novitec voegt een air box van koolstofvezel aan het inlaattraject toe en vervangt de uitlaat door een 21 kg lichter sportexemplaar dat kan worden uitgerust met een vlinderklep (meer of minder herrie naar keuze). Het heeft 609 pk en een koppel van 569 Nm als resultaat, waarmee een topsnelheid van 325 km/u mogelijk is.

In het interieur gaat Novitec door met het rondstrooien van koolstofvezel en wordt het leerwerk voorzien van gele stiksels. Al met al een bescheiden doch ingrijpende tuningjob. Wie extreem hard wil opvallen gaar immers maar naar Mansory.