Glickenhaus’ P4/5 is vanaf nu een hybride racer

Auteur: , 25 Reacties

Hybride racen is de shit! Porsche doet het met de 911 GT3 R, Toyota doet er Le Mans mee in de LMP1, en Audi misschien ook. De volgende racer die een elektroboost krijgt is de P4/5 Competizione, het Ferrari-knutselproject van James Glickenhaus.

Enige tijd geleden meldden we al dat de auto een upgrade ging krijgen, en dat is nu ook doorgevoerd. Het 4.0 liter grote Ferrari 430 GT2-blok is nog steeds het kloppende hart van de auto.

Vorig jaar nam de P4/5 deel aan het VLN-kampioenschap in de vorm van de 24 uur van de Nürburgring. Het is namelijk een one-off, dus homologatie voor het FIA GT-kampioenschap zat er niet in. Het resultaat viel, ondanks het aantrekken van een sterrencast om er in te racen, helaas wat tegen. Maar Glickenhaus gaat doorrrr in 2012, en wel hybride.

P4-5 Competizione

Volgens Glickenhaus’ website levert de 3.996 cc grote V8 450 pk en 600 Nm (gecombineerd? Of kan je een dergelijk koppel van 150 Nm per liter uit een racemotor trekken?). De elektromotor is van Magneti Marelli, en levert per ronde gedurende zes seconden 80 bonus-pk’s. In feite is het dus als het KERS-systeem, dat we vorig seizoen ook in de Formule1 zagen. (via Racingworld.be)

De koolstofvezel pornmobile heeft een nieuwe (grotere) werkplaats waar ook dit jaar volop de pneumatische boren, opengetrokken gaskleppen, en wat dies meer zij rond zullen schallen. Ze posten regelmatig (foto-)updates op hun Facebookpagina, waarvan we een aantal even in een gallery hebben gezet. Wat moet het leuk zijn om hier een smak geld tegenaan te kunnen smijten!