Hou het laag met een Porsche 356 Speedster [occasion]

Gepost op 29-12-2012 om 14:30 door - 40 Reacties »

Porsche 911 - The Early Years

Een iconische tweezitter uit de kokosnoot van Ferry Porsche. Verzonnen in de eerste helft van de vorige eeuw. Je ziet ze tegenwoordig zelden meer, laat staan de Speedster-uitvoering. En als er iets langs komt dat er op lijkt, gaat het vaak om een replica. Wie een échte 356 Speedster wil bemachtigen doet er goed aan dit veilingslot van RM auctions even in de gaten houden.

De Speedster hebben we te danken aan de New Yorkse Porsche-importeur Max Hoffman. Hij opperde dat een open versie van de 356 met minimale uitrusting tegen een schappelijk prijsje – minder dan $3.000 – best eens een succes kon worden in de VS. Hij kreeg gelijk, voornamelijk in Californië werd de Speedster met zijn kleine afneembare voorruit en kuipstoelen een succes. Niet minder dan 4.144 stuks werden er gemaakt voordat hij in 1958 werd opgevolgd door de meer comfortabele Convertible D.

Dit exemplaar met een 55 pk sterke 1.488 cc platte viercilinder en Solex-carburateurs, gekoppeld aan een handgeschakeld vierbakje, gaat op 18 januari onder de veilinghamer bij RM Auctions. Hij is eigenlijk helemaal zwart. De carrosserie, het interieur grotendeels en het zwarte softtopjes. Verwachtte prijs: tussen de $160.000 en $200.000 (€120.000 – €150.000). Nee, veel beter kun je de lente van 2013 haast niet beginnen.

40 reacties  toon alle reacties
SEAT
SEAT [ commentorial ]
29-07-2015 om 12:30
Petrolheads <3 roadtrips. Check HIER hoe 4 BN'ers van Berlijn naar Barca scheuren!
Is en blijft een prachtige auto die 356!!
bungabungastig
29-12-2012 om 14:50
17
@alcantara: lekker naar kijken in je villa met open 1e verdieping.
@alcantara:
Dan ken je echt niets van deze wagens. Met die 650 kg zijn ze net erg goed in het bochtenwerk. Tijdens toerritten hebben moderne Porsche’s het vaak erg lastig deze dingen op bochtige landwegen te volgen. Betreffende snelheid, qua acceleratie kunnen de zwaardere motorvarianten (er was zelfs een Carrera GT variant van) de 300 SL overtreffen en 160 km/u per uur in een badkuipje zonder gordels met je hoofd boven dat kleine voorruitje, dat voelt straffer aan de 300+ in een moderne sportwagen. Autorijden zoals het moet zijn, een en al sensatie, schoonheid en charme…
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!