Alsof je een vlijmscherp scheermes nog een keer over de slijpsteen haalt. Overbodig? Wellicht. Maar het product wordt er niet slechter van.
Gisteren zagen we de eerste foto’s van de Agera RS, vandaag hebben we eigen materiaal en specificaties voor je. Met 1.160 pk is hij marginaal sterker dan de Agera R, maar geen megacar. Koenigsegg meldt echter wel dat je met E85 tot 1 MW (1.360 pk) kunt halen, de vermelde 1.160 bhp wordt dus met gewone brandstof behaald.
In feite is het een Agera die een One:1-injectie heeft gekregen. Of zoals Koenigsegg het zelf zegt: with focus on track aptitude, the RS utilizes advanced technology from the One:1 program while maintaining all the features and functionalities of previous S and R models, and beholds the Agera’s everyday usability, luggage compartment, rear window and detachable and storable hardtop.
Naast extra pk’s heeft de RS meer downforce (450 kg @ 250 km/u).
25 exemplaren
Koenigsegg bouwt 25 Agera RS’en 10 hiervan zijn al verkocht.
imdoctorbob zegt
Wow wat een feature zeg voor een track oriented auto van +miljoen euro: rear window. Ben blij dat ik geen One:1 heb gekocht zeg.
jrk68 zegt
Mooi toch hoe die Zweden dat ding blijven ontwikkelen, dat is toch wat anders dan een 10 jaar oud hok in de aandacht proberen te houden door telkens een ander verfje….
autoriteit zegt
@jrk68: de Veyron SuperSport was toch iets meer doorontwikkeld (ten opzichte van de standaard Veyron) dan alleen het gebruiken van een ander verfje….
screamgt zegt
Wat is Koenigsegg toch lekker bezig, heerlijk! Kan overigens niet wachten op meer nieuws van de Regera. 400Kmph <20 seconden… dat zijn 35 secondes sneller dan de Veyron!!!
badboys zegt
Niet mijn ding in ieder geval en hij is er ook niet mooier op geworden vind ik.
philipf zegt
Wat een machine!
Turbo S zegt
Veel mooier als die regera
Dutchdriftking zegt
En wat is hij toch lelijk.
berlinetta zegt
Wel heel erg gaaf allemaal, maar Koenigsegg wordt me wel te extreem. Kun je toch niet meer normaal mee rijden.
biohazardracer zegt
@berlinetta: Ik denk nog altijd dat het koningsei normaler rijdt dan zijn amerikaanse tegenhangers (ssc ultimate earo, hennessey spookje) ;)
berlinetta zegt
@biohazardracer: Oh maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze weten wat ze doen bij Koenigsegg, maar voor mij zou dit te extreem zijn. Rond de 500 pk lijkt mij alo meer dan voldoende.
berlinetta zegt
@berlinetta: *al
biohazardracer zegt
@berlinetta: Ja extreem is het zeker. Toch zou ik hem heel graag eens willen rijden en dan natuurlijk gewoon op de Ring ;)
moldauferrari zegt
Veel mooier dan die Regera.
jrmpower24 zegt
Regera is veel mooier.
Net zoals de CCX.
mrrallycross zegt
Haha dit was toch de instap koeningsegg?
berlinetta zegt
@mrrallycross: Die moet nog komen. En dat is ook de auto van Koenigsegg waar ik het meest naar uit kijk. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de concurrentie.
chrisschilder zegt
Leuk maar doe mij maar de one1
henrie zegt
@sir_smokalot: “tot 1 mW (1.360 pk)”
Nee smoke, 1mW = 1 milliWatt ≠ 1360pk, maar slechts 0,00000136pk. 1MW = 1MegaWatt =1360pk…
sir_smokalot zegt
@henrie: Check, heb ;t aangepast!
jpoers zegt
Goh ben ik blij dat de alledaagse bruikbaarheid behouden blijft. Ik was al bang dat ik mijn tandenborstel niet meer kwijt kon. Geweldig zo’n persbericht.