Koop nu Cristiano Ronaldo’s gebutste 599 GTB

Gepost op 20-11-2012 om 19:05 door - 43 Reacties »

Van deze kant ziet ie er nog best aardig uit...
Maar wacht eens even…Crashte de Portugese mooi-boy hier niet nog mee in zijn Manchester-tijd, bijna 4 jaar geleden?

Ja, inderdaad, en al die tijd heeft de Italiaanse V12 uit december 2008 staan wachten tot een schadehersteller en/of een nieuw baasje zich over hem zou ontfermen. Weird… Ben jij die Prins op het witte paard voor dit rode paard?

Even recappen: in januari 2009 stuurde de magistrale Portugese voetballer zijn amper 2 weken oude Ferrari 599 GTB door een krappe tunnel. En hoewel sommige mensen het tegendeel beweren houdt Cristiano Ronaldo helemaal niet van lange donkere tunnels, want het kwam tot een crash. Gevolg: een kapotte 599 GTB, maar, veel erger nog, een gedeukt ego en een kapsel dat niet meer perfect zat.

De nasleep kennen we: hij kreeg een diss van zijn teamgenoten, en daarmee was de kous wel af.

We waren de auto al lang weer vergeten, en Ronaldo waarschijnlijk ook, totdat de driepoot ineens op de Franse eBay opdook. De advertentie vermeldt een kilometerstand van dik 3.000 (hij heeft dus niet eens zo veel op de parkeerplaats gestaan..), en men wil er 50.000 euro voor vangen.

Voor een beetje een handige Rus kon dit best nog wel eens een leuk project zijn, en dan heb je ook nog eens een auto met een beroemde eerste eigenaar.

Toeslaan? Je hebt nog tot 25 november de tijd. (via AG)

Bekijk HIER het wagenpark van de supermannelijke baller van (nog) Real Madrid, met daarin onder andere een zwarte Aventador.

43 reacties   toon alles
Zal vast een flinke haargel lucht in die auto hangen, dus nee.
@redneckdarian:
Ik zeg haarlak, vluchtig, ferrari nog massel dat het niet in de brand is gevlogen.
Gewoon de voorkant weer in de garage zetten, deur half dicht net als bij de mclaren van laatst :P
Niemand die het ziet, en iedereen denkt dat je een ferrari rijdt.. :D
@nickmercedes: Nou ja, ik denk dat je met zo’n auto wel wil rijden, die koop je niet om in de schuur te zetten.
@autobart: In deze status? Nou, nee.
@mercedesclk350: Uiteraard niet, ik heb het over ‘zo’n’ auto, dus niet DEZE auto specifiek… Met zo’n auto kun je niet eens rijden, je hebt een wiel te weinig.
@autobart: Jij hebt goede ogen zeg…
Mooie auto is het, raar dat de auto nog steeds niet is gemaakt tot deze tijd
@MAB: Ze zijn al jaren bezig deze Porsche op te knappen. De juiste koplampen erbij jatten blijkt lastiger dan gedacht. Al enkele modellen getest, maar t blijft telkens tegenvallen voor wat passing betreft.
@sjamp: Omg zoooo niet grappig. Wat een niveau op AB
zouden ze er af gehaald, of gejat zijn ? De ferrari badges
@darkpluisje: No body gives a sh*t
@MAB: yeah you must be really fun at parties -_-‘
alle ferrari logo’s zijn er af gehaald
Wat een mottig interieur!
Isolatiegeel met braakleder.
Geef mij dan maar een Spyker interieur. of een Zonda Huayra.
Apart dat er geen roestplekken zitten op de schadeplekken
@tierelier: aluminium en carbonfiber roesten niet, en al helemaal niet met een dikke laag haarlak :p
@JH: Aluminium roest ook…
En de eerste haatreactie is alweer gemaakt door redneckdarian. Waarom kunnen mensen hem niet waarderen? Hij traint hard, kan GEWELDIG voetballen en hij heeft het geluk dat hij er als een fotomodel uitziet. Verder, wie koopt die auto nou nog?
@jordy14: het is een voetballer!
@jordy14:
Jep. En hij is niet de enigste.
Alhoewel, wel de enige die het nét een beetje meer wil duidelijk maken als de rest. En daar hebben mensen zo’n haat aan.
Ik dacht bij het zien van de foto bij het stuk: 50.000 is best wel cheap. Toen zag ik de andere foto’s…
Kopen voor 50000 en in losse onderdelen verkopen, vang je veel meer dan 50000 denk ik :-)
Uit het stuk uit 2009:

“En tot slot heb ik ook nog goed nieuws voor de Ferrari fanboys, Ronaldo heeft namelijk besloten om zijn Ferrari te laten maken. Waarom? Op een nieuwe moet hij een jaar wachten en als je £110.000 per week verdient dan maakt het natuurlijk niet uit hoeveel de reparatie gaat kosten.”

Dus uiteindelijk toch niet? Of heeft hij al die jaren lopen treuzelen?
@Rick-dos: Waarschijnlijk is ie van gedachten veranderd. Als diva mag je wispelturig zijn natuurlijk, en heel misschien heeft de VAG-sponsoring van zijn nieuwe (en huidige) club er ook wel wat mee te maken.
-=edit: check!=- OT: kan best een leuk project zijn, mits je zelf de schade kan herstellen……;)
Kweetnie of het financieel de moeite is om die te restaureren – maar ik kan wel een paar dingen bedenken voor die aandrijflijn en de rest verkoop je gewoon voor onderdelen. €40k.
@Pieter-Jan Catteeuw: bijvoorbeeld:

F550 met een kapotte motor vinden – beetje fantasieloos (liever 550 manueel)

Douglas Gardner T70 – misschien beetje te kit voor zo’n motor (maar misschien ook een opportuniteit om met die fantastische basis een volwaardige legende te maken – dan denk ik metteen al aan Gumpert stijl vaste zetels en aan de rolkooi bevestigde hoofdsteunen zoals de eerste DG T70 dacht ik – dry CF – houten stuur – sequentiele-electronische shifter ipv paddles misschien) – transaxle zou wel passen, V12 misschien niet – misschien kan er een langer chassis-body worden geregeld

Douglas Gardner G350 zou stijlgewijs een goeie Ferrari V12 match zijn en mits een aanpassing van het chassis zou de transaxle FR V12 zonder veel rek en trek erin willen passen – het interieur zou mooier zijn zonder die tunnel – dan zou ik durven er directe inlaat kelkjes op te steken on een doorzichtige luchthapper

custom hotrod – been done

Maserati Quatroporte vd transaxle generatie – maybe

Een Lambo Jamara/Espada voor de blasphemy factor – te veel vermogen voor het chassis waarschijnlijk – misschien een morrison ladder frame voor nog meer ballsphemy

een Camaro-Corvette-elcamino-… met een nieuw chassis – been done

Misschien laat ik Vandenbrink zijn GTO afmaken – dan zit je wel met een compleet nieuw chassis – maar ik stel voor om gewoon een ouderwets buizenframe te gebruiken (pushrod suspension). Werkte voor de Murci nog en er zijn vast vele inspiratiebronnen voor een stevig en licht ontwerp. En we laten het werk door Donkervoort uitvoeren – ervaring in lichtgewicht buizenframe autos. Dan hoeft hij zich qua frame design enzo ook niet meer naar de 599 te buigen. €500k ofzo – misschien optimistisch – dat betaal ik wel met mijn lijn van hennep ondergoed. Hennep composiet body (misschien een Kevlar chimera – de universiteit van Leuven regelt dat wel) is in order in dat geval. Misschien voor de geinigheid kunnen enkele buizen van het frame ook in composiet. Eentje maar en de Ronaldo link – plus misschien een gumball tour met reclame stickertjes – zou van de wagen een goeie investering maken. Rood is waarschijnlijk de beste optie – met een donker bruin klassiek interieur. Allerlei wrapjes verzekeren extra oogballen in de toekomst.
Hij zal het doorhebben dat de onderdelen van die trapauto niet dezelfde zijn.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!