Lamborghini Sesto Elemento: Meer foto’s en details

Gepost op 06-01-2013 om 12:20 door - 72 Reacties »

Lamborghini Sesto Elemento fabriek
Je was het misschien alweer bijna vergeten, maar de Lamborghini Sesto Elemento (gepresenteerd in september 2010) gaat in productie. We hebben er ruim 2 jaar op moeten wachten, maar deze supercar met een (droog)gewicht van 999 kilo gaat er eindelijk komen.

De productie zal plaatsvinden in het zogenaamde Pre-Series Center van Lamborghini. Die afdeling is speciaal opgericht voor het produceren van speciale modellen die niet op de reguliere productielijn gebouwd kunnen worden. In hetzelfde gebouw bevindt zich ook de protoshop waar prototypes in het grootste geheim in elkaar gezet worden.

De ‘productielijn’ van de Sesto Elemento bestaat uit 5 stations en als de auto gereed is wordt met behulp van 24 felle lampen elke vierkante centimeter gecontroleerd op eventuele imperfecties. Ook is het leuk om te weten dat de productieversie zo goed als identiek is aan de conceptcar. Zelfs de ‘stoelen’ zijn behouden. Echte stoelen zijn het namelijk niet, meer carbonfiber schalen waar wat op maat gemaakte kussentjes op zitten.

Dankzij het uitvoerige gebruik van CFRP (carbonfiber reinforced polymers) is het gewicht extreem laag gehouden en ligt de power-to-weight ratio op 1,75 kilo per pk. En de prestaties? In slechts 2,5 seconden sprint je van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 320+ km/u. Achterin ligt een V10 met 570 pk/540 Nm die we kennen uit de Gallardo LP570-4 Superleggera.

In totaal zal Lamborghini 20 exemplaren bouwen en de prijs ligt op, schrik niet, 1,5 miljoen euro! Op de openbare weg zal je deze auto trouwens niet aantreffen. Want je kan hem niet op kenteken zetten.


72 reacties  toon alle reacties
Autoblog
Autoblog [ commentorial ]
01-09-2015 om 18:40
Ok, maar check ook even onze driftcursus voor as. zondag 27 september. Be there! KLIK.
Een onnodige wagen dus!
Het is dus wachten op de eerste die wél op kenteken komt…
Je gaat toch ook niet naar München naar de bierhallen en dan een foto van je moeder in dat bier gooien?
20 exemplaren?
Nou dan gaan er 8 voor altijd in de zeer afgesloten garages van verzamelaars.
8 naar het verre Oosten of naar Rusland waarna we ze nooit meer zien.
Hetzelfde geld voor die 2 exemplaren voor Azië .
Dan blijven er nog 2 over..
een voor het Labo museum en een voor een rijke vent die als enige persoon ter wereld hem een keer per jaar even wat lucht laat happen, om hem daarna weer hermetisch op te sluiten.

Leuk die speciale modellen als je ze waarschijnlijk nooit in het wild zult zien..

We kunnen nog altijd zeggen, gelukkig hebben we de foto’s nog
@sacha: Die uiteraard niet van modellenbureau ‘Mooi Boy’ komen, maar gewoon in de Lambo-fabriek werken.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!