Hup, achterklep open, smijt de betonmolen erin, gas erop en je halveert zo je reistijden.
Ok, bovenstaande zin is misschien een beetje waanzin, maar het zou wel mooi zijn. De Transporter kent veel liefhebbers. Vooral de T4 was erg populair met die heerlijke vijf- en zescilinders. ABT weet dit maar al te goed en produceert weer een lekkere stampversie van de laatste Transporter.
De zescilinders (en ook de vijfcilinders) zijn inmiddels natuurlijk verleden tijd. ABT gebruikte de 2.0 biturbodiesel die standaard 204 pk en 450 Nm heeft, en krikte die getallen op naar 235 pk en 490 Nm. En dat valt eigenlijk een beetje tegen. Natuurlijk is 235 pk best heel leuk, maar als je écht wil doorblazen zul je de paarden toch moeten gaan fokken, voor wat extra schnell. Overigens heeft ABT wel serieus werk gestoken in het rubberwerk. De T6 rolt nu op Continental high-performance sloffen in de maat 255/40 R19 of 255/35 R20. Leuk voor op de Nürburgring.
Maar de T6 van ABT moet het vooral hebben van zijn uiterlijke verschijning. De A-Team achtige striping, we like. Ook de achterspoiler staat ‘m niet verkeerd. Alleen die lage bumpers en skirts zijn wat mij betreft een beetje over de top, maar goed. Het geheel is -zeker voor de gemiddelde tuner– zeer subtiel aangepakt, en dat kunnen we wel waarderen. Het interieur is voorzien van gelikte vloermatten en een nieuwe lichtje hier en daar. Verder bleef het allemaal standaard.
goodolddays zegt
Waarom?
alfaitak zegt
@goodolddays: omdat het kan!
desjonnies zegt
@alfaitak:
Doe het dan gelijk goed Man !
http://autoetecnica.band.uol.com.br/wp-content/uploads/2015/08/Ford-Transit-Supervan-2-3.jpg
http://www.theroaringseason.com/attachment.php?attachmentid=31393&d=1446597866
pinut187 zegt
@goodolddays: omdat die er in de good old days ook al waren: VW T2 Oettinger!
audiisthebest zegt
@goodolddays: waarom niet?
fmgarcia zegt
Best mooie voorlichten. Daar is alles mee gezegd!
eferrari zegt
In the A team kleuren?
pinut187 zegt
@eferrari: dacht ik ook al meteen aan, zou er wel wat beter uitzien.
parker zegt
En bij de eerste de beste bocht ligt het ding op zijn kant, heel praktisch allemaal. Wat mij metreft begrenzen ze al die bussies op 110 kmh
dutchneon zegt
@parker: nee das niet echt praktisch… nog een obstakel erbij naast vrachtwagens aanhangwagen en touringcars, nog een andere limiet, doe maar niet dus.
limiet kan prima maar dan wel 130. Al is dat met inhalen ook nog niet optimaal.
Zelf ook weleens in zo’n onding gereden, dan wel een franse die gaf er met 150 de brui aan. Maar reed zelf liever wat zachter, wat een tering herrie maakt zo’n leeg hok achter je!
mashell zegt
@parker: 110? Waarom nou 110? 60,70,80,90,100,120 en 130 zijn allemaal gebruikelijke maximum snelheden in Nederland maar 110 dus niet. 110 ga je rijden om er het maximale treitereffect naar medeweggebruikers te hebben. Daar hebben de bouwvakkerbusjes ook nu al geen moeite mee. Dus als we ze begrenzen, gewoon op 89 net als de vrachtwagens, die hebben immers ook een grijs kenteken.
pinut187 zegt
@parker: nee joh, dan zitten ze constant links met 110 in te halen…
parker zegt
@pinut187: nou ok, dan verbieden we bussies gewoon op de snelweg
dailydriver zegt
@parker: het is nog altijd de bestuurder die de verkeerregels overschijd!! NIET het voertuig!! Hedendaagse bedrijfswagens zijn veilig genoeg om hogere snelheden te rijden. En de voertuigen worden door mensen beladen. Met een beetje inzicht ligt het met lading als een blok op de weg.
Dutchdriftking zegt
Komt er ook een MTM?
mvdd zegt
@dutchdriftking: Die is vorige week al verschenen: hij heeft 240 pk en is hybride
Dutchdriftking zegt
@mvdd: Ik zoek eigenlijk eentje zonder batterijen.
redbeams zegt
@dutchdriftking: Die zijn er ook…maar dan wel schaal 1:18 ;)
riendevag zegt
Vind hem een beetje ordinair… ABT-kwaaltje? Maar ieder zijn ding.
Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als je hem in koelkast-wit neemt met wieldopjes en een stikker het niewe rijden erop
Lekker onopvallend bestuurders van snelle hatches of 3 Serie rijders helemaal de stuipen op het lijf jagen
jrsmoke zegt
Dan zie ik toch liever hier een MTM met 2.5 5 cilinder benzine van.
Of de 3.0 TDI, ook goed ?
ko3n zegt
@jrsmoke: 3.0 bi-tdi met chippie lijkt me wel erg leuk in een transporter
bouwvakkert zegt
Nah, niet voor deze bouwvakkert. Zijn sowiezo nogal overpriced, kun je beter een renault buske halen.
Okkii zegt
@bouwvakkert: klopt maar met een t5 word je nog steeds zoek gereden.
bouwvakkert zegt
@okkii: Dat maakt natuurlijk ook zoveel uit bij een werkbus. Dat ding moet goedkoop zijn en rijden, vooral blijven rijden.
sracert zegt
Dit soort bestelbussen zijn de reden om niet eens een offerte op te vragen, gelijk door naar de volgende.
mashell zegt
@sracert: aan de andere kant. Het soort “ondernemers” dat dit soort voertuigen rijdt heeft geen al te goed zakelijk inzicht dus er zou ook een goede deal te maken kunnen zijn.
Smokey zegt
Ach, als je elke 1000kilometer een liter olie erbij gooit zal de VW bus het wel even volhouden! Te duur voor zakelijk gebruikt, tenzij je een geldboom hebt..
Okkii zegt
@smokey: eerlijk gezegd hebben al die bussen dus op zo weinig olie gewerkt en nog blijven ze het doen. Zegt toch wel wat over de kwaliteit he ?
Smokey zegt
@okkii: haha, reparaties en veel olie zorgen er altijd voor dat ze blijven rijden. Check de feiten!
Enne als je toch denkt dat het meevalt is Google je beste vrined
Okkii zegt
@smokey: maar ik heb naderhand al 9 transporters gehad. 2,5 tdi t4, 1.9/2.5 tdi 2.0tdi 140-180pk
Die dingen zijn gewoon goed. Je rijdt in kwaliteit. Zitten goed in elkaar, motoren zijn sterk, ik heb een tijd lang met bijna 4t gewicht achter gereden.
redbeams zegt
@okkii: 4t gewicht in olie zeker ;)
jrsmoke zegt
@smokey: Ik reed voorheen een t5 facelift en doe hoefde pas bij 68k km z’n eerste litertje olie erbij te hebben. Heb er verder weinig kwaaltjes mee gehad.
Voor een busje zijn het echt zalige wagens!
crackdavid zegt
Doe mij maar zo’n Brabus Vito met 6-cilinder diesel.
imaginenl zegt
Net iets te veel old school jaren ’80
moveyourmind zegt
Laat Norge deze ultieme loodgietersbus maar niet zien…
Die zou ongetwijfeld helemaal lyrisch worden…
norge zegt
@moveyourmind: Mijn psychiator noemde het wat anders..
monsieurleloure zegt
Diegene die met zoiets rijden vind ik altijd een beetje zielig, zo’n bus moet geld voor je verdienen en niet andersom.
Bij de eerste de beste stoeprand in bijvoorbeeld Amsterdam centrum is je velg aan gort, lekker praktisch.
Rijd zelf een Traffic met van die rvs-sidebars, omdat die schade kunnen beperken bij het raken van zo’n fijn amsterdamspaaltje.
Banden met de maat 195/65/16 zodat je normaal een stoep op en af kunt.
En de enige opties zijn parkeersensoren ,airco en esp.
desjonnies zegt
@monsieurleloure:
Maar u woont dan ook waarschijnlijk in een wereld waar u alles moet betalen en dan wordt het heel anders !
monsieurleloure zegt
@desjonnies:
Leef jij in een andere wereld dan?.
Ik kan het nooit zo goed begrijpen, zo’n bus rijd je ook prive anders koop je wel een kale Transporter lijkt mij en als je dan kijkt wat voor bijtelling dat geeft.
Doe mij maar dan een luxe wagen ernaast voor dat geld wat je qua bijtelling kwijt bent en houdt die bus lekker zakelijk.
Maar dat is geheel mijn mening…
desjonnies zegt
@monsieurleloure:
kweenie maar ik heb pas een nieuwe Trafic gekocht en ik ben onder de indruk hoe zo’n ding er tegenwoordig van binnen uitziet.
Je hebt niets anders meer nodig eigenlijk, het is snel, stil, zuunig, kortom perfect !
monsieurleloure zegt
@desjonnies:
Ik heb een Trafic uit 2011 maar daarnaast een Lexus GS300 uit 1998 waarover ik bijtelling betaal.
Ik rijd toch echt 10 x liever met het 18 jaar oude beestje.
Tegen een 3.0 liter zes in lijn automaat kan geen dieselbus tegenop.
chiron zegt
Bring back the a-team!
Okkii zegt
Gewoon links laten liggen. Een bezoek aan JD en je begint zelfs een gevaar te vormen voor gti en dergelijke
ghost zegt
BA Baracus nieuwe GMC van VW?
jrsmoke zegt
Moet dit niet juist “De GTD voor de bouwvakkers” zijn?
De 2.0tsi hebben ze nog niet aangepakt ?
norge zegt
Haha wordt lollig wanneer dit met die plastic troep erop de bouwplaats opkomt..
redneckdarian zegt
serieus werk gestoken in het bandenwerk???
Niet meer dan bestellen en monteren lijkt mij!
thomasthomas zegt
Bij een bus vind ik een 4 cilinder zo magertjes. Auto is groot en daar moet ook minimaal een 5 cilinder in. Alleen al voor het gevoel.
allesmetturbo zegt
Ziet er wel strak uit
ardonjr zegt
Speciaal voor paupervolk, dan kunnen ze je nog harder van de weg af drukken :/
gijsvdven zegt
BA Baracus is er jaloers op
dailydriver zegt
Een bus of bestelauto. Kan ook verlenging zijn van je werkzaamheden en je visite kaartje zijn. Een tot aan het dak vieze/ vuile bus die tig weken niet gewassen is niet echt reprensentatief voor je onderneming, of met schades rondom. Kan overkomen dat je geen zak om eigen materieel of goederen van klanten geeft. Een wat meer aangepakt exterieur valt op en kan eventueel over gesproken worden ( mond op mond reclame). Hierdoor kan je klandize uitgebreid worden. En laat zien wat je werkzaamheden en kunde is in bepaalde branches.