Audi A3 e-tron: leasebak van de toekomst?

Gepost op 21-02-2013 om 11:01 door - 29 Reacties »

Audi A3 e-tron
Vroeger waren e-trons van Audi 100% elektrisch. Tegenwoordig komen ze met een brandstofmotortje om het fenomeen range anxiety te tackelen. Voor EV’s met een fatsoenlijke range hoef je dan ook niet in Duitsland te zijn. Zij zetten steeds meer in op de plug-in hybrids.

Audi heeft op basis van de A3 deze e-tron ontwikkeld, die ze op de Autosalon van Genève in de openbaarheid zullen brengen. De ‘e’ uit e-tron is gewoon gebleven. Er zit immers een elektromotor in, die 75 kW (102 pk) levert. Maar die zit nu gevangen tussen een 1.4 TSI viercilinder met 150 pk en een versnellingsbak. Deze ‘bak noemen ze e-S tronic. Gecombineerd levert dit systeem een vermogen van 204 pk en 305 Nm aan koppel. Zo ga je in 7,6 seconden naar de honderd en loopt de Vmax op tot 222 km/u.

Aan deze voorwielaangedreven conceptauto wordt een CO2-uitstoot van 35 gram per km gekoppeld, en dat zal vooral de leaserijder aanspreken. Immers, hiermee toucheer je 0% bijtelling, mocht Audi het productiemodel ook met zulke cijfers neerzetten. Het verbruik komt volgens de ECE-norm uit op 1,5 liter per 100 km. Gelukkig bezitten leaserijders in Audi’s altijd een fluwelen rechtervoet, waarmee deze papierwaarden absoluut waargemaakt kunnen worden.

De A3 e-tron kan op drie manieren worden aangedreven: puur op de elektromotor (max. 50 km en een top van 130 km/u), alleen op de benzinemotor, of gecombineerd.

29 reacties   toon alles
Nationale Autokaart
NAK [ commentorial ]
22-04-2014 om 9:30
Wil je ook levenslang gratis APK en 10% korting op onderdelen en materialen? Check dan de Nationale AutoKaart.
Het is een Audi en dat gaat stuk! Omdat het natuurlijk nog niet goed doorontwikkeld en goed getest is.. Dat mogen de leaserijders doen ;-).. Toch fijn dat je als alternatief de prius kunt kiezen dan. Weet je ieder geval zeker dat je deugdelijke techniek hebt..
@celica89: … Gelukkig komt een Prius altijd netjes aan z’n fabriekswaarden
@sebasjuhh: en gelukkig heeft de Prius standaard nu wel remmen.
@Carreza: En heeft de Prius geen premium-stempel nodig om een grote schare ‘haters’ achter zich (aan) te krijgen
@sebasjuhh: hoeveel auto’s komen er nou aan hun fabriekswaarden??? Een prius is zuinig. 7000km met 4 volwassen plus dakkofer heb ik 1 op 23 gereden. Snelheden tot 140km/h.. ik betaal geen wegenbelasting. Rij comfortabel en heb genoeg luxe. Daarnaast geen tekort aan ruimte plus probleemloze 100.000 km. Zoals het hoort dus.. Heb genoeg Audi rijders die klagen over (voornamelijk) elektronica problemen. Bij me buurman knalde laatst van zijn A4 station uit 2009 2.0 L diesel zijn blok uit elkaar met 200 km/h.. bij de koppakking knalde het blok open, resultaat alles onder de olie en hoop kosten. En dat bij 140 dkm……

Oja de prius remt prima :-). Amerikaanse sensatie is erg leuk natuurlijk. Een goed verkopende auto zwart maken kan heel veel leuke gevolgen hebben voor andere bedrijven ;-)
@celica89: je vergeet alleen te vermelden dat je ongelofelijk voor l*l rijdt in je prius. Geen vrouw die met jou nog het bed wil delen. Sandalendragert.
@celica89: even een vergelijking deze A3 is mooier sneller sterker ouder dn welke prius dan ook hij zal duurder woorden maar dan krijg je ook een betere auto en dat gezeur over audi’s kwaliteit is bullshit en dat ze niet genoeg testen is echt de meest grote onzin die er bestaat
@ko3n:
Mooi of lelijk is geen feit, dat is een mening en die is voor iedereen anders.
Persoonlijk vind ik een Prius een stuk plezieriger om naar te kijken daan een saaie Audi.
@ko3n: hahaha TSI……
@celica89: Feit is wel dat je in een normale auto rijdt en niet in een aangepast en misvormd stuk blik als de Pruis.
@Tommy2: misvormd stuk blik? Wel is een plaatschade hersteller gesproken over de VAG modellen van de laatste jaren. Dat is pas misvormd onbewerkbaar stuk blik. Elk toyota kan nog fatsoenlijk bij de schadehersteller langs zonder perse het complete onderdeel te vervangen voor reparatie. Fijn he VAG. Zelfs het plaatwerk deugt niet… “zucht”
OMG, die 1.4 TSI EN een electrohybride aandrijving, los van de waarschijnlijk hoge aanschafprijs, hoe duur zal dit ding wel niet in onderhoud worden?
Ik kan me niet voorstellen dat veel leasebedrijven hier hun vingers aan zullen gaan branden…
Hoe meer 0% bijtellingauto’s er komen, hoe sneller deze regeling zal verdwijnen.
De staat heeft tenslotte wel de inkomsten nodig.
Hopen maar dat deze grille het productiestadium niet haalt! Wat een vreselijk lelijk ding…
@escher93:
Wat is er anders dan bij een gewone A3?
Of vind je die ook al niets?
je moet toch wat als je een dure golf aan de man moet brengen :)
die specs kan ik best warm voor lopen overigens.
Leuk vermogen heeft ie, maar kijken hoe betrouwbaar het wordt. Een TSI heeft al niet mijn voorkeur (slechte ervaring Polo 1.2 TSI) en zo’n electro is ook niet alles denk. Ik zou hier eerder voor een Prius o.i.d. gaan. Maar voor de looks is deze audi wel wat aantrekkelijker.

Off Topic: Is de salon van Geneve de moeite waard om er heen te gaan? Want het is een lange rit. Iemand ervaringen?
@woot: autosalon van geneve is een van de beste beurzen van europa compleet niet te vergelijken met de autorai. je hebt de kans een hoop primeurs te zien. Als je het lang vindt rijden kan je ook naar de iAA in Frankfurt.

Ot: zal wel weer een leasetopper worden als deze cijfers kloppen!
@loopjes: het rijden vind ik niet zo erg, vind ik zelfs leuk. Maar een rit van 9 uur moet wel de moeite waard zijn natuurlijk, want moet er ook overnachten in een hotel waarschijnlijk dan!
Moet je ook kaartjes vooraf online bestellen?
Kotsbak van de toekomst?
Jammer dat die electomotor niet op de achteras zit… Snap niet waarom je een Audi zou kopen als er geen quattro op zit
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!