Audi A3 e-tron: leasebak van de toekomst?

Gepost op 21-02-2013 om 11:01 door - 30 Reacties »

Audi A3 e-tron
Vroeger waren e-trons van Audi 100% elektrisch. Tegenwoordig komen ze met een brandstofmotortje om het fenomeen range anxiety te tackelen. Voor EV’s met een fatsoenlijke range hoef je dan ook niet in Duitsland te zijn. Zij zetten steeds meer in op de plug-in hybrids.

Audi heeft op basis van de A3 deze e-tron ontwikkeld, die ze op de Autosalon van Genève in de openbaarheid zullen brengen. De ‘e’ uit e-tron is gewoon gebleven. Er zit immers een elektromotor in, die 75 kW (102 pk) levert. Maar die zit nu gevangen tussen een 1.4 TSI viercilinder met 150 pk en een versnellingsbak. Deze ‘bak noemen ze e-S tronic. Gecombineerd levert dit systeem een vermogen van 204 pk en 305 Nm aan koppel. Zo ga je in 7,6 seconden naar de honderd en loopt de Vmax op tot 222 km/u.

Aan deze voorwielaangedreven conceptauto wordt een CO2-uitstoot van 35 gram per km gekoppeld, en dat zal vooral de leaserijder aanspreken. Immers, hiermee toucheer je 0% bijtelling, mocht Audi het productiemodel ook met zulke cijfers neerzetten. Het verbruik komt volgens de ECE-norm uit op 1,5 liter per 100 km. Gelukkig bezitten leaserijders in Audi’s altijd een fluwelen rechtervoet, waarmee deze papierwaarden absoluut waargemaakt kunnen worden.

De A3 e-tron kan op drie manieren worden aangedreven: puur op de elektromotor (max. 50 km en een top van 130 km/u), alleen op de benzinemotor, of gecombineerd.

30 reacties   toon alle reacties
Het is een Audi en dat gaat stuk! Omdat het natuurlijk nog niet goed doorontwikkeld en goed getest is.. Dat mogen de leaserijders doen ;-).. Toch fijn dat je als alternatief de prius kunt kiezen dan. Weet je ieder geval zeker dat je deugdelijke techniek hebt..
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!