Audi A3 e-tron: Toekomstige leaseauto met lage bijtelling

Gepost op 05-03-2013 om 21:03 door - 17 Reacties »

Audi A3 e-tron @ Geneve 2013
Er zit nog een label met ‘concept’ op deze Audi A3 e-tron, maar reken er maar op dat hij binnen niet al te lange tijd gewoon bij de dealer zal staan.

Met 204 pk en een uitstoot van slechts 35 gram Co2 per kilometer is het de natte droom van iedere leaserijder die weinig tot geen bijtelling wil betalen.

Als we er even vanuit gaan dat overheid het systeem mbt bijtelling niet weer overhoop gaat gooien dan zal je dit jaar 0%-bijtelling betalen voor deze auto. Vanaf 2014 zal het slechts 7% zijn. Daar moet overheen te komen zijn toch?

De aandrijflijn van de A3 e-tron bestaat uit een 1.4 TSI (150 pk) en een elektromotor (102 pk), dat zorgt er voor dat je op 3 manieren kan rijden: puur op de elektromotor (max. 50 km en een top van 130 km/u), alleen op de benzinemotor, of gecombineerd.

Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.


17 reacties
Laat maar komen!
Bovenste gallery is niet klikbaar?
LOL ..
hadden ze die grill niet nog groter moeten maken voor dat brommer blokkie ..

wat een aanstellers daar bij Audi ..
Netjes. Benieuwd wat hij bij ons gaat kosten.
Wie waren dat ook alweer die Toyota belachelijk probeerde te maken toen die met Hybrides kwamen…?
En wie zou daar noooooit aan meedoen omdat ze veel betere resultaten konden behalen zonder die duivelse technologie…?
@jrk68: Geen idee. Audi iig niet, zij hadden namelijk als eerste een hybride op de markt begin jaren 90.
@robbie en ricardo: neem even pauze jongens, jullie hebben het verdiend
@robbie en ricardo: neem ff pauze jongen, jullie hebben het verdiend
@prettyflaco: mee eens. Dat mag ook weleens gezegd worden. Wil ook m’n waardering uitspreken. Dank!!
Hahaha, een 1.4TSI in je Panamera… Nee nee, het is een echte Porsche hoor…
Het design vind ik zeer geslaagd, maar over het rijgedrag en rijplezier durf ik niks ze zeggen….
“Later zal deze plug-in hybride aandrijflijn ook nog zijn weg vinden naar de Volkswagen Golf en Porsche Panamera.”
Deze technologie komt juist van VW ;)
150+102 is toch 252″geen 202
@bamihap: maar het maximumvermogen van de twee motoren komt niet op exact het zelfde moment vrij. Dus je kunt het vermogen van een elektrische en brandstofmotor nooit zo maar bij elkaar optellen.
‘Slechts’ 7% bijtellen over een auto die vast 30 tot 40% duurder is dan zijn 14% zusje… Dan is 7% opeens best veel bijtelling…
@garp: Ten eerste, hij heeft geen 14% zusjes, alleen 20%.
Ten tweede, een auto die 40% duurder is, maar waar je 50% minder bijtelling over betaald betekent alsnog 30% minder bijtelling, in vergelijking tot 14%, maar in vergelijking met 20% bijtellers is dat al 50% minder bijtelling.
jammer dat ze er geen dieselmotor aan koppelen, nóg zuiniger
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!