Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staan

Auteur: , 27 Reacties

Wordt het niet eens tijd voor een saldocheck?

Mocht je banksaldo 61.665 euro aanwijzen, dan heb je precies genoeg om jezelf een gloednieuwe Audi A5 Cabriolet aan te schaffen. En met precies genoeg bedoel ik ook écht precies genoeg, want deze kosten zijn inclusief rijklaarmaakkosten, recyclingbijdragen en staatskasspekjes. Je kunt dan wel blijven spekken, want voor dat geld rij je een 2.0 TDI met 190 pk inclusief bijbehorende wegenbelasting. Tank je liever normale brandstof, dan kun je na achterlating van 65.385 euro in een A5 2.0 TFSI quattro met 252 pk wegrijden. Ook een oliestoker, om jullie snedige opmerkingen alvast voor te zijn.

Het écht snoepje is natuurlijk de S5 Cabriolet met 3.0 TFSI en 354 pk. Daarvoor moet iets dieper in de buidel worden getast: tot alle 91.495 eurootjes eruit zijn om precies te zijn. De eerste A5 en S5 Cabrio’s van hierboven beschreven types zullen in maart 2017 worden geleverd.

Daar blijft het niet bij, het gamma zal in de maanden erna gestaag worden uitgebreid. Zo komt er ook een 2.0 TFSI zonder quattro, die vermoedelijk fors onder de 65 mille van zijn vierwielaangedreven broertje zal duiken. Ter vergelijking, bij een A5 Coupé (rijtest) scheelt het ruim 9000 euro, waar je nog eens 1000 euro kunt besparen door voor een handbak te gaan. Verder komt er nog een 3.0 TDI met 218 pk of 286 pk en een 2.0 TDI 190 mét quattro. Qua uitvoeringen kun je kiezen uit basic, design en sport.



27 reacties

Typo.. anders is t een hele hoop geld ?
Inflatie is een bitch ;)
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het zou lachen zijn als je ook een Basic-badge op je auto krijgt als je voor dat pakket gaat.
@berlinetta: die heb je niet nodig want iedereen ziet het meteen aan je hallo geen lampies!
Ligt het aan mij of zou ‘ie met een hardtop mooier zijn?
@vonklausenburg: Nope. Kijk naar de E-klasse Cabriolet, of, in jouw geval, de S-klasse Cabriolet, schitterende stoffen kapjes.
Uiteraard is dit betoog volledig op persoonlijke redenen gebaseerd.
@vonklausenburg: Neen, hardtop cabrio is alleen leuk bij een 488.
@vonklausenburg: Niet mee eens… Ik denk dat het meer zou helpen als de motorkap wat hoger was en de neus wat langer. Inclusief overhang.
Tof, doe mij maar een benzine in het blauw, dan valt de kleur van de uitlaatgassen niet zo op. Huehuehuehue..
Waar blijft de RS!? Ben daar erg benieuwd naar!
@spotcrewda: die is met onderstuur het ravijn ingestort en komt helaas niet meer.
@spotcrewda: Dat ligt inderdaad aan jou, geen enkele Cabriolet is mooier met stalen dak!
pfff voor dat geld koop ik wel een jong gebruikte 640i cabrio… Zo jammer weer dat ik in Nederland woon :(
@baasbenz: je kunt gewoon in Duitsland gaan wonen hoor. Je kunt daar zelfs Autoblog ontvangen.
Ik sla over, en niet omdat ik hem niet kan betalen.
Zomaar 10k meer dan z’n voorganger.
@sezz: Ja, de kosten voor rijklaar maken en de verwijderingsbijdrage zitten er in meegerekend.
@Jochempie: blijft een hoop geld, wat binnen no-time is afgeschreven.
@janjansen: Ik was een klein beetje sarcastisch.. Ja, ik vind het ook erg veel geld.
91k is serieus veel geld en helemaal als je weet dat je over 5 jaar dik 60% van je ‘inleg’ kwijt bent
65K stukslaan op een Audi?
Zeer mooie auto de coupe versie. En en een mooie daklijn. De hatchback komt er ook aan. De saaie kleur grijs zou ik persoonlijk achterwege laten. En voor nardo blue gaan. Goede set velgen van 18″ kan deze A5 makkelijk hebben. S line stuur zou ik wel bestellen.
Is dit een cloon van de a3 cabrio??
@mpowerm3: nee het is een A5 cabrio
Ik heb hem in neckerslum reeds kunnen bewonderen echt een dikke bak!
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in wat hij over een jaar of 4-6 kost, op de tweedehands markt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).