Een hele snelle BMW die vol zit met koolstofvezel en kevlar, en een leeggewicht van slechts 170 kg aan de dag legt, misschien zien we dat in 2050 in autoland. Vooralsnog zijn deze specs voorbehouden aan het bobsleeteam.
Op de Olympische Winterspelen heeft BMW weinig te zoeken, met zijn muesligebakjes en achterwielaandrijvers, laat de onherbergzame terreinen maar aan rupsband-Amaroks en dikke 6×6 Benzo’s over. Echter, in het benevelde Rusland altijd behoefte aan een Bob, en die taak neemt BMW graag voor zijn rekening. Het zal niet voor het eerst zijn dat de woorden ‘wat een dikke slee van BMW’ worden uitgesproken.
BMW-dochter DesignWorks USA ontwierp de tweemans-bob waarmee de Team America (f*ck yeah!) in Sotsji goud moet gaan pakken, en dat is nog geen makkelijke opgave. De laatste keer dat de stars and stripes in deze categorie op het hoogste schavot van het podium stonden was in 1936. Hoe dan ook, we vinden de ranke verschijning niet onaardig, vandaar het uitstapje van vier wielen naar vier ijzers.
Overigens koos BMW de Olympische Spelen als aftrap voor zijn Amerikaanse BMW i-campagne, een niet onaardige i8-commercial vind je op autojunk.
undifined1 zegt
hmm, twee ijzers? Dit sleetje heeft vier ijzers
sir_smokalot zegt
check :)
mashell zegt
BMW is toch degene die carbon naar de massa brengt (nee, jongens dat is echt niet Halfords) met de i3 dus in die zin sluit het mooi aan.
berlinetta zegt
170 kg? Ik snap dat een slee niet te licht moet zijn, maar volgens mij wordt 170 kg hier als en knappe prestatie omschreven. Ik dacht dat die dingen veel lichter zouden zijn.
sir_smokalot zegt
Het zal je niet verbazen dat er een minimumgewicht in de reglementen staan. In dit geval is dat 170 kilootjes
Entwicklung88 zegt
@berlinetta: in het bobsleeen is een zo licht mogelijke slee niet wenselijk ;)
berlinetta zegt
@Entwicklung88: Nee, die opmerking maakte ik zelf ook al.