We zouden het bijna vergeten maar de sterkste productie-zes-in-lijn ter wereld, de BMW M3, beleeft dit jaar pas zijn debuut (Detroit en Bxl zijn al aangedaan). Ga er eens in zitten, en bepaal of dit je 104.000 pegels waard is.
Hoewel, het model zoals dat op de beursvloer staat (met zijn koolstofvezelaccenten en M-stiksels) zal waarschijnlijk een paar euro meer kosten, maar soit.
BMW houdt consequent vast aan de introductiekleur van zijn nieuwe powersedan, Yas Marina blue. Da’s prima, want op de weg zal je deze kleur toch niet zien, een enkele uitzondering daargelaten.
Uiteraard zijn we erg benieuwd of de claim 10 seconden sneller rond de Ring te gaan dan de vorige M3 waargemaakt kan worden, maar we vermoeden dat dit met minder gewicht, iets meer vermogen, een hele bak meer koppel, en een complete autogeneratie aan ontwikkeling wel moet lukkken.
Tot die tijd moeten we het echter met statische beelden stellen van het blauwe gevaarte. Vroem!
f40racer zegt
Ik kan niet kiezen tussen de m3 en 4
nasty zegt
@f40racer: m3, praktischer ;)
f40racer zegt
@nasty: praktisch staat niet in mijn woordenboek
kalax3 zegt
@f40racer: E46 M3 CSL en hou cash over ;-)
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@kalax3: En dan loop je over een stuk of wat jaar helemaal binnen. Die auto heeft nu al een legendarische status.
f40racer zegt
@kalax3: Ja, daar heb je een punt.
awesome zegt
@kalax3: E36 M3 sedan, nog meer geld over en net zo praktisch.
bmw1m zegt
Wat een vette bak
E34M5Touring zegt
Heb ze in Brussel beide gezien en het zou zeker de M3 worden. Die lekkere dikke kont vind ik mooier dan de M4. Vond bij de E90/92 M3 de sedan ook mooier.
realhustler zegt
Ik vind 10 seconden sneller niet heel veel op die afstand, en dat circuit.
endofline zegt
Ik veronderstel dat dit Nederlandse prijzen zijn. Want voor minder dan die prijs koop ik in Belgie liever een Porsche 911 met wat opties. Minder praktisch dat wel maar aan als je dit soort geld kan leggen heb je toch een 2de of 3de wagen.
lamborgfan zegt
Ik zie dit soort autos meer en meer gimmicks worden dan gewoon fucking snelle discrete sedans.. Zoals ik ze graag had.
Vroeger had je van mercedes de c32 en later de c55 die iets agressiever leken van buiten, maar dat alleen de kenner kon merken. Zelfde voor de e36 en e46.(liefst inbdonkerblauw, zwart of leasegrijs)
En nu kun je ze zelfs in smurfenblauw bestellen.. Ook heel gaaf! Maar niet mijn ding.
Gelukkig draait niet de hele wereld om mij en zorgt dit voor wat diversiteit op de (snel)wegen!
jack_abarth zegt
@lamborgfan:
Je bent niet de enige, ik deel die mening namelijk ook.
De wat sportieve snellere sedan is er niet meer. Nu moet het gelijk weer opvallend en uitbundig zijn.
Het subtiele is helaas verdwenen…
4x4wheels zegt
@jack_abarth: Nieuwe Audi S8 past wel in dat kader, uiterlijk slechts een paar uitlaatpijpjes en spoilerlipjes verschil met zijn dieselbroeders, maar absoluut een zeer snelle sedan
azenomei zegt
Gaan we hier in Nederland ooit nog normale prijzen voor auto’s krijgen?
pomfriet zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
TimmiX zegt
@pomfriet: Ah, ik kwam er al niet uit. Dankje!
Prachtige auto! Kiezen tussen de M3 en M4 mag met recht een first-world-problem genoemd worden.
BJ zegt
Op de beurs zit er naar mijn smaak een te grote wielkast rond het voorwiel. Wellicht optisch bedrog, of als de wielkast breder is creeërt dat ruimte, maar ziet er vreemd uit.
marussia zegt
ik mis de oude m3 :(
jrk68 zegt
@marussia:
Ik neem aan dat je dan de E30 of de E46 bedoelt, in dat geval adviseer ik je gewoon even te wachten op de M2. De rest van de M3’s kon mij niet bekoren.
De M4 dan weer wel maar het is wel een grote auto geworden. Nee, dan wordt de M2 waarschijnlijk meer mijn kopje T.
e1000bmw zegt
@jrk68: M2 komt er niet. M235i wel.
isobmw zegt
@e1000bmw523i: er zijn geruchten dat er wel een M2 komt
e1000bmw zegt
@isobmw: W00T! *doet nog ff wachten met bestellen M235i*