De duurste Renault van Marktplaats heeft een 1.6 diesel

Auteur: , 68 Reacties

Hint: het is geen Renault 5 Turbo.

Zo weinig cc’s dat je bijna geneigd zou zijn de hulp in te roepen van Robert Schumacher. Maar, het is niet zo gek dat de duurste Renault op Marktplaats maar zo’n kleine moteur tot zijn beschikking heeft, want motoren groter dan 1.6-liter zijn dezer dagen interdit in Renault’s personenwagens.

Waar de Fransen vroeger nog wel eens een 3.5-liter groot VQ-blok van Nissan in haar dikste modellen lepelden, hebben ze nu definitief gekozen voor downsizing. Toch moet je maar liefst 62.450 Euro meebrengen voor dit tweedehandsje. Zoals ze in goed Frans zouden zeggen: HOE DAN???

Ten eerste is de term tweedehandsje eigenlijk niet van toepassing op deze blubberdikke Espace. Er staan pas 10 kilometers op de teller. Daar Renault voor zover wij weten nog niet gefuseerd is met Ferrari, hebben we geen goede reden om aan deze kilometerstand te twijfelen. Vooral niet omdat de auto uit 2017 komt. De verkoper heeft het dan ook over een auto die nieuw uit voorraad leverbaar is.

Ten tweede is deze Espace een toonbeeld van Franse luxe. Na jarenlang aangemodderd te hebben met het vorige model (aankoopadvies) dat op de markt was van 2002 tot en met 2014, kwam er eindelijk weer een nieuw model Espace op de markt. Renault wist eigenlijk niet goed wat ze moesten doen met het model dat samen met de Chrysler Voyager aan de wieg stond van het MPV-segment medio jaren ’80. Niemand wilde immers meer echt zo’n ding.

De nieuwste Espace heeft dan ook crossover-achtige trekjes, wat de looks ten goede komt. Vooral in deze kleur die Renault Noir Amethyste noemt is het een markante verschijning. Van binnen heb je echter de ruimte die je gewend bent van de grote Renault. Indien gewenst kan je deze ruimte aankleden met leder in verschillende kleuren die zelfs de grootste chocolade-hater doen verlangen naar een doos bonbons, zoals bij dit exemplaar. Très chic.

Dankzij features als de verwarmde voor- en achterstoelen, verwarmde voorruit en vooral het panoramische dak doet deze Espace een beetje denken aan de Avantime, die in dat opzicht zijn tijd…Nee ik maak ‘m niet. Je kan de dure Fransoos oppikken bij Terwolde in Assen.



68 reacties

Niet echt een ding voor mij, maar het interieur is wel lekker samengesteld!
@smotsholle: 50 tinten grijs op de achterbank.
@awesome: Dat wordt pas interessant als hij tweedehands is..
Hele grote stap voorwaarts, maar voor 60 mille koopt toch werkelijk niemand een Renault. Zo’n auto wordt pas interessant voor de doelgroep als die ècht tweedehands is.
@carlover66:

Voor hoeveel zou zo een ding de fabriek uitrollen ??
Meer of minder dan 15.000 euro ..
@lincoln: Veel heb ik er tot nog toe niet zijn rijden. Niet gek ook, gezien de prijs. Je moet toch behoorlijk wat huisvaderbloed in je hebben om dan voor dit te kiezen. Zullen we de discussie over de (misschien wel slechte) betrouwbaarheid maar achterwege laten? Voor 60k gaat het gros toch echt bij de oosterburen shoppen.
@carlover66: ik liep stage bij de plaatselijke renault dealer, als monteur, we hadden elke week wel 1 op de brug voor een afleverbeurt.
@carlover66: misschien is het ook wel betrouwbaar.
De Duitse merken hebben ook veel (dikke) kwaliteits issues gehad, maar nog steeds worden ze als degelijk of premium gezien
@rufctr01: hoewel ik de auto een zeer grote vooruitgang vind (ik heb er zelfs in gereden) zul je mij niet meer in een Renault zien. Ik heb een aantal jaar geleden een Megane geleast en spreek dus uit ervaring. Volgens mij zaten mijn Mercedessen en Golf IV vroeger toch echt wat beter in elkaar. Neemt niet weg dat ik deze Espace oprecht best netjes vind uitzien. Maar kijk die prijs! Daar kun je zoveel moois voor kopen…
@carlover66:

Tja .. Vind het werkelijk een prachtige auto ..
Prijs is in guldens ruim anderhalve ton !!
Met 3 deuken en gescheurde bumper en war brandende dashboard lampjes nog maar de helft ..

Bijzondere handel dus ..
@lincoln: als particuliere koper daarom geen haar op mijn hoofd. En iedereen met verstand zal het beamen. Lekker 4 jaar leasen zou ik zeggen.
@carlover66: koop voor dat geld liever een mooie R klasse. Deze auto is er wat mij betreft op achteruit gegaan, de vorige was ruimer en was aardig revolutionair. Deze is dat ondanks de afwijkende looks niet.
@dieselkameel: nou ja, als het dan moest misschien een BMW 2 serie of een Sharan nieuw, maar heel blij word je daar ook allemaal niet echt van. Die R-klasse is me te heftig, veel te duur in onderhoud en toch wel ouderwets. Een leuke X5 occasie zou me nog wel kunnen bekoren denk ik, al is dat een SUV, maar voor 60k zul je vast wel een leuke kunnen vinden. Daar zou m’n hart toch wat sneller van gaan kloppen.
@carlover66: ook aan een S Max gedacht? Zijn heerlijk ruim en rijden nog verassend lekker. Het vorige model Volvo XC90 zou qua ruimte ook nog wel een mogelijkheid zijn denk ik.
@dieselkameel: S-Max Vignale met de 2.0 EcoBoost, perfect!
Overigens mag de vorige S-Max, vooral na de facelift, er ook nog wezen.
@lincoln:
misschien kun je het omrekenen naar florijnen
@carlover66: maar welke grote Duitser zou je dan voor 60k willen aanschaffen? Een 3 serie bijvoorbeeld tikt dat al snel aan, en groot kan je die niet bepaald noemen…
@lincoln: ik kan me zomaar voorstellen dat de afschrijving van de ontwikkelingskosten zo’n beetje gelijk is aan de productiekosten.
@lincoln: zoiets denk ik. Een nieuwe 206 koste destijds de fabriek 2600 euro..
@carlover66: Ze moeten toch echt eerst een eerste eigenaar hebben gehad voordat het een tweedehands wordt he… Als je meer als 5 volwassen moet vervoeren kijk je al snel in een duur segment. Full option uitvoering plus CO2 tax drijf de prijs ook flink op.
Nu nog een trekhaak en 10k korting dan mag hij op de oprit.
Ding gaan alleen maar stijgen in prijs ..
Prima belegging dus ..
Dan liever een ford Smax 210 pk 2.0 TDCI met wat opties
@ronald: toch liever een 2.5 turbo 5 cilinder benzine s-max hier dan…
@tjorque: helemaal mee eens maar die is niet meer nieuw te koop helaas
@ronald: tja, nieuw en kopen… met mijn financiële status = Dacia.
Doe me dan maar een leuke occasie :D
Toch doet zo’n schraapmotor afbreuk aan de luxe en stijl. Ik heb een aantal jaar ervaring met de vorige generatie Espace met de 3.5V6, dat maakt er een heerlijke reiswagen van die bovendien bloedhard van z’n plek komt. Maargoed, met een vebruik van 1op8 van die V6 ben je met dat dieseltje wel een stuk beter af natuurlijk.
@trustmeiamanengineer: bij Renault/Nissan hebben ze ook een prima 3.0 diesel die geschikt is voor het brengen van luxe gevoel bij personen auto’s. Dus dat hoeft het probleem niet te zijn bij Renault.
Verschrikkelijke foto’s. Smartphone handelaar. Verder is dit ding veel te lomp en de achterkant klopt niet ofzo.
@soundgarden: Die vent kijkt wel heel erg blij op foto 5
Ik vind het best een fraai ding!
Mocht je aan bejaarde vervoer doen: Dit is hem!. Kan geen enkel ander comfort tegenop en de oudjes worden niet misselijk.
Ik vind het de gaafste mpv die er is. Die crossover-look doet hem goed. Lijkt me ook een heerlijke reisauto.
@berlinetta: x2. Ik ben helemaal niet french-minded. Maar dit is echt een pracht van een auto. Zowel interieur als de buitenkant. Kameraad van me heeft eentje in het goud/groen en is echt een zalige auto. In belgie zie je ze trouwens wel een pak meer rijden.
Is dit niet gewoon die luxe lijn waarvan de naam mij even ontschoten is maar bij andere merken Vignale, Ad Personam, Individual en dat soort kreten heet?

Overigens vind ik het vanaf het zij-aanzicht net een schoen. Net als de eerste HR-V
@gulli: Ja, de Initiale-lijn van Renault is vergelijkbaar met Vignale met de luxedivisies die jij noemt.
@Edge: ja die ja :P Staat ook gewoon met koeienletters op de auto zie ik nu :)
Voor 65k verwacht je een fatsoenlijke fotoshoot en geen foto’s waar de verkoper met z’n bolle kop op staat.
@awesome: dat dacht ik dus ook.
Dat wil je toch niet zo’n luxe schoolbus? Voor pa is het fijn, dat ie in alle rust en luxe naar zijn werk kan rijden, maar mij lijkt toch dat het interieur minder geschikt is voor plakvingers, limonade vlekken en honden kots.
Geen puntje van kritiek, maar in mijn ogen is de duurste Renault op concurrent AutoScout24 wél een artikel waard. Want wat een prachtig ding!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=305733465
Overigens, waarom maakt Renault nog steeds dashboards (en vooral het stuur) alsof ze de afgelopen 25 jaar niet hebben opgelet? Wat een saaie grauwe plastic bende is dat nog steeds. Volgens mij zat hetzelfde plastic ook in de eerste generatie Twingo!
Over een ding kunnen we het eens zijn :
Fransen kunnen helemaal nix.
Fransen hebben nog nooit iets uitgevonden
Fransen hebben het fenomeen auto pas 14 jaar geleden weten te ontdekken
Fransen spreken een afschuwelijke vreemde taal.
Fransen eten uitsluitend knoflook
Fransen pissen flessen vol die ze als witte wijn exporteren.
Fransen zijn overtuigd dat de aarde plat is
Fransen kunnen maar één ding :
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/92/62/29/9262291e39571f528b8aa4ed1d2881b2.jpg
@desjonnies:
ziet er meer uit als noord afrika ergens.
@super:

Dat heet tegenwoordig Parijs ..
@lincoln: Hahaha, scherp!
@desjonnies: Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij dat vind. En stiekem vind je dat ook niet. Ja, het Franse brood is heerlijk. Maar Fransen kunnen een hele hoop. Zo heb ik het Louwman Museum een aantal keren bezocht en daar staan een hoop Franse auto’s. Maar ook niet zomaar wat auto’s maar auto’s die echt wat betekend hebben de afgelopen jaren.

Maar eigenlijk hoef ik jou dat niet uit te leggen.
@desjonnies: gelukkig, jij snapt het.
@desjonnies:

Inmiddels is dat idd zo ..

Twee oorlogen geleden had het een cynische opmerking geweest ..
61 ruggen vragen voor een schraapmotor wagen is de beste meme!
@toyotafortuner: edit: Zoveel geld vragen voor een schraapmotor wagen is de bestw meme!
@toyotafortuner: die schraap motor van jou levert wel gewoon 200PK en daar hebben ze geen hybride voor nodig, kortom bij de meeste toyota’s gaat je dat niet lukken.
Aach ja 100k voor een Q5 met 4 cilinder kan ook. Sta niet meer van de prijzen te kijken. En als je 20 jaar geleden zou zeggen ik koop een Golf voor 142.000,- gulden zouden je opsluiten in een psychiatrische inrichting.
@thomasthomas: met alle liefde 100 voor een Q5, dan 62 voor dit. Dat is toch in alle opzichten net een tandje fatsoenlijker.
@carlover66: Nee dankje, dan liever de Renault. Ook als die evenveel moest kosten als een Q5…
Dit past in het lijstje ‘ top 5 lelijkste auto’s ‘ wat mij betreft.
Nummerplaathouder achter zit scheef. Krijg er spontaan tics van, zo’n 62.000.
Een 1.6-je in zo’n grote bak. Dat moet haast wel een drama zijn om mee te rijden. Behalve dat zie ik dit soort motortjes geen 300.000km meegaan.
@jippie:

Douw je er een nieuwe in ..
Hoe moeilijk kan dat zijn ??
Renault is leuk bezig! De Clio ziet er volwassen uit, de Captur is ongekend populair bij 60+ jaar oude mensen. De Laguna, excuus Talisman, ziet er ook mooi en strak uit. De Megane idem. Over betrouwbaarheid en dergelijke spreek ik niet. Maar het ziet er goed uit, volwassen, sportief en ook een beetje wulps.
Ik vind er helemaal niks aan dit. De oude Espace ben ik gek op. Die met de plastic body. Dit is een hele hoop niks.
Mooie auto, maar een ruimtewagen is het helaas niet meer. Vooral als er een panoramadak inzit valt de hoofdruimte niet mee. Heb er daarom altijd wat ambivalente gevoelens bij, hij maakt zijn naam niet meer waar. Maar bon, het heeft inderdaad wel wat weg van de Avantime en in paars (noir améthyste) verkrijgbaar. Ook kun je er donder op zeggen dat niet de halve buurt er één rijdt, al is het maar omdat Renault niet aan plugin-hybrides doet. Genoeg dat voor de huidige Espace pleit.

Toch is die vorige wel mooi oud geworden. Had binnen een bak ruimte, en was inderdaad verkrijgbaar met een 3.5 V6. Zes cilinders en diesel kon als 3.0 dCi. Dat was een luxe vorm van hogesnelheidsreizen.
Ben ik blij dat ik nooit in dit segment hoef te shoppen..
@pinut187: Want je kan niet raak schieten?
Saaie kleur

-edit: gelukkig wel een sprankelende reactie!-
Heb vorige maand een testrit gemaakt met zo’n auto en ik moet zeggen, kwa comfort weten de Fransen de Duitsers toch op een enorme manier de loef af te steken.
gewoon voorde helft van het geld in Duitsland op te halen, wel met iets meer kilometers maar meer dan 10k hebben ze voordat bedrag niet gereden. Kortom tip van flip opzoek naar iets anders dan anders met veel ruimte shop in Duitsland.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).