De nieuwe Renault Megane: vanaf 20 mille en 21% bijtelling

Auteur: , 53 Reacties

Renault Nederland heeft de prijslijst van de gloednieuwe Renault Megane klaar, instappen kan vanaf 20.290 euro.

Je krijgt in dat geval de TCe 100 mee naar huis, een 1.2-liter viercilinder met 100 pk. Andere bezinemotoren die vanaf de introductie beschikbaar zullen zijn, zijn de TCe 130 en TCe 205. Deze hebben een vanafprijs van respectievelijk 23.490 en 31.290 euro. Daarbij moet wel worden vermeld dat de TCe 100 met vergelijkbare uitrusting als de goedkoopste TCe 130 22.290 euro kost, terwijl de TCe 205 alleen als zeer complete GT te verkrijgen is. Over alle benzineversies moet volgend jaar volledig worden bijgeteld.

Dat geldt niet voor de diesels, deze vallen ook volgend jaar alle in de 21-procentcategorie. Er is keuze uit een 110- of 130-pk sterke diesel, waarbij de eerste ook met een automaat verkrijgbaar is. Prijzen voor de diesels beginnen bij 23.890 euro. Onderstaand de volledig prijslijst.

Motor
Uitvoering
Vermogen
CO2 (g/km)
Prijs
Bijtelling
Energy TCe 100Life74 kw / 100 pk12020.29025%
Zen74 kw / 100 pk12022.29025%
Bose74 kw / 100 pk12024.79025%
Energy TCe 130Zen96 kw / 130 pk11923.49025%
Bose96 kw / 130 pk11925.99025%
GT-Line96 kw / 130 pk11926.39025%
Energy TCe 205 EDCGT151 kw / 205 pk13431.29025%
Energy dCi 110Life81 kw / 110 pk8623.89021%
Zen81 kw / 110 pk8625.89021%
Bose81 kw / 110 pk9528.39021%
GT-Line81 kw / 110 pk9528.79021%
Energy dCi 110 EDCZen81 kw / 110 pk9527.89021%
Bose81 kw / 110 pk9530.39021%
GT-Line81 kw / 110 pk9530.79021%
Energy dCi 130Bose96 kw / 130 pk10330.19021%
GT-Line96 kw / 130 pk10330.59021%



53 reacties

Ik vind het een mooie bak voor het geld..
@norge: sinds wanneer heeft schoonheid een prijs?
@lekbak: Schoonheid heeft altijd een prijs…
Ik heb hem vrijdag op de snelweg zien rijden en vooral de achterkant is erg mooi. Hebben ze mooi gedaan! Vooral de achterlichten.
@chrisej2: volgens mij vind je vooral het achterwerk mooi ;)
@smoothoperator: dat achterwerkje dat 1op 1 van een seat leon gekopieerd is?
Inflatie gaat lekker. Vroeger kom je een C segmenter voor Rond de 17 mille kopen.
@W115: In guldens nog wel…

En dan had je standaard al zwengelraampjes voor, één buitenspiegel, luxe chromen afdekdopje op de plek waar de achterruitenwisser hád kunnen zitten en die gekke Japanners hadden zelfs op de simpelste uitvoeringen al standaard radiovoorbereiding en uitzetraampjes achterin…

Een (één!) airbag kon je alleen op een Mercedes S-klasse krijgen voor een bedrag waar je ook een fonkelnieuwe Fiat Panda voor kon kopen. Van een navigatiesysteem had met uitzondering van Chriet Titulaar nog niemand gehoord. En wilde je een mobiele telefoon in de auto dan kon je 10.000 gulden achterlaten bij Motorola voor een mobiel apparaat dat net zo handig was om mee te nemen als een zak cement. Om in de auto toch nog enig contact te houden met het thuisfront vlogen in het Whatsapploze tijdperk de plastic houten denk aan mij fotolijstjes de deur uit bij de autoshop die nog gewoon autosjop heette…

Maar je kwam wel van a naar b, had van niemand last en genoot misschien nog wel meer van het autorijden dan in dat hypermoderne blik…
@moveyourmind:
U, u verdient een standbeeld.
Heerlijk, die nuchterheid.
Komt ‘overdesigned’ over – veel gekke lijntjes, etc. Ben benieuwd hoe hij in het echt eruit ziet…
Geslaagd! Bij de vorige/huidige generatie vond ik alleen de Coupe mooi maar dit is een grote verbetering.

Ik ben alleen wel benieuwd hoe de dag rij verlichting er uit ziet. Gezien dat de vorm wat weg heeft als die van de Golf GTE en het daar extreem goedkoop en lelijk oogt.
De hele doelgroep heeft nu toch al een 308! Pas vanaf Q3 zal Renault er een paar slijten
Energy dCi 110
Bose 81 kw / 110 pk 28.390 21%
GT-Line 81 kw / 110 pk 28.790 21%

Energy dCi 130
Bose 96 kw / 130 pk 30.190 21%
GT-Line 96 kw / 130 pk 30.590 21%

1800 euro verschil voor 20 pk? Dat is een forse bak geld!
@ardonjr: Lekker knudde die text editor. Ik had het netjes in tabel vorm overgenomen (netjes met tabs en spaties) Druk je op ‘commit’ .. heel de opmaak weg. Lame!!
@ardonjr: dit komt ook door de hogere uitstoot. 8gram x 69 euro/gram is 552 euro extra aan bpm. Is dus rond de 1250 extra voor de motor.
Voor vergelijkbaar geld heb je de Mazda 3. De hatchback heeft een lelijke kont, maar de sedan ziet er goed uit. Kilometers beter dan dit in ieder geval. Grappig. Overdesigned zou anders typisch een kwalificatie zo’n voor Japanners. Trouwens, voor dat geld krijg je een hele mooie 150 pk diesel met een beste bult koppel bij Mazda. Ik zou het wel weten
@baasbas: Mazda 3 is de ultieme bejaardenmobiel, is verder niemand in geïnteresseerd
@parker: Mooi zo, laten we hopen dat zo weinig mogelijk mensen mijn advies volgen.. dan rijd ik nog iets unieks volgend jaar
@baasbas: een Mazda middenklassertje “uniek” noemen, jij legt de lat niet zo hoog in het leven, hè..?
@parker: de sudoku die ik maak als ik zit te schijten is het hoogtepunt van m’n dag
Ik heb er al mee mogen rijden, geweldige auto!
@dinges7: Hoe is het met de ruimte achterin en welke versie heb jij gereden? Ben heel erg benieuwd.
@autodrome: ruimte is zeker redelijk.
Kan met mijn 1.98m gewoon achterin zitten zonder het dak te raken.
Heb meerdere motoren en uitvoeringen gereden.
Tce 130 is erg fijn.
@dinges7: Dank je! Ik had dit vermoeden al, hij lijkt in alle opzichten gegroeid te zijn en net wat hoger op z”n poten te staan …
@dinges7: In de formule1 mogen ze het nu minder doen, maar Renault motoren voor personenvervoerders worden met de jaren beter en betrouwbaarder. Ze kunnen nu zeker mee met VAG, zonder grappen met emissiewaarden, alhoewel ook Renault nog wel onder de loep zal,worden genomen, had gelezen dat de nieuwe Espace er ook redelijk bekaaid van af kwam ….
De prijs valt me best mee. Ik ben benieuwd of dit nog steeds een leasetopper blijft. Ik ben bang dat veel zullen gaan afhaken.
@clarkson: waarom? Volgend jaar zijn er geen bijtellingtoppers mee. Dus kies je een wagen op cataloguswaarde en leaseprijs. Dan kan zo’n Megane nog altijd interessanter zijn dan een Golf.
@mashell: De golf is niet veel duurder? En ik denk dat als nog heel veel mensen liever een paar tientjes meer betalen voor een golf.
@mashell: Kan zijn, inderdaad. Maar dan heeft de VW weer een hogere restwaarde en een beter onderhoudscontract waardoor een Golf Variant in de lease zo’n 500 euro per jaar goedkoper is. Drie keer raden wat het meest verkoopt.
lelijke druppel/haak wat doorloop naar beneden bij de koplampen, alsof het paperclips zijn
Zó zielig, die van VW gekopieerde koplampen en van Seat gejatte achterlichten… Daarmee zegt Renault dus eigenlijk “ok, we geven het op, we denken dat we alleen nog auto’s kunnen verkopen als we VAG kopiëren”… Domme fransen, nu zitten ze op dezelfde lijn als Kia, Niksan, Hyundai etc.
Klassieke azijn*issers weer in de reacties, hoe kan je nou een auto beoordelen als je deze niet nog niet hebt mogen aanschouwen in vlees en ‘blik’?
@autodrome: Hij stond vorige week al op Zandvoort meende ik.
@phaeton: Heb jij ‘m live gezien?
@autodrome: Live foto’s in daglicht zeggen een hoop meer dan photoshop of beursfoto’s. En die dagrijverlichting is gewoon lelijk onder iedere omstandigheid, behalve misschien bij zilvergrijze lak.
@phaeton: Dus niet in het echt?
@autodrome: doe niet zo stubborn zeg, hoeveel Koenigsegg heb jij al gezien? Of heb je totaal geen mening over bijvoorbeeld de Regera?
@2wheeler: We hebben het hier toch over wielen die ook voor ‘gewone’ zielen bereikbaar zijn, een Agera of One zijn redelijk onbetaalbaal vanuit dat perspectief(doe de One maar). Ik probeer alleen maar te zeggen dat een auto er heel anders uit kan zien in het echt/in beweging vs foto/digtaal en dat een live ervaring je mening wel eens kan veranderen, for better or worse. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, dat is heel persoonlijk en subjectief ….
Een slimme werknemer zal
nu gaan onderhandelen met zijn werkgever… Niet leasen en verschil in bijtelling erbij pmnd en dan privé rijden met km vergoeding.. Maak eens een rekensommetje en u zult versteld staan. Voor zowel werknemer als werkgever het meest interessant… Idd jammer voor leasemaatschappijen en overheid.. Leasen is dan alleen nog interessant voor de echt km-vreters. Pak m beet als je naast je werk nog eens 30-35dkm pjr rijdt. Dan kan het interessant zijn.. Reken het maar eens uit mensen.. Vergeet het leasebedrag niet mee te rekenen in je berekening..
@tvr1974: lang verhaal voor iets dat allang bestaat: veel werkgevers bieden werknemers die recht hebben op een leaseauto als alternatief al aan dat je het leasebudget als salaris uitbetaald krijgt. Dus: of een leasebak van bijv 1100,- per maand of datzelfde bedrag als salaris. Een deel daarvan wordt dan fiscaal niet belast als reisvergoeding
@tvr1974: Zeker omdat je dan natuurlijk een frisse occasion neemt en geen nieuwe auto!
@tvr1974: De service van een zakelijke lease auto is ongekend voor een particulier. Vervangend vervoer? geen probleem. Opgehaald worden door een taxi bij pech? Geen probleem. Geen enkele verantwoordelijk betreft je auto? Geen probleem. En dat voor een vast bedrag per maand!
@flutterby: service klinkt leuk maar hoe vaak gebruik je het? die taxi bij een kapotte auto, die kan je wel betalen uit dat geld dat je extra in je zak houdt of kun je misschien ook nog wel bij de zaak declareren en vervangend vervoer, ook die huurauto kun je prima betalen. Ik zeg al lease is alleen interessant voor een zeer kleine groep; of je rijdt heel veel privé of je rijdt elektrisch en vermijd de bijtelling. Daar is echter nog zeer weinig (betaalbare) keuze voor de gemiddelde werknemer. Leuk voor de baas of executive zo’n Tesla maar voor de gemiddelde werknemer te duur. Het wordt nu wachten op betaalbare alternatieven..Pas dan zou ik het weer adviseren. Nb als werknemer kun je natuurlijk slim “nieuw” kopen bij een dealer… Kijk naar KIA, 7 jaar garantie. Als je dan nog bedingt of opneemt in contract vervangend vervoer bij pech en onderhoud dan lach je toch elke keer als je een gebouw van de belastingdienst voorbij rijdt. Ik zeg al; het is voor de slimme werknemers…
@tvr1974: je gaat er wel heel gemakkelijk van uit dat zelf kopen voordeliger is. Natuurlijk, zodra mijn 14% bijtellertje de deur uit moet ga ik ook weer rekenen. Maar voor mij is zeker nu leasen en bijtellen veel en veel voordeliger. Argumenten die voor mijn situatie gelden is dus het 14% tarief maar ook dat ik grof geschat minimaal 15000 km privé rijdt per jaar. Het voordeel van kopen is dat je een hele frisse occasion kan kiezen en zo op afschrijving kan besparen. Maar jij suggereert juist nieuwkoop… van een Kia nota bene.
Prutsers, zorg dat die kolom eens een keer in het beeldscherm op de app past.
@maurits123: de iPhone 6S (plus) is inmiddels al uit en Autoblog heeft de app nog altijd niet voor de 6zonderS (plus) geschikt gemaakt. Maar goed, het is wel gratis natuurlijk.
@knipperlichtje: De app heeft bij mij geen geluid op m’n 5s, wel als ik via de browser op de telefoon de site open en dan een video open, hebben nog meer mensen dit probleem?
@autodrome: dat heb ik niet, wel wil het bij mij nog wel eens voorkomen dat de app bij het openen op de achtergrond een bekeken filmpje weer gaat afspelen.
@knipperlichtje: Ook dat heb ik inderdaad, knap irritant
Mooie auto en erg netjes geprijsd, vooral als je ziet wat er standaard al op zit. Dat lukt de concurrentie niet!
@henkp1: klopt, lekker rijk uitgerust. Ik vind overigens wel dat er een verschil blijft tussen de megane en bijvoorbeeld de golf. Leuk dat navigatiesysteem in de huidige megane, maar het is gewoon een tomtom. Dat soort dingetjes vind ik altijd zo jammer bij Renault. Krijg altijd het gevoel dat het net niet af is. Daar is de golf toch een stuk verder. Ik hoop dat het dik keer beter is, gun het die fransen wel
@87sandyd: een TomTom is gewoon een TomTom tot je weer eens onder een boete uitkomt (dank brave flitsmelders!) of je moeiteloos een route via een plaats op de kaart plant om de ellende heen.. Of je een adres opzoekt wat je niet hebt van een toko waar je heen wil.. Dan Is het “gelukkig wel een TomTom!”
T is een nette wagen geworden. Maar in dit segment gaat mijn voorkeur toch voor de Mazda3

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).