Dit is Jon Olssons nieuwe Gumball-speeltje, de Rebellion

Auteur: , 26 Reacties

Maar waar laat hij zijn ski's?

Hoewel de Gumball 3000 voor sommige mensen zijn glans zo onderhand verloren heeft, wordt het evenement nog steeds georganiseerd, en stromen de leuke inschrijvingen eveneens binnen. Dit jaar verwachten we een blubberdikke Tumbler, maar ook ski-Zweed en Gumball-veteraan Jon Olsson is weer van de partij, dit keer met deze LMP1-achtige Rebellion. Gillar?

Als basis voor de ombouw diende natuurlijk de Ultima GTR die Olsson al enige jaren in zijn bezit heeft, niet echt een kilometervreter, maar een atleet als hij zal het er wel in uithouden. De naam zal waarschijnlijk een ode zijn aan de sponsor (Rebellion Racing Team).

Jon Olssons Rebellion

De auto heeft als gezegd een prototype-achtige ombouw gekregen, maar meer informatie dan de twee foto’s die Olsson gisteren op zijn hipstergram-account postte hebben we nog niet. Naast de Audi-achtige koplampen en Veneno/LMP1-achtervleugel+vin is de auto volgeplakt met sponsorboodschappen. Want waarom zou je deelname aan zo’n rally zelf betalen als je het ook daar anderen kunt laten ophoesten?

Na vorig jaar in de VS te zijn geweest, vindt de 2013-editie plaats in Europa. Wordt vervolgd.



26 reacties

Hopelijk weer veel leuke filmpjes ervan =D Jon Olsson heeft een heerlijke smaak kwa auto’s als je het mij vraagt.
mag de gumball alweer in duitsland komen?

OT: ultima gtr is zowiezo winning.
Hoe komt het dat die vent zo veel poen verdient heeft? Alleen maar met een baantje zwemmen??
@mightymike: Zwemmen, ja, ski-Zweed.
@mightymike: Och, je hebt er zat die meer verdienen met tegen een balletje schoppen
@darkpluisje: die komen alleen niet verder dan een Ferrari.
@xiran:
Voetballers hebben dan ook geen fantasie, die kopen dat waarmee ze denken indruk te maken op de gleufdieren….
@jrk68: bij Feyenoord moeten ze een opel rijden :D
@xiran: ik zou een Astra OPC of Insignia OPC geen straf vinden hoor!
@ablogjunk: helaas alleen een electro opel.
Doet me denken aan de Lotus LMP2, zouden die iets met elkaar te maken hebben?

http://www.lotus-lmp2.com/images/gallery/2013/02-Spa-Francorchamps/Friday/Lotus%20photos_2.jpg
@vids22:
De LMP’s lijken sowieso op mekaar. De laatste jaren zag het gros van de LMP1’s er nog iets anders uit ( zonder die haaienvin achter ). Maar nu Audi alles en iedereen achter zich laat proberen de overige merken hetzelfde met zo’n vin. Maar goed ook, ik hoop dat het Audi-diesel-winnenelkjaarlemans-tijdperk binnenkort afgelopen is. Het is leuker en spannender als andere teams ook eens een keer winnen.
@JamesBond007: Die vin is verplicht door de ACO, heeft niks met Audi te maken. Deze Lotus is inderdaad een slechte kopie van de Audi, maar vind de Toyota toch wel verschillend tov de Audi. En verwacht maar dat Porsche met iets radicaals komt volgend jaar.
@vids22: Wist ik niet, weer wat geleerd.
Ik hoop dat Porsche inderdaad met iets spannends komt dat het Audi moeilijk kan maken.
Wat is dat betsafe eigenlijk? (Sponsor Gumball) Ik kan het ook gewoon goeglen natuurlijk maar heb ik geen zin in vandaag.
@Kvgorp:
Ik vermoed dat het iets met ‘Gokken’ en ‘Veilig’ te maken heeft….
@Vincegail: Tja..,zo simpel zou het inderdaad kunnen zijn.
Je moet wat als je aandachtsgeil bent.
@replicant: Jon weet door zijn blogs en het regelmatig in het nieuws komen met bijv. zijn passie voor auto’s van zichzelf een interessant sponsorobject te maken. Hij laat niet voor niets vaak zijn sponsors Red Bull, Colmar en Audi zo vaak voorbij komen in zijn blogs en foto’s.
@sandervzanten: klopt. Alleen is hij dit niet verplicht. Je kan toch niet zeggen dat hij niet aandachtsgeil is? Er worden heel veel sporters gesponsord maar die zie je niet zo vaak showen. .
Wat een bruut ding (hij lijkt wel heel erg op de Audi r18). Gumball gaat weer brute voertuigen krijgen.
ik vind het echt fantastisch dat hij deze Ultima al meerdere keren heeft omgebouwd, en dan niet in negatieve zin. hij is er juist op vooruit gegaan tegenover de “standaart” Ultima GTR.

nou vraag ik me wel af of het lekker is om hier zo’n lange rit in de zitten als de Gumball.
Mooi, dat zie ik eigenlijk wel graag zo van die prototype-style wagens.
Dus… heeft hij zijn Ultima GTR omgebouwd tot de rode Rebellion R1K Ultima GTR om de auto wederom om te bouwen tot een geupdate Rebellion R1K Ultima GTR? Zoiets?
Heeft niet echt de verhoudingen van een lmp racer. Voorkant vindt ik wel goed gelukt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).

Relevante video's

Nissan GTR occasion readmore