Een paar leuke weetjes over de kilometerstanden van een Veyron.
Want hoeveel wordt er nou met zo’n auto gereden? De Dutchbugs hebben inmiddels een bovengemiddelde tellerstand op de Nederlandse Veyrons gezet. Op volgorde van oud naar nieuw: 39k (2007), 26k (2009) en 24k (2014). Dat is best netjes, vooral als we kijken naar die laatste. Dat is een Veyron GS Vitesse en daar is dus zo’n 12.000 kilometer per jaar mee gereden.
Er is echter altijd baas boven baas, want er schijnen inmiddels 1 of 2 Veyrons te zijn met meer dan 100k op de teller. Volgens een woordvoerder van Bugatti gaat dat om een Veyron in Amerika, maar er zijn ook geruchten over Veyrons uit Duitsland en Rusland die een extreem hoge tellerstand zouden hebben.
Maar wat doet een Veyron gemiddeld? De PR-man van Bugatti kon ons melden dat er gemiddeld slechts 1620 kilometer per jaar met een Veyron wordt gereden. Er staan dus genoeg van die units te verstoffen in dik gevulde garages over de gehele wereld. Zonde.
hight96 zegt
Wat had je anders verwacht? Bijna alle exclusieve auto’s staan stil in een garage. Er zijn slechts enkele eigenaren die er werkelijk van genieten, de rest ziet het als investering…
autoblogger zegt
@hight96: en dat Nederlanders er dus van genieten is mooi om te weten:)
hight96 zegt
@autoblogger: Gelukkig wel, maar in mijn optiek kan het altijd beter ;)
jeppie zegt
@autoblogger: maar we hebben het hier alleen over bugatti’s. Er staat nog genoeg moois in garages te verstoffen.
crackdavid zegt
@hight96: Ik denk eerder dat die mensen nog 30 andere auto’s hebben…
screamgt zegt
Opzich logisch. Die krengen kosten zelf al een vermogen, laat staan het onderhoud. Wanneer je het dan (helaas) als investeringsobject koopt, en hier nét genoeg geld voor hebt, zal je er weinig mee rijden. Bespaart je ook een godsvermogen aan beurtjes.
chimaera zegt
@screamgt: Denk niet dat er veel mensen zijn die een Veyron kopen als ze er nét genoeg geld voor hebben.
screamgt zegt
@chimaera: Why not? Als jij nét genoeg spaarcenten hebt om te investeren, dan doe je dat toch prima met een Veyron?
r32t zegt
@screamgt: nee niet dus. De mensen die een Veyron kochten hebben geld genoeg, anders ga je ook niet investeren in een auto die destijds nog niet eens uitverkocht was.
dailydriver zegt
@screamgt: olie en andere vloeistoffen worden ook oud. Ook al wordt er niet meegereden of zeer gering. Dus service/ onderhoudsbeurt is toch wenselijk. Banden kunnen uitdrogen.
lincoln zegt
1620 km per jaar !!
Hoop dat het 4 leuke uurtjes waren dan iig ..
boenderaar zegt
@lincoln: er is maar 1 gas en dat is vol-gas!
lincoln zegt
@boenderaar: Ja .. De rest is gay gefriemel in de marge ..
PeugeotGTI zegt
@lincoln: lafjes tegenaan hangen inderdaad…
Arnoud zegt
@boenderaar:
En ik hou maar van één munt en da’s klinkende munt!
cadrez zegt
Zonde toch.
jordydeknecht zegt
Ik ben zelf ook heel benieuwd wanneer zo’n ding de geest geeft of wanneer de onderhoudskosten écht niet meer kunnen
robert110 zegt
@jordydeknecht: Ik denk dat je echt heel gek moet doen voordat de onderhoudskosten niet meer rendabel zijn.
jordydeknecht zegt
@robert110: tuurlijk dat wel, maar heeft zo’n ding ooit pech langs de weg?
Donstil zegt
@jordydeknecht: De oudste Nederlandse Veyron van de Trust meneer stond vorrigjaar nog defect op een trailer.
trustmeiamanengineer zegt
@jordydeknecht: die van Peridon heeft al meerdere keren langs de snelweg gestaan iig.
PeugeotGTI zegt
200 euro per kilometer, waar heb je het over?
moveyourmind zegt
Leuk dat de PR-man met zulke feitjes naar buiten komt…
Maar het belangrijkste vergeet hij te vertellen…
Dat een Fiat Panda eigenlijk sneller is. De Bugatti doet die afstand op zijn best in iets meer dan 4 uur. Maar om die afstand af te leggen moet je tien keer tanken,3 keer langs de Kwikfit voor nieuwe banden, en een keer langs de VW-dealer voor een kleine beurt… Ben je zomaar twee weken verder…
awesome zegt
@moveyourmind: vet goed verhaal om het weekend mee in te gaan. Lekker kort ook ;)
gwnbmw zegt
@moveyourmind: 100 liter tank, met normaal rijden (dus zonder de “SPEED AND POWWAAAAAAH” sleutel) een verbruik van 1 op 4. dus dat is 400 kilometer, met je panda tik je net de 500 aan gok ik? bandjes zijn gewoon bandjes speciaal ontworpen voor dit ding, jou panda banden klappen al uit elkaar met 150 kmp/u.
maar oke, goedkoper is ie wel.
bakkerst zegt
@gwnbmw:
De fabriekopgave voor de V-max van de Panda is 155km/u, en dat halen die bandjes prima hoor, ook als ze 6 jaar oud zijn.. ? en dat zijn GPS kilometers. En dat was nog niet eens in de 100hp versie.
Vorig jaar zomer zijn we met de Panda 1100km naar de vakantie bestemming gereden, 130/140 gemiddeld en dan is er ongeveer 80liter door heen gegaan.
Je onderschat die panda’s een beetje.. ?
lekbak zegt
@bakkerst: dat was vast geen twinair in die panda. Ik heb er verschillende gereden maar die krengen zuipen gewoon 110 liter op 1100 kilometer met 140km per uur. Overigens is 80 liter ook nog veel voor een zuinigheidswonder. Mijn 190E uit 1992 heeft bij die snelheid maar een paar procent meer nodig.
bakkerst zegt
@lekbak:
Klopt, was een generatie ouder, de 1.2 – 4 cilinder. Ik moet er wel bij zeggen dat hij volgepakt was met bagage, 2 volwassenen en een kind. En dat de route niet echt vlak is als je van west naar oost door Duitsland en Polen rijdt, dan valt het nog wel mee we hebben er in totaal 12u over gedaan incl stops voor minimaal 1,5 u totaal.
cadrez zegt
Jammer dat Multipla rijders niet op zo’n manier denken.
Rick-dos zegt
39k + 26k + 24k = 90k
Bugatti heeft ie sinds 2007 dus ongeveer 9 jaar ergo 9 : 90k = 10k p/j.
Gemiddeld 10k km pj rijden met een Bugatti Veyron. Doet ie netjes. Er zijn Fiat Pandaatjes die dat gemiddelde niet halen…
gwnbmw zegt
@Rick-dos: er zijn mensen die 4 dagen per week naar hun werk moeten, 2 keer per jaar op vakantie gaan en die de 10k net wel net niet aantikken…
jorden zegt
@Rick-dos: ik woon dicht bij m’n werk en doe 10k p/j in m’n polo! Dus daily driver zo’n Veyron!
alcantara zegt
12000km@300km/u= slechts 40 rij-uurtjes per jaar.
ukbob zegt
@alcantara: denk dat de gemiddelde snelheid van een Veyron heel wat lager ligt.. Dat zal die PR gast er niet bij vertellen ;)
madvillain zegt
Ik weet van een Bugatti in de omgeving Helmond met meer dan 40K op de teller.
Kan het nog wel eens navragen wat nu de precieze stand is.
Hij rijdt er serieus veel mee, heeft nog een hele collectie ernaast.
Bart_V zegt
@madvillain: nog nooit zien rijden
madvillain zegt
@Bart_V: Dat kan.
rolov zegt
@madvillain: die grijze ?
martijn11 zegt
Daar is hij ook voor gemaakt
p993 zegt
Definieer ‘extreem hoge stand’ !
Dutchdriftking zegt
Tja, gewoon rijden!
maferick74 zegt
Ik rijd ca 500km per mnd … ik heb mijn corolla (1999) ook als verzamelobject. Nu al 186.000 op de teller. De vorige eigenaar heeft het verpest… gelukkig was hij een monteur bij toyota… dus altijd goed onderhouden ?
Bart_V zegt
@maferick74: G6R toevallig ?
lazy123 zegt
Ik ga een bugatti kunnen kopen? En dan laat ik het in een garage? nou ik dacht het niet !!!!!
kilum zegt
@lazy123: Is dit nou bewust zo slecht Nederlands? Alle woorden bestaan maar, in deze context hebben ze geen betekenis.
tdivlammer zegt
Ik denk dat de Veyron van onze vrienden van Dutchbugs ook aardig wat kilometers gevreten heeft ;-)
exclusieviteitsfreak zegt
Mensen die dit soort exclusiviteit kunnen permitteren, zijn altijd vermogende mensen, en hun eigen levensstijl hebben, daar kun je als gewone burger niet tegen-op . . . , wil jij dit ook kunnen bekomen, dan moet je daar zelf voor zorgen, het wordt je niet in de schoot gegeven . . .
mashell zegt
De rest van de tijd rijden ze in hun Porsche’s, Bentley’s, Rolls Royce’s, Mercedes’en, Clio’s, Lamborghini’s, Maserati’s en Ferrari’s.
pinut187 zegt
Jammer, zie ze graag wat vaker op de weg.