Koop de vette ’48 Dodge Custom Coupé van Spike

Auteur: , 39 Reacties

Is Leepu hier geweest?

Spike van Zoest, gitaarsnaarplukker bij Direct, wil behalve 9 zakken grind ook af van zijn customised Dodge Custom uit 1948. De rockert rijdt er namelijk te weinig mee en is naar eigen zeggen wel weer toe aan iets anders. Wij gokken: geen Nissan Micra. Laat je even weten wat je volgende project wordt, Spike?

Achterkant

De Dodge Coupé is aangepakt door Tristan Kustomizing en voorzien van een verlaagd dak, aangepaste zijschermen, Buick koplampbehuizingen en zwarte krijtbord verf. Aan de aandrijflijn is niets veranderd, de originele zes-in-lijn zit er nog in en loopt prima. Verder werd met de originele veren de koets verlaagd tot niveau stofzuiger en het interieur is in prachtige staat. Ik lijk wel een autoverkoper.

Het gehele ombouwproject is te zien in de gallery, inclusief foto’s van een prima geklede dame die ietwat vragend de camera inkijkt. Leuk. Mocht je interesse hebben, mag je ongeveer € 28.000 klaarleggen. Best een redelijke handjeklap als je het mij vraagt.

Met dank aan Leon voor de tip!



39 reacties

Persoonlijk vind ik hem iets te ver gechopt. Verder een gaaf model! Matte lak vind ik dan weer 3x niks. Dat is nou wel gedaan.
@E34M5Touring:

Primer met een flinke scheut owatrol ..
Zo doe ik dat ook vaak ..

Als je als heel veel met 1 en hetzelfde project bezig bent geweest dan wordt het eindresultaat steeds onbelangrijker ..
Gek genoeg ben je constant bezig met de paintjob die er uiteindelijk op moet komen .. Daar werk je ook naar toe ..
Maar op 1 of andere manier vind je het wel best zo ..
@lincoln: Dat kan ik me zeker voorstellen als je het zelf doet. Maar Spike heeft dit laten doen denk ik. Maar ik snap je punt. Tegen de tijd dat je aan de spuitbeurt toe bent wil je gewoon met dat ding op pad. Hoe het er ook uitziet!
@E34M5Touring: tegen de tijd dat je aan een spuitbeurt toe bent, schrik je jezelf iedere keer weer de pleuris van de kosten van een redelijke paintjob… En doe je het zelf maar…
Degene die em gaat kopen heeft er ook meer belang bij dat er geen aflak op zit ..

Mensen die dit soort meuk kopen gaan er waarschijnlijk niet meer dan 500 km per jaar mee maken en willen eigenlijk alleen maar werk kopen ..

Mooie baby blauwe scalop paintjob
@lincoln: Ja dit wordt een project voor iemand waarschijnlijk. Andere kleur, drivetrain etc. Model an sich vind ik wel erg leuk, keer wat anders dan de obligate Mercury met Packard achterlichten ;)
@lincoln: Klopt wat je zegt maar zijn er toch ook een hoop die veel meer rijden, kennissen van mij rijden heel Europa door met die van hun.
@E34M5Touring: hoorde op de radio (3fm op vrijdag denk ik) dat Tristan deze zo had ge-Kustomed zoals men in de jaren 60 aan de haal gingen met auto’s uit de jaren 40.
Of het verkoop praat is of niet, klinkt wel leuk.
Heel gaaf
Jeez, daar kan je wel 10 lijken in kwijt.
@Corrado16v: hoef je maar 1keer te rijden
Ik vind het eigenlijk zonde, maar ook wel erg gaaf, ik had hem dan liever in het donker groen gezien, en niet in het mat
@dutchcorvette: gebruik je geen punten?
@dutchcorvette: Gebruik je geen hoofdletters?
@dutchcorvette: Tegen jezelf praten, juist ja..
@thomcarspotter: heerlijk is dat, zou je ook eens moeten doen. Dan is het snel afgelopen met die “auto-kiekjes”
Lekker rat look wrapje en het zou al veel beter zijn.
Van alle kanten afschuwelijk lelijk en nog niets eens V8.
@thomasthomas: jaren ’40 was qua automobiel design geen bijster interessant decennium. Niet in Amerika en niet in Europa…
Hier hou ik wel van. Zal er zelf niet zo snel meerijden maar ik hou wel van dit soort hot rod customs. Persoonlijk ben ik wel fan van de stijl van Rick Dore (heeft ook een programma op Disco weet ff de naam niet meer). Heeft prima oog voor detail en ik kan meestal geen op- of aanmerkingen op z’n creaties.

Alleen behoren die auto’s in Californië en omgeving rond te cruisen. Hier kom je bij de eerste de beste verkeersdrempel al vast te zitten…
@Rick-dos: Je bent waarschijnlijk nog nooit in San Francisco (in Californië dus) geweest? Want als je er hier al mee komt vast te zitten op een verkeersdrempel, dan kom je in San Francisco al helemaal hopeloos vast te zitten, met al die hoekige, steile wegen…
@henrie: daar noem je ook iets. Buiten het centrum en steden als Palo Alto heb je geen last van drempels. Californië is heel erg auto vriendelijk wat dat betreft.
@henrie: Vaak genoeg. Heb er familie wonen. ;) Maar die wegen heb je voornamelijk in het centrum. Daarbuiten is het allemaal vlak. En Californië is natuurlijk wel wat groter dan San Francisco alleen.

Ik zou het serieus waar wel cool vinden om met zo’n ding van Rick Dore de Pacific Coast Highway 1 te cruisen van L.A. naar San Francisco bijvoorbeeld. Of cruisen van L.A. naar Las Vegas.
@Rick-dos: Buiten het centrum valt het wel mee inderdaad. Al zijn de wegen in de VS niet overal altijd even mooi vlak…

Cruisen van SF naar LA heb ik al eens gedaan. Over de Pacific Coast Highway 1 (helemaal vanaf Portland trouwens). Is een erg mooie route om te rijden, zelfs in een suffe SUV… ;) Las Vegas ben ik ook wel eens geweest, maar vond ik, nog los van de onbehaaglijke temperaturen van rond de 40 graden, echt een verschrikkelijk oord…
@henrie: Wat voor SUV? Toevallig bij het Nike HQ geweest?
@e550: Ik ben meerdere keren op vakantie geweest in de VS. De eerste twee keer hadden we een Chevrolet Traverse (grote, lompe zuiplamp, maar wel heel ruim en comfortabel), de derde keer een Dodge Journey (ook groot, maar alleen FWD en dus een onding op onverhard) en vorig jaar een Kia Sportage (topauto, maar wel een beetje klein)…

Bij Nike ben ik niet geweest. We gaan meestal zo veel mogelijk naar mooie natuurparken (de VS heeft honderden, zo niet duizenden prachtige parken). In steden blijven we meestal niet lang…
Foto’s maken kan hij niet
Lijkt me een leuk bedrijf dat Tristan Kustomizing.

Die man doet gewoon waar hij goed in is en waar zijn passie ligt. Lekker klooien aan wagens en er zijn artistieke kwaliteiten op loslaten.

Ook een dikke vette plus voor zijn lashelm… Waar ieder ander voor aap zou lopen met zo’n ding past dat ding gewoon bij deze kunstenaar.
Sorry spike, net een bultrug.
Ik vond de auto standaard mooier eigenlijk. De koplampen vind ik namelijk geen smoel, met die zielige tranen en het dak is te ver omlaag gebracht. Daarbij hoort zo’n auto te glimmen, vind ik tenminste.
Net te ver gechopped.
@rufctr01: je bent zelf tever gesjhopped
ik weet nog wel dat hij deze auto ging kopen en in de maling werd genomen door Bananensplit. Die aflevering was door deze auto mij altijd bijgebleven, wat een gaaf ding!
Hopelijk maakt de volgende eigenaar hem wel af, hier hoord gewoon een diepe donkere lak op. En verder is hij te veel gechopt. Zou het overigens best kunnen waarderen als er wat vaker zulk soort auto’s op autoblog voorbij zouden komen, zijn er namelijk zat in Nederland en wat variatie op de eeuwige supercars en leasewagens is ook wel leuk (al doen jullie ook al een hoop leuke klasieker stukjes).
Het zal aan mij liggen maar wat ziet zo’n chop top er toch belachelijk uit. Verder is het een erg stoere bak, maar dat verlaagde dak verpest het voor mij volledig.
Jezus christus, die achterkant is zo enorm lang dat het wel lijkt alsof je er een lijkkist in kunt schuiven.
Een beetje te ver gechopt. Maar wel gaver dan zijn Mustang Fastback.

Denk wel dat ‘ie weer een Amerikaan gaat aanschaffen.
Auto mag tie houden. Doe mij dat vrouwtje maar op de laatste foto :p
Ik zou hier graag meer van op de weg van willen zien. En ook meer op AB. Ja hij is iets teveel gechopt en ik had hem ook liever in een andere kleur gezien maar ieder zijn eigen smaak en mooi om te zien dat dit er ook is in NL.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).