Met deze E63 S is in een korte tijd zeer veel gereden

Auteur: , 70 Reacties

Alsof het een diesel is.

De E-klasse is natuurlijk het boegbeeld van de klassieke taxi in Europa. Dat een AMG ook uitermate geschikt is om kilometers te maken bewijst deze E63 S (rijtest) uit 2014. Op de teller staat maar liefst 208.388 kilometer.

Gedeeld door zeven dagen in een tijdsbestek van twee jaar komt dat neer op dik 285 kilometer per dag. Aan de hand van deze formule zou de AMG iedere twee dagen bij de pomp moeten hebben gestaan. Yikes!

De dikke E-klasse heeft één vorige eigenaar en ziet er voor de rest nog keurig uit. Het betreft hier de extra sportieve ‘S’ versie van de E63. In plaats van 557 pk en 772 Nm heb je 585 pk en 800 Nm uit de 5,5 liter grote biturbo V8. Daarnaast koos de vorige eigenaar voor de 4MATIC optie. Gezien de gemaakte kilometers geen overdreven keuze. Bijna 600 pk op de achterwielen in winterse omstandigheden kunnen immers voor de nodige glijpartijen zorgen.

De zwarte sedan wordt aangeboden in Nijkerkerveen en moet 71.950 euro opleveren. Eventuele garantie, wellicht niet overbodig, kan in overleg worden geregeld.

Met dank aan Joost en Roberto voor de tip!



70 reacties

4MATIC was toch standaard op de S?
@nicktexel: op de S wel, op de E echter niet ?
@scottishcarspotter2000: 2017 word een goed jaar voor jou
@scottishcarspotter2000: E63 AMGs bedoelt ie, niet S/klasse;)
En de S-klasse heeft standaard achterwielaandrijving ;)
@granlusso: dit dus:P
@nicktexel: in Nederland wel. In sommige markten had je de keuze tussen 4-Matic en achterwielaandrijving. Op de UK (en andere landen waar ze rijden met het stuur aan de rechterkant) na. Aangezien het niet mogelijk was de aandrijving naar de voorwielen te krijgen met de stuurinstallatie is er geen keuze. Dan had je altijd achterwielaandrijving.
@willeme: hoe zit dit dan bij de C63S?
285km per dag met zon bak. Hoe je het went of keert, dat is liefde/toewijding/geen fuck geven!! Geweldig!
@m-tfsi: of een taxi
@volvokaj: oftewel, geen fuck geven hahaha. Wel een hele leuke taxi?
@volvokaj: met een amg rijden als taxi is al helemaal not giving a fuck
@m-tfsi: je zou 285km per dag in zo’n koets mogen rijden!
Dit is toch een klassebak pur sang!
Dat om de dag tanken zou voor mij al genoeg zijn om het in te ruilen op een super diesel van Audi of BMW
@huracan: Niet mee eens De fuck er mee. Als je het kan hebben gewoon lekker tanken en een echt blok achter je rechter voet hangen ipv een saai emotieloos niet klinkend diesel blok.
@huracan:
Als je kan betalen…. zou ik nooit diesel.inruilen
Die.is in elk geval goed in gereden
Garantie in overleg voor 71.950? Dat zou toch gewoon inbegrepen moeten zitten bij zo’n prijs?

De eerste eigenaar heeft hem gebruikt waar hij voor gemaakt is: RIJDEN! Heeft genoten van iedere kilometer, kan niet anders.
dit is gewoon een (liefhebbers) droom.
elke dag in je brute bak lekker aan het rijden en dat geluid aanhoren. lekker schijt aan alles.
Eris drie jaar met deze auto gereden, niet twee jaar. 2014, 2015 en 2016 ?.
@clemensa: daarom shop ik bij Ekris.
@sjaterantekomen: Hahaha, ‘er is’ uiteraard.
@clemensa: lijkt mij ook ja, of hij moet laat 2014 zijn gebouwd. Maar ja, zonder commentaar van AB zullen we er niet achterkomen
@blo3to3t: De auto is van januari 2014. Dat staat in ieder geval in de advertentie.
Zou iemand nou echt een E63 met 200.000km op de teller kopen voor €72k?
@deef: Nee, niemand.
Dan ben ik altijd benieuwd wat de vorige eigenaar nu is gaan rijden. Dat zegt vaak veel over of je deze auto wel of niet moet kopen.
@n0zem: deze auto is ingeruild op een Mercedes diesel
Die motor is niet veel koud geweest en als iemand zo veel rijdt zijn dat beslist niet allemaal ruige ritjes geweest. Ik zou me geen moment af laten schrikken door deze kilometerstand.
@lekbak: juist. Deze zou ik eerder kopen dan een met 25.000 km op de teller die 5 ruggen duurder is maar wel meerdere eigenaren gehad heeft. Echter vind ik de vraagprijs wel stevig hoor.
@ivofga: tja, er hoort uiteraard een passend prijskaartje bij want deze schrijft wel wat harder af. Geen idee wat de prijzen zijn…
Die knakker is gewoon elke week een modaal salaris kwijt aan tanken. Lijkt me heerlijk als je het kan missen.
Ziet er nog heel netjes uit voor een auto met deze km-stand
als ie gewoon goed dealer onderhouden is, zou de km stand echt niet een probleem moeten zijn. Auto zal vast veel snelweg km’s gemaakt hebben, altijd draaiende dus olieen en vloeistoffen heel vaak en lang warm en in beweging geweest.
4matic is toch standaard op een ‘S’ versie?
De “S” had toch standaard 4-Matic?
Waarom zou zo iemand niet een BMW m550D kopen? Sta je iets minder bij de pomp maar kan je ook door jakkeren.
@leandro: omdat dat een bmw 5 serie is en geen E-klasse. Omdat iemand die dit met een AMG doet een liefhebber is en wellicht geen diesel wil. Omdat de eerste eigenaar van deze auto misschien wel helemaal gek is op het geluid van een AMG benzine motor en schijt heeft aan benzinegeld.
@lekbak: amen.
Aan de foto’s te zien is de 1e eigenaar er zuinig op geweest. Hij staat er netjes bij!
Is het niet die E63 AMG van Badr Hari? Steeds op de vlucht tussen Nederland en Marokko dan maak je aardig wat kilometers.
@thomasthomas: daarom is zijn arm zo broos geworden die lag namelijk te rusten op het deurpaneel tijdens die lange autoritten.
@thomasthomas: ‘steeds op de vlucht’ -> van airmiles loopt de kilometerteller in de wagen niet op hoor ;-)
Met zo’n wagen wil je dan ook eindeloos rijden!
Kan het niet de Daily drive zijn geweest van een zanger van het Nederlandse Lied? Met chauffeur en dan drie of meer schnabbels op 1 avond kan het inderdaad hard gaan met de kilometers..
@ahs1979: die zangers mogen dan wel liederen zingen met rijmelarij van het niveau lik m’n vestje maar dom zijn ze (of hun boekhouders) niet. Die rijden gewoon diesel.
Als het goed onderhouden is zou ik er niet voor terugdeinzen, maar prijs mag wel ruim 10k naar beneden aub.
@misterdrogba: komt door de rest bpm denk ik
@wildewesten: De rest BPM is €12.320 dus dat klopt wel ongeveer.
Kilometerteller omhoog gedraaid Ipv terug
Ik zou willen dat ik de afgelopen 3 jaar in een bijna 600 pk monster 200.000 km had gereden!
Die heeft niet stil gestaan!
Ik denk omdat het een auto die geregistreerd staat op een bedrijf dat het om een soort huur auto gaat .
Dus er zijn waarschijnlijk heel veel eigenaren geweest die hebben genoten ik kan me niet voorstellen dat iemand om de dag gaat tanken :)
@riri: Om de dag tanken is anders niet zo bijzonder. Dat overkomt me met mijn diesel ook wel eens. Voor LPG rijders is dat zelfs vrij normaal.
@mashell: In deze benzinetank verdwijnt een kleine 140 euro per tankbeurt dat is iets anders denk ik :)
@riri: hallo zeggen, pompnummer noemen, pasje door de sleuf halen/in de chiplezer steken, pin intypen, tot ziens zeggen. Maakt geen verschil of het nou €14 of €140 euro is.
Een Nederlandse bak nog wel! Aan de fotos te zien dacht dat ie wel van een Duitse DGA zou zijn… maar gewoon orogineel nederlands! Ben benieuwd wat de export prijs zou zijn.. dan kan ie nog wel eens interessant worden voor onze buurlanden
Zou iemand hier de term drugsrunner wat al te letterlijk genomen hebben?
Deze man verdient respect 1 heeft een gave auto en 2 hij staat niet de hele tijd onder een cover in een garage
Ik zou het wel aandurven. 200.000 snelweg kilometers, dat heeft deze auto op zijn dooie gemakje gedaan.
@yupyup: Ik denk dat je met 70K iets anders gaat kopen.
285km per dag? Da’s slechts een uurtje rijden.
Heerlijk zo’n ding! Deze auto heeft hetzelfde (basis) blok als mijn taxi, de V8 met 5.461 cm3 inhoud. Met 388pk kun je al heel aardig meekomen met het verkeer, maar met 557pk moet alleen vliegen mooier zijn;-)
Wauw, hoe krijg je er zoveel kilometers op?
Ff rekenen:
200.000km is 1 op 6 gemiddeld: 33.333 liter benzine.

Ingeval van een taxi:
1,5 eur x 33.333 liter=50k eur.

Zeg nieuw prijs 150k aankoop + 50k peut=200k

Zeg 2,5 eur de km taxi tarief en 190.000km declarabel.
475.000 eu omzet.

20k onderhoud?

475000
220000
Verdient: 255.000 eu.
Beetje inkomsten belasting betalen….

Heeft die beste man 150.000 eu verdiend in 2 jaar. 75k per jaar voor lange werktijden…

Conclusie, leuke km’s maar als taxi geen goudmijn….:)
@napo: Oja… ff geen btw in de calculatie meegenomen. Anders nog minder verdiend.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).