Occasion kies-maar: Maserati GranTurismo of Aston DB9

Auteur: , 72 Reacties

Heel bereikbaar zijn beide auto's voor de meeste mensen wellicht niet, maar ze staan wel allebei te koop in Nederland. Waar zou jij je spaarcenten aan uitgeven?

In de categorie klassieke schoonheden kun je bijna niet om de GranTurismo en de DB9 heen. Van de DB9 hebben we laatst al uitgebreid afscheid genomen want de DB11 komt eraan. De Maserati is echter nog steeds springlevend en je kunt anno 2016 nog gewoon een nieuwe Granturismo bestellen. Nadeeltje: ze zijn vrij duur. Nieuwe exemplaren gaan vanaf 190.000 euro mee naar huis en met een paar opties zit je zo boven de twee ton.

Lang verhaal kort: het is de hoogste tijd om eens wat gebruikte exemplaren onder de loep te nemen.

Aston Martin DB9, 2007, 26.618 km, 69.500 euro

De belangrijkste info hebben we alvast voor vetgedrukt. Onder de kap van deze beauty ligt een 5,9-liter V12, goed voor een comfortabele 450 pk. De automaat met zes verzetten is ideaal voor het meer relaxte cruisewerk en da’s dan ook meteen een nadeel van de DB9 (rijtest). Erg sportief rijden ze namelijk niet, al zul je bij het stoplicht beslist geen pleefiguur slaan. Deze zwarte Brit is uitgerust met een rood/zwart interieur dat sportiviteit met klasse weet te combineren. De gehele onderhoudshistorie is bekend en volgens de advertentie staat de DB9 erbij in showroomstaat. De advertentie vind je HIER.

Maserati GranTurismo 4.7 S, 2009, 90.844 km, 65.000 euro

Door naar de Italiaanse tegenstrever die het met vier cilinders minder doet dan de Aston. Daar krijg je wel een minstens even oorstrelende soundtrack voor terug plus je mag een wat sportiever rijgedrag verwachten dan dat van de DB9. Verder is de GranTurismo (rijtest) evenals de DB9 een wat minder opvallende verschijning dan bijvoorbeeld een dikke Ferrari of Lamborghini en dus heb je niet meteen hordes spotters achter je aan. De grijze lak staat de Italiaan prima en het interieur is aangekleed met zwart leer. Zelf de advertentie checken kan DAAR.

Zeg het maar!

We zijn uiteraard benieuwd welke van deze twee elegante coup├ęs je zelf het liefst op de oprit zou parkeren. Laat maar horen!