In februari zakte in het National Corvette Museum acht zeldzame Corvette’s door de vloer. Oorspronkelijk zouden ze allemaal gerestaureerd worden, maar dat blijkt commercieel niet zo verstandig.
De afgelopen maanden is namelijk gebleken dat het sinkhole-incident het museum tot wel 60% hogere bezoekersaantallen heeft bezorgd (#ramptoeristen). GM-baas Mark Reuss laat daarnaast in een verklaring weten dat de auto’s in zwaar gehavende toestand gek genoeg meer historische waarde hebben.
GM wil daarom in samenwerking met het museum slechts drie stuks gaan repareren. Dat zijn het ZR-1 Blue Devil prototype uit 2009, de ‘miljoenste Corvette‘ en een klassiek ’62-exemplaar. De overige vijf stuks worden in hun beschadigde toestand tentoongesteld.
ghost zegt
Eigenlijk hetzelfde verhaal als die Bugatti die na 70 jaar uit een Italiaans/Zwitsers meer werd getakeld, het heeft een verhaal. Eigenlijk vind ik dat voor alle auto’s gelden waar een verhaal aan vast zit, het is gewoon leuker dan simpelweg de brochure van een model lezen
osmo zegt
@ghost: Misschien een ideetje voor de nog niet verkochte Veyrons, dan geraken die ook eindelijke verkocht ;)
rob5nismo zegt
En kwa kosten is het misschien ook wel beter.
Na het verzekeringsgeld geïnd te hebben
donvincenzo zegt
@rob5nismo: Als de waarde nu hoger is dan ervoor, wat zou de verzekering dan moeten vergoeden…? ;-)
timberleek zegt
@donvincenzo:
Hoezo, de waarde van het voertuig kan wel minder zijn. Hij zorgt alleen voor hogere bezoekersaantallen.
rob5nismo zegt
@timberleek: idd maar de verzekering zal de waarde van de auto’s al wel vergoed hebben.
Dit is nu even ramp toerisme
cthijs zegt
Er is er een die er een slaatje uitslaat door bugatties in het water te rijden