Spyshots: beefed up Ferrari California met Turbo-power

Gepost op 14-11-2011 om 22:49 door - 45 Reacties »

Ferrari California facelift
De Ferrari California: het is een lustobject voor meeuwen en de ultieme Lauren Verster-diss-mobiel. Maar tegelijkertijd dreigt de kleine cabrio een beetje te verzuipen te midden van het andere Ferrari-geweld, en het aankomende Ferrari-geweld. Gelukkig gaat hij alweer een tijdje mee, dus werd het toch tijd voor een update. Hierbij worden 30 extra pk’s in de wagen gepompt. Van de update hebben we nu wat spyshots weten te schieten.

Er zit nog de nodige tape op de Calipornia, en de motorkap staat a) open en b) heeft een grote wrat. Maar we vermoeden dat dat te maken heeft met de afgeknepen luchttoevoer door de tape, dus bij het productiemodel wordt dit zo gladgestreken. Het rode dakje en roosters staan hem best leuk in combinatie met de zwarte koets.

Het grootste nieuws speelt zich echter onder de kap af. Onze fotograaf heeft vanuit het motorcompartiment namelijk een turbofluit gehoord. Voor het eerst gaat de California dus drukvulling krijgen! Wat het formaat van het blok gaat zijn zullen we niet weten, maar waarom niet een stukje downsizen? Voor 30 pk vermogenswinst kan je wel met een flink kleiner blok dan de huidige 4,3 liter V8 af. En bovendien is dat goed voor Ferrari’s green credentials.

We zijn benieuwd! Een beetje naar de subtiele straktrekkerij, maar des te meer naar de motorinhoud + het aantal cilinders. Zal het misschien wel Ferrari’s eerste V6 sinds jaren worden?

45 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Gaaf! :)
Hoe dom is Ferrari om hem half af te tapen, zo schreeuw je juist om aandacht!
@RickB: En wat wil Ferrari juist graag? Aandacht. Geloof mij, als een fabrikant geen aandacht wilt dan proppen zij al hun nieuwe techniek in een bestaand model zonder camouflage, dan kijkt en geen hond om. Dit is juist allemaal om momentum te creëren rondom het merk en het model.
@joosthoeve: Het valt bijvoorbeeld op, dat op al die spy-pics kenteken en snoet van berijders worden weggewerkt. De enige die daar belang bij heeft, is de fabrikant. Dus zal die ook de fotograaf wel betalen.
@RickB: Jij gelooft ook nog in het “uitlekken” van foto’s en Sinterklaas?
@BobbyD: Zeker wel, en jij gelooft zeker nog in een of andere god?
Avatar van label89
label89 via iPhone app
14-11-2011 om 22:54
Mooi heur
Two-tone is wel cool, voor de rest is de California hondslelijk magoed.


Lekker subtiel logo trouwens, AB…wat proberen jullie, de auto te bedekken ofzo?
@bozewolf: De prominent aanwezige watermerken maakt het enigzins verdraagbaar. Wat een ongelooflijk lelijke auto… :|
@AutomotiveDesigner: Met die kijk krijgt het opeens een positieve insteek inderdaad, haha.
@bozewolf: ze zijn precies heel fier op deze foto’s
Wat wás echt de laatste V6 dan? De Dino?
Avatar van Carreza
Carreza via Android app
14-11-2011 om 23:07
Je zou bijna denken dat het autoblog-logo deel van de camouflage is :D
@AB: jullie mogen gerust dat logo iets minder subtiel op de foto zetten ;-).
@xilver: Neen, groter! Groter!!!
@bozewolf: absoluut! Ik zou veel liever dat logo zien ipv die Ferrari!
@amazinglaurent & Bozewolf: Je zou er ook voor kunnen kiezen om het artikel niet te lezen/bekijken, staat toch duidelijk in de titel vermeldt waarover het gaat. ees het dan gewoon niet als je zo’n bloedhekel hebt aan de California.
@AbarthMkII: Hey Long John McSerious. Terug van je trip naar de Onlachende Landen?

Alles humorloos?
@bozewolf: humor? Wat is DAT?
Ik krijg net een ad die zegt Alfa Romeo muts kado?

Enige kans dat dat over een beursbabe gaat?
Op fotos is de California niet echt een mooie verschijning maar in het echt is het een van de allermooiste Ferrari’s. Heel vreemd.
Hele 30 peeka Wauw, 0.00000001 sec sneller naar de 100?
Avatar van FlighTom
FlighTom via iPhone app
15-11-2011 om 14:23
@norge: 30pk meer scheelt een stuk. Kom jij nog wel achter als je oud genoeg bent om een auto te mogen rijden ;)
ik vind de California echt de lelijkste uit de Ferrari lijn. Ik weet niet precies waarom maar vind het een beetje een vrouwenbak vergeleken met de rest. Maar dan hoor je dat geluid als hij langs rijd en dan is het stiekem toch wel genieten
sorry, ik kan hem niet zien.
er staat een of ander mega groot watermerk voor.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
wow, het nice is dat detail waarbij die rode lijn van de voorstijl van het dak doorloopt naar die ‘luchtvinnen’ :p
Ferrari California TDI anyone :P
@naamloos: Nee, gaat hem niet worden. Ik voorzie een problemen met Volkswagen >> VW California TDI.
Waar hebben we dat eerder bij gezien … Oja … Ferrari F150 vs. Ford, omdat de modellen zoveel op elkaar lijken.
Als de fotograaf al kon horen dat hij turbo’s had, dan neem ik aan dat hij eens goed doorgetrokken heeft.
In die situatie is het toch ook niet zo moeilijk om het aantal cilinders af te leiden?
Een V6 en een V8 klinken nu toch wel redelijk verschillend.

Anyway, ik gok op een primeurtje: V6 biturbo.
Om de verkoopcijfers wat op te boosten(letterlijk dan) en het past wel bij de wagen een iets kleinere motor.

Mijn gok: 3.5L V6 met 490pk @8500rmp (=30 pk meer)
@vale46: Hoezo zou je om de welbefaamde turbo fluit te horen, flink moeten doortrekken?
@euro95: Zo is dat bij de meeste toch, denk maar aan het flmpje van die GT2 RS. Die turbo’s komen er pas echt in als hij in de toeren gaat en vol vermogen vraagt.
Natuurlijk kan een goed getraind oor het stationair ook horen, maar zo getraind was zijn oor niet aangezien we nog geen cilinder-aantal hebben.
@vale46:
én, een turbo die 8500 rpm aankan?
@poeperman: Misschien wat veel, maar Ferrari staat bekent om zijn hoogtoerigheid, niet?
@vale46: Als het al een turbomotor wordt zal het piekvermogen wel bij iets lagere toerentallen gegeneerd worden, hoor. 8500 voor een N/A blok is al fucking hoog, laat staan voor een turbotorretje.
c) testen van motorkapvergrendeling?

@poeperman;je haalt volgens mij “supercharger’ dmv riem en Turbo door elkaar want, Turbo -> uitlaat dus heeft meer te maken met het debiet niet?
@w1ck3d: mja “aankunnen” was mss een slechte woordkeuze, maar er zijn toch erg weinig productie auto’s (geen?) met turbo(‘s) die dergelijke toerentallen draaien
@poeperman: er moet altijd iemand de eerste zijn hé, maar idd ik kan er alleszins geen vinden. Ik zie alleen geen reden waarom het niet zou kunnen.
moooi! die rooie accentjes!:)
Zijn motorkap staat los, misschien iets te veel turbodruk.
zwart-rood is eigenlijk wel een goede combo. Dit wordt als ik mij niet vergis een van de weinige ferrari’s met turbo. Dat belooft veel goeds :)
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!