Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsers

Auteur: , 23 Reacties

Een beetje tuningsaus over je nieuwe Porsche Boxster (981)? Techart regelt het. De kleine roadster wordt wat lager in de veren gelegd, en nog een stukje royaler bevelgd.

Het pakket van Techart is naast de SpeedART-behandeling een alternatief voor de eigenaar die van de standaard af wil stappen, en zal in december op de Essen Motorshow gepresenteerd worden. De wijzigingen zijn relatief bescheiden: velgen, veren, en uitlaat. Op een bodykit moeten we nog even wachten dus.

Ook het vermogen van de dikkerd blijft onaangetast, maar het interieur niet: de klant heeft de keuze uit een volledig leren interieur met decoratieve stiksels, en een driespaaks sportstuur.

De 21-inch velgen zijn 40% lichter dan de standaard exemplaren, wat gunstig is voor het onafgeveerde gewicht, en de sportveren leggen de auto respectievelijk 30 mm (voor) en 20 mm (achter) lager. Dat een paar centimeters wel degelijk verschil maken wordt duidelijk wanneer je hem naast zijn stock broertje zet. Bye bye, wheelgap.

Boxster standaard vs Techart



23 reacties

not bad…
Ben wel van de dikke velgen en sportdempers, maar 21 inch is wel erg gortig.. Dan stuiteren al die Louis Vuitton tassen van de bijrijdersstoel, zo op de Kalverstraat.
Chill die verlaging, kan je lekker wipwappen op de snelheidsdrempels als je je verveeld.
Velgen zijn wat over the top, maar zo zie je wel hoe mooi de Boxster wel wordt als je deze net even wat lager legt. Top!
@StijnB: Zeker mee eens!
Voor de hardcore herenkapper?
@norge: Gast moet je nou werkelijk waar in ieder topic gaan lopen trollen. Wat een misselijke gewoonte zeg. Lijkt me ook vermoeiend om steeds weer alle clichés en stigma’s te moeten benoemen, of ben je werkelijk zo afgestompt dat je nergens zelf over kan denken?
@911GT2: +1

De nieuwe boxster is, in tegenstelling tot de vorige, WEL een echte Porsche. Ben gaan proefrijden op uitnodiging met de nieuwe Boxster S en is echt een geweldige wagen. Heb ergens zelfs wat spijt dat ik men Z4 besteld heb ipv de Boxster. (Cayman geen optie voor de haters, nieuw model komt in 2013 en moest echt een nieuwe auto kopen / Carrera nieuw out of budget hehe)
Geweldige auto is het geworden!
Beetje ouderwetse velgen. Techart gebruikt ze ook voor alle modellen. Wel leuk, van die enorme jetsers eronder, maar volgens mij rijd het voor geen meter meer.
@E34M5Touring: Ja het design is inderdaad al over tijd pff.. Op de Cayenne zie je ze ook al jaren.
@audir8v10: De eerste Cayenne Techart had deze velgen ook inderdaad. Het lijken wel enorme Audi RS2 wielen. Ik vind dat Porsche haar standaard wielen altijd wel goed voor elkaar heeft. Behalve dan die rare 17inch wieltjes die je onder de vorige Cayenne kon krijgen.
”Bye bye, wheelgap.”

Wel eens van handling gehoord , wegligging ed ?
@Tweede Woning: Heeft dat er mee te maken??
Hij zegt tot ziens wheelgap en niets over de handling..
@norge: origineel!
Mooie wielen, ik hou er van!
Voor verlagen geldt het zelfde als zuipen: doe het met mate…want doe je teveel, ach, dat hoef ik niet uit te leggen…..
Met zulke grote velgen lijken de remmen net bierdopjes. Dan liever een iets kleinere velg.
Ziet er goed uit maar rijd waarschijnlijk voor geen meter
Vind dit niet per sé beter staan dan de standaard opties. Het ziet er zelfs wat gedateerd uit.
bad ass
Met die dubbelspaaksvelgen ziet het er nog wel mooi uit, maar verwacht dat het weggedrag totaal niet meer bij het type auto past. Geen enkele vorm van comfort meer, dat gaat snel vervelen, behalve als je \’m alleen op het circuit gebruikt.
@911GT2: couldn\’t agree more.

Ben die gast ook al kotsbeu. Volgens mij is hij zelfs op autoweek.nl gebanned met zijn onzin. Zouden ze hier ook moeten doen.
@audir8v10: dat stuiteren komt zeker door alle mensen waar je overheen rijdt in het voetgangersgebied dat de Kalverstraat is…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).