TMG Sports 650 Lexus LS houdt van de regen

Gepost op 30-11-2012 om 21:17 door - 48 Reacties »

Lexus LS TMG Sports 650 had ongelukje met reus

Oké, wie heeft er met zijn dikke billen op de motorkap gezeten?!

Zo mooi als de specs zijn, zo lelijk is de auto. Een paar dagen geleden vielen we al over de gekke uitlaten, maar dat is voordat we de vreemde deuken in de motorkap zagen.

Vanuit de hurken of van een afstand bekeken lijkt er niets aan de hand. Gewoon een setje luchthappers, zou je denken, totdat je ze eens van dichtbij en op ooghoogte aanschouwt. De enorme trechtervormen lijken wel bedoeld om regenwater op te vangen. In Nederland hebben we daar geen gebrek aan, maar al dat vocht kun je beter niet in de motor hebben. Waarom het er dan op deze manier naartoe leiden?

De carbon splitter, sideskirts en diffuser geven de ene auto nou dat dat ene beetje extra, maar op de Lexus LS is het echt not done. Veel te dik en breed (5 bij 2 meter wel te verstaan), en in het beurslicht zijn de strips zo opgepoetst dat ze wel verchroomd lijken. Zonnebril op tegen de schittering? Doe liever een setje oogkleppen.

Mooie velgen en subtiel spoilertje. Dat dan weer wel.

48 reacties   toon alles
Need for speed underground had subtieler getjoende wagens.
Alleen de velgen al..
Tss, eerst op de motorkap gaan zitten en dan een foto maken is een beetje vals @maru
@norge: Haha, ik denk dat ik dan wel eerst van 50 meter hoogte naar beneden moet lazeren om zulke deuken te veroorzaken met mijn achterwerk. :P
Ze zijn functioneel en dat hoeft niet altijd mooi te zijn
@salti: En de rest van alle plastic wat er op zit?
Ik vind hem echt geweldig. Wat een ding.
Wat een beest, ik mag hem aanstaande zondag bewonderen
Technical tour de force.. het hoeft dus ook niet mooi te zijn. TMG wil laten zien wat ze kunnen. En eerlijk is eerlijk een auto van ruim 2 ton in 4 seconden naar 100kmu te laten knallen (alleen achterwielaandrijving) en een top van 320km/u geven is absoluut indrukwekkend… 650pk en 765Nm koppel, its an animal.
@w0o0dy: Een Continental Flying Spur doet dat al sinds 2006 met minder power en meer gewicht. Snap je punt wel, maar echt indrukwekkend vind ik het niet, een onbegrensde E60 M5 doet het ook met 507pk en een hoop minder koppel.
@E34M5Touring:

De bentley is trager,grotere motorinhoud,w12 en zwaarder.
De m5 is v10,trager en een heel stuk lichter…appels met peren dus ;)
Denk dat die 650pk gewoon op “safe” gespeeld is en meer eruit te halen is.
@redbeams: De Bentley is 2km/h trager ja, en een halve sec. langzamer naar de 100. Terwijl hij, zoals je zelf al zegt zwaarder is EN minder vermogen heeft. Dus zo heel indrukwekkend vind ik het niet. Bovendien leent deze auto zich niet voor die meuk. Die is origineel veel beter in balans.
@E34M5Touring:

Halve sec…maak daar maar 1,3 van want de bentley doet er 5,2 sec over naar de 100.
@redbeams: Fabrieksopgave zegt 4,7 dus 0,7 tiende. Maar ik begrijp dat ik nu op een paar Toyota tenen sta dus laat het verder voor wat het is. Ik vind het knap maar niet indrukwekkend.
@E34M5Touring:

Die 4,7 sec is de “speed” versie en geïntroduceerd in 2008.
De 2006 versie waar jij over begon is trager…check your facts!
@redbeams: True, verkeerd gekeken. Point stays though. Zelfs de SPeed versie met 100pk minder EN meer gewicht doet het dus in 4,7sec. Nogmaals, de Lexus is snel, maar zeker niet classleading. En om er nog maar 1 te noemen. Een 760Li doet 544pk en is 0,4 sec langzamer naar de honderd en loopt onbegrensd net zo hard. Wederom met ruim 100pk minder. Snap niet waarom de prestaties van die Lexus dan zo indrukwekkend zijn.
@E34M5Touring:
Zullen we het er dan maar ophouden dat het voor een Toyota indrukwekkend is?
Zolang geleden is het nog niet dat een japanse auto niet meer dan 280pk mocht hebben.
Je hebt zeker een punt waar het powersaloons betreft, dat is/was een duitse aangelegenheid.
@jrk68: Nogmaals, het is een ramsnelle bak. Maar zo ongelofelijk indrukwekkend vind ik het allemaal niet. Wat ik al meldde in mijn voorbeelden, er zijn zat gelijke auto’s die met ruim 100pk minder die waarden ook halen. En de optische tuning vind ik echt not done op zo’n auto. Een BMW 7 leent zich er niet voor, maar een statige Lexus helemaal niet.
@E34M5Touring:
Dat bedoelde ik ook met mijn reactie, echt bijzonder zijn de specs van de Lexus niet in vergelijking met vergelijkbare limo’s.
Ik ben het dan ook met je eens dat het een vrij nutteloze actie is om een limo zo toe te takele.
Als het zonodig hard moet en er moeten ook nog mensen mee neem dan een M5 of een AMG.
@E34M5Touring:

Juist ja want die 760 is OOK een v8 ;)
@redbeams: Wat maakt dat nou uit. Alsof ie dankzij zijn V12 met 100pk minder ineens sneller is. Bullshit argument.
@E34M5Touring:

Gaat erom dat hoe meer cilinders EN inhoud des te makkelijker je aan je koppel komt.
@E34M5Touring:

By the way…check your facts again want de speed versie heeft dus 610pk.
Zou dus betekenen dat jij nu beweert dat de lexus 710 pk heeft.
@redbeams: Ik heb het over die 760Li, je weet wel die jij in je voorgaande reactie zelf aanhaalde. En dan heeft die Bentley nog 40pk minder. Dus eigenlijk maak je mijn punt.
@E34M5Touring:

Precies dus haal die roze bmw bril van je kop…zie je reactie van vandaag om 10:11.
Daar beweer je zelf dus dat de SPeed versie 100pk minder heeft…zoals ik dus al eerder zei: CHECK your facts before talking bulshit!
Enne…die 760 heeft EN een v12 EN geeft z’n max koppel veel eerder vrij…hoor je toch te weten als fanboy ;)
@redbeams:
Komop, zo’n fanboy is hij niet. Hij heeft zijn M5 de deur uit gedaan voor een Camaro.
Normaal ben ik het best vaak met je eens maar nu ff niet.
Het is een indrukwekkende Lexus maar in het automobiele landschap zeker geen uitzonderlijke.
@redbeams: Het enige wat je kunt is aanvallen op een verkeerd gelezen gegeven, wat ik daarna zelf toegeef verkeerd te hebben gelezen. Beetje sneu…..
Prima. Liever iets met een gleuf dan met een bobbel voorop.
Ik vind hem eigenlijk best wel mooi.
Ik vind hem wel mooi! Als het VAG barreltje was geweest werd dat ding helemaal de hemel ingeprezen….
Als je nou wilt hoeken, raggen en jagen, koop dan een auto, die daarvoor ontworpen is. Limo’s zoals een LS600, S-klasse, 7-serie, A8, Jaguar XJ, enz. zijn ontworpen om je in alle comfort en snel van A naar B te brengen. Laat het daar nou gewoon bij.
@9000cse: Inderdaad, alsof deze auto ooit een trackday ziet. Waardoor je dus 90% van de tijd in een oncomfortabele limo zit. Missing the point, badly.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!