Volkswagen Golf VII GTI Concept gelekt: VW gaat retro

Gepost op 26-09-2012 om 10:55 door - 108 Reacties »

VW Golf 7 GTI Concept
Hoor wat lekt daar kinderen? Oh, alleen maar een nagenoeg productierijpe versie van de Golf 7 GTI! Deze heeft een..ehm.. nogal apart ruitjesinterieur. Dit is uiteraard een knipoog naar het verleden.

Let wel even op het woordje ‘concept’, dit is nog een designstudie. Aan boord ligt de bekende 2.0 TSI, die 220 pk oprakelt, met het optionele performance-pakket krijg je daar 10 extra pk’s bij, wat het geheel op 230 paardjes brengt. Het koppel ligt op 350 Nm, terwijl het gemiddelde verbruik naar 6,6 6,0 l/100 km zakt (want: lichter. Onder andere.).

Standaard accelereert de driedeurs (via de configurator konden we er al digitaal kennis mee maken) Golf GTI in 6,6 seconden naar de 100 en haalt een topsnelheid van 246 km/u. Wil je per sé 250 halen, neem dan het eerdergenoemde performance-pakket. Hiermee doe je de sprint ook een tiende tel sneller.

Het Golf GTI Concept staat op de Autosalon van Parijs, dus die zien we vanavond op het VAG-event. Onthulling van het productiemodel in Genève? (maart 2013)


108 reacties   toon alles
Verassend hoor.
@crackdavid: bij mijn weten is er nog geen in de fik gevlogen. Dat zou dan ook verrassend zijn geweest…
@roller79: klopt, aangezien er nog geen enkele is.
@spellingscontrole: van iemand die zich spellingscontrole noemt valt het me wel tegen dat je niet begrijpt wat hij bedoelt met zijn reactie… Tip: google eens op verassen…
@RRenault: toch iemand die het begrijpt ;)
Vind het ruitjesmotief nog wel het leukste van die auto…
Ze grijpen met dat interieur weer terug naar de Golf I (II?).

Maar mijn God wat ziet dat interieur er armoedig uit.
@Rick-dos: het eerste wat ik dacht: moest denken aan mn oude Golfje (geen gti overigens)
@Rick-dos: Inderdaad. Ze zijn niet voor niks ooit afgestapt van deze ouderwetse meuk.
Whats next? Geel, bruin en oranje ook weer terug als modekleuren? Bloemetjes print weer helemaal hip?
Die ruitjes gebben we eerder gezien in de GTI\’s! 70\’s!
@bodejodel: Daar heb je een punt: heb even de tag ‘retro’ toegevoegd
@bodejodel: Die ruitjes zaten ook in de Golf 5 GTI. Veel belangrijker, heeft de golfbal versnellingspook het gehaald? Verder weinig verassends, voor een GTI niet echt spannend.
@E34M5Touring: De ruitjes zitten standaard ook in de VI GTI.
@tristant: Echt waar? Dat wist ik niet. Dan doen ze dit trucje toch al weer bijna 10j. Ik vind het niks. Maakt het interieur druk en rommelig.
@E34M5Touring: nope, het zat in 1976 ook al in de eerste GTi….
Over vooruitgang gesproken….
@jrk68: Ja dat wist ik. Ik doelde op de herintroductie in de Golf 5. Niet echt een vernieuwend dus.
@E34M5Touring: Ik zie niet hoe het hier druk van wordt. Je zit toch op de stoelen, dan zie je de ruitjes niet meer.
@jolig: Sorry, had erbij moeten zetten dat het om mijn mening ging en niet om een feit……..
@E34M5Touring: ;) Ja, het is maar ingewikkeld. Ik lees voortaan wel autowiki dan.
ze nemen gewoon dezelfde auto mee naar Geneve maar dan halen ze het woordje concept weg en zeggen ze dat dit de productie versie is
ruitjespatronen zijn het summum van oubollig. Weet je ook meteen waar volkswagen heen wil met deze auto ;)
@EFB: Dat ruitjespatroon heeft een GTI altijd, hoort er bij.
Jezus wat een saaaaaaaiiiiee auto zeg.. Yawn! (p.s. dat ruitjes interieur… ziet er wel heel schraal uit hoor)
220pk ?! Dacht dat ze wel wat meer erin zouden persen. Aangezien de concurentie meer pks hebben.
En ruitjes bekleding is typisch gti
Jammer… 0-100km/h in 6,6seconden.
Dat moet toch wel makkelijk in 6seconden kunnen wil je een echte hothatch zijn.
Kijk b.v. maar naar de Astra OPC
@bullgod76: Voor mensen die het (royaal) onder de 6 sec willen doen is er al de S3. Met navenant prijskaartje.
@bullgod76:
T’is een hothatch geen supersportwagen. 6,6 tellen volstaat prima om boodschappen te doen denk ik zo…
Mooiste gti
@noriega:
Ik vond persoonlijk de golf 5 gti het mooist.
Wel heel erg jammer dat er weinig verandering is.
Maar het blijven top autos om in te rijden.
Zijn die theedoeken over de stoelen een soort van testauto camouflage?
@civicfk3:
Dat is de Arafat edition….
Interieur is helemaal top. Die velgen daarentegen…waarom moeten die dingen toch zo groot zijn? Jammer. Als je toch retro gaat, doe het dan fatsoenlijk en laat die belachelijk grote wielen aan de heren tunerts over.
Die ruitjes zijn gewoon een knipoog naar de Golf 5 GTI, in de Golf 5 was het een knipoog naar de 1. Beetje suf om weer hetzelfde geintje uit te halen. Doemaar gewoon zwart leer ofzo.
@Alwood: Ik vond het in de 5 al oudbollig. Ik zie Mercedes hun C klasses nog niet zo gaan bekleden. Als knipoog naar de C klasse van 1993…….
Wat een saaie auto. En dat ruitjesmotief oogt echt goedkoop zo, hadden ze veel mooier kunnen maken.
Wat is dat ruitjespatroon toch afschuwelijk lelijk. Je wordt gewoon gedwongen om lederen bekleding aan te vinken in de optielijst.
Is dit niet de 5 of 6 :p
Ik ben totaal geen Opel man, maar voorlopig blijft dat mijn nummer 1, wat ziet dat er heerlijk uit zeg die astra opc! En ook qua power!
Dat ruitjesmotief doet me ook altijd denken aan elke willekeurige Mercedes uit de tijd van de 190D.
Ruitjes zijn traditie, da’s belangrijk. Alle GTI-rijders hebben daar ondergoed van, publiek geheim. Op een feestje laten ze dat wel eens aan elkaar zien. Ook doen ze iets met golfballetjes NSFW….
Golf, de ultieme tjapie bak..

@supermo: Ze hebben de auto op een andere locatie geparkeerd?
@notsobig: Dat moet het zijn, iets anders kan ik niet verzinnen.
@supermo: Wat wil je vergelijken met die foto’s? Bovenste is een Polo GTI
@civicfk3: Trouwens, Je hebt gelijk de bovenste is een POLO. Ik wilde er de Golf VI gti plaatsen, maar blijkbaar maakt dat toch niet uit, alles is toch hetzelfde.
@supermo: Ja ze hebben beide een stuur en een snelheidsmeter en een toerenteller en ventilatieroosters en zelfs stoelen om op te ziten. Verder kan je ook nog een radio bestellen die nog meer herrie maakt dan de motor al doet en een soort pook waarmee je de auto verschillende snelheden kan laten rijden (waar dat goed voor is mag joost weten). En niet te vergeten, er zit een soort knop, als je daar aankomt gaat er lichten branden waardoor je ermee in het donker kan rijden (levensgevaarlijk natuurlijk) en anderen je dan kunnen zien. Er zit ook een soort kachel in beide, in de winter kan er dan ook in zitten en rijden als je wil (wie wil dat nou?).
@Tommy2: als jij weet wat de radio gaat kosten , laat je het dan weten ?
@civicfk3: dat je dat ziet vind ik knap. Ik dacht serieus dat hij doelde de stoelbekleding van de Golf VI. Had er echt nooit een Polo in herkend…
@supermo:

Mercedes was z’n tijd vooruit zo te zien met de 190:

@jack_abarth: Iets met tang en een varken…
@jack_abarth: Phoeh dit is wel een dure uitv. Airbag, half skai en een toerenteller.
@E34M5Touring:

Zelfs elektrische raambediening achter, en een digitaal klokje.
Wat bept iedereen nou over dat ruitjespatroon? Dat werd in de V toch alweer opnieuw geïntroduceerd?
Ach het is VAG ze moeten toch iets hebben om over te zeiken.
Nee sorry, dan heeft mijn MK3 GTI 20 jahre edition nog meer karakter.. Die is overigens 100% origineel zonder lelijke lichten, booskijkers, skirts, spoilers etc ;-)
@raul88: Daar willen we een foto van!
@raul88: Inderdaad zoals het hoort, daar hou ik ook van!

Image

Mijn juweeltje (25 Jahre edition)
Ach het is maar een concept, de definitieve uitvoering is vast wel mooi………whoehaha.
Traditie.
Leuk, dat ruitjesmotief, de golfbal pookknop en het rode randje in de grille.

Beste Mijnheer Peugeot en consorten,

Daar traditie voor de nieuwe Golf GTi Mk 13 voor Volkswagen zeer belangrijk blijkt te zijn, mag ik vurig hopen dat u en de uwen in lijn der traditie van uw nieuwe 208 GTi een betere auto weet te maken dan eerdergenoemde.
U bent dit eenvoudig aan uw stand verplicht.

p.s. Mocht u vergeten zijn hoe het moet, zijn mijn broer en ik bereid u onze 106 XSi en 106 Rallye’ ter beschikking te stellen.
Maar u hebt vast nog wel een paar hete 106 en 205′jes ergens in een hoekje staan.
Echter dient uw lijstje van ingrediënten kort te zijn:
- licht, vooral licht.
- knettergoeie remmen
- geweldige wegligging
- lekker oppakkende motor.
- leuk uiterlijk.
- goede prijs kwaliteit verhouding.
Eindelijk was ik eens overtuigd door het exterieur van een nieuwe Golf… en dan steken ze ruitjes in het interieur (facepalm).
Ik denk dat een BeeMmmWee 1serie meer lijkt op een oude 3 dan deze Golf lijkt op een MKI tot en met VI. Ik denk dat niet alleen – ik kan dat zien. En ik heb eigelijk geen probleem met dat eerste. Ik zie om-het-verschillenst niet als een kwaliteits kenmerk voor esthetica en/of autotechniek. Zeker niet tussen generaties van hetzelfde model – dat definieert zo’n beetje ‘een model’. Evolutie werkt net door het goede te repliceren. Als je telkens het wiel opnieuw moet uitvinden dan blijf je op het eerste niveau steken. Als je het goede bewaard dan blijven de goede dingen over. En wie de Golf en dan zeker de GTi geen respect kan gunnen vanwege het “volkse” is een saaie zal pretentie waarmee geen interessante conversatie kan gevoerd worden.

Laat enige waarheid niet tussen de VAG bashers en hun monotone zever komen natuurlijk. Wetenschappers vd toekomst gaan bepalen dat de VAG bashers zever het meest onveranderlijke is in het multiversum. Zelfs al zou VAG een wagen bouwen die op niets lijkt dat een mensenoog ooit heeft gezien – hun commentaar zou steeds dezelfde blijven gezien het religieuze snobs zijn zonder enige appreciatie voor techniek of esthetica – of een orginiele opinie. Tijd mag dan wel relatief zijn – de ongeëvolueerde gerepliceerde zever van de anti-VAG autoblog lobby is tijdloos tijdverlies.

Dan vind ik het jammer dat zij zichzelf met BMW associeren want dan moet BMW gedrochten als de X6 of the 5serie GT beginnen bouwen om hun clienteel van snobs van groteske ego proteses te voorzien. Andere intellectueel arme passief agressieven gaan ook hun gade vinden in het snobsime – zeker als het lijkt alsof ze in de meerderheid zijn. Hierdoor forceren de snobs dat je er aandacht aan besteed – wat hen misschien nog meer zal aanmoedigen. Maar als sociaal bewuste auto appreciator moet je de wildgroei aan snobs toch proberen te minderen – zodat BMW weer wat meer richting e30-e39 kan gaan. Het word dus iedereen zijn tijderverlies – zelfs dat van mensen met smaak en complexe gedachten – dus een exponentieel groter tijdverlies. En dat voor de narcistische impulsen van annonieme adolescenten. Een generatie opgevoed door de manipulaties van reclame bedrijven die voor iedereen de kwaliteit naar beneden trekken. Want laat ons eerlijk zijn – als jullie bvb aan een vrouw gaan vertellen waar jullie zich hele dagen mee bezig houden – zal het vlug duidelijk worden hoe zielig dit wel is.

Het ziet er trouwens heel strak uit.
230 pk ? ik heb puntenslijpers die meer pk eruit persen? het gaat weer helemaal mis met de GTI :O
Net of 230pk weinig is,is nog altijd sneller dan 95% van alles op de weg en is ook sneller dan een 320d (waarvan alle eigenaars denken dat het een M3 is). Hothatch=kleine praktische auto voor elke dag;geen circuitmonster met keihard onderstel!
grap?






@Flamingo: grappig om te zien hoe bij de nieuwe golf, alles wat rond was bij de golf 6, hoekig is
@Flamingo:
Nee, het lijkt wel een zoekplaatje dat mijn kinderen vroeger deden.
Zoek de verschillen maar dan voor gevorderden….
Niks mis mee met die nieuwe golf. Zeker deze gti niet! Die ruitjes in het interieur zijn trouwens niet zo speciaal. Die schijnen te horen bij een golf gti, en zijn altijd al op gti-tjes te bestellen geweest. Maar doe mij maar gewoon leer.

Nu nog wachten op de Golf R. Ik heb begrepen dat daar de 2.5 liter 5 cilinder in komt, dus dat doet de vorige R gelukkig vergeten.
steeds minder verandering






geeuw
@driescuit: Daarom reageren zoveel mensen. Is het tenminste wat minder saai…
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!