Volvo S60 Polestar – babyblauw en 508 pk!

Gepost op 16-06-2012 om 13:37 door - 126 Reacties »

De nieuwe OMGWTF-bak van Volvo

Zoals aangekondigd: Volvo heeft het op de heupen gekregen met de C30 Polestar, en zet de performancelijn nu door met een S60-variant.

Lieve help, een Volvo met 508 pk en 580 Nm uit de bekende T6-motor. Zijn ze helemaal wappie geworden daar in Zweden, of gaan ze graag de strijd aan met de M3’s en RS5’jes van deze wereld? We gokken op het laatste, want bij voldoende interesse zal Volvo samen met performancepartner Polestar meer van deze babyblauwe juweeltjes in elkaar zetten. Laten we het hopen.

Het T6-blok werd voorzien van een andere cilinderkop, een grotere in- en uitlaat, sterkere drijfstangen en een Garret 3171 turbo ter grote van een watermeloen (ruwe schatting). Dat vermogen gaat via een versterkte zesbak waar je lekker ouderwets zelf in mag roeren naar de vier wielen, en achteraan komt daar nog even een Haldex E-LSD (limited slip diff) tussen. Als dat geen ‘Ringmonster wordt.

De auto werd 30 mm naar beneden gebracht en de spoorbreedte nam zowel aan de voorkant (20mm) als de achterkant (40 mm) iets toe toe. Samen met schokdempers van Öhlins en dikkere stabilisatorstangen moet dit “a high level of power and handling” opleveren, zoals Volvo ons belooft.

Nog wat kwijl over? Dan komen hier de specificaties. Van nul naar 100 km/u gaat in 3,9 seconden en flink dooraccelereren brengt je uiteindelijk boven de 300 km/u. Hoever precies wordt niet gespecificeerd. Om weer te stoppen gebruik je de 380 mm grote schijven achter de 19-inch wielen en de door Polestar ontworpen zetels moeten je een beetje op de plek zien te houden als het er ruig aan toe gaat.

Aan de buitenkant zien we een gewijzigde bumper en achteraan maakt een koolstofvezel diffuser deel uit van het Polestar-pretpakket. Samen met de spoiler op de kofferklep is dit allemaal in Volvo’s windtunnel getest, en oké bevonden. Het gewicht, tot slot, komt uit op 1.640 kg.

*Volvo lief aankijken doet om Wouter achter het stuur plaats te laten nemen*

126 reacties
So much want…
De S/V60 is sowieso al een pracht van een wagen…
Met R-design ziet ie er nog beter uit…
In deze kleur en met die performance is ie echt top…
Avatar van label89
label89 via iPhone app
16-06-2012 om 14:23
@Dimglor: qua looks beter dan de M3 en de S5… Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)
@label89: vind ik ook! Ziet er idd veel beter uit!
Avatar van rs6issnel
rs6issnel via Android app
17-06-2012 om 13:10
@rufctr01: SAAI!
@rs6issnel: Hoe kun je dat nou in de vrede vinden van zo’n scherp gelijnde wagen? En vind je een RS6 er dan niet saai uitzien? Laat me raden: je bent niet ouder dan 16.
Die ziet er goed uit zeg! Nice :)
eindelijk volvo!!! prachtig! smurfblauw staat hem zo goed
super vet! kleurtje is helemaal top en met 3,9 seconden blaast ie de concurrentie ook nog weg!

Zal wel een lieve duit gaan kosten…
VET! Maar waarom in godsnaam zonder xenon?
@P1m:
Waarom wel?
Xenon is zo 2005.
Gewoon lekker ouderwets halogeen, wekt een stuk minder agressie op.
@P1m: Je hebt 500pk en bijna 600nm, waarvoor is xenon nodig dan?
@P1m: Je hebt gelijk. Ik wou hem bijna gaan pre-orderen, maar gelukkig wees je er op dat er geen Xenon in zit, dus laat ik hem maar staan.
Hier moet toch wel genoeg animo voor zijn. Mooi en sportief design, maar niet scheeuwerig
Hoewel dit niet echt des Volvo is, klopt deze helemaal!
Dus een c63 amg of een rs5 of dit….? Lastige keus zeg…… Dit ziet er toch niet uit, is gewoon geen model om een hoop vermogen in te
Proppen. Dan moet er wat agressievers aan
@mightymike: of de perfecte sleeper niemand verwacht een s60 met 500pk. Kijken mensen raar op als ze zoek worden gereden door een S60.

Misschien een goede vervanging voor die “trage” V70’s van de KLPD, kunnen ze ook nog is wat nuttigs doen.
@mightymike: Zou je de doelgroep van Volvo eens kunnen omschrijven? Trust me, die mensen die zitten echt niet te wachten op een agressief gestyled petjesmobiel.
@JanJansen: Jahoor ,hier rijdt de helft van de bevolking in een Volvo ,denk ook eens over de grens kerel.
@norge: kan je dat wat meer onderbouwen? ik snap je relaas niet helemaal.
@JanJansen: Norge woont in Noorwegen, vandaar de naam Norge, neem ik aan!?

OT: Dus dat hij er een andere mening op na houdt is logisch, over wat betreft, de gemiddelde Volvo-rijder, maar voor de rest van de wereld geldt denk ik wel jouw uitgangspunt, wat betreft de gemiddelde Volvo-rijder.
Zelf ben ik ook een Volvo-liefhebber en ex-berijder, maar dit is wel de bijna ultieme Volvo, de V60, of de nog te introducerende nieuwe “XC90″, met Polestar-pakket zou nog fijner zijn.
@mightymike:
Helemaal goed zo kleur is al opvallend genoeg.
Niet iedereen geilt op een petjesbak.
B-e-a-utiful
masterstig via Android app
16-06-2012 om 13:49
Echt super gaaf ding, daar gaat zeker binnenkort een wallpaper van verschijnen!
gaaf, sowieso standaard al een prachtbak! Maar dat smurfblauw en r-design pakketje maken het zeker af!! En als bonus ook nog eens 500+ peekaa!!
Dat ding is natuurlijk niet te rijden met zo’n grote turbo. Maar ja, de groep-B rally auto’s waren dat ook niet en we weten allemaal hoe fantastisch die zijn.
Ik hou wel van dit soort niet-verstandige (alhoewel) maar o-zo-leuke creaties. Zeker in deze crisis tijd. Dat ie er dan ook nog eens netjes uitziet is alleen maar meegenomen.
Dit gaat een auto worden waartegen andere merken zich gaan afmeten.
@JanJansen: Huh? Eerst is het een petjesmobiel en nu ziet hij er opeens netjes uit? Of vind jij ”petjesmobiel” een compliment voor zo’n auto? Dat is het beslist niet.

En dat hij niet te rijden valt met zo’n grote turbo is natuurlijk onzin. Vroegah is wel iets heel anders als nu hè. Zal prima te rijden zijn. Daar zullen ze techneuten bij volvo wel voor zorgen hoor.
@jeffreym3: Petjesmobiel bedoeld ie volgens mij de Mercedes etc. mee..
@dennisr: O ok, ja dat zou nog kunnen. In dat geval heb ik niks gezegt wat dat betreft.
@jeffreym3: Nee hoor, de doelgroep van Volvo is zeker niet het petjesvolk. Deze styling is mooi ingetogen. De kleur is ook mooi onderscheidend maar niet schreeuwerig.
@JanJansen:
Grote turbo?
Dit is slechts een aanname van de auteur zoals hij zelf meld.
Zolang daar niets over bekend is weet je het niet.
Misschien is het wel een bi of tri turbo.
Who knows?
@jrk68: Lol nee, enkel diesels hebben 3 turbo’s nodig. MAX. 2 turbo’s.
Avatar van a6stang
a6stang via iPhone app
16-06-2012 om 17:03
@SimonMc: Bugatti 4 turbo’s benzine, ahumahum..
@a6stang: …en minimum 1000 pk.
@SimonMc: bugatti eb110 = 553 pk
@4991: en ook alweer 22 jaar oud.
@SimonMc: so what?!
@4991: Techniek staat niet stil, en was eigenlijk al vergeten dat deze Bugatti EB110 ook 4 turbo’s had, en daardoor vermoed ik dus dat de Veyron waarschijnlijk om “nostalgische” redenen ook 4 turbo’s heeft.

Die EB110 heeft 4 kleine turbo’s, en waarschijnlijk is dit gedaan om een zo klein mogelijk turbogat te hebben. Variabele turbo’s voor benzinewagens bestonden toen nog niet, omdat die niet bestand waren tegen de hoge temperaturen van de uitlaatgassen. Pas veel later is Porsche met de 997 Turbo gekomen met 2 variabele turbo’s, met schoepen uit titanium, die wel bestand zijn tegen de hoge temperaturen. Of ze hiermee de eerste waren, weet ik niet, maar ik dacht van wel.

En natuurlijk weet jij evengoed dat die Bugatti EB110 geen 4 turbo’s nodig heeft…En met die Veyron heeft veel te maken duurzaamheid. Wil wedden dat ze ook wel 1000 pk uit een 8 liter W16 krijgen zonder ook maar 1 turbo te gebruiken…
@jrk68: Klopt, dat weet je niet zeker. Maar een beetje boeren verstand; deze cijfers haal je niet met een kleine turbo. Ook met 3 turbo’s heb je een turbogat, de natuurwetten van massatraagheid zijn nou eenmaal niet te buigen.
@JanJansen: Daarop baseer jij dus dat hij niet te rijden valt?
@jeffreym3: ja, een groep-B auto kan je moeder ook niet mee wegrijden in de stad.
Maar dat iets moeilijk is, wil niet zeggen dat het niet leuk kan zijn.
@JanJansen:
Mazda had zo iets vroeger al op de rx7 kleintje voor de lagere toeren en als hulp voor het optoeren van de grotere.
En laten we wel zijn er zijn meerdere oplossingen inmiddels.

Porsche gebruikt immers variabele turbo’s en Audi heeft inmiddels een soort variabele venturi ontwikkeld die binnen nu en 3 jaar zijn weg naar de productie auto’s moet vinden.

Niet elk merk is zoals Opel in de jaren 80 blijven steken wat betreft turbo techniek.
@jrk68: Er is een reden voor dat Porsche een turbo niet gebruikt op zijn trackday en raceauto’s. Denk aan een GT3 en RSR. Dat is niet alleen regelgeving.
Om nog een voorbeeld te noemen, een driftauto zal liever geen turbo gebruiken. Gewoon veel te traag als je met je gas je drifthoek moet bepalen. Een compressor is daarvoor veel geschikter.
leuke video:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/14/video-supercharged-328i-voor-de-driftking-vlasblom
@JanJansen: Een compressor is beter geschikt voor een 328 ja. De drift wereld draait op turbo’s. Kan zijn dat een 328i beter uit de voeten kan met een compressor maar dat betekent nog niet dat het per definitie beter is. Turbolag zul je altijd houden maar het voorbeeld van een jaren 80 Group B rally auto vind ik niet trekken op deze 32j nieuwere auto. Die technieken zijn echt wel verbeterd sinds de tijd van de RS200 en Quattro S1. Vergeet niet dat Turbotechniek toen ook nog maar 8-10jaar oud was . Die nieuwe systemen van bijv. Porsche op de Turbo zorgen al voor een aanzienlijke vermindering van de turbolag. Bovendien heeft Volvo veel ervaring met Turbotechniek en zullen ze dit zoveel mogelijk weten te beperken. Mochten ze dit ooit gaan doen, zullen ze er echt wel voor zorgen dat het rijdbaar vermogen is.
Avatar van rikus
rikus via Android app
16-06-2012 om 16:05
@JanJansen: niet te rijden? Denk je dat echt?
@rikus: wat is jouw ervaring met kleine motoren en enorme turbo’s dan? Ik ben er nog geen tegengekomen die lekker reageerde op het gaspedaal.
@JanJansen: Echt onzin hoor wat je zegt. Het standaard T6 blok is al erg sterk en heeft genoeg inhoud om een enorm turbogat te voorkomen. Het is ook niet alsof je een enorme oversized turbo erin zet..

Wat een rally auto van 20 jaar geleden met deze volvo van nu te maken heeft snap ik ook niet.
@jeffreym3:
Het standaard T6 blok is helemaal niet groot genoeg om 500+pk zonder enorm tubo-gat te creëren.
Om een voorbeeld te geven, een Bugatti Veyron heeft een 8 liter motor, 1001 pk en een knap verminderd (maar zeker niet afwezig) turbo-gat.
Deze motor heeft nog niet de helft van de inhoud maar wel de helft van het vermogen. Het turbogat neemt alleen maar toe.
Ik hoor graag je onderbouwing.
@JanJansen: Er valt niks te onderbouwen. Ik denk dat jij een beetje blijft hangen in de groep B rallyauto’s uit de jaren 80 die wellicht over een ENORM turbogat beschikten, maar ik vertrouw op de moderne techniek van tegenwoordig. Ik ben er van overtuigt dat deze auto goed bruikbaar zal zijn en dat dat ”enorme turbogat” niks meer van zich laten merken boven de 2000rpm.
@jeffreym3: Als je iets zo stellig beweerd moet je ook argumenten hebben. Dit is een wel een erg zwak betoog Jeffrey.
Tippie mijnerzijds; ik zou geen HTS autotechniek als ambitie nemen. Net alsof turbo’s de laatste tijd opeens anders zijn gaan werken, sure.
@JanJansen: Je logica klopt gewoon niet. Ik kom niet met argumenten zeg je, maar zelf baseer je je mening op 20 jaar oude techniek en ga je er vanuit dat deze volvo een enorme turbo krijgt die veel te groot is voor de motorinhoud. Misschien krijgt hij er wel 2? Maar daarvoor heeft volvo o.a zijn ”HTS autotechniek” mensjes die haarfijn kunnen bepalen wat goed is voor deze auto. Zelf rijd ik nu een 1.6 met turbo. Bij zo’n klein motortje is elke turbo ongeveer te groot toch? Vanaf 2000rpm heb ik 250nm ter beschikking. Natuurlijk merk je dat er onder de 2000rpm iets vertraging is, maar dit is te verwaarlozen.

Drifters rijden vaak met 2 turbo’s dus die zullen sowieso vrij weinig last hebben van turbolag.
@jeffreym3: je valt in herhaling, lees mijn antwoorden nog maar eens door. Ik denk dat het met mijn logica wel goed zit. Maar zo te lezen gaat het je een beetje boven de pet, je gaat namelijk op geen van mijn argumenten in. Je praat in marketingtaal als je zegt dat 2 turbo’s opeens geen turbolag meer geeft. Weet je überhaupt wel wat een turbo is?
@JanJansen:

Ik vermoed ook dat er gezien deze motorinhoud en dit vermogen een behoorlijk turbogat zal zijn en meestal is dat niet erg prettig rijden, een knoert van een turbo die er in één keer in komt rammen.
Avatar van eltee
eltee via iPhone app
17-06-2012 om 8:37
@JanJansen: bij dit t6 blok met twee turbo’s van gelijke grootte zal er idd wel degelijk een relatief groot turbogat aanwezig zijn. Elke turbo voorziet drie cilinders van drukvulling. Tenzij ze de hele turbo- opzet veranderd hebben en twee turbo’s van ongelijke grootte geplaatst hebben. Maar hierover wordt in de text niet gerept.
Avatar van eltee
eltee via iPhone app
17-06-2012 om 9:07
@eltee: of maar één turbo natuurlijk.
@JanJansen: Nee, de huigie techniek gaat jou de pet te boven. Zoals e34m5touring zegt, je baseert het op een 20/30 jaar oude auto, Omdat deze een enorm turbogat had zal deze volvo het ook wel hebben. Want er is natuurlijk niks veranderd de afgelopen 30 jaar. Kom nu niet interessant doen met het gaat je de pet te boven, want het eerste onderbouwde argument van jou moet ik ook nog tegenkomen.
@jeffreym3: Nou vertel dan maar eens hoe een turbo werkt.
@JanJansen: Je googeld maar. Eindeloze discussie dit.
@jeffreym3: Lekker laten lopen joh. Hij heeft een paar steekwoordjes geleerd tijdens The Fast and Furious. Als je serieus gaat claimen dat men in de drift wereld atmosferische motoren prefereert heb je het niet echt begrepen. Hij zat ook al verwikkeld in zo’n discussie met @Raphael: waar ie ook door de mand viel. Lekker laten schreeuwen.
@E34M5Touring: Klopt, heel veel geschreeuw, persoonlijke aanvallen maar nul onderbouwing of feiten…
@raphael: Was zeer entertaining om te lezen inderdaad.
Bij voldoende vraag? Dat ze de C30 Polestar dan eens in productie gooien!! Daar was geen enkele mogelijkheid toe wat volgens nóg meer zal verkopen…
Heerlijk. Nu maar hopen dat dit er komt en nog leuker: Dat er iets komt om dat gat tussen de 300pk T6 AWD en dit monster “op te lossen”.
Avatar van bonkers
bonkers via Android app
16-06-2012 om 14:20
Geweldige auto, lekker veel kracht en mooie lak
Mooiste Volvo ooit gemaakt! En dan gooien ze er ook nog 508 pk in! Het moet niet gekker worden.
@dennis245turbo: Deze blijft ook te gek.. al 1000 keer gekeken.. een 740 met 530 PK en 714 Nm koppel.. wat een beest..

http://www.youtube.com/watch?v=TSF3eV7deDw
@kickass: “mooiste volvo ooit gemaakt”

Wow wow wow…
@SimonMc: Gewoon, omdat ik Volvo’s meestal niet zo mooi vind…
@kickass: Ik had beter how how how gezegd. In de zin van, dit is écht de mooiste volvo ooit gemaakt, serieus?
Dit moest er al lang gekomen zijn… Hopelijk komt dit op de markt. Eindleijk concurentie voor die duitsers =D
Had eigenlijk eerst verwacht dat ze zoiets gingen bouwen met heico…
@rune: Ik niet, aangezien Volvo met Polestar in het BTCC zit.
Echt super dit! Lijkt me meer een hardcore sportauto dan iets als een GT zoals de huidige (e9x) M3. Vooralsnog zie ik geen concurrentie :P
gedwongenleaser
16-06-2012 om 14:35
Fantastisch, heb slechts 1 puntje van kritiek; waarom achter van die kleine remschijven, ziet er beetje lullig uit tov van die joekels aan de vooras.
@gedwongenleaser: Achter zijn die joekels niet nodig. Dit is bij de ///M’s van BMW bijv. ook zo.
@jeffreym3: Edit: Al lijkt het verschil bij de volvo wel heel groot ja ;) . Maarja als het niet nodig is moet je eraf blijven. Brengt alleen maar extra gewicht met zich mee.
gedwongenleaser
16-06-2012 om 15:00
@jeffreym3: ik weet dat het niet nodig is, ik vind het alleen jammer dat het zo opvalt bij dat design velg.
@gedwongenleaser: inderdaad, zo klein mogelijk verminderd het onafgeveerde gewicht.
OMG 508 PK *FAPFAPFAP*
Serieus, die S60 is gewoon de waardige opvolger van de S60R..
Erg fraai en de cijfers voorspellen veel leuks…ben ik nog wel benieuwd wat Polestar en Volvo met de laatste V8 blokken uit de S80/XC90 gaat doen?
Ik zeg doen, 1pk meer dan de E60 M5, wat een beest!
@syliaca: E60 M5 is een boot :P
@jeffreym3: Dit vat ik niet helemaal?
@syliaca: Dat een e60 M5 niet te vergelijken is met deze volvo. Een redelijk hardcore sportauto vs een snelle comfortabele sedan.
@jeffreym3: Ik vind ze aardig goed te vergelijken, het zijn allebei “normale” auto’s die een lading pk’s extra krijgen. Als deze dan 1 pk meer krijgt vind ik dat Volvo goed bezig is!
@syliaca: Deze volvo is 200 kilo lichter dan een M5. Totaal niet vergelijkbaar. Dat is als een jetski tegen een luxe jacht met veel vermogen..
In je M3 zoek worden gereden door opa in zijn S60 :-P
Heel gaaf hoewel ik hem er niet uit vind zien als een soort ringmonster, vind volvo’s altijd aan de achterkant wat behouden…

Nee voor mij liever een C30 polestar, dat is echt een prachtig bommetje :D
Dat is nog eens een dikke bak! Mooie leasert!
Gerne! Volvo’s zijn baas, de nieuwe modellen zijn cool en zo’n Polestar editie is koning! MAKEN :-D
Klinkt als een boel besluiteloosheid. Make up your mind.
Als ze het gaan doen, dan moeten ze het ook meteen goed aanpakken a la BMW Motorsport en een echte auto ervan maken. Als het een raceauto wordt, dan kun je er niet gewoon in rijden en omdat hij een nummerplaat heeft wordt hij waarschijnlijk wel weer te zwaar als serieuze trackauto.
@jolig:

First off all, hij wordt neergezet als een straatlegale auto waar af en toe ook mee op circuit gereden kan worden. Ten tweede de S60/V60 stuur lekker direct en heeft en top onderstel and last but not least: Hij is LICHTER dan de concurrentie(M3, RS5) Dus ik heb er wel vertrouwen in dat hij ook wel sneller zal zijn dat de concurrentie :D.

OT: Fapfapfapfapfapfap….
Van mij mogen ze nu gelijk beginnen met maken. :P
@zakar36: Ja, dat heb ik ook gelezen, ik bedoel gewoon dat ze niet moeten blijven twijfelen. Polestar is briljant in goede raceauto’s maken, maar als je iets in productie wilt nemen voor op straat is het toch handig als de jongens van Volvo er ook nog even in rondrijden. Dus moet je het goed aanpakken en het meteen groots aanpakken en leuke divisie van Volvo ervan maken IMO.
Ik zeg: Volvo, maak is een V60 of V70 Polestar?!
Volgens mij, is mijn c63 amg droom verleden tijd!! Wat een gaaf ding! Bruut maar niet ordinair.. En nog steeds de strakke lijnen van een normale s60.. Me like!
Avatar van badsaying
badsaying via Android app
16-06-2012 om 20:25
eindelijk een keer een mooie volvo
Evenveel power en dik 200kg minder dan een M5 en awd, ik ben er wel eens benieuwd naar.
Avatar van trolle
trolle via Android app
16-06-2012 om 21:39
Zeker een schoon bakske en eens geen zware v8 voorin(niets tegen v8’s btw)
Avatar van yajouri
yajouri via Android app
16-06-2012 om 22:11
Oohyeah hebba!!!
Wat is dat pk-kanon een prachtbak. Echt een wolf in schaapskleren
Wat een fantastische wagen! Zou de max zijn moest er ook nog een Polestar editie van de V60 komen :)
Ik moet nog wel even wennen aan het nieuwe Chinese druipende-kaars-design bij Geely-Volvo…
@kempenaer: Wat een onzin…
@piebepost:

Niks onzin. Zo.
@kempenaer: Alles onzin. Volvo werd aan Geely verkocht in augustus 2010. De productie van de S60 starte al in mei van dat jaar. Hoe zou dat ontwerp dan ooit van Geely afkomstig of alleen ook maar beïnvloed kunnen zijn?

Domme mensen, blèèhh…
Na meer dan 20 jaar Volvofan en -rijder te zijn geweest (1x 245 diesel, 2x 740, 1x 945 en 1x 960), was voor mij de lol eraf. Geen RWD meer en een design waarvoor ik niet meer warm kon lopen. Maar ik kon elders ook niets vinden wat aan mijn autoliefde voldeed.
Merken als Audi, BMW en Mercedes vind ik wel aantrekkelijk, maar ze zijn me alle drie te beladen met een imago, waarmee ik niet geïdentificeerd wil worden. Dit komt niet alleen door het imago hier in Nederland, maar ook doordat ik jaarlijks zo’n 100.000 km in Duitsland rijd en dat al meer dan tien jaar. Daar zie ik zoveel van die auto’s, dat het bijzondere van die merken er voor mij beslist vanaf is. Ik kan dan echt blij verrast zijn bij het zien van bijvoorbeeld een Jaguar XF of een XJ, een Lexus GS of LS, of zelfs een Alfa 166, een Citroën C6 of een Peugeot 607.
Maar deze S60 Polestar laat mijn Volvohart weer eens echt sneller kloppen! Deze auto laat mijn Volvoliefde weer echt opbloeien. Niet omdat ik denk, dat ik hem zal kopen, maar omdat ik geloof, dat hij het imago van het merk zal weten te verheffen naar het niveau, dat het verdient, nl. op één lijn met de imagebuilders van Duitse makelij. En ik zou het bijzonder kunnen waarderen, wanneer hij in staat zou zijn om in de competitie met de vergelijkbare RS-en, M’s en AMG’s een topper zou blijken te zijn!
@9000cse: Als de specs van deze Volvo zijn zoals ze vermeld staan is hij sneller dan RS-modellen, AMG-modellen en M-modellen.
Maar Volvo rijders houden toch niet van hard gaan? Fanboys met hun 1000pk youtube filmpjes tellen niet mee natuurlijk.
@CL65:
Voor mij persoonlijk geldt jouw opmerking dan niet. Het is echter maar wat je onder “hard gaan” verstaat. Ik houd beslist van flink doorrijden, als het verkeer het mogelijk maakt. Maar aan jakkeren heb ik een bloedhekel.
Avatar van Nico94
Nico94 via Android app
17-06-2012 om 10:43
Geweldige auto, geweldige kleur, hebben!
Mooie auto! Zeker in productie nemen Volvo!
1 pk meer dan de oude M5. Toeval? :P

Goede vervanger voor een oud model S60R ;)
@Sorcerer: Maar een S60 valt toch niet in het zelfde segment als een 5-reeks, of ben ik verkeerd?
@SimonMc: Klopt.
S60 –> 3 serie
5-serie –> S80
dit is gewoon zoooo gaaf!!!
Zal wel het eerste product uit het nieuwe Chinese beleid zijn. Volgens mij heeft Geely nogal wat grotere plannen met Volvo als wat Ford destijds had. Wel schuilt er nog de Volvoïsche zuinigheid in: alleen als er genoeg belangstelling is. Laten we daar dan maar op hopen dan, ik geloof dat de nieuwe markten in de wereld gek zijn op dit soort krankzinnige prestaties.
ze zijn goed bezig daar in zweden(behalve bij saab dan )
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!