Waarom heeft deze BMW Z1 een dikke bobbel?

Gepost op 13-10-2012 om 13:29 door - 60 Reacties »

Was ist das denn für ein dickes Ding unter der Haube?
Het antwoord is vrij voor de hand liggend: er ligt iets anders op de plek waar ooit de originele 2.5 liter zes-in-lijn rustte. Denk groter. Denk M5.

Engine swaps, het lijkt een hobby te zijn waar BMW-rijders patent op hebben. We zijn nog maar net bekomen van de BMW 123d waar een V10 ingepropt werd of het volgende project dient zich alweer aan, in de vorm van een BMW Z1 die een 3.6 liter E34 M5-motorblok (een generatiegenoot) onder zijn plastic kap herbergt.

Origineel levert de lichtvoetige Z1 met zijn grappige schuifdeurtjes 170 pk, maar in dit specifieke geval zijn dat 315 Pferdchen geworden. Zet dat af tegen pakweg 1.300 kilo (1.250 plus het zwaardere blok) en je weet dat deze auto volle Pulle over de weg kan knallen. Das ist der Hammer, oder was?

Wil je hem kop0n? Dat kan: klik even door naar eBay (spiegel), en doe een bod. Nog twee-en-een-halve dag te gaan.

Met dank aan undifined1 voor de tip!

60 reacties   toon alles
Artikelzustand: Gebraucht -> meer aufgebraucht lijkt me…
Staat niet echt mooi, die bobbel :’) Was daar geen betere oplossing voor te bedenken?
@fant: Wat kan jou die bobbel nou schelen met zo’n motor onder de kap? ;)
@Vanquish: Ik hou gewoon niet zo van grote bobbels.
@fant:

Hah, gaaaaaay!
@mister: Dus iedere hetero geilt op een Heineken-gezwel?
@Vanquish: ZUCHT……….
@fant: juist, dat is precies wat mijn vriendin ook altijd zegt, die bobbel staat je niet. Dan haal ik de motorkap weg en is zij ook weer blij
@Soulmaster: Haha, dat zegt ze inderdaad elke keer :o /inkoppertje
Ik bied niet, die deurmatten zijn me veel te goor!
@CBR600rr: Ik ook niet, was gister naar de 458 gaan proefrit gemaakt. Top wagen, maar de matten waren echt goor. Ben meteen omgedraaid.
@spottertinus92: Waar stond deze 458 want ik ben er ook naar op zoek, kan ik deze vast wegstrepen uit m’n lijstje.
@alcantara: Bij Louwman, voormalige Hessing gebouw. Staat een knal rode, maar pas op! Hij heeft vieze matten!!
@spottertinus92: Het schijnt dat Ferrari jaarlijks miljoenen omzet misloopt door vieze matten. Vieze matten maken de autoindustrie kapot!
@fant: Vraag dat maar eens aan Toyota.
@spottertinus92: correctie, was naar de 458 gaan kijken en proefrit maken.
@spottertinus92:
En de reactie daar was…. Scheer je weg vlegel en ga met je scooter spelen….
@jrk68: Meer iets van, we zullen bij de volgende proefrit ervoor zorgen dat de matten zuiver zijn. Onze oprechte excuses, wij bieden u opnieuw een proefrit aan in de Ferrari 458.
@spottertinus92: lol dat een mislukte opmerking zoveel opmerkingen opwekt;-) de opmerking was cynisch bedoeld :-)
E34 had toch een 3.8 in lijn 6cil. ??
@smotsholle: Vanaf 92 pas geloof ik. Mijne is in ieder geval wel een 3.8l met 340pk. Dit is de ‘oude’ motor.
Waarom zou je een klassieker zo willen verneuken….?
Wie gaat er nou zo’n bak geld neerleggen voor een smerige, bekraste, getjoende en waarschijnlijk ook afgetrapte Z1?
OEM FTW!
@alcantara:
blijkbaar zijn die er wel, er is al meer dan 20k op geboden dus er zijn wel mensendie het wel mooi vinden ofzo
@undifined1: Dat zal de eigenaar zelf dan wel zijn onder een ander account.
Moet je jeremy clarkson even vragen het schijnt dat die er verstand van heeft
kon er dan geen v10 onder?
@4991: Nee, dan stijgt-ie op. Waarom zou je? Waarom zou je zowel een M5 als een Z1 slopen… het kan er bij mij niet in.
@potver7: waarom een m5 slopen? wel er is sowieso al een m5 gesloopt. in mijn ogen puurder als de e60 m5.
Zo sneu dit….het wordt dan meteen een tokkiewagen!
@bowie: Helaas zijn er nog steeds iets teveel tokkies…
Misschien is de BMW blij om mij te zien
Jammer!

De Z1 is zo één van die wagens waar niets aan zou mogen veranderd worden.
Als je goed kijkt ziet de wagen er slecht uit,interieur is uitgeleefd, krassen op de lak. Raar sportstuur en sjonnie tuning tankdop. De eigenaar neemt niet eens de tijd om de matjes goed schoon te maken of er uberhaupt wat nieuws in te leggen.
Jammer want een OEM Z1 is anders prachtig.
Ik denk eerlijk gezegd dat die motor de wagen eerder verpest dan red.
@Hupke:
de motor is prima aan deze auto, alleen de rest is nogal verprutst.
ToDo lijstje bij aankoop:

1: Interieur professioneel reinigen
2: Nieuwe OEM mattenset
3: OEM tankdop
4: OEM stuur
5: OEM wielen
6: Exterieur professioneel reinigen
7: Kleien/polijsten/waxen
8: Motorruimte reinigen

en vast nog een hele hoop kleine details fixen..

Aankoopkeuring/RDW keuring/Kenteken.. enz.. enz..
@Freewarefreak:

9 originele motor terug
10 bobbel uit motorkap slaan
@Hubert:
11: originele wielen en banden eronder (en dan ook even kijken wat er verder aan de ophanging veranderd is – dat moet dus ook even ongedaan gemaakt worden)
@potver7: 12: Orginele deuren erin
Weet je wie ook een dikke bobbel had? – Nostradamus.
wat een project moet dat zijn geweest…maar het blijft zo’n rare Z1 met schuifdeurtjes. Als ik moet kiezen, doe mij dan maar een M5 met Z1 motor ;-)
Aaah..het is nu net zon klein homootje met sportschoolspierballen die zijn broek te hoog heeft opgetrokken..hihi
Gewoon zonde van de Z1. Punt.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!