Wat was jouw allereerste auto?

Gepost op 23-12-2012 om 15:00 door - 519 Reacties »

mijn eerste: een (mat)Blauwe Seat Ibiza
Of je hem nou 5 of 50 jaar geleden kocht, je allereerste set wielen blijft je je leven lang bij. Op autoblog lopen aardig wat jongeren rond, maar de oudere garde laat zich ook zeker niet onbetuigd. Dit brede bezoekersspectrum opent mogelijkheden: we willen graag je allereerste auto zien (of erover horen).

Voor de een zal het een vrij recente auto zijn, voor de ander is het wellicht een Austin Talbot Simca Bagheera Tercel 308 GTB uit het jaar Kruik, waar sommigen van ons nog nooit van gehoord hebben. Laat in de comments weten waar jij je allereerste ‘eigen’ kilometers in maakte, en als er foto’s zijn, upload ze dan op autojunk, wederom met de tag ‘mijn-auto‘.

Ik zal u voorgaan. Boven dit artikel ziet u Krisje, vernoemd naar de laatste eigenaresse. Ik werkte destijds naast mijn studie in de keuken van een restaurant, en een van de (ex-)collega’s was zojuist zijn eigen restaurant in Frankrijk begonnen. Samen met een andere keukencollega werd het plan opgevat om hem daar in de zomer eens op te zoeken, en om daar te geraken werd dit Ibizaatje overgenomen van een collega uit de bediening.

Ibiza 1.2

Het model uit 1993 was nog zo vierkant als een telefooncel, woog slechts 890 kg, en herbergde een 1.2 liter-motor met 76 pk. System Porsche trouwens, je weet zelf (jaja…), en ik heb de teller zelfs eens op de 190 gekregen, hoewel ‘t doorgaans met 170-175 wel bekeken was (de benzine kostte destijds nog niet zo veel).

Het ding hoekte nog verrassend leuk door de bergen, mits je niet te veel gewicht aan boord had. Hij rook van binnen altijd naar benzine, hij was in de winter niet warm te krijgen, en uiteindelijk begaven beide elektrisch bedienbare ramen het, lekte het dakraam, en floepte de cilinder uit het linkerportier, waardoor er voortaan via de rechterkant ingestapt moest worden, maar hij weigerde nooit dienst, en, als gezegd: zo’n eerste auto blijft je bij.

Deze Seat eindigde overigens 25.000 kilometer later op de sloop, omdat yours truly er weinig fiducie in had dat er nog een verversing van de APK in zat, en er inmiddels een lease-auto was. Exit Seat, enter Ford.

Dat kunnen jullie vast beter! Wat stond er als eerste op jouw oprit / voor je flat, en is het eindoordeel eerder positief of negatief? Gooi het in de groep!

519 reacties   toon alles
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Ok, maar wist je dat de volledig nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus nu al te bewonderen zijn bij Nederlandse dealers? Check DIT!
lada samara 1.3S vijfdeurs
een speelgoed eend…
honda crx del sol Vtec
Mijn eerste auto was een ’99 Seat Ibiza sport 1.9tdi. Met 110 pk. Snel, in mijn ogen, en toch erg zuinig. Toen reeds ik al veel.
Deze:


Beviel super, ruim 5 jaar gehad…
@griffendahl: Toffe eerste auto! Dat zijn ook nog eens de beste Peugeots ;)


OT:

Ik begon te rijden in een Starlet, maar die was officieel nooit van mij. Hij zit nog steeds in de familie en rijdt ook nog steeds perfect!


Kort erna toch maar voor een eigen auto gekeken, dat is een BMW 328i E46 uit 1998 geworden. Kort geleden nog grote beurt gegeven en compliment gekregen voor de staat van onderhoud! Steek er ook heel veel aandacht in (toch je eerste auto hè).


Winter set-up
@jzaero: zelfs in winter setup een prachtige auto! Ligt het aan mij of is deze kleur toch een zeldzaamheid? Die heb ik hier namelijk nog nooit gezien.
@ej20g: Dank! Het is Sienarot Metallic, een kleur die alleen tussen 1998 en 2000 geleverd is op de E46 modellen. Voor de rest niet meer, vandaar! Ben ook voor de kleur deze auto gaan bekijken en toen hij beviel qua staat ook ermee akkoord gegaan voor koop!
@jzaero: kijk dat verklaart een hoop! Wees er trots op, E46′s in deze staat worden helaas met de dag zeldzamer.
@ej20g: Trots ben ik zeker! Ik rijd er nog elke week (teveel) mee, kan hem gewoon niet laten staan. Had hem 4 weken bijna niet gebruikt en toen begon het toch wel erg te kriebelen. Onderhand al 15000km verder sinds ik hem gekocht heb in februari 2012. Onderhoud gehad 500km terug en zonder problemen door de APK heen (op schokdempertje na).
@jzaero: lijkt me heerlijk! Ik kan niet wachten tot mijn rijbewijs binnen is, want dan gaat er gelijk gekeken voor een mooie Opel Omega. Uiteraard met dikke V6, want ik kan toch al mijn geld in die auto stoppen (ga niet uit e.d.). Waarschijnlijk wel een Duits exemplaar omdat er in Nederland niet veel soeps is. Maar ik kan me goed voorstellen dat je ‘m niet kunt laten staan, kan ik straks denk ik net zo min!
@jzaero: Goede keus, na de 205 heb ik ook een E46 gekocht :) Dat was de eerste auto die ik echt officieel zelf op naam had.

@jzaero: Petjesgehalte van die E46 is behoorlijk laag. Houden zo.
@heyaudi: Thanks, mijn uitgangspunt is OEM looks, behalve de verlaging. Alles is vrijwel OEM behalve de zomervelgen en het onderstel
@jzaero: Mooie wagen!
@griffendahl: kerel, wat een prachtige bak was / is dat ! Het leukste wagentje uit die tijd.
Citroën Saxo 1.4 VTS
mijn eerste auto was een hyundai getz 1.3 uit 2004, heb hem ingeruild voor een bmw z3 coupe 3.0 uit 2001 waar ik nog steeds in rijd
Ibiza 99, dat ding zoop meer olie als dat hij benzine verbruikte..
Voorlopig nog niks, maar er wordt hard gekeken naar een Opel Omega B2 (sedan) of Volvo 850 facelift (station). Ik zal het zien over pakweg een jaar…
Opel Zafira 1.6 16v van 2000 . mss maar een monovolume voor jullie maar ik had er veel fun aan . twas grappig als bmw 316i niet meekosten van uit dien tijd …
Ik heb een tvr tasmin 250i
Lincoln Towncar uit 1978 ..
@lincoln:

LOL .. 8 plusjes voor mijn sufste comment ever ..
@lincoln: nieuw uit het doosje??


1992 Mazda MX-5. Ruim 2 jaartjes in bezit nu, en voorlopig geen plannen hem weg te doen. Extreem tevreden. Ik had me geen betere eerste auto kunnen wensen <3 Rijdt goddelijk, ziet er imo geweldig uit en is nog aardig vlot ook voor een auto van 20 jaar oud en voor dit geld. Als er een probleem is zijn de kosten meestal aardig hoog, maar er zijn tot nu toe niet veel problemen geweest. Mijn broer die een oude Citroën BX heeft is meer kwijt :) En dan rij ik liever in een MX-5.

Als 20 jarige verzekerd voor 20 euro, belasting is 25, rijdt 1:10 tot 1:14 afhankelijk van rijstijl, dus nog erg goedkoop ook. Maar als je je echt wilt vermaken moet je hem wel tot de rode lijn doortrappen natuurlijk.

En deze auto heeft mij bekeerd tot het cabrio-isme. Zelfs nu in december rij ik nog dakloos zolang er geen neerslag is, zoals dat hoort. Daarvoor zijn mutsen en verwarming uitgevonden!
@fant: Hoe werkt dat nou met foto’s op AB? :-/ soms verschijnen ze als plaatjes en soms als links. Ik snap er echt geen hol meer van xD
Gewoon code gebruiken zoals boven reactieveld staat aangegeven. Als ze opeens verschijnen, heeft een mod het voor je gedaan. Net zoals nu :)
@sir_smokalot: Oh wow, daar heb ik dus gewoon jaren overheen gekeken xD Niet slim. Gewoon HTML dus.
@fant: Putverdeurie.. ik betaal 42 per maand als 19 jarige.. verzekering.. Gaat dat zoveel omlaag als ik 20 ben?
@dennisr: Ik betaalde als 18 jarige 55, en toen stapte ik over op PMA :P Ik wil geen reclame maken, maar toen halveerden mijn kosten. http://www.pma.info
@fant: Kom ik op 32 uit met 1 schadevrij jaar.. scheelt wel tientje maar ik betal bij deze ook iets voor inzittenden..
@fant:
Mooie kleurcombi! Blijft voor mij de leukste mx5.
Goed om te lezen dat je hem ook echt gebruikt zoals het bedoelt is.
Have fun with it.
@fant: Nice man, ik heb een felblauwe uit ’91
@fant: Geweldig leuke auto!
Een zandkleurige Fiat 500 uit 1972.
Had ik die er maar bij gehouden, maar dat is gelul achteraf….
@jrk68: Escort 1.1L Bravo…beige met striping…oh god.. :)
Een tvr tasmin 250 i
Peugeot 106 rallye uit 1996
@kombatunit: Kijk eens aan. Precies hetzelfde hier.
een diarreebruine Autobianchi A112 ergens begin tachtiger jaren. Those were the days!

@omeslo:
Errug leuke autootjes waren dat, mijn 500tje had dezelfde kleur. Jammer dat ze zo roesten.
@omeslo: Cooler kan niet als eerste.
@omeslo:
Heb precies dezelfde gehad, in het diarree groen.
Maakten een geweldig gorgelend uitlaat geluid.
En je tjoende ze door er onderdelen van een DIAT 850 Special, Coupe of Spider op te zetten zoals de carburateur.
@desjonnies: Tjoenen?
Ik was allang blij als het ding het deed. Alles wat in contact kwam met water ging roesten, alle scharnieren waren rot en als ik me goed herinner kon de bestuurdersstoel op geen enkele wijze versteld worden. En ik ben altijd een grote jongen geweest.
Bij regen lekte er vanalles naar binnen en er moest flink doorgepaft worden om de lucht van schimmel te verdrijven.

Maar wat een gevoel van vrijheid, mijn eerste echte eigen auto!
Suzuki Alto FX 5drs uit 83 met glazen achterklep.
6jaar oud, mooi bordeau-rood en slechts 50.000km op de klok.
Extra versterker voor de radio en mega speakers voorin in de voetenruimte.
Was een krijgertje van mijn zus, dus echt kritisch kun je niet zijn als 18-jarige.

Heb er zelf nog een sportstuur ingezet.
Want die 3-cilinder met 40pk vragen natuurlijk wel een ferme hand!!!
@Hubert: Hey! Ik een bruine uit 82, met ronde koplampjes nog. Via via gekregen voor een fles wijn en een bos bloemen omdat er het een en ander aan mis was. Milieuvriendelijk karretje. Overal groeide mos…
Mijn eerste auto was een Opel Vectra van 1993…weliswaar het GLS-model met panoramisch dak. Ik heb dat ding na 2 jaar verkocht voor €400.
@xilver: heb ooit eens een tijdje rondgereden in dezelfde versie, alleen dan met automaat en de zwaarste motor erin..geen idee meer wát de motor was, maar het reed voor mij – als jochie – bovennatuurlijk heerlijk :) Ik spreek over 1992 / 1993.
@Megakix: Idd, het was geen BMW zoals de meesten hier maar ik heb er godverdorie mijn tijd mee beleefd, en bovendien is het nog handig ook want dat ding had massa’s kofferruimte!
Polo uit ’97 3 jaar vrijwel nonstop mee gereden zonder ooit een beurt te geven en maar minimaal onderhouden. Na een kilometertje of 100.000 achtergelaten bij de sloop voor €100,-
ik mag 2 januari op voor m’n rijbewijs en ben stiekem al aan het kijken voor een auto. ik heb m’n oog laten vallen op een mooie volvo V40 1.8 uit 2000
@the-budel-guy: good luck alvast, amigo ! Waarom overigens geen goede Ford Focus uit diezelfde jaren als de Volvo ? De Focus rijdt ontzettend fijn kan ik je vertellen !
een Suzuki sa310 in perfecte staat. welke ik een week later drie keer over de kop gooide.. eeuwig zonde want ze zijn niet meer te vinden.
Een witte BMW 320i E36 coupe. Heb er veel tijd & geld in gestoken (volledig ander uitlaatsysteem, dempers & veren , luchtfilter, stuur & zetels, audiosysteem, velgen, koppeling, radiator)
uiteindelijk verkocht met pijn in het hart
Ford Fiesta 1.1 uit ’87. Gevaarlijk lelijke roestbak was het, maar goed… een gegeven paard..
@robinio: Heerlijke zuipbarrels. Ook met een vierbak er in?
Toyota Carina, met spoiler en wieldoppen (fout), wit, uit ’92.
Een VW Jetta uit 91, met een relatief zuinige 1.3.. relatief ja want door de 4 bak natuurlijk iets minder..(650km op 55L) al 230.000 op de teller maar geen gebreken.. word uiteraard goed onderhouden, hij is nog keihard en dat moet hij ook blijven :)

En wel even 55 frieze paarden.. bwoaap!
@dennisr: rammen dus ! :) … Maareh, mijn eerste waggie had ongeveer 45pk…dus je boft maar, met die verbeterde welvaartsstaat !
@Megakix: haha absoluut! :D gaat met deze velgen 175.. normaal 150..(150 is ook zn top)

Snelle velgen he.. xD

En toch een boete van 22 te hard gekregen.. verdeurie!
@dennisr:
Dat is dan het nadeel van de toegenomen welvaart.
Mijn eerste haalde de 100 alleen als die door een vrachtwachel werd meegezogen….
Ondanks dat ik niet op zoek was naar een Alfa, is een Alfa Romeo 146 mijn eerste auto geweest. In 1 jaar probleemloos 20.000km mee gereden, wel natuurlijk een dure APK, maar met zo’n lekkere TwinSpark neem je dat maar voor lief :)
peugeot 206 … wat een k*t auto! nu een porsche boxter.
@kevinRS6:
Als je die echt zou hebben dan het je Boxster wel goed geschreven….
@jrk68:
Helaas kan ik meer +1 geven!!!
Een bruine Sunbeam Avenger 4-deurs uit 1973.
Peugeot 205 1.1 accent. Heerlijke stoelen zaten er in.
Ik had het allemaal bij mijn eerste auto:
- Achterwielaandrijving: Check!
- Midden motor: Check!
- Turbo: Check!
- Losse metertjes op ‘t dashboard: Check!
- Mercedes logo: Check!
Het was: Een Smart ForTwo.. Puur rationeel want waardevast, relatief goedkoop in aanschaf en bezit, stads kilometers dus stads auto’tje en altijd wel een parkeerplek!
@autostyle: Waardevast??? Een Fortwo?? In what universe?
@E34M5Touring:
In dit universum, de eerste generatie zit nu op de oudijzer prijs.
Dat gaat dus niet meer zakken.
De huidige (451) schrijven nog wel aardig af.
Ik heb laatst met zo’n nieuwe gereden en dat rijdt verrassend comfortabel en ondanks de korte wielbasis gaat ie nog hard de hoek om.
@jrk68: Ja ok maar die kocht je na 2j al voor een derde van de prijs. Die huidige knallen ook kogelhard af. Krengen kosten nog flink geld nieuw.
@E34M5Touring:
De eerste daar heeft mijn vrouw er destijds 1 van gehad, die bracht na 4 jaar gewoon de helft op bij inruil op een Seicento sporting Abarth.
Gewoon een normale afschrijving dus.
@jrk68: Ja dat zegt dus helemaal niks. Fijn dat er een Fiat verkoper zo verlegen zat om die deathtrap op de weg te zetten dat ie de hoofdprijs geeft voor jouw Smart. Ik heb er genoeg ingeruild en Autotax etc. geeft 3x niks voor die dingen.
@E34M5Touring: Wanneer je nieuw koopt schrijf je natuurlijk flink af. Omdat het toch een auto is voor een beperkte doelgroep kan het lang duren voor je hem kwijt raakt. Dat zorgt ervoor dat ze af en toe voor zeer lage prijzen weg gaan. Mijn eerste Smart kocht ik voor €3750,- en verkocht ik na 1 jaar weer voor €4100,-. Mijn huidige Smart kocht ik voor €6500,- en verwacht ik nu, na 1,5 jaar, voor hetzelfde bedrag weer te kunnen verkopen.
Wat ik wil zeggen is dat de prijs lang niet zo onder druk staat als de 107, aygo en c1 door het continu aanbieden van nieuwe modellen en actiekortingen. Ook is het net een ander segment dan de Up, Mii en Citigo waardoor het toch een “liefhebbers” auto is.. Met naar mijn idee een dito afschrijving.
@autostyle: Autotax en div andere taxatiesystemen waar de automarkt mee werkt, gaf voor een 2j oude Smart Fortwo met 46k km minder dan een 3e terug. Dat vind ik forse afschrijving op zo’n relatief dure kleine auto. Als je kijkt dat een C1/Aygo/107 na een jaar nog bijna dezelfde waarde heeft als nieuw, vind ik dat een forse afschrijving. Tuurlijk is de doelgroep klein maar dat komt hoofdzakelijk doordat hij niet praktisch is zodra je met meer dan 2 personen bent en nieuw gewoon erg duur is. Misschien gaat het waardevast verhaal voor jou op omdat je toevallig iemand getroffen hebt die er dat geld voor over had maar de markt laat een totaal ander beeld zien.
@autostyle:
Yep, de markt zit inmiddels echt niet meer te wachten op een Aygo,c1 of 106. Daar zijn er inmiddels zoveel van + dat ze nu goedkoper zijn nieuw dan 5 jaar geleden.
Mijn vriendin heeft er 1 en die rijdt ze wel op.
Ding was nieuw 15k in 2008 en nu kan ze er max. 4k voor terug krijgen.
Trouwens zo duur zijn die 451′s ook niet nieuw. Voor 12,5k koop je een leuk uitgeruste nieuw en dat kost een Aygo met een vergelijkbare uitrusting ook.
En dan zit je niet tegen kaal plaatwerk aan te kijken.
Het is dus maar net waar je ptioriteiten liggen.
Mitsubishi colt uit 1986 (toen al 18 jaar oud) geweldige auto niet kapot te krijgen!!
Een witte Eagle Talon GSI 1.8 16V met zwart dak. Brullen dat ding en klapkoplampen. Mooiste gordels ooit. Zaten op een rail die de gordel automatisch omdeed. Vet blits!
@E34M5Touring:

Ben je in de VS opgegroeid dan? Of hebben ze die dingen ooit in nederland ingevoerd?
206 cc. helaas maakte ik een foutje een paar maanden terug
@rubenpriest: Grapje hoop ik? je hebt rijbewijs amper :o

indien geen grapje.. hopelijk snel (nu al) iets anders!
@dennisr: Nope helaas geen grap. Ik had idd net een maand m’n rijbewijs ofzo. Ik reed ‘s ochtends 06:00 naar mijn werk en zat half te dutten. Ben met 20km/h op een bestelbus geklapt dus het was niet zo hard. Alleen wel total loss. Ben net terug van een vakantie in Thailand en zit nu weer een beetje te kijken voor een nieuwe auto.
@rubenpriest: Aaah balen man, die ochtend ritjes vind ik met mn slaperige hoofd ook keer op keer spannend :P

Ben ook ooit slaperig terug gereden, toen raakte ik een opel trekhaakje met iets van 5 km/u.. heb mn eigen schade gerepareerd en de opel had gelukkig niks..

Je bent echt niet de enige.. ;)

Wil je weer een peugeot?
@dennisr: nee maak nie uit. Als het maar weining weegt en zuinig is, maar geen smart :P. Ik wil sparen en misschien gaan wonen in Thailand over een aantal jaar dus een dikke auto hoef ik niet.
@rubenpriest: Wonen in thailand? waarom dat dan? :P

VW is the way to go! :P mooie polo..
Mijn allereerste was een Zafira van 2002-12 met een 1.6 16V.
Daarna werd het een 190E 2.5 Ja ja, belastingvrij he!

En nu rij ik op een eerlijke fiets..
Dit gele monstertje was mijn eerst auto.. Of in ieder geval, de eerste die daadwerkelijk op mijn naam stond en niet op m’n vaders naam of zo.

@Brutus: Is dat niet Appi Hein in Drunen?
@Homer55: Goed gezien!
@Brutus: Tja, een bekende hummer. :P
:D
Mijn 1e auto had hetzelfde bouwjaar als mijn geboortejaar (= 1969).

Opel Kadett model B: 1.1 liter. (aanschaf Fl 800,–).

Veel zorgeloos plezier meegehad.
Een nissan 200sx S13 :-)
Een R19 Chamade voor (ja echt waar) 20 euro gekocht en maarliefst 4 jaar mee gereden zonder noemenswaardige problemen. Hierna volgde 3 jaar een Clio II RS182 en nu 1,5 jaar een 265pk Mégane RS F1team R26.
M’n eerste was een ’77 VW Golf I Sprinter 1.5. Kanarie geel, dubbel traps Webers d’r op, 5bak, sportstoelen en toerenteller (was een optie toen) Verbrede originele stalen wielen. Een heerlijke kart.
Mijn 1e nieuwe auto was een Peugeot 106 1.3 Rallye (1994).

Ondanks een ruime autocarrière (o.a. audi a6, passat cc, bmw 3 e90, peugeot 407, mini cooper cabrio, afa guilletta) was de Peugeot de leukste.
Een blauwe E30 14 jaar geleden; zo’n 70k op de teller en nu richting drie ton.
Ik ben nog steeds tevreden.
@dakloos: dus…je bent eigenlijk nooit dakloos geweest ? :)
@Megakix: ‘t is een décapotable.
Zojuist, als eerste auto, een Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed gekocht!
Een Daihatsu Rocky 2.8 Diesel 4 cilinder met een 72 hevige paardjes onder het vooronder!

Crossbanden op de achteras, baanbanden op de vooras, achterwielaandrijving en een 5-bak met korte verhoudingen.. Uiteraard niet de veiligste setup om op de baan te rijden maar wel de leukste!

Heb em zelf met een borstel en een rolletje mat zwart geverfd, bumpers, grill en reserviewieldrager in satijn zwart gespoten, ruiten geblindeerd, de laadbak voorzien van houten kastjes en een zwarte bekleding en uiteraard goede luidsprekers! Dan nog ledlichtjes als binnenverlichting en verstralers in de bullbar vanvoor en dat was mijn eerste wagen..

Het rijd verrassend fijn, was iets wat niet veel op de weg reed en was het zeldzame model met de ronde lichten vanvoor, hij is nog ergens op autojunk te vinden ook..

Na 1 jaartje hiermee te hebben rondgebold heb ik een Volvo 245 gekocht met een 2.4 diesel waar ik deze zomer mee deelneem aan de Carbage Run!
Een 106 Rallye uit 1996. Eerste auto, en als het mogelijk is blijft hij tot het bittere einde…



Misschien ooit een Donkervoortje voor er naast, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ooit met een nieuwe eigenaar de straat uit rijdt.
@motoragent: LOL ik ook!



(Niet mijn auto) 1995 of 1996 denk ik. Kreeg m in 1998 oid omdat ie over was in de lease-pool.
@motoragent:
Net een 94ér gekocht voor weenig en opgeknapt.
Staat rustig te wachten op waardevermeerdering.
Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik begonnen met een Ford Escort. Hij was uit 1983. Best wel wat leuke dingen aan gedaan. Spoilertje op de achterklep gezet, leren sportstuurtje er in, mooie Pioneer headunit, 150 Watt Pioneer composets (zie o.a. hoedenplank). Toch was het geen fijne auto. Altijd motorische ellende, hij startte nooit, als hij dan liep inhouden, bokken, afslaan, verzuipen, enz. Alles er aan gedaan, grote beurt, nieuwe ontsteking, carburateur laten reviseren, etc. Het kwam niet goed. Na twee jaar ellende dit ding een rotschop gegeven. Vind het wel jammer, het heeft stiekem mijn gevoel voor het merk Ford flink vernield. Heb jaren geen Ford meer kunnen luchten of zien. Pas de laatste paar jaar zit er weer een beetje stijgende lijn in. Mede dank zij de brute Focus RS. Dit is hem:



@Freewarefreak: Zo ééntje heb ik ook nog gehad, tijdens mijn militaire diensplicht, een 1.3L Bravo. Hij roestte hier en daar een beetje, maar motorisch echt geen problemen gehad. Schop tegen het spatboord en hij liep.
Op het laatst gebruikte hij een beetje olie, maar ook niets extreems. Zo zie je maar, de één z’n ervaring is zeker niet de ander.
@popoff: Nee inderdaad. Want er zijn er waanzinnig veel van verkocht in die tijd.. op iedere straathoek stond dit model. Na alle technische verbeteringen liep die van mij nog steeds zo slecht. De monteurs van de garage hadden het vermoeden dat hij op één of andere manier ergens een lek had. Een haarscheurtje.. een intern gescheurd koelkanaaltje.. ergens trok hij op één of andere manier valse lucht.. maar ja dan kwam er zoveel aan te pas.. misschien wel een andere motor.. etc.. en vergeet niet dat was mijn eerste bakkie dus gekocht voor een appel en een ei.. daar ga je geen duizenden guldens (toen nog) insteken. Dat was dat ding helemaal niet waard. Dus weg er mee. Heb daarna een Golf III gekocht. Heerlijke auto, daar heb ik 2 ton op gedraaid. Hier zie je hem samen met m’n toenmalige motor. Beide reeds lang niet meer in mijn bezit.



Toch kriebelt het motorrijden wel weer.. ik ben geen 20 meer dus wil niet meer platliggen. Zit echt al lang te azen op een Ducati Hypermotard 796. Als lolding voor erbij.



Maar het liefst zou ik toch eens een Donkervoortje willen hebben voor de mooie dagen.. :)
BMW E30 325i – GAAN MET DIE BANAAN!
Na een lange zoektocht naar een Audi 80 kwam ik (vraag me niet hoe) in een ’99 Alfa 145 1.4 Twin Spark terecht, heerlijk dat lichte benzineluchtje in het interieur, stikselnaadjes op het stuur en pook, lichtmetaal, elektrische ramen, breedstralers en dat alles verpakt in metallic blauw. Voor slechts €850, dus ik was spekkoper dacht ik.

In november ben ik 18 geworden, dus ik kon meteen de weg op, awesome it was. Inmiddels ben ik het van dubbele van het aankoopbedrag kwijt aan verschillende reparaties. En nog ben ik em niet zat, want wat rijdt ie fantastisch! In een paar weken tijd van neutrale autofan(met enige voorkeur voor Duits spul) helemaal gek op Alfa geworden.

Deze gaat nooit meer weg! hoewel, zo’n GTV met een V6′je…
@barchetta: Deze was overigens nadat ik hem een jaar in bezit had, total loss verklaard bij schade van 500 euro…
Toyota Corrola GT coupe uit 1980 met 1.6 dohc met dubbele carburateurs. Leek heel veel op de bijvolgende foto .Race kleppen erin en 140 peeka op plus minus 800 kilo. Was leuk heel leuk om mee te driften door het verkeer.
@norge: Dit model had je dus.
@norge:
Niet gek trouwens als je het vergelijkt met mijn eerste doperwt…
@jrk68: Wel mooi en klassiek ,had er zelf nooit ingepast.
@norge: Ik ken iemand die toch van aardig formaat is (ik ben 1.83 en hij torent boven me uit) en een oude 500 rijdt :) Schijnt ruimer te zijn dan je denkt.
@fant:
Yep, een vriend van mij had er destijds ook een, 2.03m.
Gewoon de verlengde stoelrails erin.
Hmm… de eerste waar ik met mijn pa aan werkte/in reed? Een 1972 Range Rover. Mijn eerste eigen auto? Volvo 740 GL. Of de eerste auto die ik met een hele berg zuurverdiende centjes kocht? De 740 GLT waar ik nu nog in rij… :)
http://data.motor-talk.de/data/galleries/706615/4637093/bmw-320d-touring-e91-rear-47978.JPG noem mij een kapitalist of een kakker prima, maar mijn eerste auto zal ik nooit vergeten!
@bollegek: och, ik heb er respect voor dat je zoiets reed! Ik ben zelf op zoek naar (het liefst dan t.o.v. een Volvo 850) een Opel Omega 3.2 V6 Executive. Wie rijdt op zijn 18de nou zo’n groot, log en duur ding? Ik dus, ben gek op luxe en een beetje snelheid en daarnaast vind ik het best om me scheel te betalen. Daar ben ik autoliefhebber voor. Zo’n E91 lijkt mij op de kosten na ook een fijne auto om mee te beginnen!
@bollegek:

Nu toen die uitkwam zal je 24 ofzoiets geweest zijn. En dus waarschijnlijk ook afgestudeerd en misschien al werkende dus dan valt dat mee toch.
Mijn eerste schatje een 190E ‘klanten AMG’ (na aflevering bij AMG achtergelaten om te kietelen) uit ’88 two-tone antraciet grijs, vol-leer, dubbele straight pipes voor tot eind, teller ging tot 300 km/u op tomtom 305 km/u gehaald na een kleine onderhoudsbeurt van 15k :’( helaas na 5 trotse jaren gejat.

Verwend nest als ik zo de peugeotjes zie voorbij komen.
@CL65: Jaa maar de rest hier zijn vrijwel allemaal uit 93 enz..

Daarnaast ben jij sowieso veel beter..
Ik was achttien en wilde graag een oldtimer. Paar maanden mee gereden totdat hij niet door de APK ging. (niet de bewust auto)
)
Tijdens de restauratie een paar jaar in deze gereden:
Nissan patrol R / 2.8 T. nooit van mij leven weg moeten doen. Rij nu al bijna 4 jaar tevreden Dodge Caliber
Lancia delta integrale HF, beste auto ooit
M’n eerste auto… Dat was een 4 deurs Jetta I uit 1982. En ja, inclusief geen asbak, geen hoofdsteunen en geen radio maar wel inclusief 3 traps automaat. Hahaha. Wat een bak. Oh ja, ik kocht ‘m in ’96 volgens mij want ik moest gaan stage-lopen. Om daar met het OV te komen was ik ruim anderhalf uur onderweg, met de Jetta…. een kwartier. Een jaar lang mee gereden. Toen was de APK, de Jetta en ‘t geld op.

Gekke dingen mee gedaan? Niet echt. Alleen vond de automaat het iets minder om een 750 kg Kip Caravan uit ’72 van Groningen naar Kaatsheuvel te sleuren (en na 3 maanden ook weer terug). Sinds dat ritje moest er regelmatig wat ATF in de bak om ‘m weer te laten schakelen. Ach, kniesoor die daar op let.
Mijn aller eerste auto was in 2001 een zwarte Toyota Celica 1.6 sti van 1992. Een geweldige auto om mee te beginnen.


1999 Cherokee Limited, 4.0 liter. Heerlijke en coole auto. Lange vakantie mee door Europa getoerd. Zooi achterin, peut erin (vaak) en rijden maar. Hoeft niet snel. Beetje offroad mee rijden. Zou er zo weer eentje kopen, je koopt ze voor een schijntje en zijn zeer betrouwbaar.
@zdev: Ik heb een 91er 4.0HO Limited gehad. Mis ik nog elke dag, wat een heerlijke bak was dat.
Volvo Amazon 1969, toen 2x zo oud als mij:

@gijzert:

Mooi, zelf gerestaureerd of in goede staat van iemand overgenomen?
Deze in het zwart:


Echter is de auto in de autohemel. Weliswaar minder breed (ter grootte van de middenconsul) dan ie hoort te zijn en met een best wel grote knik in het dak. Is ook niet standaard.

Dat is mijn eerste EN huidige auto. (C4 Coupe 1.6 VTR+ uitvoering, met 17″ velgen en panoramadak. ondertussen staat de teller bijna op 2 ton)
anderhalf jaar geleden gehaald, terwijl ik inmiddels al ruim 11 jaar mijn rijbewijs heb, maar ik kon altijd een auto lenen, dus ik vond het niet zo erg.

Nog steeds erg blij mee, en ik ben blijkbaar erg kieskeurig, want ik weet nog steeds niet welke auto ik anders had willen hebben en kunnen kopen voor het geld dat ik voor deze heb betaald
@screamer: ben niet bepaald een Citroën persoon, maar zo’n C4 Coupé heb ik altijd mooi gevonden. Niet dat mijn mening iets veranderd, maar in mijn ogen moet je die niet meer weg doen. Ze zijn (in ieder geval hier) behoorlijk zeldzaam!
Ik heb nog altijd geen eigen auto, heb die ook nog niet echt nodig zolang ik studeer. Deze zomer heb ik wel m’n eerste bedrijfswagen gehad, een nieuwe caddy. Mocht een van de vaste arbeiders wat langer in z’n oude rondrijden.
-edit: nutteloze bijdrage-
@dennisr:

‘t is niet omdat ik geen wagen heb dat ik niet kan rijden. Ik zou net zeggen dat ik daardoor in meer wagens heb gereden dan de meesten van m’n leeftijd. Iemand met een eigen wagen rijd en nog maar 21 is heeft meestal nog maar in 2-3 wagens gereden (rijschool of ouders en die van zichzelf).
ah, en ze zijn het nog met hem eens ook..

vreemd en willekeurig edit gedrag soms.. afijn.. no hard feelings..
een F1 auto, schaal 1:zoveel, goede wegligging en lekker snel, alleen de vering was wat hard
1e, VW bora TDI, 115 pk 2002
2e, Audi A3 8p TDI,140 pk 2004
3e Audi A3 8p TDI, 170 pk 2007
4e Audi A3 8p TFSI, 200 pk 2007

De laatste heb ik nu.. nu nog een 5 cilinder in de laatste en ik ben tevreden
@Zjonnie: Ik zie dat je uiteindelijk gekozen hebt voor benzine…Verstand komt met de jaren zegt men altijd ;)
@SimonMc: nu nog wat anders dan de VAG meuk en hij is echt slim geworden!
http://leggera.eu/files/gallery/audi-a3-w532-rs4-paestum-hyper-silver.jpg



Audi A3 1.9 TDI ASZ die getuned was naar ongeveer 180pk/400nm, ging aardig voorruit.

Nu een Audi S4 B8 die een MTM kuurtje heeft gekregen.
1983 Honda Prelude 1.8 EX
Mijn eerste auto is een knalrode Polo gti uit 2008 ik heb er erg veel plezier van en krijg regelmatig duimpjes van mensen opgestoken :D
Jaguar XJ 3.2 executive sport ’99 ; vanzelfsprekend positief!


4e hands
ondertussen + 363.000km
rijdt nog steeds (alleen platte accu omdat ik m’n deur een paar dagen heb laten openstaan)
90 kreupele dieselpaardjes
kan 1.2 ton vervoerd worden in zonder problemen
verbruik tussen de 6.9 en 8.5 l/100km afhankelijk van het humeur van z’n baasje :p
0-100 in een kwarteeuw
lust ook plantenolie
kan je gemakkelijk in overnachten
Opel Ascona 1.6 D, zat nog zelfs een choke op toen (was nodig onder het vriespunt, anders draaide je 5 t/min). Radio, zelfs geen cassettespeler.
@autogedrocht: Renault 19, bouwjaar 1995.

Gekocht in 2001 met 117.000 op de teller, helaas afscheid moeten nemen in 2007 door overschatte stuurmanskunsten :(

Stond 235.000km uiteindelijk op, heerlijke auto! Nooit problemen mee gehad.
Niemand met een Astra?? Nou, ik wel! Mijn eerste, tevens huidige auto is een ’95 Astra CDX sedan met een 1.8 16 kleppertje met Remus uitlaatje. 120 PK, en krap 1000 kg, gaat wel lekker!
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=LH-DS-73
@Jokkebrok: dat type auto komt me zeer bekend voor. Mijn vader heeft jaren lang een Astra GL Sedan uit 1995 gehad. Een 1.6i 8V met handgeschakelde 5-bak welteverstaan, ter vervanging van een Omega 2.0 16V Diamond op gas. Wel problemen mee gehad, maar allemaal eigen schuld. Lekke koppakking (wij reden er harder mee dan de vorige eigenaar, motortje was het niet gewend) gehad, te lang mee doorgereden (vader eigenwijs) en uiteindelijk verbrandde kleppen. Oplossing: vervangend blok van de sloop erin met zo’n 60.000 km minder dan het blok wat eruit kwam. Uiteindelijk ook een lekke koppakking gehad (nogmaals eigen schuld), gelijk maar een nieuwe kop erop gezet. Buiten dat was het een uitermate betrouwbare auto, ging altijd. Nog mee op vakantie geweest, 170 op de teller van hier tot Italië. Bergop was het 150, harder kon hij met 71 paardjes, 3 mensen en 50 kilo aan bagage niet. Zal die auto nooit vergeten, één van de weinige paarse exemplaren die ik ooit gezien heb. Buiten wat roest (schade gehad rechtsvoor) was het interieur in goede staat, net als het interieur. Bovendien ook lekker comfortabel en het ding lustte eigenlijk geen benzine zo zuinig. In 2004 gekocht voor 2000 euro. Wát een goede herinneringen heb ik aan die auto. De laatste keer dat ik ‘m zag stond er bijna 260.000 km op de teller, had het zo kunnen verdubbelen. Geen idee waar het wagentje nu is (geen contact met vader meer) maar ik vrees dat hij gesloopt is omdat het kenteken niet meer bestaat. Eeuwig zonde.
@ej20g: Rijdt best aardig, 200 op de autobahn, met 5 pers. en bagage! Wel klamme handjes…

Paar weken geleden m’n poot gebroken dus ik mag een poosje niet rijden :(
Ik had mn wagentje uitgeleend omdat ik er zelf niet mee mag rijden en en in die tijd dat ie uitgeleend was is er iets misgegaan met de koeling :S. Hij staat momenteel stil, en heb er nog niet naar kunnen kijken aangezien de auto 120 KM verderop staat :(
Kwam stoom uit de motorkap en de koelvloeistof was op. Bijgevuld en paar dagen later weer zonder koelvloeistof :(
Ik weet niet wat er aan’t handje is, maar ik vrees het ergste…

Weet jij misschien wat er mee zou kunnen zijn?
Lekke koppaking?
@Jokkebrok: dat is mooi klote! Beterschap in ieder geval! Het zou goed de koppakking kunnen zijn inderdaad, maar ook de aansluiting van de slang die van de radiateur af komt (de aansluiting zit in ieder geval bij de 1.6 8V links op het blok bij de distributie, kan je niet zeggen of dat bij de 18 16V ook zo is) kan gescheurd zijn, want dat was bij de vervangende kop het geval. Die gooide alle vloeistof er na het starten net zo hard weer uit, dus hebben we het “trechtertje” (de aansluiting van de slang op de kop dus) van de oude kop gebruikt. Daarna was hij weer helemaal dicht. Het scheurtje was nauwelijks zichtbaar (haarscheur), maar dus wel groot genoeg om alles er weer uit te gooien. Misschien dat dat aan de orde is, alleen zit de vloeistof inlaat bij de 1.8 16V volgens mij aan de rechterkant (voor zover ik weet). Ook kan het een minimaal gaatje in één van de slangen of de radiateur zijn. Zolang het koud is en niet volledig op druk is gebeurd er niks, maar zodra er druk en warmte is kan het door dat gaatje naar buiten geperst worden. Ik hoop dat het goed komt, maar zie het positief in, de blokken in de Astra F zijn ijzersterk. Er wordt nu niet mee gereden dus veel extra kan er niet mee gebeuren. Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, ook al is mijn ervaring met de 1.8 16V niet groot in vergelijking met de 1.6 8V. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de oorzaak!
@ej20g: @dennisr: Bedankt voor de info, ik hoop er snel naar te kunnen kijken want ik ben niet weg van een beetje uitdaging :P
@Jokkebrok: KAN leuk zijn idd, koppakking is ook wel goed te doen toch.. :)

ben je trouwens echt op 1 Januari jarig? zag ik op je profiel.. :P ik wel :)
@dennisr: Nee 8 januari :P ik zal het ff aanpassen
@Jokkebrok: Had laatst hetzelfde bij mijn auto.. parkeerde hem, deed hem uit en toen kwam er dus ook rook/stoom onder mijn kap vandaan..

Bleek achteraf lekkage bij het thermostaathuis te zijn en de stoomontwikkeling kwam voornamelijk doordat het op de uitlaat lekte..

En ik heb nog niet meegemaakt dat er bij een lekke koppakking stoom onder de kap vandaan komt.. kijk dus eerst goed of het niet gewoon ergens lekt, bijv op je uitlaat..
@wimbers: Heb dat altijd een heel cool autootje gevonden! Ze zijn alleen wel heel oud tegenwoordig, dus om als enige auto te hebben (als je er nog een kan vinden) is geen optie voor mij…

Ik rij zelf ‘nog altijd’ in mijn eerste auto, maar die is dan ook pas 1,5 jaar oud. Een Ford Fiesta Sport (2011) in baby-blauw :D Lijkt als 2 druppels water op deze:
Audi 80 cc uit 1987

Een porsche 944, nog netjes een review over schreven op autoweek.nl. Was een top auto om echt goed in te leren sturen. Na 2 jaar en zo’n 25dkm vond ik het mooi geweest. Dure hobby…
Austin metro 1.3 waarmee op zandvoort werd geracet
VW kever 1300 uit 1973
Was op autovlak nogal een “laatbloeier”, en heb mijn eerste pas gekocht toen ik 24 jaar was.

Was een rode ( lucifer ) Peugeot 406 coupe 2.0 benzine van ’99. Tijdloze auto. Krijg nog kriebels in mijn buik als ik een zie voorbijrijden in de juiste kleur. Droom is om deze ooit opnieuw te kopen, maar dan gelijk de 3.0 V6 versie, en opknappen zoals ie er als nieuw uitziet…en gewoon houden.
Een 190E. En ik heb hem nog steeds en ben van plan om hem nog lang te houden.
Mazda MX-3 met de 1.8 V6. Helaas een ongeluk mee gehad. Mijn tweede werd gewoon weer een mx-3, maar dan bluish green metallic.

Image


Image
@sjaakk: wat is er met je motorkap gebeurt?
@betonstaal: dat heet tuning. Ik veronderstel dat het een carbonfiber(patroon) motorkap is.
@betonstaal: Dat is inderdaad een koolstofvezel motorkap. Scheelde al snel 5 kilo. De zelf woog 1100kg met maar 136pk. Dus tja heel veel maakte dat niet uit.

@heyaudi: Niet nodig hoor ik ben niet van de petjes. Alleen de motorkap, verlichting en velgen waren niet orgineel. De rest weer wel. Dus het petjes gehalte is niet zo hoog. De motorkap is voor heel veel petjes al te duur. Ik vind het leuk om de auto naar mijn idee aan te passen. Dde auto was nog niet helemaal klaar. Gelukkig hoeft niet iedereen het leuk te vinden zo lang ik tevreden ben met mijn autotje.
@sjaakk: Gecondoleerd. Ik zal een aantal petjes opsturen.
Mazda 323 Estate 1.4 1978

maar dan wel met effen grijze bekleding
@bungabungastig:

je weet gewoon dat dat ding ooit rijdend naar de sloop gegaan is ..
net zoals elke Mazda tot bj 1995 ..
@lincoln: Zowat alle Japanners tot midden jaren ’90… er moet dan iets gebeurd zijn want wat vroeger een heerlijk autoland (GTO Twinturbo, Skyline, Corolla, Supra, NSX, Prelude,…) was is nu veranderd in mainstream meuk dat zo goedkoop mogelijk geproduceerd is. Af en toe laten ze nog eens zien wat ze waard zijn (o.a. GTR) maar hun glorie is weg…
@xilver: in Japan rijdt nog genoeg lekkers rond hoor, ook nieuw. Ze zijn gewoon gestopt met het leveren buiten Japan.
Fiat Punto 1.1, eerste generatie.
Ik had als eerste wagen een (heel dom geweest trouwens) IS200.
Na drie dagen heb ik hem op glad wegdek per total gereden.
Echt goede herinneringen heb ik er niet aan..
@Stijn Torfs:

ai ai ai .. dure les vriend ..

mag hopen dat je die handtasjes niet meer serieus neemt na dit geintje ..
Door de leasebak van pa was ik er redelijk laat bij en kocht ik in 2007 pas mijn eerste auto.
Ik was toen 22 en het was gelijk een nieuwe. Omdat de Fiat gekte redelijk hoog zit in onze familie kocht ik een New Fiat 500, een van de eerste van Nederland en ik heb er fijne Km is gemaakt.

Na een Mini Cooper S heb ik nu een 110pk Smartje, alle 3 leuke wagens maar de Smart bevalt me nog steeds het beste.

Net als Motoragent heb ik ook als eerste auto een Peugeot 106 Rallye! Binnenkort te koop, bij interesse stuur maar een PM. Bevalt super! Licht, redelijk vlot en hoekt als een kart (hele onderstel is aangepakt, inclusief schroefset).

@MullerG:

je wilt em verkopen omdat ie “te goed” is dan zeker ..
@lincoln:

Nee, omdat ik het niet meer kan betalen haha!
@MullerG: Zijn die uitvoeringen beter dan de GTI? Rij-eigenschappen bedoel ik dan.
@michelyman: Qua rijeigenschappen is een Rallye een stuk leuker om te rijden dan een GTi (vind ik persoonlijk dan), die is toch iets minder spartaans en minder puur. Bovendien hangt het 8v-blok uit te Rallye lekker in de toeren, terwijl het 16v blok uit de GTI over het hele bereik wat vlotter is. De 16v uit de GTI is ook erg prettig, maar toch iets minder opgewekt van de 8v.

Ik krijg in ieder geval altijd een glimlach op mijn gezicht als ik weer eens achter het stuur zit. Bovendien rij je in een Rallye toch in iets bijzonders, krijg veel duimpjes van andere weggebruikers!
@motoragent: Dat duimpje omhoog is respect. Omdat ze allemaal weten dat jouw oren beginnen met bloeden zodra je de snelweg op stuurt ;-)
Een witte Citroën Saxo VTR 16V met airco. Nieuw gekocht in 1997.
@rufctr01:

je eerste auto nieuw uit het doosje ??
Mijn eerste wagen: Ford Probe van 1997 2.0 16v

Zal waarshijnlijk niet iedereen zijn smaak zijn







Was een mooie tijd :-)
(Nu zou ik het helemaal anders doen)
@stanny: Hahahah inderdaad wat een drol, sorry :)
En ook echt een schaap in wolfskleren :)
@stanny: “Zal waarschijnlijk niet iedereen zijn smaak zijn”

Dat moet je je niet aantrekken. Mensen waren er ook tegen dat ik de strijkplank van mijn auto heb laten halen, omdat ik dat mooier vond.

“Beauty is in the eye of the beholder”.
@stanny:

Dat is dan nog zachtjes uitgedrukt, stanny. Uitgedrukt is voor bofkont!
Een Lada Niva 1.7i, sterk en betrouwbaar
@mitch306: Gelukt :D

Peugeot 306 uit 2000!
@mitch306: Mooie wagen! Vind hem persoonlijk iets te laag, maar de kleur en de ouragans maken veel goed!
@motoragent: Te laag? dat bestaat niet! :D

Staat er hier niet op zn best bij, verder ben ik er echt wel zuinig op :D Achter wielen staan inmiddels ook verder naar buiten, op de foto vind ik het persoonlijk niet mooi :)
@motoragent: Kleur is inderdaad prachtig. Mijn eerste auto had exact deze kleur :

Een vroege Benz 190D. Overgenomen voor een appel en een ei.
Ik was 16. M’n eerste langere rit met die auto ging naar het UMCG. Van waar ik toen woonde iets langer dan een uur rijden. Niet voor mezelf overigens, maar voor m’n buurman. Was wel spannend toen.
Onverantwoord? Ach..
Mijn eerste auto was een Mitsubishi Colt 1.3 gli uit 1993.
Ik rijd nu in een BMW 520i E39, maar die Colt blijft altijd een plekje in mn hart houden. Super leuke auto!
@spykerboy: Was leuk he laatst, toen we beide zo’n nieuwe Aventador kochten.. jammer dat je crashte.. ach je mag de mijne nog wel eens lenen!

vriend!
@dennisr: Hij heeft idd een M3. Alleen niet in NL… ;) @jzaero en anderen van BimmerPortal kunnen dat beamen.
@Emile_Benz: oh misschien wel.. ik heb van het begin af aan moeite gehad met hem te geloven en dat was toch meer door de manier waarop hij het in het begin vertelde..

Als hij ze wel heeft, is dat heel mooi, en dat gun ik hem ook heus wel :)
@dennisr: hij heeft ze wel, maar rijdt er op zijn zachts gezegd niet rustig mee.. Dan hebben we het niet over het circuit maar over de openbare weg… @Emile_Benz
@jzaero: heeft hij ze, of zn vader? :P zit ook nog weer verschil in..

Ach zoals ik al zei, ik gun het hem best, maar zoals hij er over praat, en klaarblijkelijk er mee omgaat, heb ik er echt niks mee..
Peugeot 307 CC 130kW Sport uit 2003

Mijn eerste en huidige auto is een Mitsu Coltje uit 2002. Top wagentje, ik heb hem tot nu toe nog niet kapot gekregen ;-)
Wel met hagelschade, maar goed daar heb ik geen last van.
Peugeot 306 1.4 XN :) rond de 1000 kg en 75 pk ging als de brandweer
DAIHATSU HI-JET )
@betonstaal:

en koud in zo,n ding ..
krijg al bevroren voeten als ik er terug denk ..
@betonstaal:

Wat zal jij je zo niet-prettig hebben gevoeld in dat.
@heidi: prima ding, alleen ik was de kreukelzone, op de snelweg altijd groot avontuur als je een vrachtwagen inhaalde.
E34 525i, met VANOS! uit ’92. Island Green Metallic en 192 PK

Ging als de bliksem. Een jaar gehad, toen werden de kosten mij als student te gortig.

de foto is niet mij eigen, maar is exact hetzelfde!


@r2d2: Ik heb een E34 520 24V gehad met exact dezelfde kleurencombo. Niet dezelfde power maar wel een heerlijke reisauto.
Image
Image dit was mijn eerste auto Renault mega 2.0 lekker snel maar helaas stopte hij ermee
@wesleym3: 2.0 IDE ?
@baasbas: Nope, te oud. IDE was pas leverbaar in de Facelift.
@baasbas: En trommels achter. Denk een 8V.
@baasbas: ik hoop het niet voor hem. Dat is de slechtste motor die Renault ooit gemaakt heeft. Voor die tijd vrij moderne techniek, maar zéér storingsgevoelig. De gewone 2.0 kunnen een stuk meer hebben.
Een mini uit…. 1989 :-)
BMW 320i 1985. Had daarvoor nog wel een 320 uit ’77 gehad maar de ’85′er heeft mij wel aan BMW verkocht.

Daarna nog wel uitstapjes gemaakt naar andere merken maar die gaven mij toch niet het gevoel als BMW mij gaf.
@C220AMG: Dat is uw eerste auto?
@SimonMc: yep, is overigens geen Amg maar een 220cdi
@C220AMG: Ah ok, omdat ik me meende te herinneren dat je eens een foto had geplaatst van bijna kale achterbanden, maatje “heel breed”. En daarom dacht dat je met een AMG reed.
@SimonMc: haha, ja dat klopt ;) maar is een 220 cdi met inderdaad maatje breed…
@C220AMG: geweldig kerel ! Zit nóg het snot voor de ogen weg te wissen van de plotselinge melk-hoest-lach :)
@Megakix: misschien rare vraag maar, waarom? :P
@C220AMG: stond hier met m’n zoon van 15 naast me, wat beginnersbakkies te scrollen…zagen we jou auto. Hij direkt van “tering, die gast heeft smaak etc..”. Blijkt het dus een uiterst fraai omgebouwde DIESEL-MERC te zijn…en dat gaf even wat lol en sproeizooi etc… :)
@Megakix: ah op die manier, ach ik schaam me er echt niet voor hoor, vindt het gewoon mooi ;) verklaard ook m’n naam dacht ik zo. :)
@Megakix: blijkt… Serieus? Damn wat zou ik het naar vinden als mijn vader zo’n muggenzifter was. Die lekker “links” ging zeiken dat het maar een diesel is, man man man…. Zeg nou maar dat je het een abnormaal mooie bak vind (net als ik vind) inplaats dat gehuil van het is maar een diesel…
@mikkeloentje: blij dat mijn zoon van 15, 1.95hoog beter kan lezen dan jij en je ‘minder nare’ paps :) Ik zal aan AB.nl voorstellen om – net zoals de inburgeringscursus in Amerika – een vorm van screening toe te passen op ‘nieuwe leden’. De screening zal dan bestaan uit de vaststelling van een minimaal vereiste hoeveelheid intelligentie, in combinatie met een voltooide opleiding begrijpend lezen der Nederlandsche Taal en een familie-antecedentenonderzoek, waarbij wordt geanalyseerd of een gebrek aan chromosomen erfelijk is, en daardoor besmettelijk voor toekomstige generaties achterlijke minderjarigen.
Al heb ik er zelf nog geen meter (legaal) in kunnen rijden door de restauratie…

1972 Opel Rekord D Coupe. 2L met dubbelloops carburateur op gas. Is momenteel in aanbouw (roest!)



Wel zonder het afgebeelde vinyldak en met BBS spaakvelgen.
@carmasterr: Mooi man… zal wel wat beter zijn dan die familiewagen die ik had!
@carmasterr: doet me denken aan de Opel Commodore die mijn vader in bezit heeft/had (geen idee). Hele mooie auto, staat helaas al sinds 1994/1995 stil. Geen roest gelukkig want wel altijd binnen gestaan. Ik zou ‘m eigenlijk overnemen maar dat wordt lastig. Wel ben ik ontzettend trots dat hij in de familie is, want het is een zeldzame uitvoering. Het was toen der tijd de enige knaloranje B Coupé 2.5 S Automatic van Nederland en het blijft dus zonde dat die auto niet rijdt. Bouwjaar: vroeg 1972, één van de eerste B Coupés die van de band rolde. Met die mooie verchroomde “wieldoppen”. Fantastisch mooie auto!
@ej20g:

Klopt, in basis is het dezelfde auto.
Mijn Rekord heeft zelfs een Commodore onderstel (5-gaats velgen).
Mijn vader heeft ook een 1972 Commodore B, alleen dan een 2.8 GS sedan. Een daily driver, dus ook op gas.
Er zijn nog plannen voor een motorswap naar een 2.8, maar die motoren zijn helaas niet erg goedkoop.
@carmasterr: klopt inderdaad, de 6 cilinder lijkt al klein in die motorruimte, hoe klein moet een 4 cilinder wel niet lijken? De 2.8 GS is ook erg mooi, net als de GS/E. Die motoren zijn inderdaad niet goedkoop, maar het lijkt me wel een leuke swap om te doen. Mijn vaders Commodore is eerst van een dokter geweest waarna mijn opa hem overgenomen heeft. Toen mijn vader 18 werd en heeft hij de Commodore gekregen, het was dus zijn eerste auto. En ik zou hem krijgen zodra ik 18 wordt, maar dat gaat helaas niet door. Mocht ik ooit de kans krijgen weer een B Coupé 2.5 S Automatic te kopen, in goede of slechte staat, dan doe ik het. En dan zal ik hem precies maken zoals mijn vaders exemplaar is, want er zijn maar weinig auto’s waar ik zo verliefd op ben als die Commodore. Ze zijn helaas wel erg zeldzaam, maar dat is ergens ook goed omdat ze hoofden doen draaien.
@ej20g:

Ik kwam net al een 3.0E op marktplaats tegen voor 275, ook leuk. Het zijn inderdaad koppendraaiers. Mijn vader had onderweg op vakantie op elke parkeerplaats aanspraak. Iedereen wilde weten wat het was en wat er in lag.

Al is dat met de Coupé wat minder, want iedereen onder de 22 denkt dat het een Manta is. BAM jonguh!
Eerste auto na rijles gereden de S80 T6 van mn ouders. Eigen eerste auto een belastingvrije Volvo 340 variomatic met 55.000 km en zelf geimporteerd en over gereden uit Leipzig :). Helaas, iets te, veel sleutelen in vergelijking met het plezier. Inmiddels een 740 turbo als ‘opknapper’ uit Milaan en een S60 uit 2007 als echt oto. :)
Mijn eerste auto is een Toyota MR2 SW20 uit 1991. Ik heb de auto nog steeds
Image
@arnoldh:



IMG tags werken niet.. je moet de img src zin tussen de haakjes gebruiken en dan de image url aanpassen naar je foto. Staat boven het postvak.
@arnoldh: MR2 SW20 Whoohoo! Ook mijn eerste :)
’74 Saab 96. Staat niet op mijn naam maar beschouw het toch een beetje als mijn ride.
Slk 200 Kompressor

@Mixpower: Mooie wielen!
@E34M5Touring: Thanks! zijn Brabus Monoblock VI velgen (Breedset) had er toen achter PS3 255/40 R18 onder.
@Mixpower: Een man bij mijn oma in het pand had die andere wielen van Brabus onder zijn SLK. Hij had ook de Brabus bodykit. Stond een beetje campy vond ik. Deze wielen staan altijd goed onder een Benz. Erg mooi model wiel. En dat randje achter is inderdaad wel fraai.
@E34M5Touring: Randjes is ook best wel hip he tegenwoordig.. ben er ook wel fan van :D
@dennisr: Borbet had zo’n setje wat je veel onder Corrado’s zag. Ook met zo’n Hamsterrad rand dr in.
@E34M5Touring: Borbet heeft idd ook mooi setjes, heb tijdje terug gekeken of er een leuk borbet winter setje te krijgen was maar dan toch weer wat te duur daarvoor.. wie weet volgend jaar :)
@E34M5Touring:
Brabus monoblogs, staan ook onder mijn Roadie.
@Mixpower: rijkeluiskindje :p
die van mij moet nog komen, iemand suggesties?
@maseratizzzzzzzz:
Er staat nog een Murcie tekoop voor $10600….
@maseratizzzzzzzz:
Maserati Biturbo
Kost geen hol om te kopen en zo lang je niet te veel km’s moet maken nog best te betalen. Wel zorgen dat het een belastingvrije is om de boel leuk te houden


Mijn eerste hok. Een 145 1.8 16v niet veel standaards meer aan motorisch toen ik hem kocht en dat was een monstertje. VR6′jes en GTI’s alsof het snoepgoed was zo makkelijk reed ze ze weg. Alleen hielt al vrij snel de bak ermee op. 1.4 back met 1.6 overbrenging. 210-220 vol in de toerenbegrenzer knallen terwijl er nog power zat zou zijn.

Maar ja dat werd al met al en de apk die gedaan moest worden iets te prijzig, waardoor ze te lang heeft stil gestaan en is weggerot :( mis der nog steeds.
Volkswagen Golf type 3 2.8 VR6. Dat waren leuke tijden :D (Vooral het geluid oeeff:P)
@kaasboerin: bljft lekker om te zien…goeie velgen, zwarte grille (ietsie jammer, wel sportief)…gelukkig geen foto van de type-aanduiding op de achterzijde ;)
@Megakix: haha die zit er sowieso niet op hoor :)
Thenx voor de complimenten dude!
Jouw 330i zou ik ook wel is willen zien…!
@Megakix: idd, niet iedereen hoeft te weten dat het een 3 liter is..

@kaasboerin: Sportief en toch sjieke wagen.. erg fijn! :) (Je weet dat ik de E46 had gekozen, maar dat maakt deze niet minder mooi)
@dennisr: die 3 liter…is de inhoud van z’n wiswas-sproeier :)
@kaasboerin: Mooi ding, met de facelift koplampen toch? Zien er net even iets mooier uit met de corona ringen.
Zo een. Van het origineel heb ik helaas geen foto meer.

Een roze (door de zon gebleekt rood) Nissan Micra 1.0 1986 met 50 pk. Met 120 km/u op de van Brienenoordbrug af, plankgas naar boven om daar met een schamele 80 km/u aan te komen…
Sinds een kleine 2 maand trotse eigenaar van een Toyota gt86. Dat kleine wagentje maakt mij een zeer gelukkig man. Mede modegelijk gemaakt daar mijn lieftallige ouders die wat bijgeschoten hebben. Daarvoor altijd in pa zn auto’s gereden.
m’n eerste auto was een VW Jetta mk2 1.6, leuk auto’tje maar moest na een half jaartje weg vanwege te hoge kosten :(

Image

daarna heb ik een BMW 520i uit 1995 gekocht en rijd er nog steeds met plezier in.

Image
@bastiaandemos: hoe werkt dat hiero? foto’s plaatsen??
@454ssV8
ik zie nog niets



@bastiaandemos: Ik had er ook geen url ingezet. Ik wilde alleen de regel typen die je moet gebruiken, maar dat lukt niet…
@454ssV8: @moderators: willen jullie mijn “lege foto’s” weghalen??
@454ssV8: ik heb die regel gedaan maar dan doen de foto’s het niet, als een moderator het kan fixen zou fijn zijn.
@bastiaandemos: Als je het goed doet ziet het er zo uit:

@454ssV8: kijk mn jetta’tje :P kan je die andere ook doen?
@bastiaandemos: Heeey, collega! :P (jetta collega)

leuk ding, BBS RA? als ik het goed zie ook blauwe lampen.. heb ik ook :D :D

G60 bumpers.. heb je de achterbumper niet toevallig nog liggen? :P ze hebben bij de mijne ooit gedacht dat het mooi was om er een trekhaak achter te doen met een gat in de bumper als gevolg.. wil er wel graag vanaf :)
@dennisr: mijn jetta heeft precies het zelfde ook zo’n prachtige trekhaak erop,

ik heb de jetta ook helaas niet meer, de vooras was helemaal verrot, dat was voor mij op dat moment te duur, dus ingeruild voor de e34,
@bastiaandemos: Jah kan ik me voorstellen, de mijne gaat niet snel weg maar op is op he.. :)
@dennisr: gelukkig heeft een autobedrijf een betere vooras eronder gezet, en weer verkocht dus als het goed rijd ie nog wel ergens rond.
@bastiaandemos: Zo dan, nu dus deze, ook niet gek ;)
@dennisr: heeft me best wat tijd gekost om hem zo mooi te krijgen, de bmw was helemaal dof geworden, na flink wat poetsen zag het weer als nieuw uit,
en nieuwe logo’s erop voor 30 euro per stuk :O
maar dan heb je ook wat :P
http://www.morrismarinaecosse.com/DSCF0035.jpg
Was mijn eerste bakkie kleur legergroen hoog op zijn poten modder en sneeuwbanden reservewiel op de rechterachterdeur, wat een lol dat ding, gekocht in 1983 bouwjaar was 1975 had maar 55000 km gelopen voor toen 1250 gulden in perfecte staat.
Na de eerste klapper was het resultaat na reperatie
http://www.morrismarinaecosse.com/S4021153.jpg
En er volgde meerdere klappen in denk in totaal 4 keer daarna de rijstijl ernstig aangepast en een ander bakkie gekocht, waar ik me nu nog voor schaam………. Simca Chrysler Talbot 1308 jubilee wat een ramp was dat….
Met m’n 1e auto heb ik heel veel geluk gehad.
Ik kreeg een auto van de zaak ( een seat ibiza 1.9 tdi uit 2000).
De baas betaalde alles .
Ik hoefde geen bijtelling te betalen ,tankpas van de zaak , onbeperkte kilometers en zelfs de boetes werden betaald.
Ik kreeg hem met 81000 km .
Toen de turbo kapot ging is hij flink opgefokt.(ik reed er meerdere malen een Leon cupra r uit 2002 uit.
Ik heb hem moeten inleveren toen ik dichterbij ging wonen.
Na 3,5 jaar stond de teller op 376.000 km zonder een centje pijn.
Het beestje liep 1 op 23 (Take That polo slowmotion!!!!!!!!!).

Daarna:

Nissan primera 2.0 1997 (na 2 maanden een schop gegeven ).
Nissan almera 1.8 2000 met koni race onderstel en turbo (liep snoeihard).
Ford Mondeo Wagon 2.0 aut 2001 (mega zuipschuit die roestte als een malle.

Momenteel : Renault Grand Scenic 1.6 2005(niet vooruit te branden , maar tot nu zeer betrouwbaar ).
Mijn eerste auto was een Mercedes-Benz W123 300D. Een witte. Inderdaad, een diesel. Dit was mijn rijdende laboratorium. Heb zelfs aceton als toevoeging aan de diesel in uitgeprobeerd. Het scheelde wel iets in het verbruik. @lincoln herinnert zich dat experiment misschien nog wel. Uiteindelijk die wagen weggedaan voor een W124 230E automaat uit ’89. Deze wagen was beige met zandkleurige Pullman-bekleding. Die had wat meer luxe met elektrische ramen en airco. Uiteindelijk weggedaan ivm elektronicaproblemen en heel wat meer trammelant.
Onlangs heb ik het licht gezien, en rijd ik rond in een BMW E39 523i uit ’97. Deze wagen is Orientblau metallic. Gewoon weer handgeschakeld. Eerste eigenaar was een bv, waarbij de auto dienst deed als directiewagen. Ik ben derde eigenaar. Auto heeft onlangs nieuwe veren, remblokken en remslangen gekregen. De wagen is volledig origineel en dat wil ik zo houden.
@Emile_Benz:

yep .. ik ben trouwens nog steeds van de aceton-garde ..
@lincoln: hoeveel ml aceton kan er maximaal toegevoegd worden op een liter benzine? En gooide je het erin voor of na het tanken?
@Emile_Benz:

ik gooi 80 ml bij 55L diesel ..
en volgens mij was het bij benzine 100ml op 50L ..
4 jaar geleden heb ik als eerst een Toyota MR2 AW11 gekocht. Geweldige staat, zo zijn er nog maar weinig.
Image

Sinds een half jaar een Alfa 147 JTD 16V in het bezit.
Nissan 100NX (ook wel 100x Niks genoemd door mijn vrienden).
Heb er veel plezier van gehad, daarna verkocht voor de volgende: een Celica.
Een Camaro uit 82 met een 5.0 V8! Daarnaast heb ik nu een golf 1.9 Tdi 4motion uit 2002 met 180 pk
Een Citroën BX GTI 16v, geweldig mee gelachen… maar toen maar toch weer vlug ingeruild voor een wat praktischere AX GTI mpi
M’n eerste auto was een Alfa 147. Prima ding. Nu rij ik in een BMW 1-serie. Ik zou graag upgraden naar een 3-serie (E92) maar zit op dit moment met wat andere grote(re) aankopen.


Het nummerbord weet ik ook nog ;)

FP-PV-42 ;)

Van mijn lieve grootmoeder gekregen.. (maar meer omdat wij vonden dat ze een gevaar op de weg was en absoluut niet meer mocht rijden :P)
Mijn schatje
Audi A5 2.0 quattro met wat aanpassingen door ABT. Het embleem van de S5 is verwijderd wat zou betekenen dat ik de 4.2 had en die hebben we niet :)




ps, als foto niet lukt, moderator please :)


V8 Vanden Plas. Destijds heel wat bandjes opgerookt.
Wat een dom onderwerp. Niemand kent elkaar persoonlijk en er komen allemaal barrels voorbij. Wat kan mij het nou schelen dat iemand z’n eerste auto een 205 of een e46 was.
@bartsmit: BLijkbaar toch een beetje want om tot je comment te komen heb je minstens een paar comments bekeken. Dus…
Renault 4.
In de schade.
845 hele cc’s
Topsnelheid van wel 128 echte kilometers.
Sweet memories. Op een maand na even oud als ik, uitgevoerd met een drietraps automaat. Nog steeds spijt dat ik hem naar de sloop heb gebracht. Ook het lijdend voorwerp van één van mijn allereerste Autoblog-posts trouwens: http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/25/ik-ben-de-snelste

Mijn eerste auto: een prachtige Volvo V40 T4. 200 pk op de voorwielen, eigenlijk onverantwoord als 18-jarige snotneus. Leuke taferelen bij stoplichtsprintjes!
Bugatti Veyron EB16.4 Grand Sport, de Grey Carbon editie. _0_
Eerste, huidige en voor eeuwige:



Altijd wat met dat onding, maar daar is het een hobbyauto voor!


Mijn Dodge W200 1976, altijd een droom geweest en na hard sparen werkelijk gemaakt, heb hem nu bijna anderhalf jaar en nooit een centje spijt van gehad, is ook een blijvertje!
Hij is trouwens ook weleens schoon
@Jaapferrari: Helemaal zwart maken dat ding.. is ie het mooist (y)
@dennisr: Ben je gek? Dat zijn ze allemaal al. Heb hem zelf zo gespoten, hij was origineel legergroen. ‘t is een ex-legertruck en zo wil ik hem houden ;)
1977 (na brommerongeluk van het verzekringsgeld alvast een eerste auto gekocht als 17 jarige)een Mini 1275gt ,bekend van de Italian Job :-) .Veel plezier van dat ding gehad, had 2 benz.tanken -leiding ertussen lekte-, sloeg af, maar kon em zelf aanduwen ernaast rennend en dan in de auto springend.
Trok sneller op dan een Camaro ,met die kleine wieltjes.
Uiteindelijk een vastloper gehad, want koppelingskabel was geknakt (geen geld)en klutste van 2 naar 3 en hoger lukte niet meer.

Mét rijbewijs een beige ’75-er Alfetta 1.8 (4 carbs)met 160 dkm op de teller (heel veel km’s voor die tijd)/ 3,5 jaar oud. Voor Fl.900,- gekocht bij de Alfadealer.
Bij een politiecontrole werd ie in beslag genomen vanwege de abnormale roestvorming, 4 jaar oud.Toen was er nog geen apk-plicht, meen ik me te herinneren.Desondanks toch nog zo’n 30 Alfa’s gekocht.

Mooie tijden,maar had nooit geld over.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!