Autoblog advies: Hot Hatch voor de liefhebber

Auteur: , 72 Reacties

Zo rond kerst is het weer tijd om te kijken naar de ultieme Veluwe-crosser.

Renault

De Hot Hatch. Het is eigenlijk de meest perfecte auto aller tijden. Natuurlijk zijn wij bij Autoblog niet vies van een dikke stationwagon of een zescilinder roadster, maar uiteindelijk is een Hot Hatch de perfecte combinatie tussen praktische bruikbaarheid en pure rijdersvreugde.

Een groot liefhebber van dit type auto is David. Hij is een Autoblog-lezer, woonachtig op de Veluwe. Naar eigen zeggen: “Daar waar de wegen nog weinig drempels hebben zoals het hoort te zijn in een ideale wereld.” Daar is de redactie het helemaal mee eens. Zowel Casper als Wouter beproeven de leukste auto’s op de wegen van dit natuurlijk schoon in midden Nederland. Op dit moment heeft David voor dagelijks gebruik een uiterst keurige Seat Mii. Een auto die hij prima kan inzetten voor dagelijkse ritjes. Maar voor de echte fun heeft hij een originele Peugeot 106 Rallye Phase II. Now we’re talking! Voor die laatste auto zoekt hij een waardige vervanger.

106

De enige eisen die David stelt aan de auto is dat deze relatief licht is. Een pk/gewichtsverhouding van lager dan 1 op 10, 1 op 9 is wenselijk. Het liefst rond de 1 op 8 of lager, uiteraard. Ok, dat moet kunnen. Een andere eis is dat de kilometerstand niet hoger mag zijn dan 200.000 km. Niet alleen om zo relatief hoge garagerekeningen te ontlopen, maar ook vanwege de restwaarde. Hij zou het leuk vinden als de auto het als investering ook goed kan doen. Dus een minieme afschrijving zou een pre zijn. Een lichte waardestijging mag natuurlijk ook.

David is dus benieuwd of er een volbloed GTI zijn voor dit geld en wat de alternatieven zijn in de klasse van andere hot hatches en supermini’s. Maar natuurlijk, David! De redactie ging voor jou aan de slag. Om een beeld te krijgen van de wensen en eisen van David heeft hij voor ons onderstaande tabel ingevuld:

Huidige /vorige auto's:Seat Mii, Peugeot 106 Rallye Phase 2
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€2.500 tot 4.000 (exclusief inruil Peugeot)
Jaarkilometrage:Minder dan 10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Toys for Boys
Gezinssamenstelling:3 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:N.v.t.
No-go modellen / merken:Daewoo, Aixam of Daihatsu

Mini Cooper S Chili (R53)
Hij komt wel eens vaker voorbij. Maar @MartijnGizmo stond erop dat de R53 generatie benoemd werd. Ok, helemaal vrij van fouten is de Cooper S niet (check de aandachtspunten in deze video) maar het is een zuivere Hot Hatch. De 1.6 met supercharger is en blijft een leuke motor met herkenbaar geluid. De meeste exemplaren zijn lekker uitgerust met dikke Recaro’s, 17″ lichtmetaal en een JCW uitlaat. Het uiterlijk kan er nog steeds mee door, het oogt nog steeds fris. Kies je voor een donkergroene of zwarte, dan ziet het er nog redelijk stoer uit ook.

Mini

Mitsubishi Colt 1.5 CZT (W40)
Wat dacht je van een Nederlandse Hot Hatch? Het is niet zo’n vermaker als de Mini Cooper S, maar de Colt heeft een paar troeven achter de hand. De eerste is de 1.5 motor, deze levert 150 pk en is gemakkelijk te kietelen naar een getal beginnend met een 2… De betrouwbaarheid is uitstekend te noemen (check hier wat @CasperH te melden heeft). Een ander voordeel is het gewicht. De CZT weegt niet zo heel erg veel en gaat dus serieus van zijn plek. In het budget vind je vooral pre-facelift exemplaren en dat is top, want de latere modellen kregen een bizar lelijke neus.

Colt

Peugeot 206 RC 
Mocht de inruil van de 106 Rallye mee zitten dan is dit een optie die je moet bekijken. Ja, de Clio Renault Sport is leuker. Maar het scheelt niet veel. Het onderstel van de 206 RC is iets minder uitgewogen en de motor heeft minder koppel onderin. Kortom, dit is nog een GTI die je moet uitwringen. En is dat niet de bedoeling van een Hot Hatch? Nog een voordeel is de rijke standaarduitrusting van de RC. Die dikke sportkuipen, 17″velgen, climate control en dikke stereo zitten er altijd in. De 206 kent een behoorlijke waslijst aan punten, maar de meeste zijn voordelig te verhelpen, aldus het aankoopadvies.

206

BMW 325ti Compact M-Sport (E46/5)
Is dit nog wel een Hot Hatch? Want de basis van de 325ti ligt bij een D-segment sedan. Maar de korte kont maakt het wel tot een apart schepsel. Wat is het nu uiteindelijk? Een zéér capabel chassis met een zijdezacht spinnende zes-in-lijn met 192 pk en 245 Nm. Deze krachten worden via een handbak over gebracht op de achterwielen. Zowaar een uniek configuratie in deze klasse. Deze Compact wordt nog wel eens over het hoofd gezien, waardoor je redelijk goede exemplaren kunt krijgen voor dat bedrag. Een late 325ti Compact met M-Sport pakket is helemaal af. De E46 kent wat issues, maar deze Compact komt er goed vanaf. Met name de waterpomp, zuigerveren en ophanging behoeven wat aandacht. Dat is nog te overzien.

325

Renault Clio Renault Sport 182
Als we de Peugeot behandelen, moeten we de Renault variant ook benoemen. En met een reden, want de Clio Renault Sport is jarenlang de beste in zijn klasse geweest. Een laag gewicht, hoog vermogen en fantastische afstelling van het chassis maken dit nog altijd tot een van de fijnste hatchbacks die je in dit budget kun krijgen. Een nadeel in vergelijking met de Peugeot: ze zijn niet allemaal in even goede staat. Hoge kilometerstanden, niet originele onderdelen en niet al te beste onderhoudshistorie zijn een reden om diverse Clio’s toch te laten gaan. Ze zijn er wel in betere staat, maar dan wordt er veelal een hogere prijs gevraagd. Of we van de Clio II ook een aankoopadvies hebben? Maar natuurlijk: HIER.

Clio

Toyota Yaris TS 1.8 (XP90)
De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit geen echte Hot Hatch is, maar meer een warme driedeurs (of vijfdeurs, dat kon ook, zie onderstaande afbeelding). De 1.8 motor komt rechtstreeks uit de Avensis en levert met 133 pk voldoende vermogen, zeker als je het lage gewicht in ogenschouw neemt. Het interieur is wel ok, airco en sportstoelen zitten erin, maar echt sportief (of luxe) is de Yaris TS niet. Waarom dan toch deze auto aanraden? Ze staan te boek als behoorlijk betrouwbaar en in je budget kun je uitstekende modellen vinden. Die zijn dan net even een jaartje of 3 jonger dan een vergelijkbare Clio en hebben een rond de 100.000 km gelopen. Ook een prettige gedachte.

Yaris

We hebben nu de meeste hot hatches wel behandeld. Mocht je meer keuze willen raden we je aan dit AutoBlog advies te bekijken. Met name de Fiat Panda 100HP en Suzuki Swift Sport zijn uitstekende lichtgewicht hot hatches. Daarnaast zijn er nog een paar opties die in dit budget mogelijk zijn en enigszins aan je eisen voldoen:

Volkswagen Corrado VR6
Dit is jarenlang een kind van de tuningsindustrie geweest. Met name in de Rieger-gids stond voldoende om de Corrado er heldhaftig uit te laten zien. Gelukkig zien we nu een andere tendens: ze worden weer terug gebracht in originele staat. Fijn! De Corrado VR6 is een bijzondere auto. De compacte 6-cilinder levert mooi 190pk en brengt een uniek geluid voort. Ook het uiterlijk mag er zijn. De Golf III kon je ook krijgen met dit blok, maar de sobere coupélijnen worden met de dag mooier. In tegenstelling tot de gemiddelde hot hatch rijd je deze auto niet op 100%, maar is ie uitstekend op 70 tot 80 procent van zijn kunnen. Dan kun je het soepele doch precieze onderstel goed waarderen. Nog een voordeel: ze waren redelijk compleet.

Corrado

Mazda MX-5 (NB)
@Nicolasr riep het al tijdens de redactieborrel: de MX-5 van de NB generatie wordt chronisch onderschat. NA modellen worden al wat duurder, maar waar zit nou het verschil in? Op de klapkoplampen na en het ontbreken van wat luxe kunnen we niet echt zien waarom de NA nu zó veel beter is dan een NB. Onze schatting is dat een NB in de juiste uitvoering wel eens kan toenemen in waarde. Bij voorkeur een 1.8 (140 pk! zesbak! LSD!) in een Limited Edition uitvoering kan wel eens een goede investering zijn. Of je er winst mee gaat maken is wat voorbarig, maar de afschrijving zal zeker meevallen. Verder is het een perfecte aanvulling op de Seat Mii. Verstandig door de weeks, en het kapje naar beneden voor ultieme lol in het weekend.

Mazda

Een andere optie:
In plaats van een auto erbij kun je ook kijken wat je met je huidige Seat Mii kunt doen. Nu doelen wij niet op een 1.8T conversie. De 60 pk versie is een geknepen 75pk versie, die ook al niet op volle toeren draait (in verband met de NEDC). Een bezoekje aan een bedrijf als JD Engineering kan wonderen doen. 80 tot 90 pk is niet schokkend, maar in een doosje als een Mii nog niet eens zo heel verkeerd. Met een andere sportuitlaat, luchtfilter, setje velgen + veren en dempers kun je al enorm veel bereiken. Dan heb je een auto die je kent, maar dan net wat fijner. Of de 106 Rallye nog een keer helemaal na lopen. Het blijven legendarische wagentjes.

Mii

Yolo I: Subaru Impreza WRX (GDB)
Een andere Japanner. Dit was absoluut geen populaire auto toen deze net op de markt kwam. In vergelijking met zijn voorganger (GT Turbo) was de WRX wat braaf. Maar dat is allemaal relatief. Ok, de auto is niet mooi (maar lelijk), hetzelfde geldt voor het interieur, alhoewel het in deze generatie een stuk beter is dan in zijn  voorganger. Wat je wel hebt is die bijzonder fijne boxer turbomotor met zijn originele sound. Ook kun je in de winter er mee aan de gang, want je hebt vierwielaandrijving. Mocht je tuningsplannen hebben: geen probleem! 250-280pk is eenvoudig te realiseren. Ga wel voor een origineel exemplaar (en doe de tuning zelf bij een gerenommeerd bedrijf). Verder moet je even op de volgende punten letten.

Impreza

Yolo II: Porsche 944 2.5 Coupe
Een Porsche voor dit geld? Jazeker! De eerste Boxsters (986) komen ook om de hoek kijken, evenals zeer afgeleefde 928’s en diverse redelijk goede 924’s. Maar je kunt een enigszins goede 944 vinden voor 6 mille (duurder kan ook). Dan heb je wel de instapper met 163 pk en een beetje werk. Heb je dat onder schot dan kun je genieten van misschien wel het toonbeeld van ultieme en optimale gewichtsverdeling. In een 944 maakt het niet uit hoe hard je rijdt. Een bocht optimaal ronden geeft altijd voldoening.

Porsche

Yolo III: Mazda RX-8 Renesis HP
Gaan we dit serieus aanraden? We hebben met het Autoblog Aankoopadvies gezien dat de RX-8 niet voor iedereen is. Maar misschien wél voor David. Waarom? Als je voor de korte stukjes een zuinige, veilige en verstandige auto hebt, kun je de RX-8 (rijtest) laten staan. Voor de leukere ritjes staat dan de Mazda klaar. Het is wel jammer dat we bij de RX-8 alleen denken aan die bijzondere wankelmotor. Want de RX-8 heeft zo veel meer kwaliteiten. Het chassis is bovengemiddeld goed. De besturing is loepzuiver. Insturen gaat zonder tegenzin, integendeel. Als je het echt heel erg gek maakt komt de kont lichtjes om, maar heel gecontroleerd. Ja, het olie en brandstof verbruik zijn bovengemiddeld, maar met minder dan 10.000 km valt dat relatief gezien erg mee. Een waanzinnig voordeel: je hebt een uiterst puike RX-8 voor 4 tot 6 mille. En als het moet is het nog een praktische auto ook!

Mazda

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



72 reacties

Makkelijk… Impreza natuurlijk!
@deef: Makkelijk, die slaan we over ;)
Rhd Civic Type R’s EP3 (2001-2005) heb je tegenwoordig al voor dat geld. 200pk uit een ijzersterke 2.0 i-vtec. Can’t go wrong with that.
@nasty: juist Nasty. Raar dat die niet genoemd wordt. De beste keuze lijkt mij.
@nasty: Voor het gestelde budget krijg je dan wel een afgetrapte import bak met minstens 175k miles, afgeleefd interieur en ga zo maar door. Doe er 2 a 3 mille bij en je kunt een redelijk net origineel Nederlands exemplaar op de kop tikken.
Je keuze is wel uitstekend, de beste uit het lijstje imo.
Nooit een fan geweest van hot hatches. Zullen best goed rijden maar ik vind er geen één echt mooi. Daarom zou ik altijd een coupé kopen als wagen of een bestelwagen als het praktisch moet zijn. Als ik een gezin had kwam er misschien nog een sedan bij. Met dat in het achterhoofd koos ik de porsche of de mx5
@shiva: praktisch, en dan een sedan noemen? Je wilt echt een vijfde deur als je praktisch zoekt hoor.
Seat ibiza 1.8T all you need qua pk/kg verhouding. Makkelijk te chippen naar 200pk (op +-1000kg)
Polo g40 uiteraard.
Chippie, leuk uitlaatje, beetje pu in de ophanging, cup frame en je lacht heel wat grotere en sterkere auto’s uit.
Maar ik ben niet bevooroordeeld, hoor
Dacia Sandero RS Vtec.
Zeker weten de RX-8, ik blijf er een zwak voor houden.
@willeme, een nette Corrado VR6 met minder dan 2 ton kost minimaal het dubbele van wat deze man inclusief inruil wil uitgeven. 9 a 10k is heel normaal voor een goed exemplaar. Goed opletten want er staat een hoop rommel te koop!
@dutchdriftking: in Duitsland stonden een paar redelijk mooie exemplaren voor 6 mille (de inruil of verkoop van de Peugeot komt er nog boven op).

Maar het is net zo makkelijk naar 10 tot 20 mille te krijgen voor een showroom exemplaar.
@willeme: precies. Het is op dit moment net wat de gek er voor geeft. Ook dit soort wagens liften mee met de ‘bubbel’. Enerzijds goed aangezien er dan in onderhoud geïnvesteerd wordt ipv sloop. Anderzijds maakt het de wagens ook onnodig duur.
@willeme: hoe ruil jij in Nederlandse auto in in Duitsland? Als part of the deal leuk bij online-auto-verkopen.nl maar niet haalbaar als je in Duitsland gaat shoppen.
Mini cooper s isnot
@divided: mini cooper s is it
@divided: gaat niet zo lekker he?
@2wheeler: jawel hoor, dank voor vragen
Ik heb nog de e46 325ti compact gehad dewelke ik vorig jaar heb ingeruild voor een M135i maar man wat reed ik graag met die compact idd een heerlijk chassis met een smeuïge 6 in lijn onder de kap met de compact kwam ik nooit tekort , de afwerking en de kwaliteit van de auto waren ongelofelijk goed en het M54 blok is het beste blok is dat BMW ooit heeft gemaakt , super degelijk gemaakt en zo betrouwbaar als een rots , ja ik heb er nog dikwijls spijt van dat die weg is maar ik mag zeker niet klagen van de vervanger… :p
Ps het is leuk aan de stoplichten als mensen denken dat het een 316ti is, tot de lichten op groen springen en je met een heerlijk geluid richting horizon verdwijnt :)
@harryb: helemaal gelijk. Zelf wat ervaring met de genoemde 316ti en het onderstel van die auto is echt geniaal. Helaas had die auto dus niet de power die jou 6pitter natuurlijk wel had.
Hmm, voor iemand die uit een 106 rallye komt valt die w201 met wat aanpassingen die ik aan wilde raden toch wat tegen ben ik bang.

Ik mis de echte Mini nog in dit verhaal. Lijkt mij een hele geschikte opvolger voor de Peugeot en ook redelijk waardevast denk ik. Op termijn het blokje nog wat extra vermogen geven is nog leuker.
Poeh, moeilijke uitvraag tot advies dit keer zeg. Kan zelf erg moeilijk kiezen uit dit lijstje.
@camber24: blijver voor mij wel wat uit dit lijstje over; de mini, de clio, of de Mazda’s. Ook zou ik sterk overwegen om m’n huidige dagelijks vervoer toch wat aan te passen.
De MX5 is een leuke funmobiel, alhoewel ik ook wel eens serieus naar een 944 heb gekeken. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een Porsche voor dat geld niet veel soeps kan zijn..
Ik zou de MX-5 doen. Top set-up. Handbak, motor voor, aandrijving achter. Daarnaast en top onderstel, laag zwaartepunt en ook nog eens lekker cabriorijden in de zomer. Niet stuk te krijgen dankzij foolproof Japanse techniek. Ik heb er eens een gehuurd op Santorini, daar is het het perfecte vervoer. Klein, wendbaar en het eiland is ook geschikt voor de auto, lekkere kronkelende bergweggetjes!
Eitje.
Investeer in de 106 Rallye, ze doen nu al serieus geld in’ t buut’nland; het is één van die ‘waar zijn ze toch allemaal gebleven’ auto’s als de 205 GTI, de R5 Alpine enz.
Grote voordeel van de 106 is zijn unbearable lightness of being, tenminste mijn phase 1 is een uitstekend rij- en smijt ijzer.
Wil je beslist iets anders de Punto Abarth of een Nissan Sunny Gti-R voor de echte lefgozer.
@desjonnies: inderdaad! Als zijn 106 Rallye nu helemaal origineel is, dan gaat ie serieus geld opleveren als hij er goed voor blijft zorgen!

Is ook nog eens de goedkoopste optie trouwens.
@desjonnies: Helemaal mee eens!
@desjonnies:
Inderdaad! De Punto Abarth mis ik hier in het lijstje! Leuk blokje, heerlijk uitgevoerd,… serieus ondergewaardeerd!
@razorhead:
en vrij zeldzaam ook!
Vorig jaar in de zomer een tour gedaan van Breda naar Monaco en St Tropez (en weer terug) in een MX5 (NB) samen met een vriend van me. Zoveel mogelijk binnendoor gereden met het dak open. Wat een heerlijke ervaring was dat. Je kan heerlijk genieten van de zon op de open wegen maar je kan ook lekker scheuren over de bergpassen. Het gaat niet hard, maar hard genoeg om heel veel plezier te hebben. Sindsdien zou ik iedereen aanraden een MX5 te kiezen als je voor een dergelijke keuze zou staan. In de winter een hardtop erop (of stallen) en vanaf de eerste zonnestralen in de lente het dak eraf! Als ik de ruimte had voor een extra auto had ik het absoluut gedaan en had er hier een MX5 gestaan (hetzij de NB of de huidige van 2016)
Ibiza 1.9 TDI met 160 echte dieselpk’s. Beetje tunen bij JD en je hebt een beest in mini verpakking.
@e270cdi: sorry, maar een diesel rijdt je alleen uit pure armoede. Helemaal in een hot hatch. Je wilt lekkker in de toeren klimmen en dat gaat niet met een diesel. Bovendien wist VAG toen nog niet hoe je een fatsoenlijk onderstel moest ontwerpen.
944 Yolo? Yols!
Jullie durven wel zeg, een RS182 adviseren. Ze zijn amper te vinden en voor 4k al helemaal niet. Een nette RS172 gaat misschien wel lukken.

Mijn advies: een Audi TT. Een heel stuk minder hardcore dan de Rallye, maar met de juiste banden kun je er leuk mee sturen. Voor 4k vind je echter alleen exemplaren met meer dan twee ton op de teller, maar dat is qua onderhoudskosten geen probleem.
@Gideon:
Zo’n RS182 is anders wel een topapparaat!
Zag vandaag op Youtube nog filmpje van een RS182 Trophy en dacht meteen dat ik ook wel zo eentje zou willen aanschaffen..
Toch een echte funmobiel denk ik zo!
@dimglor: In het VK kan je er zat vinden voor £2000 omdat er daar ruim 5500 van zijn geleverd. Hier in NL zijn er slechts 53 geleverd en dat is helaas ook te zien aan de prijs. Ben zelf één van de 53 gelukkige eigenaren.
@jeanwillem: En in België? Weet je dat toevallig? :p
Alvast proficiat met je fantastische wagen ;-)
Is waarschijnlijk elke keer een leuke ervaring om ermee te rijden :-)
@dimglor: Het aantal geleverden 182’s in België is mij niet bekend. Echter hoe de belasting op auto’s in België geregeld is en het feit dat dit een benzine is met een inhoud van 1998cc gok ik dat deze niet veel verkocht is in België.

Elke rit in de Clio bezorgt mij nog steeds een glimlach, dat zegt genoeg.
Golf 1 GTI, worden zeker meer geld waard tzt. Seat Ibiza 1gen 1.5 met porsche injection system. Een R-type?
@pinut187: je opmerking is er 1 die 10 jaar geleden van toepassing was. Een goede en onverpruste Golf 1 GTI doet tegenwoordig aanzienlijk meer dan 10k. Pak dan een Golf 2 GTI 16v als het een Golf moet zijn.
Een vroege Elise is ook super
Misschien deze Seat Arosa?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/299374765?asrc=st|as

Lekker licht, toch 100pk, ziet er keurig verzorgt uit en kosten de wereld niet.
@rob:
Of als Volkswagen Lupo natuurlijk, ziet er net wat fraaier uit met die ronde koplampen:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/301771863?asrc=st|as
Mazda MX-5!

Heb zelf een NB met de 1.6 en helaas geen LSD, maar alsnog hartstikke leuk om in te rijden. Ook met stoelverwarming voor als het wat kouder is. Onderstel is fantastisch, geeft alles goed door zonder echt oncomfortabel te zijn. En ze zijn aardig waardevast als je ze goed onderhoud. Bij aanschaf wel goed opletten voor roest en na aanschaf de afwatering goed schoon houden om roest en natte schoenen te verkomen. ;)

En of je voor de NA of NB moet gaan ligt helemaal aan jezelf, de NA is wat lichter en stijgt al in waarde. De NB is iets zwaarder maar wel wat minder spartaans en veiliger (extra versteviging in de deuren etc).
Fiesta st?
Fiat panda 100hp of een ford sportka
Mg zr 160
Clio RS hoeft niet persee duur te zijn, tis gewoon goed zoeken. Een kennis heeft er eentje te koop staan dacht voor (€2300) met iets meer dan 80.000 op de klok.
@miezemiez: Dat zal dan een phase I zijn waarschijnlijk. Wil je een phase II (172) dan zijn ze een stukje duurder (vanaf 3500). En phase III (182) nog weer een stukje duurder (vanaf 5000)
@mperformance: neenee het is een Phase 2.
Zo’n Clio RS natuurlijk of anders een Twingo RS.
Ik ben uitermate tevreden met mijn Yaris TS uit 2004, maar dat is misschien niet heet genoeg om een 106 GTI op te volgen. Als tweede auto zou ik zeker de Mazda of Porsche overwegen, je hebt toch die Seat voor de meer brave kilometers.
De Compact is gewoon ronduit lelijk, wat een verschijning. Poorman’s 3 serie, oké dit was het.
Toyota Corolla t-sport vvti-l. meest ondergewaardeerde hothatch. 200pk, betrouwbaar en vrij snel. en goes betaalbaar
beste advies ? hou gewoon je 106 rallye.
De enige echte optie is ‘de andere optie’. De 106 is al een investeringsproject zoals @desjonnies al aangeeft.
Ff de Mii langs JD brengen en je hebt ook als dagelijks vervoer een geinig vlot en modern karretje onder je derrière.
Of anders de Mii inruilen voor iets anders en de 106 opknappen en houden
@crosscabouter: Dan zegt Jeroen leuk dat je met de Mii langs komt maar daar valt weinig mee te doen… Een kop koffie en gaan maar weer ;)
@thomas20vt: mii 60pk kan ook gechipt worden naar ~75pk hoor. Staat ook gewoon op hun website
@m-tfsi: dat is een fabrieksupdate. De 60 plaats is namelijk identiek aan de 75pk, alleen de software is anders. Ze laden gewoon de software van een 75pk erin. Heb je een 75pk versie is er niks mee te doen;)
@thomas20vt: dat zou kunnen. Geen idee hoe dat werkt daar. Ben niet van toepassing tunen.
Mooie aanvulling, ik dacht te kunnen dealen met de opties die gegeven werden…

Dan de Mii maar inruilen voor een pittigere auto als dagelijks vervoer
@crosscabouter: true that. Ik zou zelf ook wat meer PK prefereren. Alleen als ik daardoor de Ralley niet zou kunnen houden, zou ik de mii naar 75 pk laten tillen en de Ralley houden!!
@crosscabouter: no hard feelings ;)
Bij 4000,- in combinatie met vrijwel alle getoonde auto’s is een net en betrouwbaar exemplaar vrijwel onmogelijk.
@ablogjunk: Dat denk ik niet dat weet ik wel zeker. Niet in Nederland in iedergeval misschien dat er met mazzel in Duitsland nog iets staat. Maar hier zeker niet. Heb 3 maanden naar zulke auto’s gezocht voor mn vriendin. 99% is gewoon troep, uiteindelijk heb ik het opgegeven.
Clio rs 172, of de clio rs182, of gij haalde een trophy182 aan de overkant van de plas, met de speciale dempers en kuipstoeltjes!
Fiesta st? Altijd leuk.

Wat ook lekker snel is.. een punto 1.4tjet. Nog aardig op te peppen ook!
Ford Fiesta ST 2005-2008!!
Zonder twijfel beste hot hatch ooit! In deze prijsklasse!
Zie nickname en avatar.
De Peugeot rijdt het leukst, de Clio is belachelijk snel maar een stuk serieuzer.
De rest is een kwestie van voorkeur.
Ik zou altijd de 106 ralley houden, als je die weg doet krijg je spijt als haren op je hoofd. Geloof me maar…
Maarreh… Seat Mii en drie kinderen?? Does not compute.
Lupo GTI
Mager budget om een echt goede eerlijke hot hatch voor te vinden, lekker die 106 blijven rijden en opknappen, tussentijds wat sparen en een lekkere abarth evo kopen over een paar jaartjes zou ik doen.
Een corrado Vr6 in nette originele staat gaan al snel richting de 10k en de showroom exemplaren in topstaat vragen ze gerust 20k of meer, mijn broer heeft in de jaren 90 een zwarte gehad full options, schuifkantel/airco/cruiscontrol/leder, nooit moeten weg doen! wat een wagen, de wagen was 6 jaar oud en koste 30.000 gulden, dat was wel een bazen bak in die tijd hoor.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).