1.250 pk sterke Nissan GT-R scheurt over Fuji Speedway

Auteur: , 70 Reacties

Is er iets leuker dan met een tot 1.250 getunede Nissan GT-R op een circuit spelen? Mij lijkt van niet. Dit door GReddy getunede beest heeft een tot 4.3 liter opgeboorde V6 onder de kap en gaat op de Fuji Speedway even proberen om de topsnelheid van 320+ km/u aan te tikken.

Hoor de V6 met twee extra grote TD06-20G turbo’s schreeuwen als het gas vol wordt ingetrapt. GReddy heeft in elk geval geen half werk geleverd en Godzilla grondig aangepakt. Ze hebben onder andere het volgende aangepast:

GReddy 4.3l stroker engine and twin TD06-20G Twin Turbo kit. Type-29 Intercooler, DCT Cooler kit, DCT cooling pan, high-flow Intake Manifold, GReddy EXhaust. Art Factory LIvery. BenSopra wide-body Aero kit.

Genoeg praatjes, tijd voor wat lekker geluid!



70 reacties

Komkommertijd!!
@4poorte: in plaats van je als een klein kind te gedragen, kun je ze ook bedanken voor de tijd en moeite die er in de site word gestoken. Filmpje is echt niks mis mee en zeker post-waardig.
@sebasjuhh: Want? Ik zie eigenlijk ook het nut niet van dit filmpje in, de verwezen link is trouwens ok fout. Komt meer met deze http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/25/bensopra-komt-met-1000-pk-sterke-gt-r overeen.
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/BenSopra/Nissan_GT-R/Nissan_GT-R_BenSopra_04.jpg
@The360box: Volgens mij werken GReddy en BenSopra samen. Of GReddy gebruikt de bodykit van BenSopra. 1 van beide. Als je ook kijkt op de site GReddy, staan tussen de dingen die hij verkoopt ook BenSopra dingen, zoals dee bodykit.
@The360box: ga jij dan maar weer lekker racen op je xbox
@sebasjuhh: In een hoekje gedrukt Mr. weethetbeter. Kom eens met relevante reacties..
@4poorte: en valt die topsnelheid even tegen voor zoveel vermogen. Volgens mij is dit sop de kolen niet waard, altijd leuk als het kan, maar met een ‘standaard’ GTR op circuit ga je je even goed amuseren… Zeker als je geen professioneel coureur bent…
@temptation: Man-o-man, dit is op een circuit weet je. Niet op de autobahn of een kombaan waar ze 10 kilometer lang het gas opdraaien. Die top ligt dus veel hoger. Sommige mensen…
@temptation: Wat knap zeg dat jij “de topsnelheid” kunt waarnemen. Slimmerik.
@temptation:
F1 haalt de 333 km/h niet op het rechte eind van fuji. Dat geeft op zichzelf dus al aan wat een beul deze machine is.
Lekkâh, lekkâh.. :)
he autoblog, regelen jullie een testexemplaar dan doe ik de rijtest wel van dit monster!!!
@ferrari94tr: Ik ben al blij als ik met mijn papa’s seat ibiza mag rijden. Ik ben eerder tevreden hahaha
@ferrari94tr: dan zal ik de schoonmaakdienst wel even bellen zodat ze de stukjes kunnen opvegen als je met 500 km/h tegen een boom bent gevlogen!=)
F*cking ziek ding!
Heftige auto hoor. Ziet er nog redelijk controleerbaar uit ook. Wel volledig aangepast zo te zien. Beetje jammer van die spoiler, ook al is hij natuurlijk puur functioneel, die bevestiging vind ik erg lelijk.
Holy crap, want een ongelofelijk brute bak.
Dát is één geslaagde bak, wauw! :O
Heerlijk filmpje en wat een bruut van een wagen ,wel oppassen voor die sloome Audi op het rechte stuk, je weet maar nooit .
rij je daar in je honda s2000 en je audi tt komt dat ff voorbij vliegen
Standaard versnellingsbak? Slikt dat ding al die newtonmeters?

Knalt wel hard!
@bozewolf: Japans kwaliteit. :D
@bozewolf: Zal vast voorzien zijn van straight-cut gears i.p.v. helical cut. Sheptrans heeft er een ontwikkeld voor GR6 die kan worden belast tot 1300Nm. Je zou dus een flinke overhead hebben.

On topic: Me gusta! :D
K*t muziek, laat gewoon het motorgeluid horen.
Dit is pure passie met kippenvel en last but not least kwalitatief, betrouwbaar en prestatie staat deze R 35 nog altijd eenzaam aan de top, en al helemaal voor hetgeen wat je ervoor moet betalen.

Marchel.
Gaat dit model racen? Of is dit een showcase wat GReddy allemaal kan?
OEF! Wat een bak! Zoals Marchel al zei, pure kippenvel.
@mylvan: nee ik zei: pure passie met kippenvel.

Marchel.
zieke tuning zoals alleen de japen dat kunnen.
Spuuglelijk, 1250 pk en toch maar met moeite over de 300 km/h heen?!, compleet log en inefficient, ooh en die film slaat de bal nog harder mis alsook de artikelschrijver hier, waar hoor jij de motorgeluid? ?k hoor niks anders als kut trancemuziek of zo, ga jullie weekend met iets betees nuttigen.
@audifanaat: je ben mn gedachtes aan het lezen :)
@speedzz: @audifanaat:

Deze jongens vliegen anders niet in de fik als je een keertje remt…
@audifanaat: Met moeite over 300km/h, kom op he, 1700 kg massa met die snelheid zijn er zover ik weet maar een enkele auto’s die dat kunnen evenaren, en daar zit geen audi bij.
Inefficient: moet dan dan, anders koop maar een prius.

Marchel.
@marchel: Kuch*R8 V10* kuch, 1720kg, vmax 313
@gerard1710: Jawel alleen doet die er 3 weken over.

Marchel.
@marchel: Nou en, ook al doet hij er drie jaar over… Verlaag je dan niet tot zijn niveau.
17-jarige die veertiger erop wijst dat hij niet zo kinderachtig moet doen.
@gerard1710: wie bedoel je ” met zijn niveau” volgens mij jezelf, of niet ??
Hey 17 jarige puber ga jij eens heel snel van deze grote mannen site af, jij hebt hier niets te zoeken, voor jou hebben ze brommer/scooter en fietsblog.

Marchel.

3 jaar, pak dan fiets jongen.
@marchel: Ik pak de fiets ook regelmatig, dankje. Nu gedraag je je weer op een manier die niet past bij ‘grote mannen’, je zet jezelf wel een beetje voor aap zo…
@gerard1710: hey ben je nou nog steeds, wat zei ik nou, luister naar deze oude wijze man.
ga naar je fietsblog en heel snel.
Ik wil je niet meer horen of eigenlijk lezen.

Marchel.
@gerard1710: Heb je last van je keel ?

Marchel.
@audifanaat: Lol, of nadenken. Een race auto als deze pak je niet voor de topsnelheid, daar is de tandwielverhouding in de versnellingsbak niet voor gemaakt. Wil wel eens weten wat de acceleratie cijfers zijn.
@audifanaat:

Nutteloze bijdrage….
@audifanaat: Who cares? Bovendien: rustig aan… weekeinden zijn niet eetbaar, en wie ben jij om kwaliteitseisen te stellen; je betaalt nergens voor..
@audifanaat:

de motorgeluid…beetes…je doet je naam eer aan ;)
@audifanaat: Hoe dom kan je zijn. 330 op een recht stuke van een paar honderd meter…Da’s is echt z’n top niet
@kevlard: dat dus, vergelijk het met een F1, die net aan 330 haalt op dat stuk. Supercars halen net aan 240-250 daar.
@audifanaat: meeste supercars halen maar net 240-250 aan het eind van de straight op Fuji. Deze tikt net geen 330 aan. Dat doet een F1 net aan. Your turn Audifanboy.
Wooow holy shitt lekkere autooo
K ben gek op die gtr35..

Maar zou een auto met zoveel pk’s niet wat sneller moeten klimmen richting de 300km/h??
Niet dat dit langzaam is hoor :)
Tuning level: Asian :D

Wat zouden we toch zonder die Nissan GT-R zijn… Prachtbak!
Gelukkig hebben we nog gekke Japanners die zo’n dingen willen doen… gewoonweg heerlijk!

En voor diegenen die 320km/u traag vinden in verhouding met de Pk’s… moet je niet vergeten dat dit geen Veyron is en door ‘amateurs’ (als ik het zo mag noemen) gebouwd is in vergelijking met VAG…
@xilver:

Hahaha amateurs bij greddy?
Ik zou eerder vag amateurs noemen vergeleken bij deze mense! V6 met 1250 pks!
@besaram: Nou nou ze reden 20 jaar geleden met 1.5Ltr en 1500pk dus dat valt ook wel weer mee..
@besaram: In vergelijking zijn ze bij Greddy amateurs te noemen als je ziet hoeveel meer mensen en geld er aan de research zaten bij de Veyron.

OT: Maar ach dit langzaam noemen met een taartschep achterop die zo op een F1 auto had kunnen zitten. Nemen jullie maar lekker die Veyron ik neem deze wel en rijd je het stront voor de oren. De acceleratie is echt briljant gewoon.
I liked it, I liked it a lot. 8)
Dit is een race auto met zwaar verhoogde downforce, die alsnog op het rechte stuk van een circuit de 330 km/h aantikt. Redelijk bizar.

Greddy is een van de vele zeer professionele Japanse tuners die werkt aan de GTR. In het voorjaar zullen deze monsters het tegen elkaar opnemen op de HKS Premium Day, op Fuji Speedway. Hier zijn nog een aantal exemplaren te zien:

http://speedhunters.com/archive/2012/01/17/gallery-gt-gt-tas-2012-the-gt-rs.aspx
‘gaat op de Fuji Speedway even proberen om de topsnelheid van 320+ km/u aan te tikken.’

Fout in deze zin in het artikel btw, topsnelheid zal eerder richting de 360 liggen met deze configuratie, waar het hier om gaat is een zo hoog mogelijk snelheid aan te tikken op het rechte stuk van het circuit voordat er weer geremd moet worden.
@panzerknacker: precies, hij zal best harder dan 330 gaan, maar niet op dit korte rechte stuk. De versnellingsbak bepaald ook mede de topsneldheid, maar ja, dat wisten jullie hier allemaal al natuurlijk…
baap via Android app
@TDI-goeroe: “met dit korte rechte stuk?! Het rechte stuk op Fiji Speedway is bizar lang!!
Wat blijft het gaaf om te zien wat mogelijk is met die GT-R! Erg tof filmpje alleen muziek overheerst te veel, beetje zonde.
lekker geluid zeggen jullie dan, je hoort meer muziek dan motor!
WTF die jappen zijn goed bezig
@pikes83: Tja inderdaad, wat een beetje radioactiviteit met een mens kan doen he :)
@VeniVidiVici: LOL
Moeilijk naar 300? Er is ook zoiets dat heet als downforce, in de bochten rijd ie er een veyron dik uit.
Slechts 330 op dat rechte stuk van 750 meter?
Dat kan elke auto toch? Volgens de meeste hier toch. ;-)
wat een lelijke achterspoiler..ziet er uit als het nieuwste model Twinny Load..
misschien ook wel handig om er een fietsje aan te hangen… voor als je dan langs de kant van de weg komt stil te staan met een opgeblazen turbo,
@hans75: Dat gebeurt alleen bij niet Japanse exoten.
Rechte stuk is 1475 meter waar je met een redelijke snelheid al in komt. Formule 1 loopt op dit zelfde rechte stuk ca 310km/u. Als je met deze auto dus kan eindigen op 330km/u waar je ook even er rekening mee moet houden dat de F1 de helft van de remweg van deze Nissan nodig heeft dan weet je pas hoe bizar snel dit ding is… De R8 is al langzamer dan een standaard GT-R en die heeft normaal 0-300 bijna 1 minuut nodig… Dit recht stuk rijdt dit monster binnen 20 tellen dus rekent u ff uit…
Ach, het blijft een Nissan/Datsun, weinig opwindend qua design en karakter dus, ofschoon wel verrekte snel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).