100k Porsche Cayennes terug door ‘losse’ koplampen

Auteur: , 71 Reacties

Porsche noemt het een 'Kwaliteitsmaatregel', de rest van de wereld heeft het over terugroepacties. Feit is dat de koplampen van 2011 en 2012 Porsche Cayennes af kunnen vallen. Die moeten nu even terug.

In het persbericht gaat Porsche niet of nauwelijks op het probleem in. Slechts de melding dat ze een stukje ‘mindere’ kwaliteit hebben gevonden In de laatste Porsche Cayenne. Zet je het een of ander aan de koplamp niet goed vast dan dondert het ding er blijkbaar uit. Serieus want reden genoeg om 100.000 auto’s terug te roepen.

Klanten die een getroffen Cayenne rijden krijgen een brief thuis gestuurd. De gratis reparatie duurt ongeveer 3 kwartier.



71 reacties

Wat een lullige terugroepactie zeg.
Geen moordzuchtige vloermatten en stakende remmen, nee, de koplamp flikkert er wel eens uit.
Lopen ze toch achter op Toyota…
@carmasterr: Nou valt dat van Toyota nog wel mee. Wij kregen laatst een brief (aan alle eigenaars van een Toyota Verso met panoramisch dak) dat het dak los zou kunnen laten door het gebruik van loslatende lijm. Never mind.
Zonder dit vitale nieuws had ik vanavond de slaap niet kunnen vatten, vrees ik.

Gelukkig is er autoblog.
@bozewolf:
And that makes two of us ;)
De Cayenne is mijn best ”remmende” auto geweest tot nu toe ondanks zijn 2,4 ton. Dat verklaart al waarom de koplampen eruit kunnen schieten. Gelukkig geldt dat niet voor mijn ’04 Cayenne S :)
@Rover75v6: Dat Porsche ondanks het enorme gewicht degelijke remmen heeft gemonteerd mag geen verassing heten.

Je nickname geeft echter wel te denken wat die rest van je minder remmende auto’s dan zijn geweest ;) Als je van Rovers houdt dan is een mogelijke defecte komlamp toch echt wel klein leed.
@bozewolf: De 75, helaas te ondergewaardeerd, is nieuw in 2000 gekocht en heeft 216.000km gereden. Buiten de onderdelen die om de zoveel jaar moesten worden vervangen heb ik er nooit problemen mee gehad. Het is niet een ”Honda Rover” wat de meeste al gelijk denken bij Rover. De mensen die in de 75 zitten en niet weten wat het is zijn gelijk verliefd en denken dat het een hele dure bak is.
Nu je het zegt, defecte koplamp is echt wel een leed bij mij. Ik ben het zat om ”elke maand” een lampje of achterlichtje te vervangen :) en dan heb je nog die 1 op 6.7 gemiddeld……… Moge hij lekker nog tot 300k doorglijden over het asfalt. Stuurt als een van de beste en ziet er uniek uit.
@Rover75v6: Hey, als jij er blij mee bent…its all good.
Bij Vag wel een vaker voorkomend probleem,ik bedoel natuurlijk onderdelen die van de auto afvallen .Zal wel iets met premium te maken hebben.
Welnee, dat is gewoon onderdeel van het traditionele ‘koplampbowlen’. Een Oud-Duitse traditie, snap je? Scheinwerferkeglen
@sir_smokalot: Prachtig woord, en dat meen ik, maar ik denk dat de Duutsers toch echt Kegeln zeggen.
@bozewolf: nee, dat zeggen Groningers :mrgreen:
Valt me toch een beetje tegen van Porsche…
Goedkoop oplossen werkt niet Porsche;)
“Feit is dat de koplampen van 2011 en 2012 Porsche Cayennes af kunnen vallen.”
Ow, welk dieet volgen die koplampen dan? :D
gotver.. :?
hmm.. dat ding staat op naam van bedrijf, dus zal wel een tijdje duren voordat de brief bij de juiste persoon aankomt :P maar eerlijk gezegd maakt het niet zoveel uit, gwn een sublieme wagen, niets mis mee, kan ermee door ;)
@bigcar: gotver is met dt :)
@dennisr: hey die dennis, lang niet gesproken man. hoe is het trouwens met die rijbewijs gezeik afgelopen? heb je het nu eindelijk? :P
@bigcar: jaaa :o heb het al weer 6 weekjes :P gister nog even gezakt voor mn school-examen.. kan niet alles hebben :mrgreen:

psst, niet te veel off-topic hea :P
@bigcar: haha, thnx :)
@dennisr: Waar bleef ons taart man had net gehoopt op zo’n taart van je :P
@dennisr: Ey super! Had het ff gezegd, dan was ik eerder met de grote woorden: Gefeliciteerd! :D
@masterstig: heb het die dag wel bij een artikel gezegd hoor :o en @agera: gebak was niet meer nodig na 4 keer :P
@dennisr: Ohh :D
reparatie he? of extra bevestiging? is ie niet meer origineel :o
Adaptive forward lighting by Porsche.
Wat mij betreft mogen juist de achterlichtjes eruit vliegen. Dan zal dat wel de aanleiding zijn nieuwe achterlichtjes te designen zodat de Cayenne dan helemaal af is. 911 achterlichten mag ook.
@Rover75v6: #NOT
hij is helemaal perfect, op 1 klein puntje na: de grill aan de voorkant. die van de turbo is perfect; lekker grote luchthappers. helaas heb je die niet op de cayenne S, echt jammer.

de achterlichten etc. zijn helemaal goed zo, maar smaken verschillen hè ;)
@bigcar: Je bent wel een van de weinige die de achterlichten echt mooi vind :) Ik vind het echt helemaal niets. Zo lijkt ie op een Koreaanse auto en vraag je je af hoe heb je dit gedaan Porsche en waarom? Een klein faceliftje aan de achterkant en ik ruil mijn S morgen in :) Verder is ie echt gewoon veel beter op elk gebied dan de concurrentie.
@Rover75v6: love it or hate it 8)
@Rover75v6: owja, over dat die beter is dan de concurrentie:
http://troll.me/images/direct-workflows/like-a-boss-thumb.jpg)
@bigcar: Yo adam had nooit gedacht dat we op dezelfde lijn zouden staan betreft deze auto :P
@Rover75v6: Over het uiterlijk kan men een afwijkende mening hebben, maar dat ding rijdt subliem. Schurkt erg dicht tegen de X5 aan qua rijden.
Welke SUV vindt jij echt mooi?
@agera: gok is :P hahahaha
@bigcar: fuck, ik dacht dat die laatste reactie voor mij was :oops:
@bigcar: Dan vraag ik het ook aan jou :P Ik weet dat jij de Cayenne heel mooi vindt :P welke SUV’s vind je nog meer mooi buiten de Cayenne.
@agera: ehh.. de ML is niet verkeerd als je het mij vraagt, en de Q7 kan er ook aardig mee door..
pff.. ff denke :$
de X6 is wel een geinige bak, niet dat die leuk ofzo is (integendeel, want het is een zeer onpraktosche wagen), maar hij is.. ehh..hoe zeg je dat… het ziet er ‘gevaarlijk’ uit , het heeft ‘gansterlooks’ : vb = de achterkant, moet je eens achter gaan staan, dan snap je wat ik bedoel :P
wat is er nog meer aan degelijke meuk.. tja, de X5 is niets voor mij, de reden erachter weet je, maargoed, de lexus rx is anders ook niet verkeerd, het was een prima wagen, behalve het afgezaagde interieur. dat had volgens mij laatst nog een facelift gehad, dus ik denk dat het er nu wel fatsoenlijker uit moet zien (word hoogtijd om ff langs de dealer te gaan daarvoor :P ). en verder nog de landcruiser natuurlijk, maar of mijn hartslag er hoger van word, weet ik niet zeker ;)
als ik toch een wagen zou moeten kopen voor dat geld, dan het liefst de cayenne; als ik specifieker zou moeten zijn dan zou ik (hoe graag ik ook de turbo wil) gaan voor de cayenne S [ de turbo heeft een prijsverschil van 60K en dat geld heb ik er niet voor over, ik vind dat namelijk geldverspilling want zoveel krijg je er niet voor terug, de S is meer dan genoeg vind ik, je kan makkelijk zal een leuke A6 (of als je er nog 20K bij smijt) een cls van kopen :P ]
maargoed, na de cayenne, komen de cls en de Q7 op de lijst, daaronder een E klasse, A6 of een 5 serie [ tip: als je tussen deze 3 wilt kiezen, moet je eerst naar je budget kijken, de wagens alle 3 bereiden (dik aangeklede versies), dan de optielijst doornemen, met je vastgestelde (let wel, ik zeg vastgestelde, niet bijgestelde) budget ernaast, en dan moet je wederom een proefrit maken in alle 3 de wagens, maar dan wel met ééntje die ong. overeen komt met je optielijst, dus niet volgehangen met allemaal goodies die je toch niet neemt ;)

maar ik zeg eerlijk: dit is een ‘droomlijst’
in de praktijd zal ik toch niet gaan voor deze wagens, omdat ik (sinds kort) genoegen neem met minder. ik vind de bedragen die hiermee gemoeid gaan echt belachelijk hoog. 20.000 euro aan afschrijving in 3 jaar tijd bij sommige auto’s spreekt me echt niet aan, als ik dan een wagen zou nemen, doe dan toch maar een 2e handsje.

[ als het een bedrijfswagen is, dan is het een ander geval natuurlijk ;) dan gaan we een stapje hoger denken :P maar vooralsnog: als bedrijfswagen is een 318D / 320D of een c klasse met een 4 cilinder dieselmotor (weet niet hoe dat heet ij mercedes, c220?? ) wel genoeg (geen audi, want dan moet je die stomme voorwielaangedreven meuk verteren, en daar houd ik niet van :) ]

[ ow shit, w8 even, terugkomend op de alinea hierboven:
als ik een mercedes neem, dan liever een handbak, maar bij bmw voor de 8 traps automaat, dus ik ga niet voor de c klasse, liever de dreier, dit i.v.m. die hatelijke handrem-> pedaal dinges van mercedes. en ook vanwege het feit dat ik de (al dan niet automatische) versnellingspook van Bmw apprecieer :) ]
@bigcar: ik vind de vorige gen cayennes allemaal “gevaarlijker” (hoe jij het zegt) dan die x6. Bmw is gewoon hmmm nou bee emm weeeyy jonguh jeweetwel. Helft van het land staat er vol mee. Ik hou daar niet van. 2e taal modus aan: Neyse millet haydi iyi geceler. Mod uit.
@bigcar: niet elke Benz heeft een pedaaltje als handrem toch? is trouwens wel mooier voor het design van je middenconsole..
@dennisr: Voor zover ik weet de meeste wel, maar allemaal durf ik niet te zeggen.
@agera: A-klasse en B-klasse sowieso niet :) A-klasse had ik rijles in en die had gewone hendel, en zonet een afbeelding gezocht van de B-klasse en zag ik ook een gewone hendel..
@bigcar: langste reactie ooit!
@jordy14: nee, in het verleden hadden we (ik + agera + dennisr ) echt 4x zo lange reacties geplaatst, maar denk dat een andere reactie van gister avond wel kans maakt om tot het langste van het jaar gekroond te worden :P : http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/26/top-50-muzieknummers-volgens-seat#comment-2890800
@bigcar: wow
@agera: Wat denk je zelf als je mn profielfoto eens bekijkt? :)
@Rover75v6: Oke Porsche :P, maar buiten Porsche welke SUV’s vindt je nog meer mooi dan :P
@agera: 1) Cayenne 2) Escalade 3) 3) RRs. X5 en Q7 ben ik neutraal over, niet dat ik er helemaal weg van ben. 1e gen en 2e gen Cayennes hebben mijn hart veroverd.
@Rover75v6: [ mag ik er wel heel even bij zeggen dat de escalade op de looks na bagger is en dat de RRs wel een geweldige wagen, maar een rationeel overwogen faillure is (dit i.v.m. onderhoud en betrouwbaarheid) ;) ]
@bigcar: helemaal met je eens. Escalade bagger van binnen, RR is en blijft een Engelse auto. Vandaar dat ik ook TE kieskeurig ben. Een 2013 Cayenne met een andere achterkant aub :)
@Rover75v6: nope, de 2012 cayenne is goed, houden zo!
maar jij zal weer gaan voor de S of wil je toch de turbo? :P
@bigcar: Ik zal eerst de nieuwe 3.6 proberen en mocht die v6 nou nog steeds niet genoeg zijn zal ik voor een S gaan. Ik heb geen zin om elke dag 2 keer te tanken voor de Turbo en met dat prijsverschil zal ik binnen een jaar of 2-3 een andere auto in het buitenland vervangen met (het liefst) een Cayenne 2e gen 3.0 TDI. Rara welke land is dat? Duurste benzine en wegenbelasting per cc? Voor de cayenne moet ik dan de helft betalen (is een 2997 cc dus 1000 euro ipv 3700cc wat 3000 euro per jaar is).
@Rover75v6: klinkt niet verkeerd, al had ik toch echt liever gezien dat porsche er een 4 liter V8 diesel onder stopte, zoals bijvoorbeeld de 4.2tdi in de audi a8 :P
dan zou die helemaal geweldig zijn!
@bigcar: Ik begrijp echt niet de nut van die V8 diesels.. ‘Snel’ zijn ze niet, gewicht ontzettend hoog, motorgeluid is mwah mwah en dan nog eens hun verbruik. De GL420 cdi van mijn boezemvriend rijdt op zijn zuinigst 20L/100km. Hij heeft hem al ong. 6 jaar. Wegenbelasting gooit ook nog roet in het eten als je toch al niet super veel rijdt. Dan heb je nog de ’03 S400 v8 cdi die niet eens een v6 diesel kan bijhouden. Ik ben geen fan van diesels maar BMWs M550d M50ds enz. kunnen wel mijn gedachte laten veranderen. Een v6 3.0 tdi kan er nog net bij maar lager niet. Ik heb een haat aan dat tractorgeluid en stank. Ik vind die 3.0tdi in de Porsche eigenlijk niet passen maar jah zuinig is hij wel. Een triturbo 3.0 v6 mag zeker wel wezen bij de Porsche. Laten we maar even afwachten wat de reactie van de andere fabrikanten zal zijn tegen BMWs M-diesels en hun Xdrive50d X5 en X6.
@Rover75v6: +1, achterlichten zijn echt de grootste bagger ever, had Porsche echt niet moeten doen! Sorry @bigcar :( Maar inderdaad een facelift kan dit probleem gemakkelijk verhelpen.
@masterstig: What do you think about de BMW X5 en de Mercedes GL :P
@agera: Die vind ik er van de achterkant beter uitzien, als totaalplaatje niet.
@masterstig: die facelift mag nog heeeeeel lang op zich laten wachte hoor, heb ik geen probleem mee, ’t is goed zo! ;)
Nieuwe vorm van automatische hoogteregeling, niemand die meer zal klagen wegens verblinding doordat ze recht in je xenon pitten kijken. Veiligheid, je weet.
@RoT___: Daar heb je gelijk in, je kijkt recht in de xenon van de cayenne vanaf je spiegel. Ik heb het nog niet over de grootlicht. Lijkt wel een politiehelicopter die de licht op je focust van boven :)
@Rover75v6: en dat zijn nou net van die kleine details die deze wagen extra leuk maken! :D
Een foutje aan de productieband. Kan gebeuren.
Achja, topkwaliteit kan ook wel eens een foutje hebben :)
Toch keurig van Porsche dat ze dit gratis oplossen, bij Kia zouden ze zeggen dat het regulier onderhoud betreft en niet onder de garantie valt. Of je dan even € 125,- wil aftikken …..
@rechercheur: Maar Kia’s zijn over het algemeen ook iets goedkoper dan Porsches. Dus meer service zou eigenlijk ook wel moeten bij duurdere auto’s. Desalniettemin zou het nog steeds slecht zijn van Kia.
Premium my ass!
Hier is pas echt een dikke Porsche met echte pk’s en nm koppel! Vind de bovenstaande Cayenne eigenlijk ook beetje tegenvallen?!

Wat denken jullie als jullie horen dat er een cayenne is met 560 pk!? en 790NM koppel!

Zie hier; http://www.chiptuningexperience.nl/actueel/akrapovic-voor-de-porsche-cayenne-turbo-als-eerst-in-europa/
is het trouwens mogelijk om een eigen bericht te posten als nieuwsfeit, dan hoef ik voortaan met POsche nieuwtjes niet in de blogs te gaan praten etc..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).