190km/u in een Toyota Prius, mag dat?

Auteur: , 120 Reacties

Een hybride koop je: A. Voor de buren B. Voor de kinderen C. Om keihard mee over de autobahn te stoempen D. Anders, namelijk...

Want een Toyota Prius koop je dus niet om zuinig en efficiënt mee te rijden. Raar maar waar: op de teller kan een Prius-3 zowaar 190km/u! Veel sneller dan al die kleine bijtellings-blikjes. Hoe dat rijdt? Plankgas natuurlijk. Het punt waarbij je zeker weet dat de elektromotoren en accu’s he-le-maal nergens meer goed voorzijn.

Met het gaspedaal stevig tegen het schutbord is een Prius natuurlijk ook helemaal niet zuinig meer. Daarom de vraag: mag dat? Bekijk de video op autojunk.nl.



120 reacties

D: Anders namelijk: profiteren van de lage kosten en toch lekker snel rijden..
@dennisr: mentaliteit van alle Lease rijders:P
@dennisr: maar alleen met deze sticker: http://www.clubvan190.org/
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaannnn!

tuurlijk kan een Prius 190 km/h, gaat niet bestaat niet! :)
james125 via iPad app
Anders, namelijk… VOOR DE BELASTING!!!!!!
De accu’s worden bij zo’n snelheid optimaal opgeladen, dus van mij mag het.
@schim: licht is toe..
@bigcar: Pijn aan m’n ogen als ik jouw zinnen lees…
@alcantara: *facepalm als ik jou ZIN lees :P
ik had beter van je verw8 ;)
@bigcar: Mijn zin is 100% correct gespeld, ik moet jouw eerste foutloze zin nog tegenkomen.
@alcantara: komt nog, alles op z’n tijd ;)
@bigcar: Zozo jongens, een episch gevecht in en om de nederlandse taal.

D: Een snelle zetpil, is een fijne zetpil.
( @umadbrah: niet verkeerd bedoeld hè ;) )
@bigcar: schijn eens bij!!! bedoel je zeker lol
echtheid van ’t filmpje valt te betwisten, maar het punt is wel duidelijk
@bigcar: Waarom? Ze gaan tot 194 op de teller. Duurt wel een tijdje voordat aan die max zit overigens :)
Nee, met 190 links blijven plakken op de Autobahn mag niet!
@alcantara: die zetpil mag überhaupt niet op de linker baan!
had die maar wegenbelasting moeten betalen. [ ook al is het in duidsland, hij heeft op de linker rijstrook NIETS te zoeken]
@bigcar: Duidsland??
@martijnnn: foutje van die jongen, hij heeft een lange en een zware dag achter de rug.
@agera: klopt idd , maar hier staat dat het in duitsland is :?
http://www.autojunk.nl/2012/02/prius-geeft-gas#comment-261282
@martijnnn:
@bigcar: hij had het denk ik over je spelfout :P
@dennisr: Volgens mij ook :P
@dennisr: @agera: :oops:
rechts er voorbij en nooit meer aan een prius denken
de nieuwe prius heeft een 140pk,kom je wel mee vooruit hoor, ik weet nu wel niet of het enkel zijn benzine motor is die 140pk heeft…
@Volvo_440_turbo: 136pk, benzine elektro.
@mytiz: in de 80 pk voor de verbrandingsmotor, rest elektrisch
@Volvo_440_turbo: Zal wel weer een of andere vage Japanse origami rekensom achter zitten om achter het totaalvermogen te komen. Simpelweg verbrandings- en elektromotor bij elkaar optellen klopt schijnbaar niet.
@RoT___: Nee natuurlijk niet, omdat de beide motoren hun max koppel op een ander toerental hebben. Als je dat niet snapt dan kom je op autoblog alleen maar voor de plaatjes zeker?
@integraturbo: Een elektromotor geeft altijd vol vermogen t.a.t. dus die rekensom klopt op een moment dat ook de motor zijn max koppel heeft.
@integraturbo: Om te zeggen dat ik puur voor de plaatjes kom is nou weer kort door de bocht, maar ik zal eerlijk toegeven dat ik niet heel veel kaas gegeten heb van de techniek ;)
Van mij mag het, maar dan moet ook voor elke scheet die er gereden wordt zonder elektra ingeleverd worden op de belastingvoordeeltjes. Die voordeeltjes zijn namelijk (onterecht) alleen maar omdat er die elektra inzit en er vanuit wordt gegaan dat die ook gebruikt wordt om minder fantasieCO2 uit te stoten. Met deze snelheden zijn de elektromotor en de accu’s dood gewicht.
Zie het dagelijks op de snelweg, van die hybride leasebakken die met 150+ voorbij komen scheuren alsof ze Schumacher zijn. Niks geen milieuvriendelijkheid, ze willen gewoon weinig bijtelling hebben en geen wegenbelasting betalen. Smerig spelletje vind ik dat.
@mopar: hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Die priuspiraten lijken allemaal iets te willen compenseren. Maarja, liever 190 dan 90 want dat stoort het verkeer minder.
@mopar: slim spelletje
@aygoracer: tis wat je slim noemt, ik ga zeker niet voor mijn plezier in een prius of ima rijden.
Priusjepesten? Haal hem in en ga vol in de remmen. Duurt weer een half uur voordat ie op topsnelheid is.
@Rover75v6: maar er waren toch problemen met de remmen van zo’n ding?
@Taurus: zijn ze dan al niet 8 keer teruggeroepen hiervoor? :)
Ik heb niet gauw iets ‘niet’ met een type, maar een Prius zegt dat je bomen knuffelt en zelfs de etiketten van je plastic flessen afweekt en deze bij papier doet, zodat de plastic flessen bij het regulier plastic kunnen. Doe je dat dus allemaal net even niet, dan maak je misbruik van dingen en dat is dus erg niet fijn.
Een Prius kan wel hard, maar mag het niet. De eigenaar heeft namelijk gezegd het milieu te omarmen. Iedere te hard rijdende Prius-rijder moet voor de ogen van zijn gezin geex…
@defteling: dat is niet wat je met een Prius zegt. Met een Prius zeg je, ik ben best bereid wat compromissen te sluiten om goedkoop te rijden. Het interieur en exterieur van de auto zijn van die compromissen, topsnelheid blijkbaar niet.
Hulde voor deze prius rijder. Hij heeft groot gelijk; over 20 jaar schieten electrische auto’s iedere m3 voorbij. Hij is gewoon een testrijder.
Prius rijders blijven een apart volk. De particuliere rijders zijn de geitenwollen sokken figuren die er een sport van maken om een zo lang mogelijke file te veroorzaken als ze achter de vrachtwagen vandaan komen. De leasers daarentegen zijn nog erger dan Audi rijders, hypocrieten. Is me serieus al eens gebeurt dat ik een Prius had de mij in een BMW op probeerde te jagen, omgekeerde wereld?
the-budel-guy
@RoT___: een prius lease rijder is dus gewoon een krenterige audi leaser :D qua rijstijl
@the-budel-guy: Haha inderdaad. De 20% op een A3/A4 (althans, die zijn er lijkt me?) werd nog te duur, dan maar 14% en hypocriet tegen vrienden zeggen dat je het om het milieu doet.
Hier kan ik vast wel overheen in een Lexus CT200h, moet ik nu ook een filmpje maken? Heb ik geen autobahn voor nodig.
the-budel-guy
elke 14% gebakje moet gewoon standaard begrensd op 80 worden. alles daarboven moet je maar meer gaan betalen.
the-budel-guy
@the-budel-guy: elke moet elk zijn. -.-
Ik snap het probleem niet, twee wagens in overtreding. Allebij toe aan een begrenzer van 120km/u.
the-budel-guy
@prisma: volgenmij is dit in duitsland gefilmd en als dat het geval is is er niks aan de hand.
@Alwood: Blijkbaar NOOIT in een Pruis gereden. Want bij elke snelheid is er nog steeds een wisselwerking tussen brandstofmotor, accu’s ( opladen/afgeven) en de electromotor. En dus vindt er hulp van de electromotor plaats en is de Prius zuiniger dan je denkt. En bij een constante snelheid van 190km is hij ivm andere auto’s uit zijn klasse nog steeds zuiniger. Dus JA, het mag! :) Alleen bij het optrekken drinkt een Prius veel, maar dat doet elke andere auto ook.
Japan rules de autobahn .
voor iedereen even duidelijk!

prius 2 gaat 180(begrenst)
prius 3 van het filmpje kan tussen de 190 en 196
prius 2 gaat 180 (begrenst)
prius 3 gaat 190/196

duidelijk genoeg!
Zolang hij maar aan de kant gaat, vind ik het prima. Ook Priusrijders zijn blijkbaar benieuwd naar de vmax van hun spaarpotje.

Valt me eigenlijk op dat volgens mij nog nooit een tuner zich aan een Prius heeft gewaagd.
D: nee.
Laat die Prius gast toch gewoon zijn batterij opladen!

Zonder dollen. Discussie is natuurlijk helemaal waardeloos.
Waarom zou een prius man geen 190 mogen rijden?

Hij doet dat alleen stukken goedkoper en daar zit hem te kruks.
Maar dit gaat ook op voor een Peugeot 508 Active Hybrid en zo’n Ampera/Volt.
En is het dan bij een 20% sjees dan minder erg?
Dan zou je je bij veel auto’s moeten ergeren (waaronder inmiddels ook veel A4 modellen)

Herziening van deze belachelijke belasting is daarom het antwoord en tot die tijd je niet ergeren aan de Prius rijder. En geloof me, die moet zich nog steeds bewijzen op feestjes dat die Prius toch écht een geweldige auto is (en dat die op de snelweg met gemak een A4 achter zich laat)…
Wat is het probleem? Eerst allemaal zeuren dat die Prius-rijders zo traag zijn. En als er eentje dan toch een keer het gaspedaal heeft gevonden, dan zijn we allemaal jaloers.

Oke, het Nederlandse systeem is krom, maar probeer er je voordeel zoveel mogelijk uit te halen.
D: Omdat Leonardo DiCaprio er 1 heeft natuurlijk!
Zuinig (als het moet) en snel (als het moet). Sommige mensen denken altijd ergens een mening over te moeten hebben. 190km/u met een Prius. Uuuuh…. who cares?
Lol dit kon ik zijn. Op de teller heb ik 196 gehaald. Berg af dat wel, op een vlak weggedeelte haalt hij inderdaad 190. Bij 150 krijg je op de een of andere manier meer downforce waardoor hij stabieler op de weg ligt.

En ja ik ook heb deze auto om het milieu gekozen. ;) Hier heb ik weer andere leuke dingen van kunnen doen waarover ik ook gewoon weer belasting heb betaald. En ja ik rij ook consequent te hard waardoor ik/leasemaatschappij meer btw en accijns betaal. Voor de overheid maakt het netto volgens mij niet eens zoveel uit.
D namelijk voorschut staan met zon lelijke wagen
@aschie1: Ja want een Prius koop/lease je in eerste instantie om zijn uiterlijk. En niet omdat het een ruime auto is.
Nou hier wil ik dus een comment zien van onze medeblogger WobWobGasErOp.. haha ;)
Wat is hier zo bijzonder aan. Gaaaap…
die BMW: lekker 190 toeren met 3000rpm :D
@TDI-goeroe: BMW? Trolololololol! Dat gaan Audi-rijders niet graag horen :-D
Heel simpel, je mág met je muesli mobiel wel hard, maar in NL moeten de bekeuringen voor snelheidsovertredingen voor mensen met een 14% mobiel gewoon 2x zo hoog!

Waarom?! Je hebt wen enorm belastingvoordeel omdat je zon Zuinig apparaat rijdt, dus zal je wat meer ‘snelheidsbelasting’ moeten betalen als je de regels overtreedt. Simpel toch?!

Durf te wedden dat met zo’n maatregelen de Prii voor de hardrijdende lease rijder een stuk minder aantrekkelijk wordt.
Mocht justitie/Belastingdienst het voorstel uit m’n comment willen implementeren moet deze regelgeving natuurlijk even wat meer worden uitgewerkt… (wat te doen met 20% bijtellers, etc.).

Geen probleem! Heeft mijn bedrijf een prachtige aanpak voor (CogNIAM), dus het opstellen van dit wetsvoorstel hoeft ook geen jaren te gaan duren zoal gewoonlijk!

Beste Jan Kees de Jager, ik wacht op je telefoontje/mailtje.
@ukbob:
Dit is gewoon zo triest dat ik voor je wanhopigheid nog +1 geef :lol:
Waarom mag die meneer/mevrouw in de Audi wel met 190km/u rijden?

Waarom mag die Audi diesel uberhaupt in de stad komen terwijl elke Prius een veel lagere uitstoot heeft dan die Audi in de stad?
@noir8: de Audi betaald wegenbelasting, en de hele mikmak..
Een Prius is gewoon veel auto voor je geld, zeker als je het totaalplaatje bekijkt. Het enige bijzondere aan dit filmpje is niet het gedrag van de Priusrijder maar het vooroordeel van de A4-rijder: Een Prius is niet sloom (voelt wèl sloom, heerlijk! :)) en zelfs, vooral in dagelijks verkeer, rapper dan de meeste vergelijkbare wagens.
De maker van het filmpje geeft gewoon eerlijk toe dat hij het acceleratievermogen van een priusje onderschat had.

Ze zijn inderdaad erg snel, niet alleen bij het wegrijden, maar ook tot de top. Natuurlijk niet zo snel als een even grote auto die anderhalf keer zo duur is, maar wel snel.

Ach, en al dat kruideniersgedoe over geld. Een snelle Priusrijder (ik zie ze trouwens niet heel vaak)verbruikt nog altijd een stuk minder dan wanneer hij een normale (20%) bijteller zou leasen.
@glashelder: dat klopt totaal niet, reel verbruik bij normaal gebruik van een prius is zoiezo aan de hoge kant. Ik heb er ooit een testrit van een uur mee gedaan, waarbij ik idd niet zo heel rustig reed, maar nu ook niet bepaald aan het racen was, toch zat verbruik aan een 9 liter.
@glashelder: en tijdens die testrit vond ik em van 0-70 bijna vergelijkbaar met een 318d, maar daarboven eerder met een of ander stads 1000cctje
@faithnomore: Bij reëel gebruik, zuipt een Prius ongeveer 5,5 l/100km waar een vergelijkbare auto ongeveer 7,0 l/100km gebruikt.

Grappig dat dat je ervaring is: Juist bij hogere snelheden merk ik dat schakelbakken de Prius (naja CT in mijn geval) voor geen meter bijhouden.
@bacchus: ok dan,

alleen ken ik nu al 2 bedrijven die in het ene geval volledig afgestapt zijn van de civic hybrid en in het andere geval van de prius. In beide gevallen, jawel, omwille van het verbruik. Reken hier even bij dat zo’n wagens een rijdende reclameblok zijn en dat weet je het wel.

Mijn 320D verbruikt zelfs geen 7L tegen 190 (los van de acceleratie naar die snelheid natuurlijk) en ik durf er geld op te verwedden dat een prius een stuk meer dan 7L verbruikt tegen 190 ( ik spreek in beide gevallen over echte kmh)

Ik heb een zware voet maar denk niet dat ik al 1 diesel heb gehad waarmee ik 7 liter kon verbruiken :-) Mijn huidige 320d touring zit effectief ver boven het normverbruik, dat is waar ja, anderzijds kan ik er ook wel onder zakken als het moet.
@faithnomore: Afgestapt van de Prius vanwege het verbruik? Dat kan twee dingen betekenen: Ze hebben ze ingeruild voor volledig elektrische auto’s of de bedrijven zijn oliemaatschappijen. ;)

Iemand heeft je toch al wel eens verteld over het verschil tussen diesel en benzine hè? En sinds wanneer valt een kruissnelheid van 190 km/u onder “reëel gebruik”?
Ok dennisr,

ik begrijp het nu. Mensen die Awegenbelasting betalen mogen 190km/u rijden en de hele mikmak..
kleine opmerking: audi overdrijft enorm op de teller.

Dus de werkelijke snelheid zal hier wellicht eerder 170 zijn. Blijft “hard” voor een prius natuurlijk en uitstoot zal idd. stukken hoger zijn dan bvb een audi diesel
195 met enige aanloop. No problem..
Al die “autoliefhebbers” hier en vrijwel niemand die een beetje snapt hoe een Prius in elkaar steekt. Nee, liever de fabeltjes van de borreltafel napraten, dat is veel leuker.

Alleen val je dan wel een beetje door de mand als knijperige jaloerse hollander als je dit soort blogpostings gaat plaatsen. Laat die vent lekker gassen in z’n Prius, dat doe jij in je heftig gesubsidieerde diesel toch ook? Wat? Wist je niet dat je voor diesel per liter maar liefst 35 cent MINDER aan accijns en BTW hoeft te betalen?

En wees gerust hoor, deze Prius zal ook op deze snelheid nog veel profijt hebben van z’n HSD-aandrijving en z’n super-efficiente benzinemotor. De uitstoot zal zeker minder zijn dan die dieselwalmen van onze dappere filmer. Het zou me ook niks verbazen als het filmpje pas gestart was nadat de A4 weer een beetje bijgekomen was. De Prius accelereert wel als een auto met 136pk, alleen is de topsnelheid begrenst op 180 omdat het duurvermogen door de 100pk benzinemotor geleverd moet worden. Je gaat dus best vlot naar die 180 echte kilometers toe en pas daarna zal die 20% afgeknepen A4 weer een beetje kans hebben om aan te haken.

Wel link trouwens om bij 180 echte kilometers per uur op iemand z’n bumper te kruipen (minder dan 1 seconde afstand!) om met je GSM in je hand te filmen hoe “fout” die ander bezig is. Ik ga aandelen blueband kopen!
@jumbo: kun je wel heel leuk doen, met je diesel minder accijns.. maar aardig meer wegenbelasting.. de overheid weet zijn centjes linksom of rechtsom wel te grijpen hoor..
@dennisr: Goh, dat wist ik nog niet zeg.

Maar een beetje meer of minder diesel verbruiken maakt op je MRB toch geen fluit uit? Het is hooguit het bezit dat ietwat duurder is, in ruil voor een fikse korting op de brandstof.

Als ik het voor het zeggen zou hebben, zouden diesel en benzine even zwaar belast worden, zowel accijns als MRB. En ja hoor, ik ben dan best bereid MRB voor mijn Prius te betalen, voordat je daarover valt. Het voordeel haal ik er ook dan wel uit met het lage verbruik en het met het genieten van de comfortabele aandrijving.

Bizar trouwens dat een dieseltje dat met de hakken over de sloot in een weingig representatieve test de CO2-norm haalt, OOK volledig wordt vrijgesteld van MRB en BPM. Alsof ze de accijns-korting zijn vergeten en voorbijgaan aan al die andere rommel uit de uitlaat. Over onrecht gesproken.

Nee laat deze gast even lekker een stukje planken over de Autobahn. Dat vinden we allemaal toch wel eens leuk?
Met je A4 diesel betaal je toch ook geen belasting in Duitsland, anders dan op de eventuele brandstof? Nou dan.
Duurt wel eventjes eer ze die golf inhalen.
Over acceleratie boven de 70 met een Prius (of een CT200 of een Auris hybride)

80-120 is altijd 8,5 seconden. OK, dat kan sneller. Maar dan moet je toch wel een heel potente diesel hebben. Met automaat natuurlijk, want anders moet je toch terug naar 4.

Meeste diesels in de (bruto) prijsklasse van de Prius zitten op meer dan 10 seconden in de 5e.
@glashelder: een 318d zit in zelfde leasebudget – en toegegeven je moet dat dan niet in 5 of 6 doen, want die verhoudingen zijn zwaar in die wagen, maar verschil is toch wel echt groot in 4de, 5/6 zal dan mss vergelijkbaar zijn met prius.

Om niet te spreken van een 320d

Enja, verschil zal voor een stuk gevoelsmatig zijn doordat de motor in de prius dan ook onaangenaam klinkt, ook tov een diesel.
Ik kan me goed voorstellen dat je als A4 rijder de hele tijd het gevoel hebt dat je teveel betaald hebt (dat heb je ook, dat noemen we premium) maar om nou met 190 met je mobieltje te lopen spelen om een Prius te filmen is echt niet de oplossing.
ik vind dat mueslimeuk geen snelheidsbelasting hoeft te betalen ..
Toe maar, een prius die 190 rijdt
Ofwel;
Totaal oninteressante auto rijdt een totaal oninteressante snelheid..
@spylegion:

En om t nog erger te maken…een totaal oninteressante reactie can jou ;)
@speedlimit:

can = van
Haha sneue reacties weer hier. Ik stap zometeen weer lekker in de prius om voor de vierde keer deze winter over de autobahn naar Oostenrijk te knallen met 190. Gaat prima, en wanneer je je bij beperkingen aan de snelheid houdt is het gemiddelde verbruik 1:13. Nog steeds veel zuiniger dan een andere vergelijkbare d-segmenter met 140pk benzinemotor. (ja, de prius is op kofferruimte en beenruimte achterin na gewoon een d-segmenter) Heb hetzelfde regelmatig met mb c180k gedaan en die doet dan 1:9. Inderdaad ook leuk om regelmatig andere auto autobahngebruikers te verbazen met het accellaratievermogen van de prius. Enige jammere is inderdaad dat ie bij 196 op de teller echt klik zegt, ook bergaf en het dan dus ophoudt. Je voelt de motor dan zelfs tot rust komen…
@thomaz: Vervang in bovenstaande tekst het woord Prius door Diesel en dan sluit ik me er volledige bij aan.
@thomaz: wat ik zeg dus; totaal oninteressant..
Fijne wintersport btw!
@faithnomore

Sorry maar een 318 d Basis is bij 40.000km 850 euro bij Direct Lease.
Een Prius basis 550 euro. Lijkt me nogal een andere prijsklasse, laat staan vergeleken met een 320 d.
@glashelder: bij mijn vorig bedrijf (belgie !) was dat dezelfde prijs
Dat is het probleem in nederland, iemand die 1:20 rijdt in een laten we zeggen 318d, golf 2.0 tdi of iets dergelijks, betaalt de volle mep aan belasting en dergelijk, terwijl een polo bleumotion of een prius gewoon gemiddeld 1:17/18 rijden en lekker de belasting ontwijken.
hmmm even over die audi, 190 met 3000 toeren, das wel een lange laatste versnelling!
Met een Prius kun je gemakkelijk 900km in de stad met een gemiddelde van 1 op 20 rond rijden. Ik snap die wegenbelasting vrijstelling wel hoor. Volkomen terecht!
100
Ik zou zeggen laat Maurice de Hond eens een grondig onderzoek doen naar de Prius rijder:
-Had u deze auto gekocht als er geen belasting voordeel was?
-Had u deze auto gekocht als er meer keus was in de 14% categorie
-Had voldoet deze auto aan uw imago of heb u deze bij moeten stellen?
-Heeft u sinds aanschaf meer last gehad van bewijs- en compensatie drang?
@vos115:

En wat dan nog? De stimuleringsmaatregel is bedoeld om schonere auto’s de weg op te krijgen. De Prius is een absoluut aan alle kanten schonere auto. Dan heeft de maatregel zijn doel toch gehaald?

En hoe groot is het voordel nou werkelijk? Als particulier rijder bespaar ik 50 euro wegenbelasting per maand. Daar tegenover betaal ik per maand ongeveer 35 euro meer aan accijns dan een dieselrijder. Het gaat in ieder geval om tientjes.

Het verschil wordt groter als je de auto van de baas mee naar huis mag nemen om privé-ritjes mee te doen. Zou je hem strikt zakelijk gebruiken, dan betaal je 0%. Je kan er dan een tweedehandsje naast houden voor privé. Of je kiest een auto uit de 14%-categorie, dan is zo’n tweede auto ineens heel wat minder aantrekkelijk. Gevolg, minder vuile auto’s op de weg. Ook deze maatregel werkt dus zoals bedoeld.

Heeft de overheid een keer succes met een maatregel, is het weer niet goed! ;-)
Grappig dat alle Prius rijders hier proberen te bewijzen hoe SPORTIEF hun auto is. Daar is hij volgens mij niet voor gebouwd. Je hebt de verkeerde auto gekocht.
waarom zulke comments? een prius rijder is ook maar een mens,
Geef hem groot gelijk, als ik in Duitsland ben trap ik ook het gas in. Ook al rijd ik alleen maar 60er jaren volkswagen met een top van 130 145
@toeter11: gaat om het feit dat deze prius rijder centjes bespaard omdat hij zogenaamd heel erg begaan is met het milieu.. maar ondertussen nog meer vuil uitstoten dan de rest van het verkeer.. in een prius moet je 90 rijden :mrgreen:
@dennisr: Binnenkort komen mijn club van 90 stickers voor onze 150 km/u daf 55 marathon binnen BAM!!
Maar ga eens denken als een prius rijder: Je bespaart centen bij de aankoop, dus waarom zal je dan een nieuwe auto kopen zonder al deze voordelen. Terwijl je praktische gezien even goed mee komt met het verkeer.
@dennisr: even voor duidelijkheid mij zal je nooit in een prius zien, geef mij maar oldtimers of youngtimers. Maar ik vind wel dat als je een prius wil rijden prima!!!!, en als je 190 met een prius wil rijden ook prima!!! ik stoor mee er niet aan
@toeter11: ooh ik begrijp ze ook wel, en je er aan storen is zielig, zal me allemaal een zorg zijn wat ze rijden en hoe hard ze er mee rijden, maar correct is het niet.. en komt genaaid over als je er met je Audi achter rijd..
@dennisr:

In een audi ben je sowieso al genaaid…al is t alleen al om t feit dat t een veels te dure vw is ;)
@dennisr:

Hoe kom je erbij dat die Prius meer uitstoot dan de rest van het verkeer? Dat is gewoon niet waar. Ja, hij zal bij 190 meer uitstoten dan die Audi bij 120. Maar die Audi rijdt hier toch ook 190? Dan is de Prius toch weer de schonere van de twee.

Iemand die met een 14%-auto doorplankt zal dat ook doen met een 25%-auto. Het is dan nog steeds beter voor het milieu dat dat planken gebeurt in een Prius dan in een Golf TDi. Missie geslaagd, dus niet meer zo zeuren a.u.b.

Over compensatiedrang gesproken: als ik een beetje doorplank in mijn Prius, komen er regelmatig duitse diesels aanhaken om te kijken hoe snel ik wel niet rijdt. Als ik een beetje rustig aan doe, komen dezelfde diesels op mijn bumper hangen (gewoon op rechts of op enkelbaans wegen) omdat ik niet ver genoeg boven de maximum snelheid zit. Is het soms zo frustrerend om een duitse diesel te rijden?
Een hybride koop je: D, Anders namelijk, NIET!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).