“30-zone is slecht voor de motor van mijn BMW”

Auteur: , 100 Reacties

Het is pas 3 januari, maar je zou zeggen dat we de eerste canard van het jaar al te pakken hebben. In diverse media circuleert een bericht dat een Britse vrouw bezwaar heeft gemaakt tegen een geplande 30-zone (20 mph) in haar gemeente, omdat dit schadelijk zou zijn voor de motor van haar nieuwe BMW.

Haar argument is dat ze met 30 km/u niet in de vierde versnelling kan rijden. Een verzetje terug zou volgens haar slecht zijn voor de motor van haar BMW en bovendien meer vervuiling veroorzaken. Jaja. Uiteraard komt ze nooit met deze argumentatie weg, maar grappig klinkt het wel.

Ik achtte zelf de kans vrij groot dat het hier gaat om mevrouw F. Ictief uit de Lulkoekstraat 32 te Fabelendam, maar nee hoor: ze bestaat echt, kijk zelf maar. Deze 47-jarige dame rijdt een BMW 320d, heet Diane Greenwood, en is volgens ons of publiciteitsgeil, of knettergekker dan Ella (een beetje Therapy? nodig, Diane?). Meer willen we er eigenlijk niet over kwijt. Veel plezier met je 15 minuten roem, Diane.

Met dank aan iedereeen voor de tip!



100 reacties

Helemaal niet raar. Heb ik ook last van. Onder de 230km/h slaat ie af.
@E34M5Touring:

vanaf 230km/h stuurslot er op zetten ;)
@GOD: Damn you’re right hahaha
@GOD: ik heb dat eens gehad, men motor sloeg af, op de snelweg, ik dacht ,even herstarten, dus ik aan men sleutel, trek ik perongeluk men sleutel uit het slot bij 140km/u, stuurslot erop; man ik zat nog 20cm van de vangeul toen ik eindelijk dat stuurslot eraf kreeg en men wagen weg kon sturen
@tom307:

lol!!!
ja dan schrik je wel ff-tjes ja.
ik heb het zelf ook al eens gehad.
tank bijna leeg en het volgende tankstation was nog een pokke eind verder. denk ik zet de motor uit en laat hem zo lang mogelijk uitrollen en dan weer aanzetten en dan weer op snelheid brengen en dat constant herhalen.
idee sloeg echt nergens op achter af maar ja je bent jong, dom en te lui om te lopen dus.
op een gegeven moment ook stuurslot er op.
echt op het laatste moment nog uit de berm kunnen sturen.
mooie tijden waren dat.
Klopt als een bus wat die vrouw zegt ,maar op het circuit heb je geen 30 zone dus BMW is nog steeds het beste.
@norge: daar heb je dan weer een hyundai voor…
@norge: Op de paddock mag je maar 15 of zoiets. Dat moet je haast wel in z’n achteruit rijden.
Ik haal in de 2e versnelling 120 km/h, hoezo slecht voor de motor :p
@isobmw: echt he wilde net zegge!
@isobmw: Mijn broer ook in zijn Mazda 626 van 1998 met 1.8 motor dus zo waauw is het niet
@mercedesclsfan: Een vriend van me doet dat in eerste vitesse met zijn Maserati ;-). Lekker jakkeren met hoge toertjes.
@xilver: ik ken geen maserati die over de 100 gaat in eerste vitesse ze kerel… Mischien de mc12 maar dat zou toch wel sterk zijn moest je vriendje dat hebben…
@mercedesclsfan: jij ziet ze vliegen
Hoe wil die dat doen met 90 pktjes??? Vind ik wel knap anders
@isobmw: pk’s staan niet gelijk aan de versnellingsbakverhoudingen. Ik haal met de 75pk starlet 95 in zijn 2, maar ook de 272pk 530i doet ook net geen 100 in zijn 2. Dus daar ligt het niet aan.
@isobmw: Overigens, wel netjes hoor, dat die 328i doorloopt tot 110-120 in zijn twee. De 530i E60 2008 haalt 100 in zijn twee bij 7000 toeren, dan moet je wel doorschakelen.
@isobmw: Wat een reactie.. idd.. wel eens verdiept in verschillende verhoudingen van versnellingsbakken? Zijn meerdere supercars met 8-traps automaat, denk je dat die dan wel 120 in de 2 kunnen halen?
@isobmw: Ik weet niet waarom of hoe maar hij doet het wel
Klopt wat ze vertelt. Is niet gezond voor de roetfilter.
@4991: Hoezo niet? Lage toeren zijn net de ideale omstandigheden voor roet om zich lekker vast te koeken.
Regeneratie v/d roetfilter = roetdeeltjes verbranden dmv constante rpm aanhouden tijdens rijden en dan na inspuiten of constant op 3-4k toeren bij stilstand.
Beter dus lekker in z’n 2 bij 30.
@nilze21: Af en toe moet je wel hard gaan rijden wil je die schoon houden.
Mijn oude fiesta slaat meteen af als ik de koppeling intrap!
Dus ben altijd dol blij als ik al 10km/h mag rijden.
Therapy!! Moest ff denken hoor maar het kwartje is gevallen…

OT: check de foto, duidelijk publiciteitsgeil.
“Ik kan niet rijden in de 4e versnelling in een 30 zone”

Moest ik dat eens tegen een agent zeggen..
Wtf wrm zou je nu niet in 3de kunnen rijden wat een trut.
@mortsel2640: Daar heeft ze net d’r koffie neergezet. ;)
ik rij soms wel in 4e in een 30-zone (35-40km/h op teller
@KaCh1ng: lukt mij niet met m’n 328i..
@isobmw: Nog niet eens geprobeerd met de 116i, volgensmij niet te doen.
@RoT___: 4e versnelling met 40 lukt wel hoor, ook in mijn 21 jaar oude 75pk barrel. Gaat nog comfortabel ook.
Doet me denken aan verhaal van kerel die terug gaat naar Mercedes dealer omdat cruise controle steeds afsloeg. Bleek dat hij zijn E boven de 230 km/uur op de cc wilde laten snorren en dat vinden ze bij MB niet cool!
Lol maar 30 is wel traag
Die motoren van de Bayerische MotorWerke zijn dus gewoon troep, volgens de dame…
@Esprit_de_Flandre: zij moet gewoon een prius of alto rijden
@Esprit_de_Flandre: 20d blok is onder de 1500 toeren niet aanspreekbaar. 80km/u in 6 is enkel bij continue snelheid te doen.
Ik rijd wel eens in z’n 5 met 30. Gaat net met m’n 1.0 3 cilindertje :D Rijd ik zo’n 1 op 30 :D
@G-Ammo: Rij veel 50 in 6de, en dan geeft ie nog geen kik.

Tegenover sommige diesels… Rij je 50 in 5de en denk je dat het dashboard eraf gaat trillen. Economisch rijden ok, maar als je vullingen uit je kiezen trillen, heb ik er dat niet voor over eerlijk gezegd.
@SimonMc: Toch grappig dat veel mensen denken: “hoe lager in toeren, hoe minder ik verbruik”.. yeah right.
@davidve: Waarom geven ze al die moderne auto’s dan 7 of 8 versnellingen? Waarom is Porsche dan nog met een handmatige 7 bak afgekomen? Omdat dat mooi staat op papier?
@SimonMc: Met zoveel versnellingen is het niet de bedoeling om in de hoogst mogelijke versnelling te rijden. Er is voor elke versnelling een toerental waar je efficiëntst rijdt (dus het minste brandstof verbruikt per kilometer), en dat ligt echt niet op het laagst mogelijke punt…
@MJB en @Ferdinand1: mja ok, zal wel een verkeerde interpretatie van me geweest zijn dan. Ze doen het zo altijd uitschijnen als het over economisch rijden gaat, dat je dan ongeacht de snelheid ( en als je motor geen verkeerde geluiden begint te maken natuurlijk ) in een zo hoog mogelijke versnelling moet rijden. En echt, als ik 50 rijd in 6de, maakt de motor geen rare geluiden, en ik hoor het motorgeluid altijd voldoende.Ook als ik dan nog gas bij geef, gaat hij natuurlijk niet heel vlot sneller, maar te traag zou ik zeker niet zeggen. Rij ook zo af en toe met een clio 1.5 dci, en 50 per uur in 5de gaat écht niet, gewoon omwille van het geluidsoverlast.
@SimonMc: Het kan best dat een auto bij 50 in z’n 5 juist erg zuinig rijdt, dat verschilt heel erg per auto. De vergelijking van Ferdinand met een fiets is wel een mooie. Als je in een heel lichte versnelling fietst kost het je veel energie om hard te fietsen omdat je snel moet trappen. Maar een te zware versnelling kost ook veel energie omdat je enorm veel kracht moet zetten. Zo werkt het ook bij automotoren, die hebben ergens een efficiëntste punt. Waar dat punt ligt verschilt natuurlijk per auto. Maar een hoge versnelling staat dus niet altijd gelijk aan zuinig rijden.
@SimonMc: 7 of 8 versnellingen worden toegepast om bij zo goed als elke snelheid de juiste versnelling te hebben. De 7e handgeschakelde versnelling van Porsche is bedoeld om het juiste toerental te vinden (voor cruise/economisch-rijden) bij snelheden boven een bepaalde waarde. Bijv. boven de 120 km/h. Anders kun je het vergelijken met fietsen in een te hoge versnelling. Dat is ook niet zuinig!
@davidve: Ja, want de interne wrijvingsverliezen van de motor stijgen helemaal niet met de toerentallen. Echt helemaaaaal niet, hoor.
@SimonMc: Ik rijd weleens 50 in de 7e versnelling!
En nou jij weer…
@Mixpower: ik heb geen 7de :)
@SimonMc: Haha, ja dan houd het een beetje op he! :P
Moet wel zeggen dat als je rustig zit die DSG best snel in de 7e versnelling zit en ook nog stil ook.
@Mixpower: Welke auto heb je als ik dat mag weten?
@Mixpower: Ziet er leuk uit ! Moet nu wel zeggen omdat ik een atmosferische benzine heb, dat die ook wel veel toeren moet draaien voor vermogen te hebben, en zodoende heeft men gekozen voor een bak met korte verhoudingen ( 130 km/h in 6de @ 4000 toeren ! ), dus denk ook wel dat 50 per uur in 6de nog wel een aardig toerental zal opleveren. Zal er eens op letten !
@SimonMc: Oh kijk aan nou dat moet wel lukken dan! ;)
Voordeel dat ik heb is dat er bij mij een mechanische compressor plus en een turbocompressor ik het niet verneem!
Sinds ik aan de DSG ben wil ik niet meer anders dat schakelen gaat zo vloeiend, en door de mechanische compressor heb je altijd koppel wat dan rond de 3500 toeren neemt de turbocompressor het over echt geweldige techniek!
@Mixpower: Ah, is dat die techniek die voortkomt uit die Golf GT ( dacht ik? ) met die turbo + compressor? Vroeg me altijd al af hoe dat reed.
@SimonMc: Geen idee eigenlijk, ik weet wel dat het bij VW wegkomt inderdaad en dat de Polo GTI dezelfde motor gebruikt.
Zo heeft de Cupra ook het XDS systeem van de Golf, maar het rijd echt fantastisch kan ik je vertellen.
@SimonMc: Wees blij dat je in 6e aan 139 kan rijden, ik heb maar 4 versnellingen :p
@Mixpower:
Ik rij wel eens 50 in de R! Nu jij weer!
@fiatsco: R van Race toch? ;)
@SimonMc: Haha precies. Soms doe ik dat wel eens op de snelweg. Van z’n 6 naar de race. Gek genoeg heb ik iedere keer weer een nieuwe versnellingsbak nodig. Ik snap er niets van!
@fiatsco: Leuke nickname trouwens !
@fiatsco: Dat is ook niet zo heel moeilijk hoor! ;)
Moet je even met een dafje doen, die gaat misschien nog wel harder!
Zelfs in 50 zones rijd ik niet in vierde. Wie koopt dan ook een BMW om zuinig te rijden?

Ze heeft trouwens dezelfde velgen als ik :p
@jensdm:
Mooie velgen, ik meen het. :P
Tja. Heb het wel eens geprobeerd maar dat vind de auto niet echt lekker :D. Voor de rest de beste smoes ooit om de maximum snelheid te verhogen :P
Geen slecht idee, harder = zuiniger :p
Toegegeven, het is natuurlijk een lulsmoes eerste klas. Maar er is eindelijk een keer iemand die opstaat tegen die voortwoekerende 30-klets. Want uit het artikel begrijp ik dat het plaatsje waar ze woont vrijwel geheel het dorp tot 30-zone wil verklaren, met uitzondering van een of twee doorgaande wegen. Kijk, dan zou ik ook gaan protesteren. Hier in Nederland ook genoeg voorbeelden van 30-zones op wegen waar een jumbojet kan landen of waar in het geheel geen woonwijk of zelfs bebouwing is.

Topic-idee: voorbeeldbrief waarmee je bezwaar kunt aantekenen tegen gemeente of provincie tegen het instellen van 30- of 60-zones, zeker die op belangrijke uitvalswegen en al helemaal als gemeente of provincie zich er met een paar verkeersborden vanaf denkt te kunnen maken. Gansch het raderwerk staat stil
het is juist slecht voor de motor om in de 4e te rijden, kan de motor het niet goed trekken. waarom zou 30 in de 3e slecht voorde motor zijn?
Als ik 30 km per uur rijd dan zit ik nog altijd in 2de versnelling… En ik rijd maar met een Fiesta met een klein dieseltje…
Wat loopt ze eigenlijk te janken…
30 = 2
40 = 3
50 = 4
Makkelijk zat. Publiciteitsgeil, abknall’n dus.
Morgen eens testen in de hoeveelste ik 30/h kan rijden.
die moderne motoren kunnen ook niks meer hebben, ik ga van 35 tot 135 in 4de…
@bram89: ooit in een 107 diesel gereden…in z’n 2 tot 130km/h…heerlijk waggie !
@Megakix: 107 met diesel, bestaat dat?
Zegt meer over het IQ van een BMW rijder(-ster) dan over publiciteitsgeil of BMW-motoren..
@waxweazel: denk het niet! als ze in de publiciteit wilde is dat gelukt! Tot in Nederland aan toe! Dus dom kun je dr niet noemen…
@waxweazel: Inderdaad, vanaf toen ik BMW ben gaan rijden ging het bergafwaarts met me.. Ik kan nu m’n eigen naam niet eens meer schrijven. Nog enige tips en/of hints?
@kaasboerin: hint ? Snel een hyundai kopen , komt het allemaal weer goed.
@norge: Ja maar ik kan geen Equus betalen.. :(
…wie is er nu ‘gekker’…degene die het verzint om overal hobbels, drempels en ‘kruipzones’ aan te leggen…offehm…ach, laat ook maar, vele blogges zijn ongetwijfeld al zó rampzalig geïndoctrineerd dat zelfs Orwell er nog een puntje aan had kunnen zuigen…
Gezien haar broek denk ik dat ze uit de jaren ’70 komt en toen was haar statement geen fabel.
@ridenz: Precies, want toen had je niet eens een 4de versnelling. Als je al een auto had.
Dit is toch geniaal :p
Naja, ik kan rustig 50 in z’n 12 rijden! Met een Daf hahaha. Mijn Fiat 126 doet zelfs 50 in zijn 4. Veel sneller is die ook niet, maargoed!
Als je ‘Groenbos’ met je achternaam heet zeg ik: HOAX!
wat!!! 30 in zen 4! Dat doe ik in 1ste versnelling! laat de motor maar huilen! moeten ze maar trg naar 50 gaan als ze trg stil vervoer door de straat willen verdomme!
Geef haar eens ongelijk :-)
Gadverdamme een witte BMW. En die broek amigawd.
Wat een raar argument. En waarschijnlijk kan deze 320D ook nog 30 in zijn 4. Daar zit toch die speciale vliegwielconstructie in? Ik las bij BMW eens:

“..BMW schroefde het vermogen van de 320 dieselmotor terug van 177 naar 163 pk en monteert een speciaal vliegwiel met een contragewicht waardoor de trillingen bij lage toeren worden opgevangen..”
@Freewarefreak: En dat staat bij de specs van de 320D E.D.
Mrs Greenwood, whose husband Ken runs a construction company, mainly uses her diesel engine BMW 320d on short journeys around her home town of Cleveleys, Lancashire

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2080986/BMW-driver-threatens-sue-local-council-plans-blanket-20mph-limit-saying-damage-cars-engine.html#ixzz1iRSBa9ss


En daar had mevrouw een enorme BMW voor nodig? wat een zeikwijf… koop dan een Twingo ofzo.
60km/u in 5e versnelling van 116i geeft een verbruik van 0,0l/100km. Ik stel dat dus voor als nieuwe limiet in steden. Enige randvoorwaarde is dat de weg ligt bult af moet lopen.
LIKE A BOSS!
30 in z’n 4 gaat makkelijk in mijn auto
Ik trek op vanuit stilstand in z’n 5.
@kaasboerin: En op je hoeveelste koppelingsplaat zit je nu??
ik vind, dat ze daar wel een punt heeft, weg met die 30km-zones :)
Ach, beter een 30 km zone dan drempels! Weet je hoe slecht dat is voor mijn M-sportonderstel?
@cupsport: j em onderstel kan dat wel hebben, het is alleen de vraag of je rug dat ook kan hebben :)
@undifined1: Die rug geneest vanzelf wel weer. Dat kun je van een M-Sport aërodynamica pakket met scheuren en krassen niet zeggen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).