36 Aston Martin cilinders op een rijtje gespot

Auteur: , 53 Reacties

Drie stuks, gebroederlijk op een rijtje. Inclusief de gloednieuwe Aston Martin V12 Vantage Roadster, wat wil je nog meer?

Van links naar rechts zien we in deze parkeergarage een Aston Martin Rapide, V12 Vantage Roadster en een gewone V12 Vantage met hard dak naast elkaar staan. Een meeting van de Aston Martin club ofzo? Of zouden ze alledrie van dezelfde (gelukkige) eigenaar zijn? We kunnen er alleen maar naar gissen.

En leuk gezicht is het sowieso. Al had ik persoonlijk de kleur van die Roadster (Cobalt Blue) gezien op de V12 Vantage coupe. Wat is jou favoriet? Alle foto’s die caraddict gemaakt heeft kan je bekijken op Autojunk!



53 reacties

-edit: leer lezen aub-
@lambohenkie: slimmerik ze bedoelen het aantal cilinders
@lambohenkie: je was me voor :)
@robbie: heb je een glaasje teveel op? *uche* ..36.. *uche*
@bigcar: 3 x 12 cilinders = 36 cilinders …
@bigcar: volgens mij heb jij teveel gezopen.
Lees de titel eerst eens goed zou ik zeggen.
@robbie:
In 2006 ging ik er nog van uit dat iedereen op Autoblog de gehele tekst door leest en alle plaatsjes kijkt.
In 2008 werd ik al iets wijzer en ging ik er vanuit dat iedereen op zijn minst de titel leest, 2 zinnen van de tekst en alle plaatsjes kijkt. Meer dan 3 regel lezen is immers voor mietjes.
In 2010 kwam ik er achter dat men alleen de titel leest en misschien, als het uitkomt, alle plaatjes bekijkt.
Anno 2012 leest men blijkbaar 2 woorden van de titel en bekijkt het met een beetje geluk 1 plaatje….

Snap niet waarom jullie nog de moeite doen om überhaupt een tekst te schrijven bij de titel en foto..
@Rob:
Let AUB niet op de spelling. Het is al laat en het is kerstavond ofzo
@Rob: dat laatste vraag ik mezelf ook met grote regelmaat af.
@Rob: Spreek voor jezelf. Interessante artikelen lees ik en het harde werk van de mensen achter Autoblog waardeer ik!
@Vanquish:
Ho ho, dat laatste was niet serieus bedoelt hoor! Ik lees graag de artikelen op Autoblog, zeker de diepgaandere artikelen van bijv. Alwood. Maar ik vind het jammer dat er soms geen enkele inhoud in de reacties te vinden is en dat komt (denk ik) doordat artikelen gewoon niet gelezen worden. En als mensen de titel óók al niet meer gaan lezen… Het is een beetje plaatsjes kijken geworden vrees ik.
Echte discussies zijn zeldzaam geworden. Dat komt denk ik ook door de grote hoeveelheid artikelen per dag, maar ik denk dat je me punt wel begrijpt.
@Rob: ikzit niet dag en nacht op autobblog, en als ik soms een kwartier niet op de site ben geweest, danzijn er soms wel 4 tot 5 nieuwe Artikelen, ik kies degene die ik wil lezen uit en lees ze dan, en geef evt een reactie, maar minimaal de helft klikt alles aan en gaat doellloos lopen reageren..
@bmwe46csl: Klopt, en welke groep word autoblog nou ECHT beter van?
@bmwe46csl:

Net zo doel-/kansloos als jouw reactie in het “bangbus” topic dus.
Niet ’t artikel lezen maar wel meteen reageren ;)
@Rob: heb nog altijd schik om op AB.nl te komen. Het niveau van discussiëren is echter teruggegaan naar het tijdperk Dino. Niet dat mensen ‘dom’ zouden zijn, maar het is droef gesteld met het ‘begrijpend lezen’ van velen. Hierdoor verlies je vaak de essentie binnen een discussie; en met een leeftijd van maximaal 20 jaar is het vervolgens totaal zinloos een discussie gaande te houden. Een doelgroep die namelijk leeft van en op +’jes…./zucht
@Megakix:
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Autoblog is zeker een mooie website, ik had nooit gedacht dat ze zo groot zouden worden. Helaas heeft dat ook een ander “soort” publiek getrokken, denk ik. Dat misschien weinig behoefte heeft in een discussie.
Maar Autoblog zou misschien ook iets meer discussiemateriaal kunnen aanvoeren. En dan niet in vorm van het verdedigen van criminelen (dat foutje maakte Casper dacht ik), maar houdt eens een interview met een politicus, praat eens met milieufreaks hoe die over auto’s denken, misschien een wekelijkse column, ga langs bij eigenaren van bijzondere auto’s; het zijn zo maar wat voorbeelden. Ik denk dat Autoblog ondertussen zo groot is dat ze dit soort dingen prima waar kunnen maken.
@Rob: Ik denk dat ik je dan verkeerd heb begrepen. Ik ben ook van mening dat de reacties steeds simpeler worden. Of dat met het lezen te maken heeft weet ik niet. Ik denk dat het kudo-systeem zoals nu bij de berichten is ingevoerd niet echt goed werkt. Mensen willen elkaar proberen af te troeven met een gevatte opmerking om zo meer plusjes te krijgen. Kijken of je aan het eind van de week gewonnen hebt. Terug naar hoe het was lijkt me de beste oplossing. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de rest van AB hierover denkt. Een poll lijkt me wel op z’n plek!
@Vanquish:
Eens, die plusjes/duimpjes zijn in mijn ogen een nutteloze toevoegingen. Aan de andere kant lokt het wel mensen naar de reacties en stimuleert het blijkbaar om zelf te reageren. En met een beetje sarcasme of oppervlakkigheid is niks mis, maar uiteindelijk mag zo’n leuke one-liner best leiden tot een een mooie discussie. Dat gebeurt nou niet. Hoe je dat op moet lossen? Geen idee. Misschien door iets meer inhoud en diepgang in de artikelen te stoppen?
@Vanquish: en…wat mij een doorn in het oog is…is het feit dat ‘blogs’ normaal gesproken de nieuwste / laatste berichten bovenaan plaatst. Zodoende weet je direkt als je inlogd wáár het op dat moment om gaat. Nu staat de oudste reactie altijd bovenaan…en dat is a) niet des blogs en b) niet logisch.
@Rob: wat je noemt, zijn allemaal goede punten. Ook autotechniek (ook voor de leek) zou prima passen. Wellicht komt dat tzt nog. Vooralsnog moeten we het doen met lichtelijk inhoudsloze bloggasten die jagen op de +1’tjes.
@Vanquish: Same here. Ik waardeer het ook. En die waardering voor hun harde werken mag ook weleens uitgesproken worden inderdaad.
Klopt. De middelste is van mij en de anderen van mijn 2 broers, wij reizen altijd samen. Maar waarom moet dit op de internets? Jullie spelen met mijn privé!
@alcantara: doet me hieraan denken http://www.autoblog.nl/medewerker-rdw-snapt-privacyregels-kentekens-niet
@bigcar: Mij deed het hieraan denken:

http://www.youtube.com/watch?v=_oNygDfZY18

”OPROTTEN MET DIE CAMERA !!! OPROTTEN !! JULLIE SPELEN MET MIJN PRIVE !!”
@lambohenkie cilinders whaha beter lezen
-edit: nutteloze bijdrage-
Fraaie spot!

Het nadeel van Aston Martins vind ik vooral dat je een catalogus erbij moet houden om uit te vinden wat er nou voor je staat. En dan roept Clarkson dat Porsche luie ontwerpers heeft…
Oh yes.
Ik weet het er zijn al meerdere artikelen over geschreven. Maar die rechtse auto zn kenteken hé. Die is niet legaal of wel?

Een iemand die toevallig weet waaruit die middelste komt?
@redneckdarian: is die middelste geen Duits import kenteken?
@koenh: Dat vraag ik me ook altijd af als ik van die medelandse patsers in een M3 met zo’n kenteken zie rijden…
@VeniVidiVici: haha :)
@redneckdarian: dat mag inderdaad niet in Nederland.
@redneckdarian:
Als je van het tevoren bij de rdw meldt dan mag je er 2 weken mee in NL rijden.
Die 2 weken gaan in op de datum die je aan de rdw opgeeft.
Vaak wordt hier idd misbruik van gemaakt omdat de pakkans vrij klein is.
@jrk68: ok. Duidelijk. Bedankt
Kan niet wachten tot M me in drieën verdeeld.
Kwijl! Da’s het enige wat ik heb te zeggen…
Als ik deze drie zo op een rijtje zie vind ik de nieuwe Vanquish misschien nog wel mooier.
Ik heb zo’n tafereel eens gezien in een Amsterdamse parkeergarage. Het betrof toen auto’s van een BN’er. Daar stond ook een AM vrolijk zijn BPM af te tikken. Die auto werd een jaartje in de parkeergarage gezet en vervolgens op NL kenteken gezet. Dat scheelt bij dit soort auto’s toch vele duizenden euro’s. Het zal wel een grijs gebied zijn in de fiscale regels, maar ik denk dat de auto eigenlijk in D hoort stil te staan.
@RutgerK:
Zolang je een auto niet op de openbareweg zet mag je hem zolang laten staan als je wil.
Het kenteken maakt dan niet uit. Die blauwe heeft een kenteken van Kreis Cochem en dat is idd in duitsland.
De te betalen rest BPM zakt per maand tot de auto 9 jaar oud is, dan blijft het op 10% staan.
Er zijn nu 2 manieren om de BPM te verrekenen, uitgaande van de oorspronkelijke BPM of op basis van de CO2 uitstoot.
Alles is terug te lezen op de site van de RDW, maar echt simpel is het niet. Het makkelijkste is het om een formulier te aangifte formulier te downloaden en daar wat proef berekeningen op uit te voeren.
Als voorbeeld, op mijn auto was de oorspronkelijke bpm 6k en volgens de huidige regels is dat 4k. deel dat door het restpercentage en je ziet welke methode gunstiger is.
Doe mij die V12 Vantage maar! Ik moet ook zeggen dat ik die Rapide een stuk mooier en exclusiever vind dan de Panamera.
gaaaaf! ben eerlijk gezegd geen aston fan, maar dir ziet er toch wel prachtig uit!
Nice, blijven stijlvolle wagens.
wel een beetje zielig. Dan koop je zo’n auto’s maar heb je nog niet eens een fatsoenlijke garage om ze in te zetten.
@jrk68 bij dit soort auto’s tikt hey dis vrij snel aan. Volgens mij moet de auto formeel ook een minimum aan kilometers gereden hebben (ik dacht 5000) om als ‘gebruikte’ auto geïmporteerd te kunnen worden nu zal deze teller van de AM wel digitaal naar voren gezet worden. Helemaal in de haak is het volgens mij toch niet.
Eerste maanden tikt de BPM verrekening volgens mij toch wel snel aan.
Mooi trio. Wauw! Maar het is wel een beetje een sneaky titel.. hehe.. ik dacht ook even twee seconden.. huh?

Maar ja zo werken de menselijke hersenen nou eenmaal.. ze “voorspellen” de uitkomst van datgene wat je leest. De “s” van cilinders wordt samengetrokken met Aston Martin..

Zoek maar eens op internet.. er zijn duizenden van die woord dingetjes.. Zo las ik laatst zo’n tekstje waarvan de letters van ieder woord door elkaar zijn gehusseld. Alleen de eerste letter en laatste letter van ieder woord is goed.. stomverbaasd.. je kunt dat gewoon lezen.. je hersenen zetten het zelf goed..
Wordt wel weer genept zeg, 36 aston martins ( snel gelezen), lees je nog een keer; 36 cilinders…. Achja mooi hoor
Doe mij die rapide maar

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).