50 Shades of Grey: Audi sales up dankzij mommy-porn

Auteur: , 62 Reacties

Weet je niet wat Fifty Shades of Grey (Vijftig Tinten Grijs) is dan moet je dat maar even aan je vriendin vragen. Of aan je moeder, als je durft. Feit is dat Audi naar eigen zeggen meer auto's verkoopt dankzij de "mommy-porn" en dat ze geen cent hebben betaald voor deze promotie.

Ok ok, ik snap dat je geen zin hebt om dit verhaal van je moeder te horen dus ik vertel het je hier wel: Fifty Shades of Grey is een boek van E.L. James over een nogal stormachtige relatie. Het boek is zo’n beetje het best verkopende stukje papier sinds de Harry Potter boeken en is mateloos populair onder vrouwen wegens één simpel aspect: seks. Niet voor niets kreeg het boek (en de opvolgende delen Fifty Shades Darker en Fifty Shades Freed, Nederlandse titels ‘Vijftig Tinten Donkerder’ en ‘Vijftig Tinten Vrij’) de subtiele nickname “mommy-porn” mee.

En wie vaart er wel bij dit succes? Audi. Het zit namelijk zo: de schrijfster van het boek heeft de hoofdrolspeelster en -speler auto’s toebedeeld van dit merk. Nu is Audi niet vreemd van een beetje product-placement (ze bouwen soms zelfs auto’s specifiek voor films in ruil voor wat media-aandacht) maar in dit geval hebben ze nergens voor betaald. De schrijfster heeft waarschijnlijk gekozen om een Audi A3, Audi R8 en Audi SUV’s toe te dichten aan de hoofdrolspelers omdat deze bij het imago van de hoofdpersonen pastten. Audi is er maar wat blij mee en hoewel ze het niet kunnen meten denkt men bij Audi USA wel dat de hype rond het boek hun verkopen heeft doen stijgen.

Zoals bij elk boek dat een hit wordt zal ook Fifty Shades of Grey verfilmd gaan worden door filmstudio Universal. Audi verwacht niet dat de makers van de film Audi uit het script zullen schrijven omdat de kritische kijkers dat niet zullen waarderen. Audi is daar blij mee en wordt dus schijnbaar graag geassocieerd met bondage en SM-relaties. Waar overigens niets mis mee is, je verwacht het alleen niet bij zo’n braaf, ingetogen merk als Audi. Wel ironisch dat Audi een rol heeft in een boek met zo’n titel, niet waar?



62 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
frusties in een Audi ..

dat noemen ze “type-casting” ..
Mun vriendin zei dat ik haar doe denken aan die dude in dat boek. Is dat goed??
@kaasboerin: Je rijd dus met een audi? :p
@kaasboerin: …ze vind zichzelf lijken op het onderdanige wijffie ? ;)
@Megakix: Dat al helemaal, en terecht.. :d
@kaasboerin: :D
@Megakix: Jij leest vrouwen-rommannetjes ?
@dawwg: nope…ik lees vrouwen ‘als’ een romannetje ;)
@kaasboerin: Dat zegt eigenlijk dat je vriendin liever die ”dude” in dat boek heeft dan jou. Maar die zal ze nooit krijgen dus dan maar genoegen nemen met iets dat er op lijkt. Eigenlijk ben je dus tweede keus ;)
@jeffreym3: liever 2e keus zijn, dan dat zij in @Kaasboerin al de 10e minnaar ziet, toch ? ;)
Mooie benen :)
Nou, als er een merk is dat mij aan 50 grijstinten doet denken, dan is het Audi wel. Daar hoef ik geen boek voor te lezen – ik kom wel eens buiten.
@mout: Inderdaad, de grijstint van de remklauwen op deze R8 hierboven bijvoorbeeld.
Die chick zoekt vast de motorkapontgrendeling.
@E34M5Touring: gaat lasting worden, zit aan de onderkant waar de voordeur overloopt in het dashboard. Zo gemaakt dat je de motorkap niet kan openen als de voordeur dicht is.
@gregorius: Vandaar de zoekt!
Zag pas bij de reacties dat het om Audi gaat… Soort van beperkt blikveld…
@moondustfocus: werd je afgeleid? ;)
Iets in mij zegt dat ik een Audi moet kopen…
@roberto:
Te weinig aandacht van het andere geslacht?
Als je dat moet oplossen met een auto is dat niet handig.
@roberto: ..als je je naam ook al niet mee hebt…wordt dan helemaal fout, toch ? ;)
Dit is zeker geen saaie(muis)poes.
net zoals de verkoop van de Volvo C30 de lucht inschoot na de Twilight films…

Wat zijn mensen toch soms belachelijk… :P
Waar de fuck gaat dit over?
Of heb ik misschien onder de spreekwoordelijke steen geleefd..
@MLTB: slechts 3 maanden nu…maar het is echt interessant…gaat namelijk niet over auto’s, dusch :)
ff andere premium merken promoten in de donald duck. Moet je dan eens kijken hoeveel kleine kleuters gaan zeiken bij hun ouders. ‘halen halen halen’ en als je weigert verpest je me jeugd enz. bla bla bla. :)
@bempi: Duckatti is sinds kort ook VAG hè
@baasbas: het enige vagproduct dat je écht écht graag wilt hebben:D
Gaat iedereen na het zien van de Potterfilms dan ook opeens bezemstelen kopen? Wat een onzinverhaal dit. Wat kunnen mensen toch ook vreselijke kuddedieren zijn.
@berlinetta: heb jij nog geen bezemsteel gehaald dan? ;)
@berlinetta: Er is wel een flinke run geweest op die sneeuwwitte uilen als huisdier.
Ach Adje Melkert had ook zo’n saai grijs imago, daarvan weten we inmiddels ook waar zijn voorkeuren lagen.
En wat reed die…
@jrk68: vertel…
Dus! Fatsoenlijke vrouwen rijden geen Audi ,is er nog nieuws ook?
@norge:

Ja er is nieuws. Guus Geluk heeft weer eens gewonnen. :P
@norge: vrouwen zijn heel erg trend gevoelig, staan meestal vooraan in de lijn.
@drivingpleasure: brede rij dan ?
Haha, die laatste opvatting is wel scherp
Ik heb een one shade of grey Audi, beter dan 50 shades of grey op de lak
De desbetreffende Audi’s zijn natuurlijk allemaal te bestellen in vijftig tinten grijs!
@pokerface:
Als ik hier ff de A13 op kijk is dat hun hele kleurpalet.
@jrk68: Funny cause it’s true :)
@jrk68: Als je de A13 op kijkt zie je als het goed is ook een auto op de kop liggen :)
@sir_smokalot: Dat is die Audi gespoten in vijftig tinten grijs, die op haar kop ligt op de A13. Het was vast vrijdag de 13e!
Gewoon product placement, past er inderdaad wel goed bij: 50 tinten grijs, echt prachtig.
Voortaan dus de bijrijderstoelen van 2e hands Audi’s extra controleren of er geen sop-plekken in zitten.
Dat is ook een soort van product-placement ;-)
Aha, u weet ik waarom er zoveel Audi (VAG)haters hier zijn! Ze hebben geen vrouw!
@smoked:

een vrouw “hebben” ??

uithuwelijken is idd net zo romantisch als een Audi ..
@smoked: Ben je uitgehuwelijkt?
@smoked:

Dus de vrouw van een Audirijder ziet er ongeveer zo uit:

http://2.bp.blogspot.com/-z4b-Acsk8W4/Tc6VhQc0gRI/AAAAAAAAAMs/LBK2K9Kcqw8/s1600/regula.jpg
@topless: euh nee, zo zien vrouwen van Hyundai rijders eruit als ze snel over willen stappen op Audi om erbij te horen na t lezen van t boek 50 SOG
Ik dacht dat dit soort dingen meer voor BMW rijders was… (zie eerdere berichten op autoblog)
@CedricH: Audi-rijders zijn (zie hun modellen- en kleurengamma) niet bijster origineel…ze volgen de BMW-rijders op (gepaste) afstand in hun marketing en vooroordelen-doorleving.
Ach, Volvo-rijders zijn volgens statistieken toch nog steeds de grootste “natuurliefhebbers”.
@BaRa: rijders van een 2e hands Volvo toch zeker wel ? :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).