666pk voor de McLaren MP4-12C van Wheelsandmore

Auteur: , 23 Reacties

En dat is tuner nummer twee die aan de McLaren MP4-12C friemelt. Eerder vernamen we dat Hennessey met 200 extra pk's klaarstond voor de Brit, nu is het wheelsandmore die zijn licht er over laat schijn.

Een andere ECU in combinatie met een sportuitlaat boost het vermogen van de 3.8-liter V8 van 600 pk naar 666 duivelspaardjes. Hierbij gaat het koppel van 572 Nm gelijk naar 640 Nm. En het kan zijn dat de Duitsers niet voor Hennessey willen onder doen, maar Wheelsandmore claimt dat ze ‘m ook naar de 800 pk gaan tillen. Ooit. Als iemand met een rijkelijk gevulde portemonnee daar behoefte aan heeft waarschijnlijk.

De auto wordt verder een stukje verlaagd (25 mm) en in elke wielkast is een 6 Sporz²-velg gemonteerd. Aan de voorkant zijn ze 20-inch met daaromheen 245/30/20-rubber, achter is het een maatje groter met 325/25/21-banden. Al deze updates vallen samen onder de noemen ‘Toxique Evil’.



23 reacties

Die witte kleur met striping!! Wat heerlijk! Standaard velgen er terug op en gaan!
@jzaero: Ik zou hem ook denk met de standaard wielen nemen. Dat zwarte wiel lijkt heel erg op een AC-Schnitzer wiel. Gruwelijk mooi.. maar niet onder een MCLaren.
vet, maar liever een 458!
Satans 666 :P rare keuze voor hoeveelheid pk’s.
325.. Heerlijk haha. 666 is goed genoeg joh! Zet maar op de oprit.
Hoe ze de McLaren mp4-12c ook tunen het doet me niets, ik geef toe dat het een mooie snelle auto is. Maar het straalt gewoon niets uit vind ik, dan heb ik toch liever de 458 Italia.
Bijvoorbeeld bij Ferrari denk ik passie, bij Rolls Royce denk ik prestige maar bij McLaren gewoon niets :-/
@house: engineering.
@jzaero: ja i guess dat je dat zou kunnen zeggen ja, maar zeg nou zelf, wanneer je de McLaren mp4 ziet denk je niet : wow engineering!! of wel soms? maybe als je engineeringfetish hebt ok :p
@house: Ik roep regelmatig (ook bij andere auto’s) uit verbazing hoe goed sommige stukjes techniek uitgebalanceerd zijn en wat techniek allemaal teweeg heeft gebracht. Dat is echter persoonlijk, ligt er ook aan bij welke modellen. De MP4-12 doet mij ook niet heel veel, maar goed ik studeer wel voor Industrial Design Engineer, vandaar ;)
@jzaero: zie je dan zat ik er dus niet ver naast met dat engineering fetish:P maar iedereen waardeert natuurlijk iets anders of heeft een ander idee bij bepaalde woorden.
Als ik engineering denk dan denk ik eerder aan een Veyron
@house: Ik kies mijn auto wel gebaseerd op passie hoor, niet techniek. Techniek helpt natuurlijk een handje, maar niet zodanig dat het mij over de streep trekt. Een R8 is bijvoorbeeld ook erg mooi qua techniek, of een Veyron, maar liever heb ik een Maserati omdat die mij gewoon meer doet qua gevoel.
@house: Performance betekend niet altijd plezier.. Dit apparaat staat puur voor performance, en wat Jzaero al zei; engineering, super-engineering. Des te meer ik in verschillende auto’s rijdt, des te meer ik waarde hecht aan performance/prestaties en stuur/rijgedrag.
@house: Geloof me als je in een Mclaren F1 LM zit, op laten we zeggen de ring, dan schreeuw je het uit van het plezier. :)
@mclarenf1lm: Oh ik zeg ook niet dat ik geen plezier zou hebben, zeg alleen dat het voor mij weinig uitstraalt
Er mag wel iets meer beleving in (meer geluid) maar het blijft wel een mooie auto!
Ziet er goed uit, net niet té. Die chromen wielen zou ik niet nemen, die matzwarte wel!
Hij ziet er vreselijk goed uit. Doet Wheelsandmore wel iets aan de remmen? I.v.m. dat ze een eigen caliper tonen in de foto’s. Hennessey vond dat toen niet nodig. Die zei dat de remmen al nagenoeg perfect zijn.

Verder zou ik hem niet oppompen. 666 evil pk’s is genoeg. Forever.
Lekkers duivels
Tegenwoordig mclaren ook illuminatie ? 666pk ?, insallah ben olmam
Heerlijk!!!

Off topic; duivels getal..
Ferrari FF is FFF
F is het 6e getal int alfabet
FFF=666…
Ik vind wel dat de Mclaren een lachende smoel heeft voor zon brute auto
Nicee :D alleen de voorkant ziet er toch niet agressief genoeg uit voor een sportwagen, achterkant daarentegen prachtig!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).