9ff GT9 Vmax (1.400 pk) op circuit Zandvoort gespot!

Auteur: , 29 Reacties

Wat doet deze extreem getunede Porsche 911, met 1.400 pk en een topsnelheid van 437 km/u, op ons nationale circuit in de duinen?

Op een regenachtig Circuit Park Zandvoort was deze extreem snelle Porsche 911 te vinden. Tuner 9ff heeft deze Porsche 997 dusdanig verbouwd en aangepast dat je eigenlijk niet echt meer kan spreken over een standaard 911. De auto is lager, breder en langer dan een standaard Porsche 997. Achterin ligt een tot 4.2-liter opgeboorde zescilinder boxermotor die mede dankzij 2 turbo’s het enorm vermogen van 1.400 pk en 1.160 Nm levert.

Sinds 2007 is 9ff al met dit project bezig en deze Vmax variant is het nieuwe topmodel uit de range. Als je de prestaties op een rijtje zet is het best indrukwekkend:

– 0-100 km/u: 3,1 seconden
– 0-200 km/u: 6,8 seconden
– 0-300 km/u: 13 seconden
– Topsnelheid: 437 km/u

De afgelopen jaren zijn al 7 GT9’s aan klanten afgeleverd. In eerste instantie werd gesproken over 910 pk, later werd dat 986 pk. Daarna kwam de GT9R met 1.120 pk en nu is er dus de Vmax met 1.400 pk. Als je behoefte hebt aan minder power dan kan je ook aankloppen voor een versie met ‘slechts’ 750 pk.

Bekijk meer foto’s die leonw van dit beest gemaakt heeft op Autojunk!



29 reacties

max 320 op het rechte stuk en dan vol op de rem voor de tarzan bocht.
@xiran: er is geen 1 wagen die 300 aantikt op Zandvoort!
@MARS: klopt max 250/270 aan het einde van het rechte stuk. Misschien dit ding wel.
@xiran: Denk niet in de regen…
Wat hij daar loopt te doen? Een beetje lelijk zijn, gadverdamme dat doe je een Porsche toch niet aan? Vooral de velgen achter zijn om te kotsen :P (wel een bijzondere spot, dat wel)
@Thomasio:

LOL ..
(je was toch wel sarcastisch .. toch ??) ..
@Thomasio: Volgens mij is het wel vrij duidelijk dat deze auto puur is gemaakt om alles te verpulveren met zijn extreme specs. ;-)
winterbanden eronder ..
code rood invoeren ..
en gaan ..
Bah bah
Mooier dan origineel imo
1.400 pk op een nat Zandvoort… Denk dat ik m binnen 10m achterstevoren in de Noordzee zou laten vliegen.
@r3fl3x: ik denk dat ze jou daarom niet gevraagd hebben!
@r3fl3x: dan heb je niet zo goede r3fl3x3n als je naam doet vermoeden!
lelijk maar de acceleratie van 0-200 en van 0-300 zijn indrukwekkend hij rijd 300 terwijl jij in je ouwe datsun net geen 100 haalt…
@huayra: een nieuwe Astra instapper haalt dat niet eens. Of een Hyundai. 13s naar 300 terwijl jij nog op weg bent naar 100 is best een prestatie inderdaad.
De vraag is: istie ook betrouwbaar?
@pier: ja.
@pier: betrouwbaar is saai
Ik heb hem ook gezien op Zandvoort. Helaas was ik net een uurtje te vroeg en regende het te hard. Hij stond toen stil in de pitbox. Helaas. :(
lijkt net een plastieke dragracer
Blijft een mooi project van de jongens van 9ff!
De achterkant van het ding (foto 9) lijkt net op het blikken menneke uit de Wizzard of Ozz #geengezichtdus
Indrukwekkende specs, maar damn wat een lelijk ding.
100 – 200 km/h in 3,7s?? Dafuq. Serieus snel, serieus lelijk. Keuzes….
1400pk en 3,1 seconden naar de 100? Sorry, maar als je dat vergelijkt met de aventador en zelfs een Nissan GTR lijkt me dit wel lame. Hoe die dan doortrekt naar de 200 en zelfs de 300 is dan weer wél overdonderend!

De handling zal ook wel een miljoen keer beter zijn, dat dan weer wel.
@nasty: iets met grip en wielspin… waarom is een koenigsegg agera met 1000+ pk niet snel (voor zijn pk’s) naar de honderd… wielspin.

maar dat was ook niet het doel, het doel was denk ik extreme topsnelheid ofzo:p
@karsvdtuin: got it ;)

Maar hoe zit het dan met de Veyron? Die zit toch ook op <3sec terwijl die meer dan 1000pk ophoest?
@nasty: 4×4.
Dat hok stond ook op de essen motor show hij is idd verekte lang

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).