De lekkerste Hyundai van de wereld is uiteraard een studiemodel.
Genesis, de luxe-tak van Hyundai, timmert hard aan de weg om zichzelf op de kaart te zetten. Zoiets heeft nu eenmaal tijd nodig, maar wanneer je vaardige ontwerpers aan boord hebt, wordt die taak van meet af aan al iets eenvoudiger. Genesis mag zich dan ook op de schouder kloppen dat het zowel Luc Donckerwolke als een ex-Bugatti-ontwerper aan haar zijde heeft.
De vruchten hiervan hebben we in de tussentijd al enkele malen mogen proeven. Naast de stijlvolle G70 en G90, is het nu tijd om de visie van het merk enigszins te verduidelijken. Dit doen ze in New York, met de Genesis Essentia. Het studiemodel heeft een elegant maar sportief design om van te smullen. Genesis zelf spreekt van een wagen die de klassieke elementen van een Gran Turismo probeert na te bootsen.
Genesis slaat met de Essentia niet alleen op het gebied van design een nieuwe weg in. De wagen bestaat namelijk voor een groot deel uit koolstofvezel onderdelen, waardoor hij bijzonder weinig moet wegen. Aangezien het een studiemodel is, worden specifieke details niet genoemd, maar het is niet veelgevraagd om hen hier op het woord te vertrouwen. De binnenzijde is één en al kalmte. Het minimalistische interieur komt tevoorschijn nadat de vlinderdeuren worden geopend.
Eveneens nieuw is de aandrijflijn van de Essentia. In tegenstelling tot de rest van Genesis’ gamma is de GT volledig elektrisch. De batterijen liggen in een I-vorm in de lengte van de bolide. De Essentia heeft naar verluidt ‘meerdere’ motoren, die hem in ongeveer 3 seconden naar de 100 km/u stuwen.
Of hij ooit in productie zal gaan? Reken er niet op. Laten we hopen dat we in de toekomst wat van het lijnwerk terug zullen zien op haar andere modellen.
w0o0dy zegt
Shut up and take my money styling..
Kijk Mercedes en BMW.. zo clean en krachtig kan een design zijn. Heldere lijnen IPV tientallen details die moeten verbloemen dat de basis niet geweldig is of een goede basis verpesten want het moet NOG indrukwekkenderderder.
jpoers zegt
@w0o0dy: mercedes? Bmw snap ik meer frutsels en rimpels dan de bewoners in een bejaardenflat. Maar bij dit concept moest ik juist denken aan die tailboat van mercedes.
w0o0dy zegt
@jpoers: dit dus…
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/18c0091-232-1520295645.jpg?crop=1.00xw:0.799xh;0,0.0190xh&resize=768:*
Dat is styling “all-over the place”
jpoers zegt
@w0o0dy: nee ik bedoelde de mercedes benz maybach 6 vision concept.
Breinstein zegt
@w0o0dy: Kijk eens hééééél goed naar het design van bijvoorbeeld de nieuwe CLS en wijs mij op 1 lijntje die er te veel zou zijn.
w0o0dy zegt
@breinstein: ja sterk voorbeeld van hoe het wel kan.. de cls is (vooral zonder AMG spullen) WEL een behoorlijk clean design. Niet zo mooi als het origineel (jammer van de koplampen verder echt waanzinnig goed design) maar wel clean.
De AMG (ook de pakketjes) uitvoeringen verpesten veel van de elegantie die er soms in de basis wel was. En toegegeven Mercedes is minder erg dan BMW. Daar veel de designers om hun touch aan het design toe te mogen voegen waardoor iedere hoek van de auto en de neus en zijkant “opgeleukt” worden met details.
griffendahl zegt
Had niet verwacht dat ik het snel zou zeggen, maar zo zou ik wel een Hyundai willen :)
fanboy zegt
Wordt daar steeds mooier bij Hyundai!
sleurs zegt
Waarom bouwen ze zoiets niet gewoon echt. Studiemodellen zien vaak zó veel beter uit.
vbarchetta zegt
Wat een concept car..!! Heel clean en klassiek ontwerp, prachtig gewoon!!
moveyourmind zegt
Alleen die velgen al!
Dat is bijna kunst zo mooi als die er uitzien…
Maar ook het design van de auto… Bijna beter dan de Italianen zelf tegenwoordig doen.
glenngtr zegt
@moveyourmind: Precies dit! Die velgen, very sexy…
drdre1 zegt
Beste concept sinds tijden! Buitenkant is zo mooi dat het interieur per definitie moet verbleken! Gelukkig valt het nog mee, maar dat exterieur… De perfecte lijnen en proporties, niets meer aan doen!
ghengiskhan zegt
Mooi. Ik zie RX-7, F-type, 911, Merc SLR die deels ter inspiratie hebben gediend. Denk ik. Maarreh, accu’s die in I-vorm liggen? Achter elkaar, dus.
marinepower zegt
@ghengiskhan: zag ook nog een beetje Viper GTS in het model.
misterpepper zegt
Wow! Wat een gave bak…
#zietuookzoveelhyundaisdelaatstetijd?
janmetdelangeachternaam zegt
Krijg nou tetten, dat is een Hyundai, die zuid-Koreanen zijn lekker bezig de laatste tijd (de noord-Koreanen laten ook een verbetering zien)
ferraricorse zegt
Ligt het aan mij of lijkt deze best wel erg op de touring superleggera disco volante?
jules713 zegt
@ferraricorse: vooral van achteren, hè? Hij heeft zelfs de “double bubble”
str8six zegt
Sexy lijnen!
e28forever zegt
Fantastisch mooi.
Echt indrukwekkend !
toyotafortuner zegt
Super sexy
nord zegt
hyullaluja!
w0o0dy zegt
@nord: bedankt.. nou ligt mijn tong compleet opgevouwen..
Gelukkig kan ik hier gewoon typen.
ikleesookoverautos zegt
Oh wow, wat een gaaf ding!
kniesoor zegt
Als men me verteld had, dat dit rechtstreeks van de tekentafel bij Zagato vandaan was gekomen, had ik ’t ook geloofd. Benieuwd in hoeverre het lijnenspel van deze proto ooit in een productie-Hyundai terug te vinden zal zijn.
bmwfreak038 zegt
Is klaas vaak klaar met zand in jullie ogen strooien? Dit komt er hoogstwaarschijnlijk toch nooit, en als ie er al komt, zal het ook wel een dikke prijskaart krijgen waar je u tegen zegt.
Jochempie zegt
Ik heb dit topic helaas gemist, maar ik vond het nog wel interessant om te melden dat de Genesis Essentia concept van de hand van Sasha Selipanov komt. Sasha is tevens de ontwerper van de Bugatti Chiron.
Jochempie zegt
@jochempie: En toen besloot ik het artikel niet te lezen, waarin dat ook duidelijk vermeld staat.