Vers van de pers.
Gisteren lieten we je nog een teasertje zien van de nieuwe Porsche Macan, vandaag is ‘ie officieel! Porsche heeft zojuist het doek afgetrokken van de kleine SUV. Zoals verwacht is de meeste opvallende wijziging aan het exterieur te vinden aan de achterkant. Nieuwe lichtunits worden daar verbonden door een lichtbalk die over de hele lengte van de auto loopt, zoals we dat kennen van andere moderne Porsche’s.
Verder heeft vooral het interieur een welkome update gekregen. Het interieur van de Macan was nog een beetje Porsche oude stijl, met (heel) veel knoppen en een ‘vliegtuigachtige’ setup. In de nieuwe Macan is dat niet compleet anders, maar je hebt nu wel een veel groter touchscreen om een aantal essentiële functies te bedienen. Iedere Macan is in het vervolg uitgerust met de Connect Plus module, die ondere andere real time verkeersinformatie en stembesturing toevoegt.
Over nieuwe motoren rept het persbericht niet. Wel is de Macan voortaan leverbaar met het GT-sportstuurwiel. Om het af te maken zijn er tevens een paar kekke nieuwe kleuren te bestellen op de SUV (rijtest), te weten Miamiblauw, Mambagroen metallic, Dolomietzilver metallic en Krijt. Supertoll!
UPDATE: hete video.
sanderstline zegt
Vind het persoonlijk geen verbetering tov de oude. Erg kale achterkant. Of misschien is het de kleur..
viezefreddyw zegt
Oei! De achterlichten doen hem geen goed! Ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien. Terwijl de andere Porsche’s ze best kunnen hebben.
kennone zegt
@viezefreddyw: bij de Cayenne vind ik de achterkant ook niet zo geslaagd. De Panamera kan het wel hebben.
viezefreddyw zegt
Ligt het aan mij of is de versnellingspook ontiegelijk groot?
Edge zegt
@viezefreddyw: laat ik het zo zeggen: de gemiddelde vrouw zou ervan onder de indruk zijn
viezefreddyw zegt
@edge: Helaas voor veel vrouwen hebben nieuwe auto’s een elektrische handrem. Anders was de fantasie wel heel groot…
granlusso zegt
@viezefreddyw: Ze hadden de achterlichten beter een gelijke dikte kunnen geven als de middenstrip, dat oogt veel harmonieuzer.
stfu zegt
@viezefreddyw: grappig, ik vind het juist een enorme verbetering .
kennone zegt
Deze voorkant met de oude achterkant graag??
v60polestar zegt
@kennone: de voorkant is nou ook niet echt heel veel veranderd…
MAB zegt
@kennone: hahaha zie jij enig verschil in voorkant dan?
kennone zegt
@mab: nope, daarom mogen ze deze houden van mij?
ck92 zegt
Ik vind die doorlopende achterlichten totaal niet passen bij deze crossover. De eerste Macan had best een lekkere kont voor een crossover, dat is nu verpest.
whoppie zegt
Porsche gaat wat dezelfde eenheidsworst als Audi hanteren, jammer.
stuko zegt
@whoppie: en Ford en Mercedes en BMW en….
rufctr01 zegt
Weer iets mooier geworden. Alleen de velgen vind ik niet echt mooi. Lijkt wel alsof ze die bij Audi vandaan hebben.
pier zegt
Achterkant is even wennen, interieur is wel een goede verbetering. Lekker kleurtje trouwens!
oosterwoldenaar zegt
Ogenschijnlijk niet heel veel uiterlijke veranderingen. In mijn ogen ook niet noodzakelijk want vond de Macan er altijd nog goed uitzien! Wel een heel druk stuurtje overigens, met al die schroeven erin.
matonias zegt
Interieur is nauwelijks veranderd. Ze hadden beter nog een jaartje achter de design tafel kunnen zitten want het klopt allemaal net niet.
flatsix010 zegt
De achterlichten van de vorige waren wat sportiever i.m.o. Interieur heeft daarentegen een welkome update gekregen.
zwannes zegt
Citroën cactus…
2wheeler zegt
@zwannes: ik wil mijn Cactus hier wel mee ruilen hoor…
skinnybmw zegt
Dit heette toch altijd een facelift? Vind het geen compleet nieuwe Macan…oh ja, zo doen ze het bij Audi al jaren!
hugoe zegt
Goh wat een verrassing. Zonder de foto’s te bekijken weet je al hoe de nieuwe Macan er uit komt te zien.
Design_Driven zegt
Interieur is wel mooier geworden, exterieur en vooral de achterlichten zijn absoluut geen verbetering. Kontje van de pre-facelift is nog altijd super mooi (voor een SUV).
vosso zegt
Als ze de kentekenplaat op de achterklep hadden geplaatst in plaats van op de bumper had het wel een mooi design geworden. Nu is het toch wel een beetje kaal achter, met een veel te druk gedesignde bumper en kale achterklep. Volgens mij knapt haast elke auto op om het kenteken op de achterklep in plaats van in de bumper te hebben.
P1m zegt
Close enough:
http://www.zonnehoekamsterdam.nl/zonnehoe/wp-content/uploads/2015/05/Inbreker.jpg
pindakoning zegt
De achterkant was juist zo gaaf (minimalistisch), zonde zeg..
Voorkant zie ik geen verschil
sanderp zegt
Hopen dat hij er in het echt beter uitziet… Interieur is er wel op vooruit gegaan, maar die achterkant…
kukuk zegt
Mijns inziens nog immer veel te ‘knuffelbaar’, wat ik jammer vind! In verhouding tot een q5 of een x3 lijkt dit onwijs gedateerd door gebrek aan scherpe lijnen in het design.. Gemiste kans!
berlinetta zegt
Ik vond hem nooit al erg mooi en die achterlichten maken hem zelfs best lelijk. Niet mijn eerste keus.
horza zegt
“Nieuw?”
“Nee, Robijn intensive”
bartsmit zegt
Met name het scherm kon echt niet meer, zo klein. Nu weer helemaal fris. Achterkant is even wennen maar zeker niet lelijk.
intimrasiert zegt
Vind sowieso zwarte (of witte, zoals bij Aston Martin) achterlichten er niet uitzien. Ook een drama bij de 718. Hopelijk komen er ook (aftermarket) opties om de hele balk in het donkerrood uit te voeren.
ikleesookoverautos zegt
In een goed kleurtje ook. Toch wel de gaafste in zijn segment.
wjeurs zegt
Vond de vorige beter, ze hadden die bolling boven het achterlicht recht moeten trekken met de streep. Voorkant ziet er in mijn ogen exact t zelfde uit
dees zegt
Heeft een hoog speelgoed auto gehalte.
Vooral de zijkant ziet er saai uit, alsof de delen zo goedkoop mogelijk moesten zijn. Had sportiever mogen zijn.
siemi zegt
Nu pas? Ik heb deze update al in april gezien in de fabriek in Leipzig gezien. We mochten alleen geen foto’s maken.
sanderp zegt
@siemi: Was hij in het echt mooier dan op deze foto’s?
jippie zegt
Oei! Het lijkt wel de reïncarnatie van de Simca 1100.