De nieuwe SUV van Lexus heeft een compleet prijskaartje gekregen.
Eerder dit jaar stond Lexus in Parijs met deze UX. Een SUV die al even op zich liet wachten, want het concept stamt uit 2016. De auto gaat concurreren met auto’s als de Toyota C-HR, de BMW X1 en de Audi Q3. In één opzicht weet de Lexus zich nu al te onderscheiden van zijn Duitse concurrenten. Zoals we van de Japanse autofabrikant gewend zijn komt de UX bij ons als hybride op de markt.
Als UX 250h om precies te zien. Deze benaming staat voor een tweeliter viercilinder, gekoppeld aan de vierde generatie van de hybride aandrijflijn van Lexus. Het systeemvermogen komt uit op 184 pk, standaard gekoppeld aan een automaat. De auto gaat 44.495 euro kosten. Besparen op opties doe je door de First Edition te bestellen. Voor 2.700 euro extra krijg je een aantal opties die normaal gesproken los aangevinkt moeten worden. Vanaf maart 2019 staat ‘ie bij de dealer.
De UX 250h is te krijgen in combinatie met vijf uitvoeringen. Daarbovenop kun je een sportpakketje aanvinken, zodat de Lexus een enigszins leuk voorkomen krijgt. Dat gezegd hebbende. Het blijft een hybride vierpitter en spannend gaat het nooit worden. Aan de andere kant moet je dat ook niet verwachten van crossoverhokken in dit segment.
gove zegt
lellek ding
reactief zegt
@gove: LekkeR ding
gokartmozart zegt
Leuk maar die rode stoelen vink ik ff niet aan. Eigenlijk kun je net zo goed een Hyundai of Kia pakken in dit segment want die komen qua styling op de neus na akelig dichtbij. Per ongeluk heb ik daar een week in kunnen sturen ( Kia Niro Hybrid) kost 34 K en dat was echt een prima auto qua materialen, opties en stuurgedrag. Ik rij BMW en Mazda dus heb prima vergelijkingsmateriaal.
lecomte zegt
Wel apart dat de dealer dit mij 3 weken geleden al kon vertellen en dat het nu pas nieuws is.
RubenPriest zegt
@lecomte: 3 weken geleden was alleen de prijs bekend (kon je ook op AB lezen), maar was nog niets bekend over een First Edition en de uitvoeringen.
lecomte zegt
@RubenPriest: Zoals ik al zei, 3 weken geleden al vernomen. First edition, business, luxury en executive line, alsmede F sport line en pakketten.
goodvibrations zegt
Ik houd van Lexus want: geen doorsnee Duitser.. Niet alleen kwaliteit maar ook betrouwbaar.. Alleen de ontwerpen worden wel erg “uitbundig” vind ik.. Moet hier wel aan wennen
henk_he zegt
@goodvibrations: ik vind dit juist heel braaf. Zeker als je kijkt naar de concurrent uit eigen huis, de Toyota C-HR.
goodvibrations zegt
@henk_he: het gaat me meer om die vreselijke spindle grille.. Ik kan er niet aan wennen.
PunicaOase zegt
Vierkante wielkasten… ik kan er niet aan wennen bij deze SUV.
potver7 zegt
@punicaoase: hahaha, ja die doen denken aan de nieuwe bussen van Connexxion :)
El-Loco zegt
@punicaoase: en het lijkt net alsof het apparaat klem heeft gezeten tussen 2 muren
timdawg zegt
Wat een kansloze fotoshops met die skylines op de achtergrond
PunicaOase zegt
@timdawg: hahaha, nu je het zegt… idd kansloos lelijk geshopt :-(
erce zegt
Wat een hondslelijk ding
super007 zegt
Gedrocht
potver7 zegt
Uh… Besparen doe je door 2700 Euro extra uit te geven? Je zou bijna denken dat het geschreven is door een vrouw…
sjonniedeluxe zegt
Ik vond hem extreem krap op de achterbank
toyotafortuner zegt
Niet zo moeilijk: Dit liever dan een Q3 of een X1.
niex zegt
Eindelijk een Lexus waarbij het lelijke ontwerp van de voorkant consequent door is getrokken. Lexus is de weg kwijt. Statig en rust straalde het merk ooit uit.
sudbina zegt
Oei. Ik vind de nieuwe designtaal van Lexus echt niet om te pruimen.
Veel te grove lijnen, te overdreven agressief, die enorme X op t bekkie. Nee.
Mag wat mij betreft naast de nieuwe Civic geparkeerd blijven ergens in een donker hoekje.