De Fransoos heeft het in zich om (weer) een succes te gaan worden.
Het is hard werken in het drukke B-segment. Renault heeft zich met de uitgaande generatie Clio bewezen genoeg onderscheid te kunnen maken om de harten van consumenten te winnen. De kans is groot dat de nieuwe Clio het trucje nog eens gaat herhalen. Mede door slimme keuzes die Renault heeft gemaakt is die kans groot. Check hieronder waarom.
1. Weinig gesleuteld aan vertrouwd recept
Renault heeft bewust weinig aan het design gedaan. De Clio lijkt sterk op zijn voorganger, maar heeft dit keer de huidige familieneus van het merk meegekregen. Een logische keus. Men was fan van het uitgaande model, dus Renault leek wel gek om het mes in dit ontwerp te zetten. Met dit bekende recept in een opgefriste uitdossing kan de Clio er weer jaren tegenaan.
2. Klaar voor de toekomst
Hoewel het uiterlijk erg lijkt op het oude model, is de Clio wel degelijk een nieuwe auto op een nieuw platform. Dit maakt het mogelijk dat er een (deels) elektrische auto van de Clio gemaakt kan worden. De Fransoos in hybride vorm kan volgend jaar verwacht worden.
3. Interieur waar het fijn vertoeven is
Renault heeft kritisch gekeken naar wat er wel beter kon. Zo is de nieuwe Clio ruimer dan ooit, zodat je ook als volwassene goed achterin kunt zitten. Daarnaast is er een groot display in de middenconsole geplaatst voor zaken als infotainment en navigatie. Combineer dit met zachte materialen en dit maakt de nieuwe Clio een typisch Franse auto. Namelijk dat comfort serieus wordt genomen.
4. Keuze genoeg
Benzine, diesel, later een hybride, een LPG-optie en nog later een volledige elektrische variant. Renault probeert met de Clio een breed publiek te bedienen en dat doen ze door de hatchback met allerlei motorvarianten aan te bieden. Instappen doe je met een 1.0 TCe driecilinder turbo met 100 pk tot de TCe met 130 pk. Later komt er ongetwijfeld nog een Clio R.S., een variant die petrolheads meer zal aanspreken.
5. En dan de prijs
Een goed product is 1. Maar in dit segment is een goede prijs minstens zo belangrijk. Consumenten kunnen immers kiezen uit een zee aan modellen bij tal van merken. De Clio is redelijk geprijsd (meer info HIER). De auto is er vanaf 17.290 euro. Ter vergelijking: De Ford Fiesta is er vanaf 17.245 euro en de Peugeot 208 gaat 17.580 euro kosten. Daarmee concurreert de hatchback met de rest, maar is de nieuwe Clio niet de goedkoopste.
kadett83 zegt
Nu nog hopen op een handgeschakelde RS versie!
boomhauwer zegt
@kadett83: haha. Nee.
ds3thp zegt
@boomhauwer: waarom niet?
borrelnoot zegt
@ds3thp: omdat; Renault.
Kuifje zegt
Is dit niet een advertorial?
ghost zegt
@kuifje: nee.
gove zegt
@ghost: idd dat noemt men tegenwoordig branded content dat is anders dan een advertorial
karhengst zegt
@gove: ouwe wijn, nieuwe zakken.
sanderp zegt
Er kwam toch juist geen elektrische versie? Ze hebben al een elektrische b-segmenter namelijk de Zoë, deze zal eind dit jaar een opvolger krijgen heb ik vernomen.
melcon zegt
@sanderp: Klopt als een bus, het is al bevestigd dat er geen volledig elektrische versie van de Clio komt. De Zoe is inderdaad de volledig elektrische variant voor het B segment, die inderdaad binnenkort volledig vernieuwd wordt. In de loop van volgend jaar komt staat ook een volledig elektrische C segmenter gepland.
ghost zegt
Minder dan €300 op de vanafprijzen tov de concurrentie. Ik ben dan geen Brenninkmeijer maar man man man zo shocking is dat niet hoor..
bellaitalia zegt
Tot zover de reclame.
luxaeterna zegt
Advertorial?
Dutchdriftking zegt
Succes er mee, het zal vast weer een fijn karretje zijn, goed in de lease voor de junior, nog beter in de private lease met een kipcaravan, maar doe mij maar een oud gebakje met wat ruimte en een potente motor.
techniekmeneer zegt
Doe mij dan maar de Fiësta, nog 45,- voordeliger ook! Win win.
baklava zegt
Een 1.0 motor. Haha ga weg.
romeo_milan zegt
Dan benoem je, denk je, op het parkeerterrein alle Clio’s die je ziet staan maar vergeet in je enthousiasme de witte Clio 3 tussen de grijze Clio 2 en de Corsa.
On topic; ik vind dit wel een mooie auto. De vorige Clio zag er ook goed uit.
Ik zie deze toch een stuk liever dan de nieuwe 208 die er qua uiterlijk tegenover de vorige versie een stuk op achteruit is gegaan.