Dubbel feest bij de autofabrikant.
De prijzenkast bij Ford is aangevuld met twee titels voor de bedrijfswagens van het merk. De hybride Transit Custom is verkozen tot International Van of the Year (IVOTY) 2020 en de Ford Ranger wist de International Pick-up Award (IPUA) 2020 binnen te slepen.
Daarmee is Ford de eerste autofabrikant die tweemaal beide titels in hetzelfde jaar weet te winnen. De eerste keer dat het merk de twee prijzen in hetzelfde jaar won was in 2013. De Transit Custom EcoBlue Hybrid werd door de jury geroemd. De deels elektrische bedrijfswagen viel onder meer in smaak om zijn hybride aandrijflijn. De Ranger won de prijs vanwege zijn 2.0-liter EcoBlue diesel en het aantal rijassistent systemen.
De IVOTY wordt uitgereikt aan de hand van de input van 25 journalisten uit 25 Europese landen waaronder Nederland, België, Italië, Frankrijk en Duitsland. De prijsuitreiking vond plaats in Lyon, Frankrijk. De jury van de IPUA-award bestaat uit 18 leden. Ford heeft de IVOTY-prijs nu in totaal zes keer gewonnen.
In 2018 wist Volkswagen de IPUA-award te winnen met de Amarok V6. In 2016 kwam de Nissan NP300 Navara als beste uit de bus. De IVOTY-prijs werd vorig jaar uitgereikt aan PSA met zijn compacte bedrijfswagens. Het jaar daarvoor werd Iveco gekroond met de Daily Blue Power tot International Van of the Year
fmgarcia zegt
Wij gebruiken ook een transit custom! Echt geweldig wat ie allemaal kan. Met 130 ineens uitvallen bijvoorbeeld. Dat zie ik je met een transporter nog niet doen!
bmwx5m50d zegt
@fmgarcia: koop een t4!
fmgarcia zegt
@bmwx5m50d: Zal wel een beter bussie zijn. Ik loop regelmatig naar de verkeerde witte transit toe. Zijn er zo veel verkocht.
boomhauwer zegt
@fmgarcia: wat was het probleem?
fmgarcia zegt
@boomhauwer: Dacht eerst filter, maar doet het nog steeds. Probleem is vooral met een koud blok. Voor mij maakt het niet veel uit, maar knijp m met mevrouw achter het stuur. Regen en geen stuurbekrachtiging etc.
redbeams zegt
@fmgarcia: Nee die start niet eens.Maat heeft een T6 en is al tig keer afgesleept voordat ie z’n 1e beurt moet krijgen.
Dutchcarwizard zegt
Wat kost zo’n prijs eigenlijk?
mrrallycross zegt
@baidu: kost duur
Dutchdriftking zegt
De Ranger vind ik dan ook enorm geslaagd.
emping zegt
25 Europese landen stemmen voor een internationale prijs, eerder een Europese prijs lijkt me dan.
jannemaneke zegt
De Ranger is zowat de zwakste pick up die er te krijgen is. Als je uit een Amarok V6 in een Ranger stapt dan ga je tien jaar terug in de tijd: verouderde motor en versnellingsbak. Zelfs een NP300 Navara uit 2016 is stukken beter dan een nieuwe Ranger. Ford Rangers halen bijna allemaal de opgegeven PK’s niet: ze hebben allemaal maar 185pk in plaats van de geclaimde 200pk en dat voel je goed in zo’n pick up.