Dit kun je verwachten.
Er is een facelift van de E-klasse onderweg en Mercedes doet alvast de eerste info uit de doeken. Dit doet het automerk met een reeks foto’s van een prototype, gemaakt in en rondom Las Vegas in de Verenigde Staten.
Het uiterlijk van de facelift zal niet zo heel ingrijpend zijn. Onder de de kap vinden er wel enkele noemenswaardige vernieuwingen plaats. Het belangrijkste is dat de E-klasse hybride techniek massaal gaat omarmen. De facelift brengt zeven (!) plug-in hybride varianten van de E-klasse. Ook mild hybride speelt een rol.
Mercedes introduceert met de facelift een nieuwe tweeliter viercilinder mild hybride van 272 pk. Ook een 3.0 liter zes-in-lijn mild hybrid met 367 pk komt naar de E-klasse. Verdere details over deze motoren ontbreken nog. Met de onthulling krijgen we meer te horen.
In het interieur krijgt de E-klasse het nieuwste MBUX infotainmentsysteem. Ook kun je de facelift straks herkennen aan een nieuw stuurwiel. Standaard worden twee 10,25-inch schermen die aan elkaar geplakt zitten.
Wanneer de Duitsers de vernieuwde E-klasse onthullen is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat de facelift sedan en Estate deze zomer bij de dealer staan. De facelift voor de coupé en cabriolet volgen in een later stadium.
Kijkend naar de line-up van Mercedes gaat de huidige E-klasse alweer zijn vierde jaar in. Het was één van de eerste modellen met een dubbel scherm constructie in het interieur. Inmiddels heeft een groot deel van het huidige Benz-gamma deze techniek, waaronder de A-klasse en de CLA. Met de facelift zal de E-klasse weer net zo fris zijn als de recentere broertjes.
roberto zegt
mmm zat eerder op een C-klasse met het nieuwe interieur te wachten, de E-klasse is in mijn ogen nog niet toe aan vervanging..
Dickie zegt
@roberto: eind dit jaar komt de nieuwe C dacht ik.
87sandyd zegt
@roberto: De C is vorig jaar gefacelift en er komt een nieuwe aan. Dit is de facelift van de E, dus geen vervanging
tortuga zegt
@87sandyd: 2018 is de C gelift geweest maar dan begrijp ik zijn punt wel dat we wachten op nieuwe c ipv een E
camber24 zegt
@roberto: knap dat je überhaupt het verschil ziet ;-)
jasperhallo zegt
@roberto: Vind het een beetje een tegenvaller voor zover, het nieuwe interieur van de C-klasse.
https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2019/08/e2a91d1b-2021-mercedes-c-class-interior-spy-1.jpg
boxergt zegt
@jasperhallo: neeeeeeee wat lelijk!
joejojo2012 zegt
Prachtige wagen. Het design komt rustig over i.t.t. de gedrochten uit München.
Dutchdriftking zegt
@joejojo2012: Er komen een hoop lelijke auto’s uit München (ook uit Stuttgart) maar de huidige 3, 5 en 7 serie zijn de mooiste sinds de gouden BMW periode in mijn ogen.
kapitein zegt
@dutchdriftking: Daar sta ik verbaasd over. Ik vind de f10 en f30 echt een stuk mooier. Ook hier veel meer rust in het design. En de 7 serie is na de e38 eigenlijk nooit echt mooi meer geweest.
Dutchdriftking zegt
@kapitein: Ik vind de huidige echt heel mooi. Alleen de klokkenwinkel kan ik niet aan wennen. Ik heb gewoon heel graag ronde analoge klokken. De huidige 7-serie is vooral mooi als Alpina, maar dat was met de e38 ook al het geval.
joejojo2012 zegt
@dutchdriftking: Ok, de 3, 5 en 7 serie (pre-facelift) zijn nog wel ok. Alle andere modellen zijn te druk qua design. Maar als BMW liefhebber moet ik de Stuttgarters nageven dat hun C, E en S klasse veel prettiger op het netvlies liggen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)
Dutchdriftking zegt
@joejojo2012: Het huidige design van Mercedes is heel mooi. De S is geniaal, de C is mooi, maar het komt het beste tot zijn recht op de E-klasse. Per model/segment zal het stuivertje wisselen zijn of ik de Mercedes of de BMW het mooiste vind. Audi doet met de A6 en A8 goede zaken, de huidige A4 vind ik (zeker sinds de facelift) net een Seat en overall toch wat minder mooi. Was met de vorige generatie overigens precies andersom, toen waren de Audi’s duidelijk het knapste. Kortom, ze zijn allemaal mooi zo lang het normale stations en sedans zijn.
Wat betreft de X modellen en cross-overs van BMW, deze zijn inderdaad niet echt mooi. De nieuwe 1-serie heeft een mooi interieur en een knap kontje, maar de neus is nog best even wennen, was bij de vorige ook zo. Wat dat betreft moet ik je gelijk geven wat Mercedes betreft. Hun design werkt ook goed op de GLC en GLE. De Q3, Q5 en Q7 wil ik het niet eens over hebben…..
bsxc2 zegt
Neusje lijkt CLS trekken te krijgen.
Dutchdriftking zegt
Ik ben benieuwd. Als de hybride techniek niet te veel gewicht toevoegt, en zorgt voor een vele malen beter verbruik binnen de bebouwde kom moeten we natuurlijk eigenlijk ook niet zeuren. Een fijne V6 met bijna 370pk voor het vlotte autobahn werk, en een elektromotor met kleine accu om lekker zuinig van de afrit naar de parkeergarage te zoeven. Als de theoretische Co2 uitstoot ook nog eens lekker laag is creëert dit ook nog ruimte voor een fijne E63 om het modellengamma mee naar boven af te ronden.
bertorelli zegt
@dutchdriftking: Een 6-in-lijn, maar die hebben een nog betere ‘Laufkultur’
Dutchdriftking zegt
@bertorelli: Krijgt de M340i op termijn ook geen hybride ondersteuning? 100nm extra trekkracht vanaf 0 is wel een paar extra kilo’s waard.
pa045 zegt
@dutchdriftking: allemaal leuk. Maar die kopen mensen in Europa toch niet. Ook de mensen hier op Autoblog niet.
sls63amg zegt
@pa045: oh zeker wel!
pa045 zegt
@sls63amg: nog geen 7% vd aankopen bij Mercedes, BMW en Audi in deze klasse hebben meer dan 4 cilinders.
Robert zegt
Mooie evolutie van de bestaande modellenreeks. Geleidelijk aan hebben ze het masculiene lijnenspel weer ingeruild voor lijnen met meer flair.
superhans zegt
7 hybride varianten? Ik raad: 300e, 300e 4matic, 350de, 350de 4matic, een 6 cylinder benzine (400e?), een 6 cylinder benzine 4matic en dan nog de 77AMG.
florisje zegt
@superhans: Is dat niet inclusief de mild-hybrid modellen?
laarhovenn zegt
Ziet er goed uit. Laat maar komen!
sls63amg zegt
En s klasse? Ook 2020 toch?
RJBadger zegt
Hier hebben ze de stickers weggephotoshopt; https://youtu.be/E1_damxeZJ0?t=422
571ay zegt
Van alle Mercedes modellen is de E toch wel het mooist. Minder lomp dan de S, veel mooier dan de C. Verhoudingen van de E kloppen gewoon.