Twee knotsgekke gele rakkers in één shot, kan het mooier?
De oude Yellowbird heeft z’n reputatie voor een groot deel te danken aan een knotsgek rondje op de Nürburgring. Hoe dat destijds precies ging lees je HIER. Omdat het alweer 30 jaar geleden is dat die gele supercar de autowereld van z’n sokken blies, komt RUF nu met een passend eerbetoon op de proppen.
Vergis je echter niet! De nieuwe CTR is geen aangepaste Porsche. In plaats daarvan staat de supercar op een eigen chassis van RUF. De koets werd gemaakt van koolstofvezel en de 710 pk boxermotor zorgt voor de rest. 0-100 km/u duurt minder dan 3,5 tellen en de top ligt ergens boven de 360 km/u.
viezefreddyw zegt
Wat een bizarre cijfers. 360 km/u topsnelheid. Driehonderdenzestig kilometer per uur. Bizar! Ik kan het me niet eens voorstellen in zo’n ding. Wat een geweld moet dat zijn.
En hij is ook nog eens prachtig. De velgen onder RUF’s blijven het ook goed doen. Heel erg simpel en clean maar heel erg mooi.
imre741 zegt
@viezefreddyw: inderdaad gave velgen hebben wel wat weg qua cleane look van de madeno racing velgen die je onder alfa’s wel eens ziet.
rufctr01 zegt
@viezefreddyw: de CTR01 haalde in 1986 al 342 km/u!
viezefreddyw zegt
@rufctr01: Ja, onvoorstelbaar hard. In die tijd al. Ik kan me voorstellen hoe angstaanjagend het moet zijn geweest.
bassx zegt
@rufctr01: Dat waren destijds dan ook bizarre cijfers. Wanneer de impact van de Yellowbird hedendaags net zo groot moet zijn op de autowereld als toen, hoe snel moet de nieuwe Yellowbird dan wel niet gaan?
erce zegt
Hoe zit zoiets auteursrechttechnisch? Het ontwerp/model is van Porsche, dus ik kan me voorstellen dat ze hier niet op zitten te wachten.
Rohrl-fan zegt
@erce: Porsche & Ruf komen al jaaaren goed overeen, dus dat lijkt me niet echt een probleem te zijn.
erce zegt
@rohrl-fan: (had per ongeluk dit antwoord eerst bij @volvoturbo geplaatst. hier nog een keer)
Het verbouwen van een bestaande Porsche lijkt me eerlijk gezegd een heel ander verhaal. Nu maakt Ruf dus een auto, die als twee druppels water op een Porsche lijkt, maar waar Porsche zelf geen spat verder mee komt (het kan zelfs betekenen dat Porsche hierdoor zelf minder gaat verkopen). Kan me niet voorstellen dat zoiets zonder één of andere juridische overeenkomst geen probleem zou zijn.
bart993 zegt
@erce: Zoals rohrl-fan als schrijft, de relatie tussen Porsche en RUF is erg close. Vwb.verkoop aantallen; RUF heeft een totale productiecapaciteit van +/- 30 auto’s per jaar, met levertijden van minimaal 1 jaar, dat zal de Porsche verkoop niet echt drukken denk ik.
StijnB zegt
@bart993:
+1
Dit is net reclame voor de iconische vorm van de 911.
erce zegt
@bart993: daar zit ook wat in.
Rohrl-fan zegt
@erce: De motor komt bv nog steeds van Porsche.
Trouwens, ik geloof dat verschillende directieleden van Porsche klant zijn bij Ruf.
En idd, de verkoopsaantallen van Ruf, daar zullen ze bij Porsche echt niet van wakker liggen.
Wie bij Ruf koopt zal trouwens ongetwijfeld ook genoeg budget hebben om tegelijk ook bij Porsche te gaan shoppen als ze dat willen.
volvoturbo zegt
Liever de oude als ik ze op uiterlijk vergelijk.
erce zegt
@volvoturbo: Het verbouwen van een bestaande Porsche lijkt me eerlijk gezegd een heel ander verhaal. Nu maakt Ruf dus een auto, die als twee druppels water op een Porsche lijkt, maar waar Porsche zelf geen spat verder mee komt (het kan zelfs betekenen dat Porsche hierdoor zelf minder gaat verkopen). Kan me niet voorstellen dat zoiets zonder één of andere juridische overeenkomst geen probleem zou zijn.
erce zegt
@erce: dit antwoord was voort rohrl fan bedoeld.
RuVi zegt
Droomauto!
Dutchdriftking zegt
Dit is zooo dik!
hartman zegt
Ik zie zelfs nog een CTR 2. Een zilveren. Op de voorlaatste foto.
hotze zegt
@hartman: en nog een kanarie-gele CTR3 erachter. Deze in een uitvoering zonder taartschep achterop zoals de Clubsport had. Vind het lijnenspel persoonlijk zonder schep fraaier.
scaglietti612 zegt
Een splinternieuwe wagen met de nieuwste technieken en prestaties maar met een classic look, I like. :)
goodolddays zegt
Dit ding is machtig mooi!
baklava zegt
Een Singer of deze?
Toch maar beide. Wat een gaaf ding!
baasbas zegt
Kan het niet zien op mijn telefoon, ligt het blok nou verder naar voren? Waarom zijn de luchthappers terug? Hoe zit het met de ophanging voor? Waar blijft mijn gratis 997 rgt-8? Vragen vragen vragen. …
sntial zegt
The Ruf rape train has no brakes
r3fl3x zegt
Genève barst echt van de gave onthullingen dit jaar: de RUF, Panamera Sportback, Alpine…
mrrallycross zegt
Doe mij de oude maat
leaper035t zegt
Dit is bijzonder cool. Waanzinnige prestaties in een retro-jasje.
cossiekiller zegt
Nooit gedacht dat ik nog een 911 boven een Singer zou verkiezen. Maar RUF is het toch gelukt. Wat een machine!!
p993 zegt
Ben benieuwd naar het filmpje van een rondje nurburgring in de nieuwe! (Of zouden ze dat nu niet meer durven?)
p993 zegt
De luchtinlaatjes op de achterschermen zijn wel de max…zo fraai organisch gevormd