Aan boord bij Pagani’s chassis nr. 2, 760 pk testauto

Auteur: , 36 Reacties

Er bestaan tegenwoordig vele Pagani Zonda's maar er is één Zonda to rule them all. De daddy-Zonda met 1 miljoen+ kilometer ervaring! Nu voorzien van 760RS-kit.

Pagani bouwt inmiddels ongeveer 13 jaar Zonda’s. De Pagani-formule is uitermate succesvol gebleven maar met de kleine markt en afzet is het nog steeds een klein bedrijf. Als klein bedrijf dat peperdure supercars bouwt kan je je niet te veel testauto’s veroorloven. Sterker nog: sinds tijden is er één chassis wat het echt zware werk mag doen. Al meer dan een decennium lang. De auto is vele malen opnieuw opgebouwd maar gebruikt nog steeds chassis nummer 2. In de fabriek heeft deze de bijnaan ‘Nonno’ of opa in het Italiaans.

Mocht iemand nog twijfelen over de houdbaarheid van carbonfiber dan hoeft dat bij Pagani in ieder geval niet meer. In handen van testrijder Davide Testi schiet opa er voorzien van het meest extreme blok uit de schappen voor straat-Pagani’s vandoor. Harry Metcalfe zit met twijfelachtige gezichtsuitdrukkingen op de passagiersstoel.

De video is een staartje van de 760-RS-ervaring van een paar weken terug. Dik kans dat de auto inmiddels met handbak rondrijdt om te testen voor Lewis Hamilton.



36 reacties

blijft een GE-WEL-DIG auto wauuw en die chassis moet wel super sterkkkkkk zijn
@mo112: leer spreken man
@loloo: en schrijven ook best handig op een blog :p
Ik blijf het jammer vinden dat veel mensen die zulke auto’s kopen zo weinig ermee rijden.

Ik.snap dat de auto’s vaak als investering zien, maar alsnog vind ik het jammer. Zulke auto’s moeten gereden worden!
@nitroman: Rijken zijn niet rijk geworden door als een gek te spenderen. Eerlijk is eerlijk, niemand koopt een supercar van een paar jaar oud met meer dan 50k op de teller. Ik zag laatst een Gallardo G2 uit ’07 met ruim 110k op de teller, die auto stond al maanden te koop en was al gezakt naar 70k euro.
Het beeld wat ik had van een Pagani testpiloot komt niet bepaald overeen met de met tattoos overladen, redelijk jonge spierbundel in deze video.
w115 via Android app
@fejjie: ach, zolang de zondas blijven werken is er niks aan de hand
@fejjie: altijd testen met hufters
@fejjie: ik dacht dat het stigma van tattoeages onderhand verdwenen was, maar blijkbaar bestaan er nog steeds zulke narrow-minded mensen. Ik heb medelijden met je.
@tombiesheuvel: hoe ziet jouw tattoo eruit? :-)
@tombiesheuvel: Ik heb geen vooroordelen ten opzichte van mensen met tattoos. Ik zei gewoon dat ik een ander beeld had van een Pagani testpiloot. Eerder een Balboni-achtig type met enkele decennia ervaring.
Los daarvan is het natuurlijk erg gaaf als je op die leeftijd professioneel met dit soort wagens mag rijden.
@fejjie: dat was mijn eerste idee ook :D
Maar als die gast zijn werk goed doet, waarom niet.
In filmpjes van de Zonda R heb ik wel altijd een andere coureur gezien, een iets deftigere man.
Vanaf ongeveer de helft van het filmpje is alleen nog de audio interessant, beetje apart dat die man het blijkbaar fijn vindt om zichzelf te filmen.
Heb ‘m vorig jaar zien staan, toen was het nog één van de zes Cinque’s :) http://img198.imageshack.us/img198/8118/clipboard02mp.jpg
@august:

Op die foto lijkt de uitlaat net één enorme afvoerbuis omdat de vier losse pijpjes haast niet te zien zijn :P
Ben ik de enige die in eerste instantie de titel verkeerd las? Het enige wat ik las was een 2760 pk testauto :p
@roestvrijstaal: minder drinken zaterdagavond!
Ik hou van Pagani!!
Fel rode e63 estate met zwarte velgen en donkerblauwe gt-r met wederom zwarte velgen.
@zenoemenmemax: Erachter gekomen dat het het verkeerde topic is. Betreft droom combo. Sorry!
@zenoemenmemax: +1 is ook wel mooie combo voor deze pagani ^^
@supasweet: De Mercedes voor doordeweeks, woon/werk enzovoorts. De GT-R voor het weekend en de Pagani voor het circuit?
@supasweet: Alhoewel een gt-r natuurlijk ook een circuitmonster is haha.
Hier is een Aventador NIKS bij. wat een looks! wat een sound!

Pagani <3
Samen met Koeningsegg is Pagani het beste merk
@reventon: Ik ben het heel erg met je eens qua beleving. Over de kwaliteit kan ik geen oordeel vellen omdat ik daar geen ervaring mee heb. Eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet zo heel erg veel. Een Countach is bijvoorbeeld op punten echt waardeloos in elkaar gesmeten, maar wat is ’t een gaaf ding!
10x liever een Zonda dan de nieuwe Huayra … wat een geluid !
@dawwg: maar dit is een door ontwikkelt mega monster, dus dan gaat die huayra over een aantal jaar ook gekieteld worden en zo’n monster van gemaakt worden. Vind hayra niet bepaald lelijk wel apart aar goed dat zijn alle pagani’s
Wat een geluid!!!!!
Wat een ongelofelijk lekker geluid produceert dat ding toch!
Ik vind Pagani een beetje wat Lamborghini vroeger was: Bijzonder, lekker tegendraads, eigenlijk onmogelijk (er zijn maar weinig van dit soort projecten levensvatbaar gebleken), wild gestileerd, en alleen voor de happy few.

Want tegenwoordig koop je een van de triljard gebouwde Gallardo’s tweedehands voor de prijs van een nieuwe dikke Passat en is ook een Murcielago gebouwd in aantallen die niet meer met drie cijfers uit te drukken zijn.
@Klassiekerrally: Dat zat ik ook te denken toen ik het filmpje en die vorige bekeek.


Het uitbundige, het extravagante en het exclusieve van Lambo vroeger is overgenomen door Pagani. Maar Pagani voegt er nog wel geweldige bouwkwaliteit en een obsessief oog voor de detail aan toe.
Wat een bak…
Hij ziet er ook een beetje uit als een opa, onafgewerkte en een lelijke kleur. Maar meer dan 1Miljoen km doen is niet van de poes!
Natuurlijk zit er buiten het chassis en het interieur niks meer standaard op, maar toch, hij doet het maar die “ouwe”.
Die testrijder ziet er uit als de eerste de beste buitenwipper. ;)
Mensen, wen er maar aan. Gruwelijker dan dit kunnen auto’s niet worden!
lekkerder wordt het niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).