Aanschouw dit Monster van een motorfiets

Auteur: , 53 Reacties

Meer cc's dan je lease-Octavia.

Autoblog is de site voor de ware petrolhead. Gelukkig gaat er ook ‘petrol’ in motorfietsen. Net als bij auto’s zijn er huis,- tuin- en keuken motorfietsen en smakelijke en dikke Italiaanse exoten.

Deze Ducati Monster 1200 S is daar een goed voorbeeld van. Ja, je kan snellere motorfietsen kopen voor minder geld, maar dan mis je het punt. Rijden op een Ducati Monster 1200 S is het pure motorrijden: geen kuipen die je uit de wind houden en geen overbodige luxe. Zo maakt Ducati de Monster al voor een langere tijd. Dit is de editie voor het modeljaar 2020. Heel schokkend is het nieuws niet, maar de ‘fiets is te bruut om over te slaan.

Ducati Monster Black on Black '20

Net als voorheen heeft de Monster 1200 S het Testaretta 11° DS blok. Qua paarden is er ook niets veranderd, want bij 9.250 staan er 147 Italiaanse paarden klaar voor je. Specifiek voor de ‘S’ zijn de Öhlins-dempers en voorvork. Deze kun je aanpassen en verstellen naar eigen wens. Natuurlijk is de techniek erg fraai, maar het oog wil ook wat. Speciaal voor 2020 lanceert Ducati de Monster 1200 S in ‘Black on Black’ kleurstelling.

Ducati Monster Black on Black '20

Bij motorfietsen heb je net even wat minder keuze uit kleurstellingen dan dat je hebt bij auto’s. Dus als jij net die speciale kleurstelling hebt, maak je helemaal de blits op de boulevard. Ook in de restwaarde doen de ‘bijzondere’ kleurstellingen het vaak beter dan de normale uitvoeringen. Dat is fijn om te weten, want de Ducati Monster 1200 S is een bijzonder prijzige motorfiets. In Nederland kost de Black-on-Black 20.190 euro. Belgische petrolheads zijn ook qua motorfietsen goedkoper, want die rijden weg voor 17.190 euro.

Meer lezen? Check hier de Special van de Ducati Monster!



53 reacties

Allemaal leuk en aardig maar hij komt toch echt 2 wielen en een dak tekort.
@dirkiii: overbodige luxe joh ;)
@racerx: luxe went snel😜
@dirkiii: Zoals ze ooit in Taxi zeiden : “hij gaat van twee naar vier wielen, evolutie de verkeerde kant op!”
@dutchdriftking: Leuk en aardig, maar de andere kant op evolueren vergt wel wat meer oefening.
@dirkiii:
wel als je deze
https://i.frg.im/sCrgQNAe/img20190207165107.jpg
monteerd op deze

https://a1.amlimg.com/M2IzYWExMmQ2ZWIxMWRjNzA1ZTUwYzk4NjU5ODJiNDLXO6ardTem6JNMm2YxT7YbaHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vZWY5MmQ0NWYyNzUzY2Q3ZTY3YzE1OWI4ODRjYWQ4NGY0ZTJkY2ViM2QzZWI2ZWZmMzAzNTE5ZDYxZTE1MTc5My5qcGd8fHx8fHw2NDB4NDgwfGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg
dan denk ik dat we ongeveer hebben wat je zoekt.
de grootste luxe van een motor is niet te hoeven aanschuiven elke morgen naar je werk. als ht weer ht toelaat (geen abs,oude fiets) kan ik zo genieten van mensen die stilstaan (in een luxe wagen bvb)voorbij te rijden als de matrix borden op +1h30 staan. en op de koop toe heb je leuk speelgoed voor de weekends, je zou ht echt een moeten proberen, veel tweewielers zijn speelgoed voor volwassene m/v/x dat nog nuttig kan ingezet worden ook!
en laat ons eerlijk zijn de autos dat toys for boys zijn. zijn niet echt realistisch om te bezitten voor de doorsnee sterveling.
voor zover mijn relaas.
@bpc: ik zou bijna een complete set aanschaffen na dit relaas!… bijna ;)
Gaaf ding hoor, als ik een naked zou kopen stond deze op de shortlist, samen met de V4 Tuono, Speed Triple en een MV Agusta Brutale.
@racerx: als je eenmaal op de Aprilia Tuono V4 gereden hebt dan schrap je direct de rest van je short list. Heer en meester in dit segment, met afstand.
@poes: die V4 loopt prachtig, heb wel eens naar een RSV V4 zitten kijken, maar mijn S1000RR zit gewoon veel beter met mijn afmetingen.
@poes: vlak de KTM 1290 Superduke R ook niet uit met 180pk. Beide gereden en ondanks de journo’s de Tuono beter vinden, durfde ik en maatjes op de KTM veel sneller echt hard te rijden. Wheelie’s in zijn 3 zijn kinderspel.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@erik2907:
Indien je spreekt over het wezen dan is het ‘ dit’ . Dit monster.
Aangezien we hier spreken over een naam is het ‘deze’. Deze Monster (je zegt ook ‘Deze Ducati, niet ‘dit’ Ducati)

Tenzij je natuurlijk roots hebt in Noord-Afrika.. dan maakt het allemaal geen zak uit en roep je gewoon ‘Dit fiets en deze monster’ gevolgd door het woordje ‘Wollah’ want anders is je zin niet af. (of ‘wat kijk je’ kan ook)
@donjunior: het is hier niet als naam bedoeld maar bijvoeglijk, “monster van een”, dus dit. Dat de auteur Monster met een hoofdletter schrijft is een leuke kwinkslag.
Moet ik eens flikken om zo de bocht uit te komen🤤
@fmgarcia: Als je dat op datzelfde punt zou doen als de (test)rijder lijkt me dat geen probleem, ziet er uit als een circuit ;)
@kadett83: Daar doelde ik ook op. Geen mens die deze skills heeft gaat met een machine als deze het circuit op.
@fmgarcia: daar zou je nog van staan kijken.
Ik zie een Monster nog wel eens zitten. Hoeft niet eens de snelste te zijn. Ik heb nu twee motoren waarvan één 120 pk heeft en de ander 60 (ofzo) en de lol die ik op de laatste heb is er niet minder op.
@dwersbongel: Hier ook een dikke Italiaanse duizend die eigenlijk veel te snel is om leuk te zijn in Nederland. Een wat lichtere naked erbij lijkt me leuker dan zo’n dikzak als deze. Wat dat betreft vind ik de instap Monster 797 misschien wel de leukste. Jammer van de natte koppeling, maar zo’n klassieke luchtgekoelde tweeklepsmachine lijkt me top.
@dizono: voor mij toch liever een fiets met wat windbescherming, ik vind nakeds redelijk vermoeiend op snelwegen en/of langere stukken met wat snelheid, en als het zuiver om fun draait, vind ik deze catogorie te zwaar en te complex, de leukste fiets die ik ook had en nog steeds heb trouwens is een gekittelde yamaha dt125lc uit ’82, dat ding is niet eens heel snel ( al daagt die is stoplichtsprintjes de al iets serieuze middenklasser wel uit naar huidige motorfietsen gekeken stelt het natuurlijk niet heel veel voor) maar de fun die het bied is voor mij ongeevenaard. ht feit dat je bijna altijd plankgas kunt gaan maar helemaal niet het scootergevoel erbij hebt,en dit ook gewoon op een verlate landweggetje kan gaan doen zonder oom agent, kenny social media of frans dashcam je een oor aan naait vind ik zelf de meest echt bruikbare toy.
nu als ik mag dromen lijkt mij zo een honda crf450l in ‘supermotord’spec ook wel ht einde, als iets bruikbaardere fiets hb ik momenteel een rf900r maar ik twijfel over iets nieuwers, ik ben geen droogweerrijder ma op de natte gladde koude banen op een doorweeks spitsmoment voel ik mij niet altijd even veilig zo zonder abs of dergelijke, quasi alles op deze fiets in recent vernieuwd maar het blijft een oude motor, ligt gwn nooit zo stabiel op de baan als een oudere knar, geeft hem ergens wel emotie natuurlijk maar maakt hem ook minder breed inzetbaar, dus zit ik op regendagen net zo gefrustreerd als iedereen in mijn wagen in de file.
ik houd van autos en autorijden, zolang de snelheid hoger is dan de variable max 30kmh dat ik op naar huis doe.
ik overweeg al even om een nieuwere sportstourer te zoeken zodat die eindeloze dagelijkse files gereduceerd worden tot die paar echte slechte dagen van het jaar waarop dat je blij bent dat je in je warme droge auto zit.
ik overweeg iets als een recente gsxf of dergelijke…
we zouden meer motor artikelen op autoblog moeten krijgen.
of kunnen jullie niet een nieuwe subwebsite als motorblog maken 😀.
altijd leuk om te merken dat er hier wel meer motorfans zitten, want he hbt nog steeds veel autoliefhebbers die ht zo zwartwit als, “ik hou van autos dus ik haat tweewielers”of zoiets zien.
ik hou van beide,maar bij autos is ht overgrote betaalbare deel een vervoersmiddel met ht “ikenmijnmachien” gevoel onderaan het prioriteitenlijstje van hun respectabele desginers stond, terwijl er veel meer fietsen zijn die het “mensenmachineinharmonie” gevoel bednaderen en op de koop toe aardig betaalbare prijzen hanteren.
het grootste deel bestuurders bij autos zijn gebruikers geen liefhebbers.
bij motorfiets is het omgekeerde waar. dat maakt de markt voor ons dus interessanter.
wow de boodschap loopt aardig uit de hand ondertussen 😉
@Dizono: volgens mij kun je iedere moderne Ducati laten voorzien van zo’n heerlijk rammelende droge koppeling :)
@poes: zeker weten! Maatje van me heeft een Monster 1200 met een open droge koppeling.
@rikv99: sorry, heb er geen verstand van maar wat is het verschil en het gevolg daarvan?
@enjoypunani: een raar geluid, een ander look en extra slijtage
Gaaf ding wederom! Ik vind het rode detail op de velg alleen iets te ver doorlopen, had zich van mij mogen beperken tot de spaken. -Ja, ik ben van de details-

Ducati kan het bij mij nooit fout doen. Al ga ik vanavond toch voor een KTM SuperDuke 1290r kijken.
Iets vergelijkbaars heeft Ducati helaas (nog) niet.
@theladystig: Doen! Ik heb een maandje geleden een nieuwe opgehaald en het is echt de leukste motorfiets die ik ook heb gereden!
@melv: Helaas een meningsverschil dus maar verder zoeken…
@theladystig: Meningsverschil als in je deelt mijn mening niet en hij beviel je niet ? Of je had een meningsverschil met de verkopende partij van de Superduke ? :P
@melv: Hij bevalt me prima! Maar als ik in een advertentie zet dat een auto voorzien is van een chrome sierlijst (bij wijze van) dan zit die bij de prijs inbegrepen. Dus ik ging er heen met een bepaalde prijs in mijn hoofd, bleek dat alle gemonteerde accesoires erbij gerekend werden. Dat is niet mijn visie van producten adverteren.
@theladystig: Aiii dat is idd niet netjes van de verkoper…
@theladystig: de Ducati Streetfighter V4 staat op het punt om gepresenteerd te worden. Hold your horses!
@dizono: Gisteren gaan kijken maar nogal een meningsverschillendje… Als je bij je advertentie vermeldt ”voorzien van” blijkt het heel normaal te zijn deze opties nog even door te factureren. Nog steeds naar de KTM aan het zoeken maar wellicht als de streetfighter binnen budget wil passen dat dat ook nog een kanshebber is.

Dan moet de Panigale helaas ruimen en die wou ik er nou zo graag naast houden.
@theladystig: ooit eens een stukje op mogen rijden, ontzettend gabe fiets.
@theladystig: krijg over twee weken mijn KTM 1290 superduke. Kan niet wachten!
@suheyl: Veel rijplezier ervan! Ik vind de 2019 kleurstelling zwart met oranje wielen echt heel dik. Ik ben nog aan het zoeken, wellicht dat het toch een 2018 of 17 wordt.
Minder dan 1200 cc in mijn lease Skoda? Euthanasie graag :)
Ik hou het bij mijn Multi Pikes Peak en Hyper..
Geweldig mooie fiets en heb er al eens mee mogen sturen, wat ook erg gaaf is. Alleen die prijs hè…Black on Black hoeft ook niet van mij. Met contrasterende kleuren komt dat mooie frame en alle vormen veel meer tot hun recht imho.
Toch vind ik persoonlijk een racer mooier dan een naked bike…
Mijn Octavia heeft gelukkig 200cc en 2cilinders meer om er 3pk en hele boel koppel meer uit te persen.

Mijn “poor-mans-Ducati-monster” in de vorm van een Suzuki sv650 heeft net iets meer dan de helft van de paarden, dito cilinderhoud.

Maar dit monster zou ik toch niet perse willen.
Lijkt me gigantische stier om te temmen, en elke bocht een gevecht tussen leven en dood. Bovendien kan je zo zonder kuip ook niet even genieten van 200+ rechtdoor knallen want je kop waait er gewoon af.

Misschien dat met twee ton zware stalen kloten de neus wel op de grond kan houden, maar die heb ik toch echt niet 🤪
@tjorque: zit waarschijnlijk zoveel elektronica op dat je als je het op een standje regen zet hij rijdt als een mak lammetje
@supertjeduc: klppt, zit op veel moderne fietsen al. Maar dan nog blijft in een bocht de grip toch echt beperkt en loop je al snel uit het talent om erop te blijven.
Mmm ik vind zo’n Monster qua uiterlijk nogal een vrouwen brommer.
Geef mij maar een dikke V4 Tuono!
Ik heb ze allemaal wel eens gereden, van de oer-M600 tot de 1200R. Hoe meer power hoe beter. Met een 1200 kun je namelijk ook rustig rijden.
In het voorjaar een Yamaha MT10 SP aangeschaft, da’s pas een monster
Heb vorig weekend een Monster 900 aangeschaft, heeft maar (net iets meer dan) de helft van het vermogen van deze, maar ook best indrukwekkend, al zeg ik jet zelf.
Heb altijd een zwak gehad voor de Ducati Monster. Al sinds Lara Croft erop rondscheurde. Maar toen ik er dit jaar een proefrit op maakte (796) had ik toch mijn bedenkingen.

Punt 1: als je al twijfelde of je wel of geen kinderen wilde kan deze fiets alle twijfel bij je wegnemen. Ga even meer dan een minuut bij een stoplicht stil staan en je ballen worden dermate gekookt dat je de rest van je leven steriel door zult brengen.
Punt 2: borduurt eigenlijk een beetje voort op punt 1, namelijk het niet hebben van kinderen. Het zal alles te maken hebben met ervaring, en de slechte lesmotor waar ik op reed, dus mea culpa. Maar toen ik de voorrem wat enthousiast in kneep maakte de fiets bijna een koprol, zo hard beten die voorremen erin. Kinderen krijgen gaat doorgaans vrij lastig met een gebroken nek 😂

Maar goed, als je dat allemaal geen punt vindt en fatsoenlijk kunt rijden (in tegenstelling tot ondergetekende) dan lijkt het me echt een fantastische motor, het reed namelijk super!
De monster is een geweldig italiaans stijl icoon en daar betaal je voor. Hoge prijs, matig comfort en prestaties maar een hoop passione.
Leuk, maar ik ga dan toch voor de Speed Triple. Vind ik er echt nóg mooier uitzien dan deze Duc. Of gewoon lekker een Rocket III Roadster, 2.3 liter sterk monster (Maar dan ook een echt monster).
Had ik het geld… en kon ik me beheersen dan had ik er al lang een! Wel met een open koppeling en termignonis uiteraard 👍🏻

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).