ABT AS8: powerlimousine met 620 pk

Auteur: , 48 Reacties

ABT tunede twee jaar geleden al eens een A8, en noemde deze AS8, maar dat was een A8 diesel. Nu is, met het op de markt komen van de S8, het echte werk aan de beurt, en buigen de Duitsers zich over de magistrale 4.0 TFSI V8 .

Standaard heeft de nieuwe Audi S8 (D4) 520 pk en 650 Nm. Na een behandeling door ABT is dit 620 pk en 780 Nm, holy smokes! Met deze enorme krachtreserve zet de bijna 2 ton zware limousine tussensprintjes neer waar je ‘u’ tegen zegt: in de vierde versnelling van 60-100 km/u in 2,8 seconden bijvoorbeeld. De tussensprint van 80-120 (vijfde versnelling) gaat in 3,5 seconden. De topsnelheid wordt door de tuner afgeregeld op 290 km/u, maar dat kan nog wel harder, als je het mij vraagt.

Desgewenst sleutelt ABT er ook de welbekende turbinevelgen onder, variërend in de maten 19-21 inch, maar dit is geen must. Zelf vind ik de standaardexemplaren mooier eigenlijk.

Volgend jaar verwachten we de RS-versies van de Audi A6 en A7, deze krijgen naar verwachting 580 pk. Dat het blok hiermee nog niet aan zijn limiet zit bewijst Abt, en vermoedelijk vele tuners na hen.



48 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Doe mij alleen maar de motortuning de velgen mogen ze houden!
@loopjes: inderdaad, de velgen passen om de een of andere reden echt niet
@loopjes: Moet altijd aan een SLR denken met zulke sloffen.
Wat een lelijke prutfoto’s

Dat is toch geen reclame…
@baasbas: ja dat is eerder rukclame…
@3246cm252kw: Dat was Fa toch? :-)
@baasbas: soort mislukte HDR foto’s… Halo effect rond de auto. Ziet er erg amateuristisch uit vind ik.
Leuke optie voor de film Transporter 4? ;)
@eddyclio: komt die dan? Zou wel vet zijn.
Pfff, wederom slechte foto’s van ABT. Dat ziet er niet uit.

Misschien eens een paar tientjes investeren in een polarisatiefiltertje …. en niet flitsen.
Ik verheug me het meest op de RS6 vind het een mooi model. Daarentegen een RS7 hoeft van mij niet zo.
Ik zie hier geen meerwaarde in.
@bsxc2:
Yep, te gedistingeerd voor het voetbalvolk en te ordinair voor de executive.
@bsxc2:

Die zal je pas zien als je de offerte krijgt :P
@bempi: scherp!
Zou een RS8 niet NOG leuker zijn…. Pfff abt weet wel hoe ze goede auto’s nog verder moeten verbeteren
@kenner: De standaard-tuning van ABT staat anders niet bekend als de beste (en dan doel ik niet op piekvermogens, maar op de opbouw ervan). Het enige voordeel is het behoud van de fabrieksgarantie, verder is de ABT standaardmapping al 2x zo duur als maattuning bij echte VAG-tuningexperts.
@dawwg: I’ll take a JDEngineering chip all day of the week.
@E34M5Touring:
voor mij toch gewoon je vag verkopen en iets met een m88/s38 kopen….
@undifined1: Ja mocht ik ooit een VAG product hebben dan he. Kleine kans maar goed!
Dat is toch niet nodig op een S8. En die velgen zien er niet uit
Mooie velgen, jammer van de auto eromheen…
Dit was een A4 toch?
@norge: Nee, het is een D4 ;)
@dawwg:
Is het toch een Volvo…
@norge:

Nee dit is een A4XL…speciaal verlengd voor de chinese markt.
De velgjes kunnen prima hoor ! Maar je koopt een snelle auto óók voor uitdaging, lijkt me. Kortom, beetje rondrijden en dan een lekker AMG in je spiegeltje zien drukken op je bumper..Dat zal bij een Audi evenwel nooit gebeuren, dus lijkt me op voorhand een overbodige aanpassing.
@Megakix: Ik stond toevallig gisteren naast een s8 (1 na nieuwste) bij het stoplicht, dat ding komt niet van z`n plek en hij werd dan ook zoek gereden op een rechte stuk van 500 meter. Tegen deze nieuwe abt wordt het misschien spannend.
@CL65: als jij een CL65 AMG rijdt…dan ben je inderdaad altijd sneller ! Overigens, wauw, één van mijn favoriete auto’s, die Merc. Mocht je hem van de hand willen doen tzt, dan moet je mij even benaderen.
Gezien het kenteken is de doelgroep: handelaren in geestverruimende middelen.
0-100km/u ?
@pjp911: volgens Audi 3,9s … volgens de meetresultaten 4,5 s ;)
@Megakix: Officieel volgens Audi 4.2s, niet 3.9s.
@Megakix: Eerder andersom, bij fabrieksopgaven wordt meestal een slag om de arm gehouden.
Ik vind de vorige S8 zo veel mooier :(
Je moet altijd 10 keer kijken om het verschil tussen de A8 en het kleine broertje de A6 te ontdekken.

Dat hebben de concurrenten BMW en mercedes toch een stuk beter voor elkaar. Je ziet altijd duidelijk als er 7 serie of s klasse aan komt rijden.
Normaal doet het me niet zoveel, maar ben bij deze toch wel erg benieuwd naar de 0-100 km/h tijd. De standaard versie schijnt het al onder de 4 seconden te doen, wat moet deze dan doen? Pakweg 3.5 seconden? Verder zijn die tussensprintjes natuurlijk super!
Mooie performance upgrade, maar deze A8 is het voor mij nooit geworden. Doe mij de vorige S8 maar met V10. Naar mijn idee de mooiste nog steeds!
van 60 naar 100 in 2.8sec in versnelling 4????, dat is een klusje voor versnelling 2, en in versnelling 4 kan die al haast niet bijgehouden worden op dat sprintje hahaha.
Wat is dat nou weer voor rare performance weergave. 60-100 in 4e versnelling en 80-120 in de 5e. Laat tenminste de snelste tijd zien en evt als aanvulling dat dit ook snel blijft in hoge versnelling. 0-100, 100-200, 1/4m dat soort dingen hebben we meer aan.
Doe mij maar,een willekeurige vorige a8/s8 (wel na de facelift). Blihft een mooie auto om te zien.
Ik vind het maar een mislukking. Net als de standaard wagen overigens.
Precies of de Duitse 3 vergeten zijn hoe ze sportieve-luxesedans moeten bouwen. Niet qua techniek, maar qua looks.

http://images.forum-auto.com/mesimages/3385/s8-ronin.jpg

http://www.mb-w126.de/image/joerg_w126.jpg
@Hupke: idd. Vooral de 7 serie maar dan met Alpina velgen, yum yum yum!!!!
@Hupke: die 7 serie ziet er nog steeds mooi uit hoor alleen mercedes en audi falen hard
Die velgen zijn veel te sportief voor een audi
de RS8?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).