ABT grijpt Audi S6 Avant TDI bij de kladden

Auteur: , 20 Reacties

Koppel met hoofdletter K.

Hoewel niet iedereen fan is van het feit dat de recente S-modellen van Audi diesels zijn kan niemand ontkennen dat het flinke koppel van zo’n zelfontbrander altijd lekker is, in iedere situatie.

Met 350 pk en 700 Nm koppel zijn de nieuwe S6 en S7 TDI’s geboren voor de autobahn. Wil je dat in een net wat vlotter tempo doen dan heeft ABT Sportsline een gezond kuurtje voor je TDI. Het was even wachten wat de Duitse tuner ging doen met de dit jaar geïntroduceerde S6, maar het resultaat is hier met de ABT Engine Control (AEC).

Het vermogen is met bijna 40 pk toegenomen naar 384 pk. Het echte resultaat werd behaald met het toegenomen koppel. De ABT S6 TDI is goed voor maar liefst 760 Nm. Genoeg om je altijd een duw in de rug te geven wanneer je het pedaal vloert. De Audi S6 TDI van ABT sprint in 4,9 seconden naar 100 km/u. Een winst van 0,2 seconden in vergelijking met het standaard model. Over de topsnelheid laat de tuner niets los. Voor het gemak nemen we aan dat dit nog steeds 250 km/u betreft.

De tuning is tevens leverbaar op de S7 TDI Sportback omdat deze auto immers dezelfde motor heeft. Wie het van de daken wil schreeuwen dat het een gepimpte Audi betreft kan opteren voor het ABT aerodynamics package en de 21-inch wielen. Zouden de uitlaten nu wel echt zijn?



20 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Leuke tsjoening. Maar ja.. t blijft een S6…
@toyotafortuner: klopt helemaal hoor. Is en blijft een beetje een karig modelletje. Alleen stagiairs rijden in zo’n ding. Daarnaast, mijn 15 jaar oude A3 trekt dit ding er makkelijk uit. Pauper hok…
Wat ik werkelijk niet begrijp: waarom sportuitlaten op een diesel?? Lekker genieten van het genagel?
@svenskaaeroplanab: de werkelijkheid is nog gruwelijker, watch this:.. https://www.reddit.com/r/Autos/comments/bs66xd/these_are_the_exhaust_tips_on_the_new_audi_s6/
Kon ook niet geloven dat dit echt is ):
@svenskaaeroplanab: 6 cilinder diesel kan echt wel lekker klinken hoor.
@svenskaaeroplanab: geil die ronde pijpen. Stukken fraaier dan die rare gleufjes van tegenwoordig.
Perfecte combinatie met een dikke kloppende zelfontbrander in het vooronder. Heerlijk
Het valt me trouwens op dat ik de nieuwe A6 niet erg veel zie rijden. Iemand anders ook die indruk? Met de vorige werd je doodgegooid.
@berlinetta: Heeft denk ik te maken met de prijs. Hier in Duitsland word ik doorgegooid met de nieuwe en zie ik de oude haast niet meer rijden. Verder is het aantal autos van duitse fabrikanten aanzienlijk groter dan andere fabrikanten.
@berlinetta: In NL niet nee, in Duitsland en Oost Europa zie je ze regelmatig
Ik dacht al. Dit ding ziet er toch wel lekker uit, terwijl ik meestal niet zo ben van de visuele tuning kits. Blijkt dat die aero package op de wielen na er helemaal niet op zit. Maarrr, door dat all black is het wel een erg dikke bak zo👌
Zowel koppel als Pk’s met nog geen 10% toegenomen door de tuning, wat een deceptie lijkt me dat als je de auto weer terug krijgt van ABT.
Ik denk dat je beter even langs JD oid kan rijden met je S6 als echt meer power in je Audi wil.
@evdw: Wat denk je van garantie? ABT neemt de garantie over .
@dijan: Welke garantie heb je het over? Dat de motor in elkaar loopt? Ik zou mij daar niet zo druk om maken.
@evdw: bestellen we gewoon een nieuwe toch?
“Met 350 pk en 700 Nm koppel zijn de nieuwe S6 en S7 TDI’s geboren voor de autobahn”. Wordt hiermee gesuggereerd dat koppel gelijk staat aan hoge snelheden? Naar mijn idee doen de pk’s dat. Ook wordt er gesproken over een bult winst in koppel door de tuning, ook dit valt reuze mee, ws omdat het blok al vrij ver uitgeknepen is. Kijk maar eens naar de winst die wordt behaald bij een A6 C7 BiTdi, kunnen ze van 650 naar 825 met alleen software.
@RubenPriest 34 pk is tegenwoordig bijna 40 pk? Mooie afronding!
@launchcontrol: dacht ik ook..
Tja, vermogen en koppel was sowieso al niet het probleem bij deze auto. Vooral benieuwd of er ook betere software op de automaat zit. Zo niet, ga dan naar JD. Hun software voor de motor is leuk op papier (en in de praktijk ook geniaal) maar de software voor de automaat is nog veel fijner!
Zijn België en Nederland de enige landen in Europa waar je aan de schandpaal wordt genageld als je een diesel koopt? Als dit zo is , gaan we deze wagen niet veel zien in deze landen. Ondanks de 6-d norm. Jammer!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).