Abt komt met een Audi S3 die de Mercedes A 45 AMG wél overtreft qua pk's.
Voor een standaard Audi S3 hoef je je echt niet te schamen: 300 pk uit een 2.0 TFSI is leuk spelen, zo ontdekte Wouter. Maar die nare buurman rijdt jou vrij makkelijk zoek met zijn A45 AMG met 360 pk. Gelukkig kan je nu langs Abt om je S3 op te laten waarderen tot een 370 pk bandenroker. Met de vermogensstijging loopt ook het koppel op: 460 Nm in plaats van de standaard 380 Nm staan na de krachtkuur van Abt tot je beschikking, zodat je je bijrijdster nog gekkere bekken kan laten trekken
Daardoor behaal je voortaan de 100 kilometer per uur binnen 4,6 seconden in plaats van de standaard 4,8 seconden met DSG. De topsnelheid stijgt tot 265 kilometer per uur. Ondanks het feit dat er flink wat trappelende pony’s onder de kap bij zijn gepropt claimt Abt dat hun S3 nog altijd zeer relax en betrouwbaar te rijden is.
Abt levert naast de Abt Power “New Generation” upgrade ook nog wat andere spulletjes voor je S3. Zo kan je wielen bij ze bestellen in de maten 18, 19 en 20 inch. Ook hebben ze “Fender Inserts” voor je voor betere luchtstroming rond je voiture. Abt noemt het “3x S: Speed, Sporty, Sensual”. Die eerste twee begrijp ik, dat ze er een derde “S” bij hebben bedacht die wellicht iets minder klopt kan ik ook begrijpen, want om als Duits merk met twee “S”-en te gaan propageren is natuurlijk nooit handig.
Wat zouden jullie kiezen, de A 45 AMG of deze S3 met Abt powerupgrade? En als je de S3 kiest, wil je dan een hatchback, sedan of wacht je op de cabrio?
28 reacties
al een paar keer gespot hier bij mij in de buurt echt een prachtbak
http://www.youtube.com/watch?v=CCoWi_wU-oM
Ik las onlangs een test waar uit bleek dat juist de Mercedes A45 AMG op alle vlakken sneller is…. Merkwaardig, blijkbaar zijn testen uit autobladen niet erg betrouwbaar….
Hehe, het is altijd leuk om open deuren in te trappen ;-)
Maar het is gewoon triest als autobladen niet eens meer een paar objectieve metingen (bijv. snelheid) kunnen/willen uitvoeren. Want zeg nou zelf; je mag toch verwachten dat elk autoblad nagenoeg dezelfde resultaten krijgt als het de snelheid meet??
Zo niet, dan getuigd dat van hele slechte journalistiek….
Daarbij, zeker in US tests komt nogal is naar voren dat de geteste auto ‘underrated’ is qua vermogen. Motortrend heef bijv.t een test met de huidige S4 waarbij steeds terug komt dat de motor gewoon meer pk’s levert dan Audi claimt.
En het verhaal van Harris over Ferrari en hun Pers auto’s… Die zullen vast niet de enige zijn die hun auto’s preppen voor een test. In hoeverre dat een rol speelt zal grotendeels afhangen van het blad, haar publiek en de beoogde markt voor die auto. Kan me voorstellen dat Audi een groter belang heeft dat de S4 er in China en USA goed afkomt in een test, dan bijv. in Luxemburg of NL.
Eens, eens,
Maar toch vind ik het vreemd: Autovisie concludeert blijkbaar dat Audi de snelste is, Autoreview (waar ik de test las) concludeert dat Mercedes juist de snelste is. Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen; twee dezelfde auto’s, maar een andere conclusie op basis van feiten/metingen. Een afwijkingen in de resultaten van de metingen kan ik nog inkomen, maar een andere conclusie….
Begrijp je punt: niet ondenkbaar dat fabrikanten hun auto’s tweaken voordat ze meegegeven worden aan journalisten. Maar ach, waar gaat het eigenlijk over..? Geneuzel ;-)
Autoreview ” leent ” en herschrijft de vergelijkende testen (met veel cijfertjes, meetwaarden en beoordelingen/scores) van Autozeitung. De reportages, nieuws, rijimpressies (op een enkele exoot na), autosport, columns, korte vergelijkende testen en al het andere doen ze zelf. Als ik het goed begreep tenminste ;-)
Tja, Audivisie, dat blad is na het verdwijnen van Nico de Jong al niet meer serieus te nemen, het is wel televaag hè.
Het kan nog gekker hoor, het blad dat we hier niet mogen noemen kreeg het voorelkaar om 3 keer een Aygo te testen en met 3 verschillende 0/100 tijden te komen. Dan heb ik het niet over tienden maar over seconden. De snelste meteing was 1,4 en de traagste 14,3.
Als je wil vergelijken neem dan ofwel 2 standaardmodellen ofwel 2 tuning-modellen.
Ik ga voor de A45!
alleen daarom verliest ie al
ps.. van alle vergelijkingstests die er te vinden zijn leek die mij van Autovisie het meest legit