AC Schnitzer BMW M135i doet het met 360 pk [updated]

Auteur: , 27 Reacties

Subtiliteit, daar hoef je bij AC Schnitzer niet voor aan te kloppen. Daarentegen hebben ze de BMW 1 Serie vrij mild bewerkt.

Dikke schnitzel-velgen, iets te veel spoiler, een spetterende kleur en vreemde uitlaatjes. Voor BMW 1 Serie-rijders die om aandacht verlegen zitten maar vooral ook vrolijke tuning in een wereld van heel veel grijs, zwart en wit. Met enige regelmaat laat AC Schnitzer de kleur altijd graag terugkeren in haar tuning.

ACS heeft laat in het bijzonder haar licht schijnen op de BMW M135i (360pk/520Nm) maar kan iedere 1 Serie afleveren in boven- en onderstaande uitdossing. Voor de verschillende diesel- en benzine-motoren is hebben ze ook motortuning liggen.

BMW 1 Serie F20/21 tuning

116i van 136 pk naar 170 pk
118i van 170 pk naar 204 pk
118d van 143 pk naar 171 pk
120d van 184 pk naar 218 pk
M135i van 320 pk naar 360 pk

Naast de ongetwijfeld nuttige motortuning. AC Schnitzer zegt zelf dat ze met extra pk’s minder CO2’s uitstoten, de auto minder verbruikt, enzovoort. Geloof wat je wil. Eenmaal ‘gechipt’ leggen ze desgewenst je 1 Serie wat dichter op de weg, monteren ze een nieuwe uitlaat, velgen en spoilers. BMW M Performance is er niks bij. Het grootste leverbaar op de 1 Serie: 20″ x 8,5J met 235/30 rubber. Gecombineerd met de schnitzel-vering trillen je vullingen er gegarandeerd uit.

UPDATE: met gallery en grafiek.
Dyno AC Schnitzer M135i



27 reacties

Als je niet mooi bent moet je maar snel zijn is zeker de achterliggende gedachte?
@norge: idd zeg want hij is godver echt lelijk zeg
@norge: Je Hyundai is geen van beiden, hoe moet jij je dan niet voelen?
Lijkt me een heerlijke hatch en ja ik prefereer dat boven “looks”, maar er zijn grenzen aan hoe lelijk ik kan trekken….
Wat een monster!! En dat bedoel ik niet positief….
Mweh, ze hadden beter wat met de buitenkant kunnen doen.

Maar aan de andere kant: zo’n Schnitzer-getunede 1-serie is wat sneller uit je gezichtsveld. Das wel fijn.
Met een beetje fantasie heeft ie eigenlijk ook best de kleur van een schnitzel.
Ik sluit me aan bij de meerderheid, waarschijnlijk een hele leuke wagen, redelijk handig maar afschuwelijk lelijk.
Ik zou er best graag eens mee rijden met de standaard M135i en zien hoe die zich verhoudt tov een echte M. Van de 1M was ik best onder de indruk, die stuurde enorm fijn hoewel hij snel over de ‘grens’ ging. Grippen en dan kon die ineens alles verliezen van tractie terwijl je bij de M3 toch veel beter voelt wat er aan de hand is.

De gewone 1-serie heb ik nooit erg mooi gevonden (hoewel de coupé wel wat had, vooral mooie achterkant) maar niemand kan ontkennen dat ze veruit de beste handling hadden van hun segment. Nu enkel nog een A-klasse AMG?
Geen vermogens winst voor de 114i? Daar rijdt heel leasert Nederland in…
Wie niet mooi is moet snel zijn.
@W115:
origineel…
@fiets: de lelijkheid van deze 1 serie is wel origineel
Lijkt op een golf6 uhh 7 pfff op die nieuwste!
@MARS: de achterkant
@MARS: polo zul je bedoelen
Niet echt een geweldig mooie wagen en helemaal niet met AC Schnitzer, maar damn wat zal dit ding rijden.
Met deze kit kan ik hem zeker waarderen. Maar een baksteen is nog steeds fotogenieker dan der neues einser. In het echt vind ik em vele malen mooier.
@geengehoorisrechtdoor: *hem (excuses voor mijn bontkraaggrammatica)
Schnitzer is echt zon vossenstaart aan de binnenspiegel tuner. Echt geen smaak. Alpina is wat dat betreft veel eleganter.
@schellekens006:
Maar Alina is weer voor rijke mensen die zich te geod voelen voor een normale bmw, nee, doe mij maar een Hartge of een Gpower, veel puurder. (Bij voorkeur een oude hartge, een e28 h35-24 met de 330pk m88 of een e31 h8 met de 6 liter v12
@schellekens006: laat het ze daar bij Alpina maar niet horen, dat je ze een tuner noemt. Vinden ze waarschijnlijk niet zo leuk…
@ej20g: TJa daar heb je ook weer gelijk in… maar kan ze toch geen fabrikant noemen ook al willen ze dat zo graag.
Wat heeft dat ding standaard een rare koppelcurve, lijkt wel begrensd oid, of is dit normaal tegenwoordig
@undifined1: normaal voor moderne valvetronic directe injectie BMW-blokjes. via de motor-elektronica weten ze perfect de oneffenheden uit de koppel-kromme te halen, erg knap.
Hartge is de Macho
AC Schnitzer is de Atleet
Alpina is de Gentleman
Is het niemand opgevallen dat de auto 2 verschillende velgen heeft?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).