AC Schnitzer: bodykit en upgrades voor 3 Serie

Auteur: , 22 Reacties

Flinke bumpers, skirts en verlaging: we kennen het recept, maar hoe werkt het uit voor de nieuwe BMW 3 Serie Touring (F31)?

De bodykit stemt redelijk overeen met die van de 3 Serie Sedan, maar mocht je een voorkeur hebben voor stationwagens, dan kan je nu ook bij AC Schnitzer uit de voeten. Naast velgspul van 18 tot 20 inch leggen de Duitsers je F31 naar wens ook 25 mm lager.

Ook de vermogensupgrades worden 1 op 1 overgezet, waarbij gezegd moet worden dat de upgrade voor de benzinemotoren nog steeds in ontwikkeling is. Dat was in maart ook al het geval, dus de tuner uit Aachen lijkt niet echt op te schieten. Zijn ze tegen een lastige mapping aangelopen? Voor de volledigheid alle ‘nieuwe’ vermogens op een rijtje:

– BMW 318d : 171 pk (143 pk)
– BMW 320d : 218 pk (184 pk)
– BMW 328i : 294 pk (245 pk)
– BMW 335i : 360 pk (306 pk)

Wat vind jij: biedt het dikkere, lagere neusje net even die extra motivatie aan je voorliggers om zich van de rechterbaan uit de voeten te maken? Of zou je in eerste instantie voor meer vermogen gaan? (voor echt überholprestige) In de gallery kan je alvast zien hoe de verschillende velgdesigns onder de auto uitpakken.




22 reacties

Persoonlijk vind ik de nieuwe neus nou net juist wat me tegenvalt van de nieuwe 3er.
Die lijkt zo “samengeknepen”, een grote ruimte tussen de grond en de onderkant van de neus.
Nou ben ik absoluut geen voorstander van een plastic sneeuwschuiver voorop maar mocht ik hem zelf ooit bestellen zou het hoogstwaarschijnlijk mét M-pakket zijn.
En als ik geld zat heb, dan misschien nog wel een AC Schnitzer pack!
@kaasboerin: Jij moet natuurlijk een kaasschaaf erop hebben. ;)
Ziet er goed uit. Jammer van die 1ne uitlaat
Wat een lelijke velgen hebben ze daar
Nu heeft de 328i ongeveer 270Pk in het vooronder…hoewel de brochure 240Pk suggereert. Kortom, de tuning naar 296Pk lijkt hierdoor groter dan in werkelijk de beleving zal aangeven. Toch een fraaie ombouwset, behoudens de meeste (te grote) velgen.
@Megakix: bron van die 270pk?
@alcantara: ik heb ook gelezen dat een 328i 270pk heeft maar dan wel op Ron 98 brandstof. Hij heeft 245 pk bij Ron 91.
@alcantara: binnenkort op autoblog.nl (wellicht); heb het filmpje aan hun ter hand gesteld…
….Wat vind jij: biedt het dikkere, lagere neusje net even die extra motivatie aan je voorliggers om zich van de rechterbaan uit de voeten te maken?… Is het niet van het linkerbaanvak op de autosnelweg??
Wa kos da?
Nee, liever een F31 330d met M-pakket en Hartge Classic 2 velgen.
Een Schnitzel gooi ik wel in de pan (lekker met gebakken aardappeltjes en sla).
Krijg je er een petje bij?
@splitsecond: Nee, maar wel een soort Lady Gaga pakje gemaakt van Schnitzels.
vind het nog een een subtiel pakketje (optisch)
Iets teveel chroom..
Ik zou niet eens voor de F31 kiezen, maar eerder voor de E91 facelift met een M-kit.
@bempi: ik zou nog 1 of 2 terug gaan…. ;)
@driver28:

Dat is ook nog veel mooier als de F31 idd. :)
Bmw wordt moeilijker te chiptunen hoor ik van tuners
Leuk weetje; AC Schnitzer gebruikt voor hun vermogensupgrades voor diesels powerboxen van Speed-Buster, Duits merk van 3D powerboxen die gelijkaardig zijn aan chiptuning (ook 3D), Zit in mijn Skoda ook, totnutoe probleemloze 30000 ‘race’ kilometers…
@Volvo_440_turbo: Ja klopt, OBD tuning wordt lastiger i.v.m. een vergrendeling op de mappen (Ziptuning schijnt oplossing te hebben en kan het)
Maar met een vrij programmeerbare powerbox tussen ecu en de motor kan tuning ook gewoon. Voordeel is als je het kastje weg haalt dat de motor weer orgineel is/loopt.
Voor hun benzine motoren ook zie ik: check deze link, ook 294 pk voor de 328i

http://www.speed-buster.de/chiptuning-box/chiptuning/bmw/3er/?char=1-1

Van de andere drie modellen scheelt het enkele pk’s zie ik, maar die boxen kunnen naar smaak wel bijgeregeld worden (de mijne staat natuurlijk op max :p ) en de boxen kunnen ook gebruikt worden met eigen software…
Het pakket is niet mooi en de wielen kloppen helemaal niet.
Liever een originele met een M-pakket.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).